DIESEL VYHRAL LE MANS

Audi R10 TDI historickým víťazom 24 hodín Le Mans

Nemecko-talianska trojica Frank Biela, Emanuele Pirro, Marco Werner na Audi R10 TDI s naftovým motorom výkonu 650 koní sa stala víťazom pretekov 24 h Le Mans.

Nemecko-talianska trojica Frank Biela, Emanuele Pirro, Marco Werner na Audi R10 TDI s výkonom motora 650 koní sa stala pred takmer 250.000 divákmi víťazom 74. ročníka populárnych vytrvalostných pretekov automobilov 24 hodín Le Mans. Automobilka Audi sa stala historicky prvou, ktorá vyhrala Le Mans s automobilom poháňaným dieselovým motorom, keď za 24 hodín posádka odjazdila 380 kôl, čo znamenalo 5187 km. Druhé miesto so stratou 4 okruhov obsadilo francúzske trio Eric Helary, Sébastien Loeb a Franck Montagny (Pescarolo H Judd GV5) a tretí skončila ďalšia posádka tímu Audi Rinaldo Capello (Tal.), Tom Kristensen (Dán.) a Allan McNish (Škót.).

Na okruhu v Le Mans jazdil po prvý raz v histórii aj slovenský automobilový pretekár Miroslav Konôpka. Niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu sa predstavil vo farbách japonského tímu T2M Motorsport, ktorý však po 16-tich hodinách musel pre poruchu z podujatia odstúpiť. Konôpka a jeho spolujazdci boli v tom čase na 6. mieste v triede GT2.

Výsledky: 1. Frank Biela, Emanuele Pirro, Marco Werner (Nem., Tal., Nem./Audi R10 TDI) 380 kôl, 2. Eric Helary, Sébastien Loeb, Franck Montagny (Fr./Pescarolo H Judd GV5) 376, 3. Rinaldo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish (Tal., Dán, Škót./Audi R10 TDI) 367, 4. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Jan Magnussen (Fr., Angl., Dán./Corvette C6.R) 355, 5. Emmanuel Collard, Nicolas Minassian, Erik Comas (Fr./Pescarolo H Judd GV5) 352, 6. Tomáš Enge, Darren Turner, Andrea Piccini (ČR, Angl., Tal./Aston Martin DBR9) 350, 7. Luc Alphand, Jerome Policand, Patrice Goueslard (Fr./Corvette C5-R) 346, 8. Mike Newton, Thomas Erdos, Andy Wallace (Angl., Braz., Angl./Lola Ex264 AER) 343, 9. Antonio Garcia, Nelson Piquet jr., David Brabham (Šp., Braz., Aust./Aston Martin DBR9) 343, 10. Pedro Lamy, Stephane Sarrazin, Stéphane Ortelli (Portug., Fr., Fr./Aston Martin DBR9) 341.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.