SME
reklama

Extrémny test pre nový Mercedes triedy E

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, čaká po uvedení na trh výnimočný záťažový test na trase Paríž - Peking. Flotilu E-Classe, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov s dieselovým motorom.

Novú generáciu automobilu Mercedes-Benz triedy E, ktorá bude uvedená do európskych predajní 10. júna, čaká hneď na začiatku výnimočný záťažový test: dňa 21. októbra vyštartuje 33 vozidiel triedy E s dieselovými motormi na diaľkovú jazdu z Paríža do Pekingu, kde sa momentálne začína výroba tohto sedanu podnikateľskej triedy. Symbolické premostenie Európy a Ázie dlhou cestou sa uskutoční po trase prvých medzikontinentálnych automobilových závodov v dejinách, ktoré boli odštartované presne pred 99 rokmi 10. júna a trať z Pekingu do Paríža prekonali súťažiaci za 62 dní. Mercedes-Benz chce prejsť s modernými autami triedy E po trati, ktorá sčasti prechádza terénom bez komunikácií, iba za 26 dní.

Flotilu E-Class, ktorá vyštartuje z Paríža 21. októbra, tvorí 33 sériovo vyrobených modelov triedy E s dieselovým motorom, niektoré majú automatickú prevodovku a náhon 4-MATIC na všetky štyri kolesá. Z toho 30 automobilov bude typu E 320 CDI, tri E 320 BLUETEC.

"70 rokov potom, ako Mercedes-Benz ako prvý výrobca vozidiel predstavil dieselový motor v osobných autách, chceme diaľkovou jazdou z Paríža do Pekingu zdôrazniť výkonnosť našej modernej dieselovej technológie," vysvetlil Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva DaimlerChrysler AG zodpovedný za výskum a vývoj skupiny Mercedes Car Group. Nezávislí experti prognózujú celosvetový trend smerujúci k používaniu áut na dieselový pohon a očakávajú zvýšenie podielu globálneho dieselového trhu z terajších 18 na takmer 30 % v roku 2015.

Diaľková jazda Paríž - Peking 2006 sa začne v srdci Paríža 21. októbra a jej celková dĺžka je približne 13 600 kilometrov, pričom prechádza cez hranice ôsmich krajín a končí sa v Pekingu, do ktorého by tímy mali doraziť 17. novembra. Deň nato sa v Pekingu začne "AutoChina 2006", najdôležitejšia automobilová výstava, na ktorej bude prezentovaná tiež nová generácia E-Class. Športová výzva pri prejazde cez Francúzsko, Nemecko, Poľsko, pobaltské štáty, Rusko, Kazachstan a Čínu spočíva pre účastníkov v dosiahnutí čo najnižšej spotreby tak individuálne, ako aj celkovo, a to všetko napriek ambicióznemu časovému harmonogramu. Celkovo prejde 33 áut E triedy vyše 450 000 kilometrov za 28 dní, dva dni z toho sú vyčlenené ako oddychové. Uvedená vzdialenosť sa rovná vyše 11-násobku obvodu Zeme na rovníku.

Za volantmi automobilov sa vystrieda v rámci jednotlivých etáp celkovo 330 vodičov. Medzi nimi budú zákazníci automobilky Mercedes-Benz z rôznych krajín, ako aj novinári, taxikári a celebrity. Z Paríža do ruského mesta Jekaterinburg sleduje trať diaľkovej jazdy triedy E zväčša pôvodnú cestu prvých transkontinentálnych automobilových závodov v histórii, ktoré sa začali presne pred 99 rokmi 10. júna v Pekingu. Na pôvodných závodoch sa zúčastnilo päť áut: talianska Itala, holandský Spyker, dva De Dion Boutons a trojkolesový Contal z Paríža.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 092
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 456
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 334
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 230
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 695
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu