SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Extrémny test pre nový Mercedes triedy E

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, čaká po uvedení na trh výnimočný záťažový test na trase Paríž - Peking. Flotilu E-Classe, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov s dieselovým motorom.

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, ktorá bude uvedená do európskych predajní 10. júna, čaká hneď na začiatku výnimočný záťažový test: dňa 21. októbra vyštartuje 33 vozidiel triedy E s dieselovými motormi na diaľkovú jazdu z Paríža do Pekingu, kde sa momentálne začína výroba tohto sedanu podnikateľskej triedy. Symbolické premostenie Európy a Ázie dlhou cestou sa uskutoční po trase prvých medzikontinentálnych automobilových závodov v dejinách, ktoré boli odštartované presne pred 99 rokmi 10. júna a trať z Pekingu do Paríža prekonali súťažiaci za 62 dní. Mercedes-Benz chce prejsť s modernými autami triedy E po trati, ktorá sčasti prechádza terénom bez komunikácií, iba za 26 dní.

Flotilu E-Class, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov triedy E s dieselovým motorom, niektoré majú automatickú prevodovku a náhon 4-MATIC na všetky štyri kolesá. Z toho 30 automobilov bude typu E 320 CDI, tri E 320 BLUETEC.

"70 rokov potom, ako Mercedes-Benz ako prvý výrobca vozidiel predstavil dieselový motor v osobných autách, chceme diaľkovou jazdou z Paríža do Pekingu zdôrazniť výkonnosť našej modernej dieselovej technológie," vysvetlil Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva DaimlerChrysler AG zodpovedný za výskum a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí experti prognózujú celosvetový trend smerujúci k používaniu áut na dieselový pohon a očakávajú zvýšenie podielu globálneho dieselového trhu z terajších 18 na takmer 30 % v roku 2015.

Diaľková jazda Paríž - Peking 2006 sa začne v srdci Paríža 21. októbra a jej celková dĺžka je približne 13 600 kilometrov, pričom prechádza cez hranice ôsmich krajín a končí sa v Pekingu, do ktorého by tímy mali doraziť 17. novembra. Deň nato sa v Pekingu začne "AutoChina 2006", najdôležitejšia automobilová výstava, na ktorej bude prezentovaná tiež nová generácia E-Class. Športová výzva pri prejazde cez Francúzsko, Nemecko, Poľsko, pobaltské štáty, Rusko, Kazachstan a Čínu spočíva pre účastníkov v dosiahnutí čo najnižšej spotreby tak individuálne, ako aj celkovo, a to všetko napriek ambicióznemu časovému harmonogramu. Celkovo prejde 33 áut E triedy vyše 450 000 kilometrov za 28 dní, dva dni z toho sú vyčlenené ako oddychové. Uvedená vzdialenosť sa rovná vyše 11-násobku obvodu Zeme na rovníku.

Za volantmi automobilov sa vystrieda v rámci jednotlivých etáp celkovo 330 vodičov. Medzi nimi budú zákazníci automobilky Mercedes-Benz z rôznych krajín, ako aj novinári, taxikári a celebrity. Z Paríža do ruského mesta Jekaterinburg sleduje trať diaľkovej jazdy triedy E zväčša pôvodnú cestu prvých transkontinentálnych automobilových závodov v histórii, ktoré sa začali presne pred 99 rokmi 10. júna v Pekingu. Na pôvodných závodoch sa zúčastnilo päť áut: talianska Itala, holandský Spyker, dva De Dion Boutons a trojkolesový Contal z Paríža.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  1. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  2. Compliance – who should be responsible?
  3. Employee's age as a new ground for notice of termination
  4. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  5. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 019
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 720
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 645
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 234
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 249
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 056
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 075
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 1 970
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ernesta Valka zavraždili v roku 2010.

Obžalovaný Radič sa môže dostať na slobodu. Začne konať ministerka.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Voľba detskej ombudsmanky bude vo štvrtok.


a 2 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Tomáš Sedliačik: Šírenie nepravdivej informácie
  2. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  4. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  5. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  6. Martin Greguš: 6,4 mld. EUR na rok...pravda o slovenských nemocniciach a zdravotníctve...analýza rozpočtu ZDRAVOTNÍCTVA...
  7. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  8. Rasťo Valent: Zamyslenie o Messim, PSG a Barce
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 843
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 311
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 879
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 732
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 443
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 369
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 693
  8. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 356
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu