SME
Utorok, 23. apríl , 2019
SEN VŠETKÝCH OTCOV

Ford S - MAX - prvá jazda

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné.

Časy, kedy sa otcovia pri výbere auta museli rozhodnúť buď pre pohodlie celej rodiny alebo pre vlastnú radosťou z jazdy, sú preč. Ford postavil auto, ktoré je priestranné, praktické a zároveň na ceste aj mimoriadne zábavné. Nazval ho výstižne S-MAX, čo sa dá voľne preložiť ako maximálne priestranný (spacy) a maximálne športový (sporty). A verte, že v tomto prípade to nie je len rafinovaný marketingový ťah!


Ford prichádza s autom, ktoré búra všetky teórie o vozidlách kategórie MPV a prináša do tohto segmentu doposiaľ nepoznanú radosť z jazdy. Keď sme prvýkrát počuli názov „športové MPV“, nevedeli sme si predstaviť, že by sa dali spojiť dve tak diametrálne rozdielne požiadavky. Nikde však nie je napísané, že to nejde. Veď Ford už raz modelom C-Max všetkým ukázal, ako môže vyzerať priestranné a súčasne aj mimoriadne dynamické auto. A teraz to zvládol znova. Nový S-Max je z pohľadu jazdeckých zážitkov najlepšie a najzábavnejšie MPV, aké sme kedy riadili a opätovne potvrdzuje, že Ford je v stavbe podvozkov majster.

Ako jeden z mála výrobcov dokázal bravúrne spojiť protipóly: dlhý rázvor a vyššie ťažisko skĺbil s talentom pre športovú jazdu. Nechceme preháňať, ale už dávno sme si s autom tejto veľkosti nezajazdili s takou chuťou a nasadením cez série zákrut. Šoférovať S-MAX je skutočná radosť. Pritom vôbec neprekáža, že sedíte vyššie než v bežnom osobnom aute a so športovými kompaktmi si to rozdávate za volantom auta, ktoré meria takmer 5 metrov. Navyše, pokiaľ by vás svojimi vlastnosťami neuspokojilo sériové nastavenie podvozka (podľa mňa dostatočne tuhý a stabilný) v ponuke čaká ešte príplatkový športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 15 mm.

Okrem skvelých jazdných vlastností, na ktorých sa nemalou mierou podieľa i tuhá karoséria (s výbornými aerodynamickými vlastnosťami) a komunikatívne riadenie, S-Max robia atraktívnym jeho motory. Predovšetkým 2,5-litrový prepĺňaný zážihový päťvalec z modelu Focus ST, ktorý mu v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dodáva dostatok sily na dynamickú jazdu aj svižné predbiehanie. Na rozdiel od Focusu ST je o poznanie lepšie odhlučnený, čo súvisí pravdepodobne s rodinnejšou povahou modelu S-MAX. Zo svojej húževnatosti však nič nestratil. Lineárny nárast výkonu nie je v jeho prípade len prázdna fráza ani pod kapotou S-MAXu. Ochotne zatiahne už od 1.500 ot/min a s nadšením stúpa do otáčok až po hranicu 6.000 ot/min. Nástup turbodúchadla pritom takmer nespozorujete. Naftovú alternatívu k benzínovému turbomotoru predstavujú dva štvorvalce 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (103 kW/140 k), z ktorých predovšetkým dvojliter zaujme atraktívnym pomerom medzi výkonom a spotrebou (podľa výrobcu si v priemere zapýta 6,4 l/100 km). Práve kvôli spotrebe po ňom siahne asi väčšina majiteľov nového S-MAXu, hoci viac adrenalínu ponúkne benzínový turbomotor. Dvojnásobná spotreba pri šantení je však dovôd, prečo si kúpu verzie 2.5 T treba dôkladne premyslieť. Oba vznetové motory sa dodávajú výhradne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami a filtrami pevných častíc.

S-Max spočíva na tej istej platforme ako model Galaxy a pripravované nové Mondeo. Dvojičky však vznikali samostatne a nie v spolupráci s Volkswagenom a Seatom ako v minulosti. Napriek tomu, že oba vany majú väčšinu dielcov spoločných, každý vyznáva iný štýl jazdy. Galaxy má radšej komfort, S-Max je zase stvorený viac pre šport. Už prvý pohľad na najnovší sen všetkých oteckov vás nenechá na pochybnostiach o tom, že červené S v názve nie je púhym marketingovým ťahom v snahe urobiť z jedného modelu dva ako sa o to v prípade Altey a Toleda neúspešne pokúsil Seat, ale chce byť pozvánkou na v tomto segmente doposiaľ nepoznané zážitky z jazdy. Stačí sa pozrieť na kolesá z modelu Focus ST (na želanie môžu byť až 20-palcové), výduchy na zadnej strane predných blatníkov pripomínajúce žiabre žraloka, výrazné lemy blatníkov, dynamicky klesajúcu strechu či koncovky výfuku. Jednoducho prvých pár minút sa budete len kochať a obdivovať toto auto.

Interiér už natoľko športový nie je. Prevláda v ňom rodinnejšia stránka jeho povahy. Sedí sa vyššie, radiaca páka je klasická, volant pomerne veľký štvorramenný a nájdete tam až 26 odkladacích priestorov. Atmosféru typického vanu rušia len športové predné sedadlá s výraznejším bočným vedením ako býva v tejto kategórii zvykom. Mimochodom spolu s výškovo aj pozdĺžne nastaviteľným volantom vodičovo sedadlo možno prispôsobovať v neuveriteľne veľkom rozsahu, takže ideálnu polohu si tam musí nájsť každý. Návrhári sa evidentne snažili o prémiový dojem každého detailu. Dokazuje to kvalita povrchových materiálov aj stredový panel s veľkým dotykovým displejom či elektronická ručná brzda. S-Max sa vyrába v 5 alebo za príplatok aj v 7-miestnom vyhotovení. My uprednostňujeme 5 miest a veľký batožinový priestor, pretože kto potrebuje viac sedadiel, zvolí si radšej Galaxy, kde je 6. a 7. sedadlo už v štandarde. V S-MAXe si navyše zadné príplatkové sedadlá vyžadujú kompromis v oblasti hlavy pasažierov v treťom rade (kvôli smerom dozadu sa zvažujúcej streche), s čím Galaxy problém nemá. Namiesto 2 zadných sedadiel si preto radšej objednajte praktickú vysúvaciu podlahu (o 48 cm) s nosnosťou 120 kg, ktorá umožňuje nakladať a vykladať batožinu z hĺbky kufra bez námahy a zašpinenia. Silným argumentom je tiež základný objem batožinového priestoru. Ak sa rozhodnete pre 5 sedadiel, 3 zadní cestujúci sa budú mať kráľovsky a za nimi ostane 854 l pre batožinu.

Pri 7 sedadlách to bude len 285 l

Keď sklopíte všetky zadné sedadlá, premeníte S-Max na dodávkové vozidlo s úložným priestorom objemu 2.000 litrov.
Ford S-MAX dáva kategórii MPV novú príchuť a dokazuje, že aj s autom plným batožiny a s rodinou na palube môžete za volantom zažiť veľa zábavy. Je to mimoriadne schopné auto so silnými motormi, vynikajúcim podvozkom, no predovšetkým priestranným a dobre premysleným interiérom. Auto, ktoré si nekúpite preto, že dávajú naň zľavu, ale preto, že chcete.


FORD GALAXY                                                                                     FORD S-MAX
Porovnanie priestoru vzadu: S- max a Galaxy -  Na snímkach vidieť, že už na pohľad ponúka viac miesta pre cestujúcich vzadu galaxy.









 


 
Panoramatická strecha : dvojdielna panoramatická strecha príjemne presvetľuje celý interiér

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 081
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 761
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 853
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 429
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 901
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 373
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 897
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 746
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 973
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 761

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.