SEN VŠETKÝCH OTCOV

Ford S - MAX - prvá jazda

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné.

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné. Nazval ho výstižne S-MAX, čo sa dá voľne preložiť ako maximálne priestranný (spacy) a maximálne športový (sporty). A verte, že v tomto prípade to nie je len rafinovaný marketingový ťah!


Ford prichádza s autom, ktoré búra všetky teórie o vozidlách kategórie MPV a prináša do tohto segmentu doposiaľ nepoznanú radosť z jazdy. Keď sme prvýkrát počuli názov „športové MPV“, nevedeli sme si predstaviť, že by sa dali spojiť dve tak diametrálne rozdielne požiadavky. Nikde však nie je napísané, že to nejde. Veď Ford už raz modelom C-Max všetkým ukázal, ako môže vyzerať priestranné a súčasne aj mimoriadne dynamické auto. A teraz to zvládol znova. Nový S-Max je z pohľadu jazdeckých zážitkov najlepšie a najzábavnejšie MPV, aké sme kedy riadili a opätovne potvrdzuje, že Ford je v stavbe podvozkov majster.

Ako jeden z mála výrobcov dokázal bravúrne spojiť protipóly: dlhý rázvor a vyššie ťažisko skĺbil s talentom pre športovú jazdu. Nechceme preháňať, ale už dávno sme si s autom tejto veľkosti nezajazdili s takou chuťou a nasadením cez série zákrut. Šoférovať S-MAX je skutočná radosť. Pritom vôbec neprekáža, že sedíte vyššie než v bežnom osobnom aute a so športovými kompaktmi si to rozdávate za volantom auta, ktoré meria takmer 5 metrov. Navyše, pokiaľ by vás svojimi vlastnosťami neuspokojilo sériové nastavenie podvozka (podľa mňa dostatočne tuhý a stabilný) v ponuke čaká ešte príplatkový športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 15 mm.

Okrem skvelých jazdných vlastností, na ktorých sa nemalou mierou podieľa i tuhá karoséria (s výbornými aerodynamickými vlastnosťami) a komunikatívne riadenie, S-Max robia atraktívnym jeho motory. Predovšetkým 2,5-litrový prepĺňaný zážihový päťvalec z modelu Focus ST, ktorý mu v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dodáva dostatok sily na dynamickú jazdu aj svižné predbiehanie. Na rozdiel od Focusu ST je o poznanie lepšie odhlučnený, čo súvisí pravdepodobne s rodinnejšou povahou modelu S-MAX. Zo svojej húževnatosti však nič nestratil. Lineárny nárast výkonu nie je v jeho prípade len prázdna fráza ani pod kapotou S-MAXu. Ochotne zatiahne už od 1.500 ot/min a s nadšením stúpa do otáčok až po hranicu 6.000 ot/min. Nástup turbodúchadla pritom takmer nespozorujete. Naftovú alternatívu k benzínovému turbomotoru predstavujú dva štvorvalce 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (103 kW/140 k), z ktorých predovšetkým dvojliter zaujme atraktívnym pomerom medzi výkonom a spotrebou (podľa výrobcu si v priemere zapýta 6,4 l/100 km). Práve kvôli spotrebe po ňom siahne asi väčšina majiteľov nového S-MAXu, hoci viac adrenalínu ponúkne benzínový turbomotor. Dvojnásobná spotreba pri šantení je však dovôd, prečo si kúpu verzie 2.5 T treba dôkladne premyslieť. Oba vznetové motory sa dodávajú výhradne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami a filtrami pevných častíc.

S-Max spočíva na tej istej platforme ako model Galaxy a pripravované nové Mondeo. Dvojičky však vznikali samostatne a nie v spolupráci s Volkswagenom a Seatom ako v minulosti. Napriek tomu, že oba vany majú väčšinu dielcov spoločných, každý vyznáva iný štýl jazdy. Galaxy má radšej komfort, S-Max je zase stvorený viac pre šport. Už prvý pohľad na najnovší sen všetkých oteckov vás nenechá na pochybnostiach o tom, že červené S v názve nie je púhym marketingovým ťahom v snahe urobiť z jedného modelu dva ako sa o to v prípade Altey a Toleda neúspešne pokúsil Seat, ale chce byť pozvánkou na v tomto segmente doposiaľ nepoznané zážitky z jazdy. Stačí sa pozrieť na kolesá z modelu Focus ST (na želanie môžu byť až 20-palcové), výduchy na zadnej strane predných blatníkov pripomínajúce žiabre žraloka, výrazné lemy blatníkov, dynamicky klesajúcu strechu či koncovky výfuku. Jednoducho prvých pár minút sa budete len kochať a obdivovať toto auto.

Interiér už natoľko športový nie je. Prevláda v ňom rodinnejšia stránka jeho povahy. Sedí sa vyššie, radiaca páka je klasická, volant pomerne veľký štvorramenný a nájdete tam až 26 odkladacích priestorov. Atmosféru typického vanu rušia len športové predné sedadlá s výraznejším bočným vedením ako býva v tejto kategórii zvykom. Mimochodom spolu s výškovo aj pozdĺžne nastaviteľným volantom vodičovo sedadlo možno prispôsobovať v neuveriteľne veľkom rozsahu, takže ideálnu polohu si tam musí nájsť každý. Návrhári sa evidentne snažili o prémiový dojem každého detailu. Dokazuje to kvalita povrchových materiálov aj stredový panel s veľkým dotykovým displejom či elektronická ručná brzda. S-Max sa vyrába v 5 alebo za príplatok aj v 7-miestnom vyhotovení. My uprednostňujeme 5 miest a veľký batožinový priestor, pretože kto potrebuje viac sedadiel, zvolí si radšej Galaxy, kde je 6. a 7. sedadlo už v štandarde. V S-MAXe si navyše zadné príplatkové sedadlá vyžadujú kompromis v oblasti hlavy pasažierov v treťom rade (kvôli smerom dozadu sa zvažujúcej streche), s čím Galaxy problém nemá. Namiesto 2 zadných sedadiel si preto radšej objednajte praktickú vysúvaciu podlahu (o 48 cm) s nosnosťou 120 kg, ktorá umožňuje nakladať a vykladať batožinu z hĺbky kufra bez námahy a zašpinenia. Silným argumentom je tiež základný objem batožinového priestoru. Ak sa rozhodnete pre 5 sedadiel, 3 zadní cestujúci sa budú mať kráľovsky a za nimi ostane 854 l pre batožinu.

Pri 7 sedadlách to bude len 285 l

Keď sklopíte všetky zadné sedadlá, premeníte S-Max na dodávkové vozidlo s úložným priestorom objemu 2.000 litrov.
Ford S-MAX dáva kategórii MPV novú príchuť a dokazuje, že aj s autom plným batožiny a s rodinou na palube môžete za volantom zažiť veľa zábavy. Je to mimoriadne schopné auto so silnými motormi, vynikajúcim podvozkom, no predovšetkým priestranným a dobre premysleným interiérom. Auto, ktoré si nekúpite preto, že dávajú naň zľavu, ale preto, že chcete.


FORD GALAXY                                                                                     FORD S-MAX
Porovnanie priestoru vzadu: S- max a Galaxy -  Na snímkach vidieť, že už na pohľad ponúka viac miesta pre cestujúcich vzadu galaxy.









 


 
Panoramatická strecha : dvojdielna panoramatická strecha príjemne presvetľuje celý interiér

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 674
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 806
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 267
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 235
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 666
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 987
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 754
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 359

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.