Extrémny test pre nový Mercedes triedy E

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, čaká po uvedení na trh výnimočný záťažový test na trase Paríž - Peking. Flotilu E-Classe, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov s dieselovým motorom.

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, ktorá bude uvedená do európskych predajní 10. júna, čaká hneď na začiatku výnimočný záťažový test: dňa 21. októbra vyštartuje 33 vozidiel triedy E s dieselovými motormi na diaľkovú jazdu z Paríža do Pekingu, kde sa momentálne začína výroba tohto sedanu podnikateľskej triedy. Symbolické premostenie Európy a Ázie dlhou cestou sa uskutoční po trase prvých medzikontinentálnych automobilových závodov v dejinách, ktoré boli odštartované presne pred 99 rokmi 10. júna a trať z Pekingu do Paríža prekonali súťažiaci za 62 dní. Mercedes-Benz chce prejsť s modernými autami triedy E po trati, ktorá sčasti prechádza terénom bez komunikácií, iba za 26 dní.

Flotilu E-Class, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov triedy E s dieselovým motorom, niektoré majú automatickú prevodovku a náhon 4-MATIC na všetky štyri kolesá. Z toho 30 automobilov bude typu E 320 CDI, tri E 320 BLUETEC.

"70 rokov potom, ako Mercedes-Benz ako prvý výrobca vozidiel predstavil dieselový motor v osobných autách, chceme diaľkovou jazdou z Paríža do Pekingu zdôrazniť výkonnosť našej modernej dieselovej technológie," vysvetlil Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva DaimlerChrysler AG zodpovedný za výskum a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí experti prognózujú celosvetový trend smerujúci k používaniu áut na dieselový pohon a očakávajú zvýšenie podielu globálneho dieselového trhu z terajších 18 na takmer 30 % v roku 2015.

Diaľková jazda Paríž - Peking 2006 sa začne v srdci Paríža 21. októbra a jej celková dĺžka je približne 13 600 kilometrov, pričom prechádza cez hranice ôsmich krajín a končí sa v Pekingu, do ktorého by tímy mali doraziť 17. novembra. Deň nato sa v Pekingu začne "AutoChina 2006", najdôležitejšia automobilová výstava, na ktorej bude prezentovaná tiež nová generácia E-Class. Športová výzva pri prejazde cez Francúzsko, Nemecko, Poľsko, pobaltské štáty, Rusko, Kazachstan a Čínu spočíva pre účastníkov v dosiahnutí čo najnižšej spotreby tak individuálne, ako aj celkovo, a to všetko napriek ambicióznemu časovému harmonogramu. Celkovo prejde 33 áut E triedy vyše 450 000 kilometrov za 28 dní, dva dni z toho sú vyčlenené ako oddychové. Uvedená vzdialenosť sa rovná vyše 11-násobku obvodu Zeme na rovníku.

Za volantmi automobilov sa vystrieda v rámci jednotlivých etáp celkovo 330 vodičov. Medzi nimi budú zákazníci automobilky Mercedes-Benz z rôznych krajín, ako aj novinári, taxikári a celebrity. Z Paríža do ruského mesta Jekaterinburg sleduje trať diaľkovej jazdy triedy E zväčša pôvodnú cestu prvých transkontinentálnych automobilových závodov v histórii, ktoré sa začali presne pred 99 rokmi 10. júna v Pekingu. Na pôvodných závodoch sa zúčastnilo päť áut: talianska Itala, holandský Spyker, dva De Dion Boutons a trojkolesový Contal z Paríža.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 217
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 022
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 943
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 959
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 209
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 953
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  8. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 166
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 155
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 004

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dechtice straší skládka odpadu, hrozí kontaminácia pitnej vody

Dechtice zásobujú vodou 90-tisíc ľudí.

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch, riekach a na úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

Neprehliadnite tiež

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.