Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, ktorá bude uvedená do európskych predajní 10. júna, čaká hneď na začiatku výnimočný záťažový test: dňa 21. októbra vyštartuje 33 vozidiel triedy E s dieselovými motormi na diaľkovú jazdu z Paríža do Pekingu, kde sa momentálne začína výroba tohto sedanu podnikateľskej triedy. Symbolické premostenie Európy a Ázie dlhou cestou sa uskutoční po trase prvých medzikontinentálnych automobilových závodov v dejinách, ktoré boli odštartované presne pred 99 rokmi 10. júna a trať z Pekingu do Paríža prekonali súťažiaci za 62 dní. Mercedes-Benz chce prejsť s modernými autami triedy E po trati, ktorá sčasti prechádza terénom bez komunikácií, iba za 26 dní.
Flotilu E-Class, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov triedy E s dieselovým motorom, niektoré majú automatickú prevodovku a náhon 4-MATIC na všetky štyri kolesá. Z toho 30 automobilov bude typu E 320 CDI, tri E 320 BLUETEC.
"70 rokov potom, ako Mercedes-Benz ako prvý výrobca vozidiel predstavil dieselový motor v osobných autách, chceme diaľkovou jazdou z Paríža do Pekingu zdôrazniť výkonnosť našej modernej dieselovej technológie," vysvetlil Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva DaimlerChrysler AG zodpovedný za výskum a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí experti prognózujú celosvetový trend smerujúci k používaniu áut na dieselový pohon a očakávajú zvýšenie podielu globálneho dieselového trhu z terajších 18 na takmer 30 % v roku 2015.
Diaľková jazda Paríž - Peking 2006 sa začne v srdci Paríža 21. októbra a jej celková dĺžka je približne 13 600 kilometrov, pričom prechádza cez hranice ôsmich krajín a končí sa v Pekingu, do ktorého by tímy mali doraziť 17. novembra. Deň nato sa v Pekingu začne "AutoChina 2006", najdôležitejšia automobilová výstava, na ktorej bude prezentovaná tiež nová generácia E-Class. Športová výzva pri prejazde cez Francúzsko, Nemecko, Poľsko, pobaltské štáty, Rusko, Kazachstan a Čínu spočíva pre účastníkov v dosiahnutí čo najnižšej spotreby tak individuálne, ako aj celkovo, a to všetko napriek ambicióznemu časovému harmonogramu. Celkovo prejde 33 áut E triedy vyše 450 000 kilometrov za 28 dní, dva dni z toho sú vyčlenené ako oddychové. Uvedená vzdialenosť sa rovná vyše 11-násobku obvodu Zeme na rovníku.
Za volantmi automobilov sa vystrieda v rámci jednotlivých etáp celkovo 330 vodičov. Medzi nimi budú zákazníci automobilky Mercedes-Benz z rôznych krajín, ako aj novinári, taxikári a celebrity. Z Paríža do ruského mesta Jekaterinburg sleduje trať diaľkovej jazdy triedy E zväčša pôvodnú cestu prvých transkontinentálnych automobilových závodov v histórii, ktoré sa začali presne pred 99 rokmi 10. júna v Pekingu. Na pôvodných závodoch sa zúčastnilo päť áut: talianska Itala, holandský Spyker, dva De Dion Boutons a trojkolesový Contal z Paríža.