ZA VOLANTOM: MIRO ĽUPTÁK

Trabant odviezol kočík, tehly, čečinu aj prasa

Už osem rokov je verný televíznemu spravodajstvu a pravidelným výjazdom za informáciami v regióne. Služobnému šoférovi dôveruje a napriek hodinám stráveným v aute jazdí rád.

Už osem rokov je verný televíznemu spravodajstvu a pravidelným výjazdom za informáciami v regióne. Služobnému šoférovi dôveruje a napriek hodinám stráveným v aute jazdí rád. Na umývanie auta si nepotrpí, ale na veľký batožinový priestor áno.

Stretli sme sa na umyvárke, často umývate auto?
"Moje auto nie je príliš hýčkané, pretože má v prvom rade slúžiť, ale tú nutnú údržbu potrebuje. Takéhoto umytia sa mu dostane asi tak štyrikrát do roka, v zime vôbec nie, aby mi neprimŕzali dvere."

Beriete auto iba ako úžitkový predmet, máte k nemu vôbec nejaký vzťah?
"Určite, mal som v živote osem áut, teraz mám Octaviu 4x4 TDI, to je jedno z tých áut, ku ktorým mám mimoriadny vzťah. Zhruba z tých ôsmich asi tri boli také, ktoré mi prirástli k srdcu a jedným z nich je práve táto Octavia a druhou bolo Daewoo Nexia. S ním som bol mimoriadne spokojný, hoci to nie je nejaké elegantné auto."

Aké ste mali prvé auto?
"Bol to Trabant kombík, ktorý som mal pred osemnástimi rokmi. Je to auto tej najjednoduchšej kategórie, ale splnilo mi všetko, čo som na tú dobu ako otec mladej rodiny potreboval. Odviezlo kočík, tehly, čečinu, porcované prasa, jednoducho všetko, čo sa v ňom dalo odviezť, aj som ho tak bral. Nešanovať, ale využiť."

Ste vysoký chlap, nebolo trochu malé?
"Ja nie som až taký veľký chlap, možno trochu vyšší, ale nie som nejaký robustný a bol som o nejakých sedem kíl ľahší. Zmestil som sa, lebo tam má človek taký pocit, že sedí na zemi, sedadlá sa dajú posúvať dopredu aj dozadu, páka je navyše na volante, takže s týmto som nemal problém."

Ktoré bolo to tretie obľúbené auto?
"Škoda 120, ktorú sme mali hneď po Trabante, len ona mala takú zvláštnu vlastnosť, priťahovala nehody. Mal som ju aj dosť dlho, asi sedem rokov, ale ona bola štyri alebo päťkrát buchnutá, raz dokonca na streche. Stalo sa to na Šturci."

Prečo si v poslednej dobe kupujete čiastočne ojazdené autá?
"Neviem sa uspokojiť s malým autom a tie väčšie, o ktoré by som mal záujem, sú dosť drahé. Auto by malo mať istú veľkosť, netvrdím, že to má byť veľká limuzína, ale nechcem sa už vrátiť k tomu, že budem špekulovať nad tým, kde ktorú tašku uložiť. Nekupujem príliš staré autá, maximálne trojročné. V podstate v živote som mal iba raz nové auto."

O akých autách snívate?
"Páčia sa mi tie ľahké terénne autá kategórie SUV, ktoré asi nikdy mať nebudem. Tiež sa mi páčia klasické rodinné limuzíny značiek Mercedes a BMW."

Viete ohodnotiť sám seba ako vodiča?
"Myslím si, že som pomerne dobrý vodič v niektorých fázach trochu nepozorný. Jazdím rýchlo, ale dúfam, že bezpečne."

Prichádza čas dovoleniek, ako zvládate dlhé cesty autom za oddychom?
"Jazdím rád. Dlhé trasy mi vôbec nerobia problém a sú dni, keď môžem za volantom sedieť aj niekoľko hodín. Na Octavii sme boli v Bulharsku, čo je dosť dlhá cesta, ale v aute mám rádio, klimatizáciu, takže to nie je žiadny problém."

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.