Renault Clio - aké je Auto roka 2006?

Získať titul Auto roka znamená dosiahnuť prestíž, ale aj dokázať konkurencii, že titul je skutočne zaslúžený. Renault Clio má situáciu o to ťažšiu, že v triede malých automobilov prebieha úplná obnova modelov všetkých popredných značiek.

Najskôr sa na trhu objavil Fiat Grande Punto, potom Toyota Yaris, následne Kia Rio, teraz Peugeot 207 a kruh uzavrie na jar nová Fabia. Ako by toho nebolo dosť, Ford, Hyundai a Seat modernizovali modely Fiesta, Getz a Ibiza.

Krásavec
Clio vždy dokázalo zaujať už na prvý pohľad aj bez kopírovania konkurencie a inak to nie je ani pri tretej, mimoriadne vydarenej generácii. Svojho predchodcu prekonáva rozmermi a úrovňou pasívnej bezpečnosti. Hoci má Clio plastové blatníky a uhladenú prednú časť, za ochranu chodcov nedostal také dobré hodnotenie ako konkurencia. S pekným autom sa snúbi aj dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní a odbočovaní.

Na nových predných svetlometoch nás zaujal prídavný reflektor osvetľujúci miesto, kde chce vodič zatočiť. Užitočná pomôcka pri parkovaní a zatáčaní do neosvetlených križovatiek je jednoduchšia ako drahé natáčacie svetlomety. Prídavný reflektor sa zapína natočením kolies a osvetľuje vnútro zákruty

Matrioška
Súčasné generačné posuny v triede malých áut pripomínajú známu ruskú hračku. Obrazne by sa staré Clio vmestilo do nového, čo asi najlepšie vyjadruje priestranný interiér. Vrchná časť prístrojovej dosky pôsobí veľmi slušne. Naopak, plasty použité na stredovej konzole nepôsobia až tak prívetivo. Interiér zaujme miestom v oblasti nôh a hlavy. Na objemnom batožinovom priestore a pri nakladaní tašiek s nákupom nám prekážala vysoká nakladacia hrana. Na druhej strane konštrukcia tuhej karosérie si to zrejme vyžiadala.

Popri ostatných superlatívoch interiéru sa odkladacie priestory javia ako malé a nepraktické. Do boxov v predných dverách sa veľa nevmestí a polička na stredovom tuneli má nízke okraje. Výbava vozidla plne reaguje na súčasné štandardy a okrem čelných airbagov a ABS mal testovaný model bočné airbagy a mnoho iných drobností.

Interiér Clia poteší najmä ľudí v strednom veku, ktorí nebažia po športovej jazde, ale chcú malé auto s vyšším štandardom. Priestorové podmienky uspokoja aj mladú rodinu.





Silnejšie a slabšie stránky

V bitke o veľký vnútorný priestor a bezpečnosť sa Clio konkurencie báť nemusí, v jazdných vlastnostiach už také dominantné nie je. Progresívny posilňovač riadenia až príliš aktívne pomáha vo vyšších rýchlostiach a riadenie pôsobí neprirodzene mäkko. Podvozok s rezervou naznačuje, kedy prichádza hranica šmyku a na nerovnostiach trochu nadskakuje. Jeho vrodená nedotáčavosť bude vyhovovať cieľovej skupine.

Celkovo je Clio na ceste suverénne, ale nie tak ako Grande Punto, Fiesta alebo nový Peugeot 207. Veľmi dobre na nás zapôsobili účinné brzdy a nastavenie ABS na nekvalitnom povrchu cesty. Osvedčený motor sa dokáže s palivom uskromniť a v priemere mu stačí 6,6 l/100 km.
V losom teste bolo nedotáčavé VIDEO

Trochu viac presnosti a tlmenia vibrácií motora sme čakali od páky prevodovky.







Nové Clio je bezpečné moderné auto, ktoré patrí do prvej ligy, ale ani v pozícii Auta roka 2006 to nebude mať ľahké.

Manipulácia so zadnými operadlami je jednoduchá, avšak po sklopení netvoria jednu rovinu s dnom kufra











Naše hodnotenie

vzhľad dizajnéri navrhli auto ušité na momentálnu módnu vlnu, jedno z najkrajších v triede
interiér nárast vonkajších rozmerov sa naplno prejavil na vnútornom priestore (najmä vzadu), zlepšili sa materiály, prevzaté ovládače z Meganu však nepotešili, mäkké sedadlá
motor v silnejšom testovanom prevedení ideálny do mesta, úsporný a trochu hlučný, príjemná charakteristika
jazdné vlastnosti francúzsky mäkký podvozok, v hraničnej situácii nedotáčavý, príliš progresívny posilňovač
technika nové technické prvky, solídna bezpečnosť posádky, slabšia bezpečnosť chodcov
výbava namiesto holých lacných verzií auto s vyšším štandardom a poriadnou bezpečnostnou výbavou
úžitok veľký kufor, jednoduché sklápanie sedadiel, vysoká nakladacia hrana a nerovné dno po sklopení operadiel, zle využiteľné
celkový dojem

pomerne veľké auto v svojej triede, primerane komfortné, priestranné a pekné, viac sme čakali od použitej mechaniky a zladenia komponentov, bezpečnosť hrá významnú úlohu

Vozidlo

Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Renault Clio 1,2 16 V Authentique 403.000 55 / 75 5,9 288
Peugeot 207 1,4 16 V Urban 423.000 66 / 90 6,4 270
Toyota Yaris 1,3 VVT-i Terra Cool 424.900 64 / 87 6,0 272
Škoda Fabia 1,4 16 V Ambiente 409.990 55 / 75 6,5 260
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active 409 900 57 / 77 6,1 275

*výbava vozidiel je odlišná

Technické údaje

Motor
Typ radový štorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1149 cm3
Výkon 55/75 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 105 Nm
Pri otáčkach 4250 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka 120 mm
Priemer otočenia 10,3 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2575 mm
Dĺžka 3985 mm
Šírka 1720 mm
Výška 1495 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 490 kg
Objem palivovej nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 167 km/h
Spotreba
v teste 6,6 l/100 km
mesto 7,6 l/100 km
mimo mesto 4,9 l/100 km
kombinácia 5,9 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Používate make-up? Potom spozornite
  6. Legendárna Transsibírska magistrála
  7. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  8. Vianočný bázar chalaňov
  9. Vianočné mecheche 2017
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 586
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 109
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 999
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 080
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 150
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 142
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 960
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 960
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 745

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.