Renault Clio - aké je Auto roka 2006?

Získať titul Auto roka znamená dosiahnuť prestíž, ale aj dokázať konkurencii, že titul je skutočne zaslúžený. Renault Clio má situáciu o to ťažšiu, že v triede malých automobilov prebieha úplná obnova modelov všetkých popredných značiek.

Najskôr sa na trhu objavil Fiat Grande Punto, potom Toyota Yaris, následne Kia Rio, teraz Peugeot 207 a kruh uzavrie na jar nová Fabia. Ako by toho nebolo dosť, Ford, Hyundai a Seat modernizovali modely Fiesta, Getz a Ibiza.

Krásavec
Clio vždy dokázalo zaujať už na prvý pohľad aj bez kopírovania konkurencie a inak to nie je ani pri tretej, mimoriadne vydarenej generácii. Svojho predchodcu prekonáva rozmermi a úrovňou pasívnej bezpečnosti. Hoci má Clio plastové blatníky a uhladenú prednú časť, za ochranu chodcov nedostal také dobré hodnotenie ako konkurencia. S pekným autom sa snúbi aj dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní a odbočovaní.

Na nových predných svetlometoch nás zaujal prídavný reflektor osvetľujúci miesto, kde chce vodič zatočiť. Užitočná pomôcka pri parkovaní a zatáčaní do neosvetlených križovatiek je jednoduchšia ako drahé natáčacie svetlomety. Prídavný reflektor sa zapína natočením kolies a osvetľuje vnútro zákruty

Matrioška
Súčasné generačné posuny v triede malých áut pripomínajú známu ruskú hračku. Obrazne by sa staré Clio vmestilo do nového, čo asi najlepšie vyjadruje priestranný interiér. Vrchná časť prístrojovej dosky pôsobí veľmi slušne. Naopak, plasty použité na stredovej konzole nepôsobia až tak prívetivo. Interiér zaujme miestom v oblasti nôh a hlavy. Na objemnom batožinovom priestore a pri nakladaní tašiek s nákupom nám prekážala vysoká nakladacia hrana. Na druhej strane konštrukcia tuhej karosérie si to zrejme vyžiadala.

Popri ostatných superlatívoch interiéru sa odkladacie priestory javia ako malé a nepraktické. Do boxov v predných dverách sa veľa nevmestí a polička na stredovom tuneli má nízke okraje. Výbava vozidla plne reaguje na súčasné štandardy a okrem čelných airbagov a ABS mal testovaný model bočné airbagy a mnoho iných drobností.

Interiér Clia poteší najmä ľudí v strednom veku, ktorí nebažia po športovej jazde, ale chcú malé auto s vyšším štandardom. Priestorové podmienky uspokoja aj mladú rodinu.





Silnejšie a slabšie stránky

V bitke o veľký vnútorný priestor a bezpečnosť sa Clio konkurencie báť nemusí, v jazdných vlastnostiach už také dominantné nie je. Progresívny posilňovač riadenia až príliš aktívne pomáha vo vyšších rýchlostiach a riadenie pôsobí neprirodzene mäkko. Podvozok s rezervou naznačuje, kedy prichádza hranica šmyku a na nerovnostiach trochu nadskakuje. Jeho vrodená nedotáčavosť bude vyhovovať cieľovej skupine.

Celkovo je Clio na ceste suverénne, ale nie tak ako Grande Punto, Fiesta alebo nový Peugeot 207. Veľmi dobre na nás zapôsobili účinné brzdy a nastavenie ABS na nekvalitnom povrchu cesty. Osvedčený motor sa dokáže s palivom uskromniť a v priemere mu stačí 6,6 l/100 km.
V losom teste bolo nedotáčavé VIDEO

Trochu viac presnosti a tlmenia vibrácií motora sme čakali od páky prevodovky.







Nové Clio je bezpečné moderné auto, ktoré patrí do prvej ligy, ale ani v pozícii Auta roka 2006 to nebude mať ľahké.

Manipulácia so zadnými operadlami je jednoduchá, avšak po sklopení netvoria jednu rovinu s dnom kufra











Naše hodnotenie

vzhľad dizajnéri navrhli auto ušité na momentálnu módnu vlnu, jedno z najkrajších v triede
interiér nárast vonkajších rozmerov sa naplno prejavil na vnútornom priestore (najmä vzadu), zlepšili sa materiály, prevzaté ovládače z Meganu však nepotešili, mäkké sedadlá
motor v silnejšom testovanom prevedení ideálny do mesta, úsporný a trochu hlučný, príjemná charakteristika
jazdné vlastnosti francúzsky mäkký podvozok, v hraničnej situácii nedotáčavý, príliš progresívny posilňovač
technika nové technické prvky, solídna bezpečnosť posádky, slabšia bezpečnosť chodcov
výbava namiesto holých lacných verzií auto s vyšším štandardom a poriadnou bezpečnostnou výbavou
úžitok veľký kufor, jednoduché sklápanie sedadiel, vysoká nakladacia hrana a nerovné dno po sklopení operadiel, zle využiteľné
celkový dojem

pomerne veľké auto v svojej triede, primerane komfortné, priestranné a pekné, viac sme čakali od použitej mechaniky a zladenia komponentov, bezpečnosť hrá významnú úlohu

Vozidlo

Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Renault Clio 1,2 16 V Authentique 403.000 55 / 75 5,9 288
Peugeot 207 1,4 16 V Urban 423.000 66 / 90 6,4 270
Toyota Yaris 1,3 VVT-i Terra Cool 424.900 64 / 87 6,0 272
Škoda Fabia 1,4 16 V Ambiente 409.990 55 / 75 6,5 260
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active 409 900 57 / 77 6,1 275

*výbava vozidiel je odlišná

Technické údaje

Motor
Typ radový štorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1149 cm3
Výkon 55/75 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 105 Nm
Pri otáčkach 4250 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka 120 mm
Priemer otočenia 10,3 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2575 mm
Dĺžka 3985 mm
Šírka 1720 mm
Výška 1495 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 490 kg
Objem palivovej nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 167 km/h
Spotreba
v teste 6,6 l/100 km
mesto 7,6 l/100 km
mimo mesto 4,9 l/100 km
kombinácia 5,9 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 984
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 148
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 737
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 200
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 038

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.