SME

Autom do Chorvátska

Pred začiatkom hlavnej turistickej sezóny sme navštívili Chorvátsko s cieľom zmapovať cesty, momentálne ceny a novinky v prímorskej krajine. Prinášame tiež základnú kalkuláciu nákladov na cestu autom do rôznych destinácií Chorvátska.

Upozornenie autora: Vzhľadom k tomu, že článok sa stále objavuje v čítanosti, upozorňujeme na skutočnosť, že bol publikovaný pred dvomi rokmi a preto nie všetky informácie sa stotožňujú so súčasnosťou! Pred začiatkom hlavnej turistickej sezóny sme osobne navštívili Chorvátsko s cieľom zmapovať cesty, momentálne ceny a novinky v Slovákmi najnavštevovanejšej prímorskej krajine. Prinášame tiež základnú kalkuláciu nákladov na cestu autom do rôznych destinácií Chorvátska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Chorvátsku nové diaľnice nepribudli

SkryťVypnúť reklamu

Veľká časť Slovákov stále uprednostňuje dovolenku vlastným autom pred autobusom,

cesta autom je pohodlnejšia, rýchlejšia a drahšia.

Priepustnosť dopravnej tepny smerom k chorvátskemu pobrežiu síce z roka na rok stúpa, ale v nadchádzajúcej letnej sezóne nové úseky diaľnice nepribudnú. Iná situácia bude o rok, kedy v júni sprístupnia tridsaťsedemkilometrový úsek diaľnice Dugopolje - Šestanovac. Počas májovej reportážnej cesty sme si všimli rozširovanie ciest na diaľničnom privádzači k Splitu a na pobrežnej magistrále. Teoreticky ba sa tak mohla zrýchliť doprava v kritickom úseku od konca diaľnice po Makarsku Riviéru. Dva najdlhšie tunely Mala Kapela a Sveti Rok budú aj toto leto priechodné iba v jednom tubuse obojsmerne.

Maďarsko sa tiež snaží

SkryťVypnúť reklamu

Tempo výstavby diaľnice M7 z Budapešti smerom na Balatón a Nagykanizsu je výrazne pomalšie než sme zvyknutí u Chorvátov, avšak tohto roku pribudol nový štvorprúdový úsek v dĺžke cca 35 km. Budapešť je naďalej problematická, preto je lepšie použiť cestu cez západ Maďarska a bez poplatkov (Bratislava- Mosonmagyarovar- Csorna- Szombathely-Redics) prípadne preťaženú rakúsko-slovinskú trasu cez Graz, Maribor až do Zagreb.

Cesta vlastným autom znamená pre rodinu väčšiu pohodu, komfort, rýchlejšiu prepravu ale nemalé náklady a riziká v prípade nehody či poruchy. Chorvátsko je na nával áut stále lepšie pripravené. Cestovné náklady v porovnaní s autobusom už také atraktívne nie sú.

Odporúčané trasy pre Slovákov

(Časová kalkulácia cesty iba po Zagreb. Odtiaľ je cesta spoločná v závislosti od cieľovej destinácie.)

SkryťVypnúť reklamu

1. Východné a stredné Slovensko

Salgotarián (E 571) smer diaľnica M3 – Budapešť – centrum - obchvat M0 – diaľnica M7 – Siofok – (E71) Nagykanizsa – Leteneye – (E65) diaľnica A4 - Zagreb

Km 476 km

Čas 6 h 30 min

Poplatky

Maďarsko 4 dňová – 1 520 Ft (224 Sk)

Chorvátsko Goričan-Sv,Helena 36 KN (194 Sk)

2. Stredné Slovensko

Šahy (E77) – Vác – Budapešť – centrum - obchvat M0 – diaľnica M7 – Siofok – (E71) Nagykanizsa – Leteneye – (E65) diaľnica A4 - Zagreb

Km 435 km

Čas 6 h 10 min

Poplatky

Maďarsko 4 dňová – 1 520 Ft (224 Sk)

Chorvátsko Goričan- Sv.Helena 36 KN (194 Sk)

3. Stredné a západné Slovensko

Bratislava – Rajka (E65) mimo diaľnice – Mosonmagyarovar – Csorna – Szombathely – smer Redics č. cesty 86 – Lendava (Slovinsko) – Čakovec smer diaľnica A4 - Zagreb

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Km 307 km

Čas 4 h 00 min

Poplatky

Maďarsko bez poplatkov

Chorvátsko Čakovec - Sv.Helena 29 KN (156 Sk)

4. Stredné a západné Slovensko

Bratislava – Viedeň (E60) – obchvat smer Graz (E 59) – Maribor (Slovinsko) – Macelj –smer Zagreb (E 59)

Km 431 km

Čas 5 h 40 min

Poplatky

Rakúsko 10 dňová – 7, 60 Eur (290 Sk)

Chorvátsko po Zagreb bez poplatkov

Diaľničná známka v Maďarsku

Do Chorvátska existujú notoricky známe trasy cez Rakúsko prípadne západ Maďarska. Obyvatelia východného a stredného Slovenska často používajú cestu cez Budapešť, Siofok, Nagykanizsa a hraničný priechod Leteneye. Okrem stále problematickej Budapešti sa situácia zlepšila v okolí Balatonu, kde pribudlo 36 km novej diaľnice. Z hraničného prechodu Šahy na hranice Chorvátska je 338,9 kilometrov, čo sa dá v noci zvládnuť aj za štyri hodiny. Štvordňová diaľničná známka stojí počas turistickej sezóny 1520 Ft (228 Sk), teda o 350 Ft viac ako v inej časti roka. Týždňová sa väčšine dovolenkárov kupovať neoplatí a mesačná je už drahšia ako dve štvordňové, ktoré sú v tomto prípade najlacnejším riešením. Do základnej kategórie diaľničných poplatkov D1 patria motocykle, osobné automobily vrátane prípojného vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Známku sa rozhodne oplatí kúpiť, pretože naši južní susedia majú špeciálne vozidlá vybavené kamerou na sledovanie neplatičov. Pri kúpe diaľničného kupónu si predávajúci vypýta evidenčné číslo auta, ktoré vpíše do centrálneho systému a tiež na kupón. Známku sa rozhodne oplatí kúpiť, pretože v Maďarsku majú špeciálne vozidlá vybavené kamerou na sledovanie neplatičov. Pri kúpe diaľničného kupónu si predávajúci vypýta evidenčné číslo auta, ktoré vpíše do centrálneho systému a tiež na kupón.

V Chorvátsku si pripravte hotovosť

Hneď po prekročení maďarsko-chorvátskej hranice začína diaľnica A4 Goričan - Zagreb. Tá je spoplatnená po výjazd Sv. Helena. Na vstupe si vodič preberá iba kartu z automatu s časom a miestom nástupu. Na platenie si treba pripraviť hotovosť, najlepšie chorvátske kuny, pretože suma v eurách je nadsadená. Niektoré stanice mýta bývajú v piatok a sobotu preplnené s dlhšou dobou čakania. V záujme hladšieho priebehu by si mali motoristi pripraviť peniaze vopred a tiež rátať s možným zdržaním. S toaletami na mýte býva problém, preto odporúčame nenechávať si návštevu toalety až po prejdení mýta, ale so zdržaním kalkulovať vopred, najmä ak sa v aute vezú deti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako ušetriť na doprave

Dovolenka je údajne od slova dovoliť si, to znamená, že na dovolenke by sme si mali v skutočnosti užívať. Realita je v mnohých prípadoch iná a motoristi hľadajú priestor, kde ušetriť. Prvú možnosť ponúka samotné auto, jeho spotreba a palivo. Vozidlá s naftovým motorom majú obyčajne nižšiu spotrebu a navyše v Chorvátsku je nafta lacnejšia než benzín. (nafta 7 kuna/liter, natural 95 8kuna/liter). Ušetriť sa dá aj na poplatkoch za diaľnice použitím starej cesty cez Plitvice až k moru, ťažko však povedať, či tie peniaze za to stoja. Diaľnica A1 je dobre vybudovaná s dostatkom odpočívadiel, toaliet a všetkým, čo k pohodlnej a oddychovej ceste patrí.

Reflexná vesta je povinná

Informácie o tom, že pri vstupe do Chorvátska musí byť v aute reflexná vesta pre každého člena posádky, sú nepravdivé. Chorváti však požadujú v aute jednu reflexnú vestu, ktorú musí mať vodič alebo obsluhujúca osoba v prípade poruchy vozidla na ceste oblečenú. Polícia sleduje obliekanie vesty podobne prísne ako v Rakúsku. Mať ju v aute nestačí, lebo ak nebude použitá, ako by ani nebola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mäso sa dovážať nesmie

S dovolenkou autom a v prenajatom apartmáne úzko súvisí dovoz vlastných potravín zo Slovenska. Väčšinu toho, čo do Chorvátska vozíme v aute, je nelegálne, pretože podľa ich colných predpisov nesmú dovolenkári dovážať čerstvé mäso. Salámy a mäsové výrobky smú byť iba v takom množstve, ktoré zodpovedá konzumácii počas cesty. Na jednu osobu v aute možno doviesť jeden kilogram alebo jeden liter potravín živočíšneho pôvodu (vajcia, mlieko, syry). Podľa slov chorvátskych colníkov môžeme na jednu plnoletú osobu v aute viesť dva litre vína, dva litre piva, liter tvrdého alkoholu a krabičku cigariet.

Kritické body na chorvátskej diaľnici

Prúdy turistov zo všetkých používaných smerov a ciest sa stretávajú v Zagrebe, kde spoločne vstupujú na diaľnicu na mýte Lučko. Najhoršie bývajú prelomové termíny, piatok , sobota prípadne streda. Stav na platidlách sleduje webová kamera s online výstupom na stránke chorvátskych diaľnic www.hac.hr . Problémy v dopravnej špičke bývajú aj pri tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok, ktoré sú vybudované iba v polovičnom profile a jeden tubus funguje obojsmerne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

___________________________________________________________________________________________________________

Praktický fotosprievodca dôležitými úsekmi cesty zo Slovenska do Chorvátska

Cestu z hraničného prechodu Šahy do Dubrovníka sme tento rok prešli za 14,5 hodiny. Najväčšie zdržanie a možné komplikácie spôsobuje záverečný úsek od konca diaľnice pri Splite (Dugopolje). Posledných 215 kilometrov zostáva aj tento rok bez diaľnice. Už o rok by však malo pribudnúť 37 kilometrov smerom na Makarskú. Aspoň čiastočné zlepšenie by mohlo priniesť rozširovanie pobrežnej magistrály.

Na konci diaľnice A1 (Záhreb - Split), pri výjazde Dugopolje je križovatka vo výstavbe. Smerové tabule sú však už pripravené na hotový diaľničný privádzač. Z tohto dôvodu je potrebné rešpektovať vodorovné značenie na ceste. Križovatka pôsobí pomerne chaoticky a vodič sa môže veľmi ľahko pomýliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diaľnica zo Splitu (Dugopolje) do Dubrovníka je zatiaľ vo výstavbe a tohto roku nové kilometre pre verejnosť nepribudnú. Na budúci rok však dovolenkári použijú nový úsek diaľnice (37 km) z Dugopolje až po Šestanovac.

Pri vstupe do Chorvátska si treba všimnúť rýchlostné limity, ale najmä povinnosť celodenného svietenia. S najväčšou hustotou radarov a policajtov sme sa stretli pri tranzite cez Bosnu a Hercegovinu, kde v meste Neum za prekročenie rýchlosti o 13 km/h sme dostali pokutu 100 kún.

Pobrežná magistrála E65 medzi Splitom a Makarskou bola pred dovolenkovou sezónou v rekonštrukcii. Okrem nového asfaltového koberca pribúdajú rozšírené úseky s miestom na predbiehanie.

Čerpacie stanice pri diaľnici so slušným štandardom služieb sú rozmiestnené pomerne riedko (40 až 70 km), preto sa neoplatí jazdiť na rezerve paliva v nádrži. Približne na polovici z nich možno načerpať aj plyn. Väčšina je otvorená NON STOP prípadne od 5.00 do 23.00 h vrátane zmenárne a kaviarne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diaľničný privádzač k Splitu zatiaľ funguje v polovičnom profile a pre prebiehajúce práce sa tu tvorili ranné dopravné zápchy už v máji. Do začiatku dovolenkovej sezóny pribudne na dvadsaťkilometrovej spojnici diaľnice a pobrežia niekoľko štvorprúdových úsekov a rozšírených mostov.

Práce na úseku Dugopolje - Bisko - Šestanovac pokračujú podľa plánu a tam, kde boli pred rokom iba naznačené tubusy tunela Crna Brda je teraz kompletne vydolovaná ľavá časť. Tunel dlhý 360 metrov dajú do prevádzky o rok. Okrem neho pribudne na trase Dugopolje - Šestanovac most ponad rieku Cetina. Kompletný cenník poplatkov za diaľnice je na stránke www.hac.hr, v princípe však cesta zo Zagrebu do Splitu (Dugopolje) stojí v jednom smere 157 KN. V závislosti od toho, ktorým hraničným priechodom do Chorvátska vstúpite, stojí diaľnica po Záhreb (Sv. Helena) do 36 KN.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V meste Omiš, kde sa rieka Cetina vlieva do mora agentúry poriadajú plavbu nádherným kaňonom rieky. Samostatný prenájom motorového člnu pre osem osôb stojí 90 KN/1h.

Podobné dopravné značky bývajú počas sezóny predzvesťou dopravného kolapsu. Počnúc prvým prázdninovým dňom by mali byť úpravy na pobrežnej magistrále hotové.

Delta rieky Neretva alebo záhrada Chorvátska – prechod cez toto územie patrí k príjemnému spestreniu inak dosť únavnej cesty pobrežnou magistrálou smerom k Dubrovníku.

Ovocie a iné prírodné produkty urodené priamo v „záhrade Chorvátska“ chutia výborne ale aj dosť stoja. Pred sezónou stáli pomaranče okolo 8 KN / kg. Jahody 20 KN/kg.

Na ostrov Pag možno ísť dvomi spôsobmi a to po diaľnici až po výjazd Posedarje a potom cez veľkolepý most. Do väčšiny dovolenkových destinácií na ostrove je to dlhšia ale aj rýchlejšia cesta než trajektom Prizna - Žigljen .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou k trajektu (na ostrov Pag) treba diaľnicu A1 opustiť na výjazde Gospič. V porovnaní s dlhšou trasou cez most a Posedarje ušetríte na diaľničných poplatkoch 27 KN. Preprava osobného auta (74 KN) a troch dospelých osôb (12 KN/os) trajektom stojí až 110 KN.

Kompletný cenník poplatkov za diaľnice je na stránke www.hac.hr, v princípe však cesta zo Zagrebu do Splitu (Dugopolje) stojí v jednom smere 157 KN. V závislosti od toho ktorým hraničným priechodom do Chorvátska vstúpite stojí diaľnica po Zagreb (Sv. Helena) do 36 KN.

Internet café

Naša zastávka v Dubrovniku sa netýkala len prehliadky historického centra mesta, ale aj hľadania internetového pripojenia. Hneď prvá možnosť sa naskytla v jednej z dvoch internetových kaviarní blízko hlavnej ulice. Dovolenkári tu môžu surfovať na miestnych počítačoch, prípadne na svojom lap tope. Minúta pripojenia na internet stojí 50 lipa (0,50 KN), čo je v prepočte cca 2,70 Sk. Za hodinu na internete zaplatíte 30 KN. Hodinové státie na parkovisku v Dubrovniku stojí 10 KN. Parkovanie na divoko sa neodporúča a nevypláca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

______________________________________________________________

Rady na cestu

Kto si chce ušetriť nervy, mal by sa vyhnúť presunom v piatok a sobotu Zo Slovenska sa oplatí vyraziť podvečer a kritické úseky prejsť v noci Je potrebné mať doklad o poistení vozidla - takzvanú zelenú kartu Ak vodič nie je majiteľom auta, musí mať overené prehlásenie majiteľa vozidla o zapožičaní Každé dieťa vo vozidle do 5 rokov by malo byť pripútané v autosedačke Počas jazdy autom sú vodiči povinní mať zapnuté stretávacie svetlá Informácie o stave, o podmienkach dopravy poskytuje Chorvátsky automobilový klub, Informačné centrum 00385/01/4640800 V prípade dopravnej nehody volajte políciu: telefónne číslo 92 V prípade potreby odstránenia poruchy na vozidle volajte Pomoc na ceste: telefónne číslo 987 Náklady na cestu k Jadranu sa od vlani nezvýšili

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nafta je v Chorvátsku výrazne lacnejšia ako u nás, diaľničné poplatky nezmenené , ale rodinné apartmány drahšie o päť až desať Eur. Diaľničné poplatky za použitie chorvátskych diaľnic sa v porovnaní s minulým rokom nezmenili. Nové úseky diaľnice A1 Zagreb-Split nepribudli, a tak vyššie náklady na cestu ovplyvní iba cena pohonných hmôt a spotreba automobilu. V príprave finančných prostriedkov na dovolenku netreba zabudnúť na to, že ďalšie kilometre sa najazdia v okolí dovolenkovej destinácie. Výsledná suma bude závisieť aj od toho, či auto jazdí na benzín alebo naftu.

Kalkulácia nákladov

Reportážnu cestu do Chorvátska sme tohto roku absolvovali s vozidlom Škoda Octavia 1,9 TDI Combi,ktorá patrí k najpoužívanejším automobilom Slovákov. Prevedenie 4X4 nám zaručilo mierne vyššiu spotrebu, takú, ako máva plne naložené a obsadené auto. Pri kalkulácii nákladov sme zohľadnili všetky poplatky a ceny paliva. Momentálne sa oplatí natankovať plnú nádrž paliva na Slovensku, prejsť Maďarskom, kde je nafta drahšia a potom doplniť palivo v Chorvátsku. Kto cestuje cez Rakúsko, môže si lacnejšiu naftu natankovať tam. Cestou späť sme doplna natankovali ešte v Chorvátsku a na tom palive sme prišli až domov. Priame náklady na cestu autom do Chorvátska - Škoda Octavia 1,9 TDI 4x4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trasa Šahy - Split Šahy - Makarska Šahy - Dubrovnik Šahy - Sveti Stefan (Čierna hora)

Dĺžka (km) 856 913 1070 1190

Čas jazdy (h:m) 9:20 10:50 13:30 15:45

Prestávky (h:m) 0:40 0:50 2:30 2:45

Celkový čas (h:m) 10:00 11:40 16:00 18:30

Priemerná spotreba (l/100 km) 6,9 6,6 6,4 6,2

Spotrebované palivo (l) 59,1 60,25 68,5 73,8

Cena nafty na Slovensku (Sk) 41,20 41,20 41,20 41,20

Cena nafty v zahraničí (prepočítané na Sk) H: 41,50 H: 41,50 H: 41,50 H: 41,50

HR: 37,80 HR: 37,80 HR: 37,80 HR: 37,80

- - - CG: 37,30

Diaľničné poplatky - Maďarsko (Sk) 228 / 4 dni 228 / 4 dni 228/ 4 dni 228 / 4 dni

Diaľničné poplatky - Chorvátsko(Sk) 1042 1042 1042 1042

Zvláštne poplatky- vtáčia chrípka očistenie vozidla(Sk) - - - 37,40 (1 Euro)

Trajekty (Sk) - - - 132

Parkovné a údržba (Sk) 150 150 200 280

Pohyb v mieste dovolenky (Sk/ 200 km) 530 530 530 520

Celkové náklady na cestu autom tam aj späť (Sk) 7857 Sk 7944 Sk 8618 Sk 9361 Sk

Ceny vybraných tovarov

Tovar Množstvo Cena v KN Cena v Sk

Potraviny

Chlieb biely 1 kg 5,60 30,50

Chlieb biely 1 kg 4,00 21,50

Suchá saláma 1 kg 49,90 269,50

Mlieko 1L 5,18 27,97

Jogurt biely smotanový 150g 2,15 12

Cestoviny "Penne" 500g 4,68 25,50

Cestoviny "Tortiglioni" 500g 7,14 38,50

Sáčková polievka Maggi 4 porcie 4,19 23

Hladká múka 1 kg 3,00 16,20

Tuniak "Rio Mare" 160 g 17,80 96,50

Bravčová paštéta 50 g 2,80 15,50

Pivo 0,5 l 4,98 26,30

Džús pomarančový 100% 1 L 6,98 37,50

Džús pomarančový so slamkou 0,25 L 3,18 17,50

Minerálna voda Jamnica 1,5 L 4,98 27

Drogéria

Opaľovací krém, ochr. faktor 24 500 ml 35,90 194

Šampón na vlasy Palmolive 400 ml 8,09 44

Sprchový gel Fa 500 ml 14,05 76

Detské plienky Pampers Mini 90 ks 119,90 647

Detské plienky Pampers Maxi 24 ks 49,90 269,50

Orientačné ceny jedál a nápojov v reštauráciách v KN

Jedlo / nápoj Dubrovnik Maly Ston Makarska Zadar

Rybia polievka 25 26 18 25

Mušle 50 60 45 38

Kalamáre 65 90 60 55

Rizoto z darov mora 85 85 75 80

Špageti 50 65 55 48

Pivo 8 8 10 9

Presso s mliekom 6 6 5 6

Cola, tonic, fanta 0,25 l 12 14 11 12

Náklady na cestu autom do Chorvátska môže výrazne ovplyvniť rýchlosť jazdy a druh paliva, pretože liter nafty je podstatne lacnejší než 95 oktánový benzín. Najlacnejší je samozrejme plyn. Poplatky za diaľnice sa v porovnaní s vlaňajškom nezmenili.

Pri pohľade na ceny pohonných hmôt na Slovensku prechádza mráz po chrbte. S výnimkou Maďarska boli všade nižšie ceny nafty ako u nás, v priemere o 3,40 až o 3,90 Sk/l. Benzín je v Chorvátsku o niečo drahší než u nás.

Mliečne výrobky v supermarketoch stoja približne to, čo u nás, chlieb je o niečo drahší ale najdrahšie sú mäsové výrobky a mäso samotné.

Ceny ovocia a zeleniny nás v priebehu májovej návštevy nepotešili. Iná situácia môže byť u súkromných predajcov pri ceste, kde sa dá cena zjednať.

Miestne špeciality stoja za to , hoci je chorvátska kuchyňa pomerne drahá. Rozdiel v cenách býva obrovský, niekde stoja kalamáre 50 KN inde 95 KN. Z vlastnej skúsenosti vieme, že zapadnutá malá reštaurácia má ďaleko lepšiu kuchyňu než drahé podniky, rozdiel býva v servírovaní.

V niektorých reštauráciách sa dohodnete skôr po slovensky ako po nemecky alebo sa necháte prekvapiť, čo obsluha prinesie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 824
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 499
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 212
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 254
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 761
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 340
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 250
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


9
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


24
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 27
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 929
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 556
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 335
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 022
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 527
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 564
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 540
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 436
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu