SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Ford S - MAX - prvá jazda

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné.

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné. Nazval ho výstižne S-MAX, čo sa dá voľne preložiť ako maximálne priestranný (spacy) a maximálne športový (sporty). A verte, že v tomto prípade to nie je len rafinovaný marketingový ťah!


Ford prichádza s autom, ktoré búra všetky teórie o vozidlách kategórie MPV a prináša do tohto segmentu doposiaľ nepoznanú radosť z jazdy. Keď sme prvýkrát počuli názov „športové MPV“, nevedeli sme si predstaviť, že by sa dali spojiť dve tak diametrálne rozdielne požiadavky. Nikde však nie je napísané, že to nejde. Veď Ford už raz modelom C-Max všetkým ukázal, ako môže vyzerať priestranné a súčasne aj mimoriadne dynamické auto. A teraz to zvládol znova. Nový S-Max je z pohľadu jazdeckých zážitkov najlepšie a najzábavnejšie MPV, aké sme kedy riadili a opätovne potvrdzuje, že Ford je v stavbe podvozkov majster.

Ako jeden z mála výrobcov dokázal bravúrne spojiť protipóly: dlhý rázvor a vyššie ťažisko skĺbil s talentom pre športovú jazdu. Nechceme preháňať, ale už dávno sme si s autom tejto veľkosti nezajazdili s takou chuťou a nasadením cez série zákrut. Šoférovať S-MAX je skutočná radosť. Pritom vôbec neprekáža, že sedíte vyššie než v bežnom osobnom aute a so športovými kompaktmi si to rozdávate za volantom auta, ktoré meria takmer 5 metrov. Navyše, pokiaľ by vás svojimi vlastnosťami neuspokojilo sériové nastavenie podvozka (podľa mňa dostatočne tuhý a stabilný) v ponuke čaká ešte príplatkový športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 15 mm.

Okrem skvelých jazdných vlastností, na ktorých sa nemalou mierou podieľa i tuhá karoséria (s výbornými aerodynamickými vlastnosťami) a komunikatívne riadenie, S-Max robia atraktívnym jeho motory. Predovšetkým 2,5-litrový prepĺňaný zážihový päťvalec z modelu Focus ST, ktorý mu v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dodáva dostatok sily na dynamickú jazdu aj svižné predbiehanie. Na rozdiel od Focusu ST je o poznanie lepšie odhlučnený, čo súvisí pravdepodobne s rodinnejšou povahou modelu S-MAX. Zo svojej húževnatosti však nič nestratil. Lineárny nárast výkonu nie je v jeho prípade len prázdna fráza ani pod kapotou S-MAXu. Ochotne zatiahne už od 1.500 ot/min a s nadšením stúpa do otáčok až po hranicu 6.000 ot/min. Nástup turbodúchadla pritom takmer nespozorujete. Naftovú alternatívu k benzínovému turbomotoru predstavujú dva štvorvalce 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (103 kW/140 k), z ktorých predovšetkým dvojliter zaujme atraktívnym pomerom medzi výkonom a spotrebou (podľa výrobcu si v priemere zapýta 6,4 l/100 km). Práve kvôli spotrebe po ňom siahne asi väčšina majiteľov nového S-MAXu, hoci viac adrenalínu ponúkne benzínový turbomotor. Dvojnásobná spotreba pri šantení je však dovôd, prečo si kúpu verzie 2.5 T treba dôkladne premyslieť. Oba vznetové motory sa dodávajú výhradne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami a filtrami pevných častíc.

S-Max spočíva na tej istej platforme ako model Galaxy a pripravované nové Mondeo. Dvojičky však vznikali samostatne a nie v spolupráci s Volkswagenom a Seatom ako v minulosti. Napriek tomu, že oba vany majú väčšinu dielcov spoločných, každý vyznáva iný štýl jazdy. Galaxy má radšej komfort, S-Max je zase stvorený viac pre šport. Už prvý pohľad na najnovší sen všetkých oteckov vás nenechá na pochybnostiach o tom, že červené S v názve nie je púhym marketingovým ťahom v snahe urobiť z jedného modelu dva ako sa o to v prípade Altey a Toleda neúspešne pokúsil Seat, ale chce byť pozvánkou na v tomto segmente doposiaľ nepoznané zážitky z jazdy. Stačí sa pozrieť na kolesá z modelu Focus ST (na želanie môžu byť až 20-palcové), výduchy na zadnej strane predných blatníkov pripomínajúce žiabre žraloka, výrazné lemy blatníkov, dynamicky klesajúcu strechu či koncovky výfuku. Jednoducho prvých pár minút sa budete len kochať a obdivovať toto auto.

Interiér už natoľko športový nie je. Prevláda v ňom rodinnejšia stránka jeho povahy. Sedí sa vyššie, radiaca páka je klasická, volant pomerne veľký štvorramenný a nájdete tam až 26 odkladacích priestorov. Atmosféru typického vanu rušia len športové predné sedadlá s výraznejším bočným vedením ako býva v tejto kategórii zvykom. Mimochodom spolu s výškovo aj pozdĺžne nastaviteľným volantom vodičovo sedadlo možno prispôsobovať v neuveriteľne veľkom rozsahu, takže ideálnu polohu si tam musí nájsť každý. Návrhári sa evidentne snažili o prémiový dojem každého detailu. Dokazuje to kvalita povrchových materiálov aj stredový panel s veľkým dotykovým displejom či elektronická ručná brzda. S-Max sa vyrába v 5 alebo za príplatok aj v 7-miestnom vyhotovení. My uprednostňujeme 5 miest a veľký batožinový priestor, pretože kto potrebuje viac sedadiel, zvolí si radšej Galaxy, kde je 6. a 7. sedadlo už v štandarde. V S-MAXe si navyše zadné príplatkové sedadlá vyžadujú kompromis v oblasti hlavy pasažierov v treťom rade (kvôli smerom dozadu sa zvažujúcej streche), s čím Galaxy problém nemá. Namiesto 2 zadných sedadiel si preto radšej objednajte praktickú vysúvaciu podlahu (o 48 cm) s nosnosťou 120 kg, ktorá umožňuje nakladať a vykladať batožinu z hĺbky kufra bez námahy a zašpinenia. Silným argumentom je tiež základný objem batožinového priestoru. Ak sa rozhodnete pre 5 sedadiel, 3 zadní cestujúci sa budú mať kráľovsky a za nimi ostane 854 l pre batožinu.

Pri 7 sedadlách to bude len 285 l

Keď sklopíte všetky zadné sedadlá, premeníte S-Max na dodávkové vozidlo s úložným priestorom objemu 2.000 litrov.
Ford S-MAX dáva kategórii MPV novú príchuť a dokazuje, že aj s autom plným batožiny a s rodinou na palube môžete za volantom zažiť veľa zábavy. Je to mimoriadne schopné auto so silnými motormi, vynikajúcim podvozkom, no predovšetkým priestranným a dobre premysleným interiérom. Auto, ktoré si nekúpite preto, že dávajú naň zľavu, ale preto, že chcete.


FORD GALAXY                                                                                     FORD S-MAX
Porovnanie priestoru vzadu: S- max a Galaxy -  Na snímkach vidieť, že už na pohľad ponúka viac miesta pre cestujúcich vzadu galaxy.









 


 
Panoramatická strecha : dvojdielna panoramatická strecha príjemne presvetľuje celý interiér

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 156
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 15 226
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 311
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 812
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 822
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 900
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 432
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 396
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 150
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 021
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


3. dec
Slovenské florbalistky.

Slovenské florbalistky budú hrať o konečné 5. miesto na MS 2021.


Sportnet 2 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 20 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


21 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Aj babkám
  2. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  3. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  4. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  5. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  6. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  7. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  8. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 357
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 078
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 802
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 642
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 271
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 156
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 532
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 131
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu