Extrémny test pre nový Mercedes triedy E

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, čaká po uvedení na trh výnimočný záťažový test na trase Paríž - Peking. Flotilu E-Classe, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov s dieselovým motorom.

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, ktorá bude uvedená do európskych predajní 10. júna, čaká hneď na začiatku výnimočný záťažový test: dňa 21. októbra vyštartuje 33 vozidiel triedy E s dieselovými motormi na diaľkovú jazdu z Paríža do Pekingu, kde sa momentálne začína výroba tohto sedanu podnikateľskej triedy. Symbolické premostenie Európy a Ázie dlhou cestou sa uskutoční po trase prvých medzikontinentálnych automobilových závodov v dejinách, ktoré boli odštartované presne pred 99 rokmi 10. júna a trať z Pekingu do Paríža prekonali súťažiaci za 62 dní. Mercedes-Benz chce prejsť s modernými autami triedy E po trati, ktorá sčasti prechádza terénom bez komunikácií, iba za 26 dní.

Flotilu E-Class, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov triedy E s dieselovým motorom, niektoré majú automatickú prevodovku a náhon 4-MATIC na všetky štyri kolesá. Z toho 30 automobilov bude typu E 320 CDI, tri E 320 BLUETEC.

"70 rokov potom, ako Mercedes-Benz ako prvý výrobca vozidiel predstavil dieselový motor v osobných autách, chceme diaľkovou jazdou z Paríža do Pekingu zdôrazniť výkonnosť našej modernej dieselovej technológie," vysvetlil Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva DaimlerChrysler AG zodpovedný za výskum a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí experti prognózujú celosvetový trend smerujúci k používaniu áut na dieselový pohon a očakávajú zvýšenie podielu globálneho dieselového trhu z terajších 18 na takmer 30 % v roku 2015.

Diaľková jazda Paríž - Peking 2006 sa začne v srdci Paríža 21. októbra a jej celková dĺžka je približne 13 600 kilometrov, pričom prechádza cez hranice ôsmich krajín a končí sa v Pekingu, do ktorého by tímy mali doraziť 17. novembra. Deň nato sa v Pekingu začne "AutoChina 2006", najdôležitejšia automobilová výstava, na ktorej bude prezentovaná tiež nová generácia E-Class. Športová výzva pri prejazde cez Francúzsko, Nemecko, Poľsko, pobaltské štáty, Rusko, Kazachstan a Čínu spočíva pre účastníkov v dosiahnutí čo najnižšej spotreby tak individuálne, ako aj celkovo, a to všetko napriek ambicióznemu časovému harmonogramu. Celkovo prejde 33 áut E triedy vyše 450 000 kilometrov za 28 dní, dva dni z toho sú vyčlenené ako oddychové. Uvedená vzdialenosť sa rovná vyše 11-násobku obvodu Zeme na rovníku.

Za volantmi automobilov sa vystrieda v rámci jednotlivých etáp celkovo 330 vodičov. Medzi nimi budú zákazníci automobilky Mercedes-Benz z rôznych krajín, ako aj novinári, taxikári a celebrity. Z Paríža do ruského mesta Jekaterinburg sleduje trať diaľkovej jazdy triedy E zväčša pôvodnú cestu prvých transkontinentálnych automobilových závodov v histórii, ktoré sa začali presne pred 99 rokmi 10. júna v Pekingu. Na pôvodných závodoch sa zúčastnilo päť áut: talianska Itala, holandský Spyker, dva De Dion Boutons a trojkolesový Contal z Paríža.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.