Najskôr sa na trhu objavil Fiat Grande Punto, potom Toyota Yaris, následne Kia Rio, teraz Peugeot 207 a kruh uzavrie na jar nová Fabia. Ako by toho nebolo dosť, Ford, Hyundai a Seat modernizovali modely Fiesta, Getz a Ibiza.
Krásavec
Clio vždy dokázalo zaujať už na prvý pohľad aj bez kopírovania konkurencie a inak to nie je ani pri tretej, mimoriadne vydarenej generácii. Svojho predchodcu prekonáva rozmermi a úrovňou pasívnej bezpečnosti. Hoci má Clio plastové blatníky a uhladenú prednú časť, za ochranu chodcov nedostal také dobré hodnotenie ako konkurencia. S pekným autom sa snúbi aj dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní a odbočovaní.
Na nových predných svetlometoch nás zaujal prídavný reflektor osvetľujúci miesto, kde chce vodič zatočiť. Užitočná pomôcka pri parkovaní a zatáčaní do neosvetlených križovatiek je jednoduchšia ako drahé natáčacie svetlomety. Prídavný reflektor sa zapína natočením kolies a osvetľuje vnútro zákruty
Matrioška
Súčasné generačné posuny v triede malých áut pripomínajú známu ruskú hračku. Obrazne by sa staré Clio vmestilo do nového, čo asi najlepšie vyjadruje priestranný interiér. Vrchná časť prístrojovej dosky pôsobí veľmi slušne. Naopak, plasty použité na stredovej konzole nepôsobia až tak prívetivo. Interiér zaujme miestom v oblasti nôh a hlavy. Na objemnom batožinovom priestore a pri nakladaní tašiek s nákupom nám prekážala vysoká nakladacia hrana. Na druhej strane konštrukcia tuhej karosérie si to zrejme vyžiadala.
Popri ostatných superlatívoch interiéru sa odkladacie priestory javia ako malé a nepraktické. Do boxov v predných dverách sa veľa nevmestí a polička na stredovom tuneli má nízke okraje. Výbava vozidla plne reaguje na súčasné štandardy a okrem čelných airbagov a ABS mal testovaný model bočné airbagy a mnoho iných drobností.
Interiér Clia poteší najmä ľudí v strednom veku, ktorí nebažia po športovej jazde, ale chcú malé auto s vyšším štandardom. Priestorové podmienky uspokoja aj mladú rodinu.
Silnejšie a slabšie stránky
V bitke o veľký vnútorný priestor a bezpečnosť sa Clio konkurencie báť nemusí, v jazdných vlastnostiach už také dominantné nie je. Progresívny posilňovač riadenia až príliš aktívne pomáha vo vyšších rýchlostiach a riadenie pôsobí neprirodzene mäkko. Podvozok s rezervou naznačuje, kedy prichádza hranica šmyku a na nerovnostiach trochu nadskakuje. Jeho vrodená nedotáčavosť bude vyhovovať cieľovej skupine.
Celkovo je Clio na ceste suverénne, ale nie tak ako Grande Punto, Fiesta alebo nový Peugeot 207. Veľmi dobre na nás zapôsobili účinné brzdy a nastavenie ABS na nekvalitnom povrchu cesty. Osvedčený motor sa dokáže s palivom uskromniť a v priemere mu stačí 6,6 l/100 km.
V losom teste bolo nedotáčavé VIDEO
Trochu viac presnosti a tlmenia vibrácií motora sme čakali od páky prevodovky.
Nové Clio je bezpečné moderné auto, ktoré patrí do prvej ligy, ale ani v pozícii Auta roka 2006 to nebude mať ľahké.
Manipulácia so zadnými operadlami je jednoduchá, avšak po sklopení netvoria jednu rovinu s dnom kufra
Naše hodnotenie
vzhľad | dizajnéri navrhli auto ušité na momentálnu módnu vlnu, jedno z najkrajších v triede |
interiér | nárast vonkajších rozmerov sa naplno prejavil na vnútornom priestore (najmä vzadu), zlepšili sa materiály, prevzaté ovládače z Meganu však nepotešili, mäkké sedadlá |
motor | v silnejšom testovanom prevedení ideálny do mesta, úsporný a trochu hlučný, príjemná charakteristika |
jazdné vlastnosti | francúzsky mäkký podvozok, v hraničnej situácii nedotáčavý, príliš progresívny posilňovač |
technika | nové technické prvky, solídna bezpečnosť posádky, slabšia bezpečnosť chodcov |
výbava | namiesto holých lacných verzií auto s vyšším štandardom a poriadnou bezpečnostnou výbavou |
úžitok | veľký kufor, jednoduché sklápanie sedadiel, vysoká nakladacia hrana a nerovné dno po sklopení operadiel, zle využiteľné |
celkový dojem | pomerne veľké auto v svojej triede, primerane komfortné, priestranné a pekné, viac sme čakali od použitej mechaniky a zladenia komponentov, bezpečnosť hrá významnú úlohu |
Vozidlo | Motor | Verzia | Cena (Sk) | Výkon (kW/K) | Spotreba (l/100 km) | Kufor (l) |
Renault Clio | 1,2 16 V | Authentique | 403.000 | 55 / 75 | 5,9 | 288 |
Peugeot 207 | 1,4 16 V | Urban | 423.000 | 66 / 90 | 6,4 | 270 |
Toyota Yaris | 1,3 VVT-i | Terra Cool | 424.900 | 64 / 87 | 6,0 | 272 |
Škoda Fabia | 1,4 16 V | Ambiente | 409.990 | 55 / 75 | 6,5 | 260 |
Fiat Grande Punto | 1,4 8V | Active | 409 900 | 57 / 77 | 6,1 | 275 |
*výbava vozidiel je odlišná
Technické údaje
Motor | ||
Typ | radový štorvalec | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 1149 | cm3 |
Výkon | 55/75 | kw/k |
Pri otáčkach | 5500 | ot./min. |
Krútiaci moment | 105 | Nm |
Pri otáčkach | 4250 | ot./min. |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | hatchback | |
Počet dverí | 5 | |
Prevodovka | ||
Typ | Manuálna | |
Počet stupňov | 5 | |
Poháňané kolesá | predné | |
Podvozok | ||
Svetlosť podvozka | 120 | mm |
Priemer otočenia | 10,3 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | bubnové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2575 | mm |
Dĺžka | 3985 | mm |
Šírka | 1720 | mm |
Výška | 1495 | mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1080 | kg |
Užitočná hmotnosť | 490 | kg |
Objem palivovej nádrže | 55 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 13,4 | s |
Maximálna rýchlosť | 167 | km/h |
Spotreba | ||
v teste | 6,6 | l/100 km |
mesto | 7,6 | l/100 km |
mimo mesto | 4,9 | l/100 km |
kombinácia | 5,9 | l/100 km |