Budeme sa s autom rozprávať? Onedlho

Najprirodzenejšia forma komunikácie je hovorená reč respektíve dialóg medzi dvomi osobami. Preto sa pred pár rokmi začalo uvažovať o komunikácii medzi vodičom a autom formou dialógu.

Najprirodzenejšia forma komunikácie je hovorená reč respektíve dialóg medzi dvomi osobami. Preto sa pred pár rokmi začalo uvažovať o komunikácii medzi vodičom a autom formou dialógu.

Pre lepšie rozpoznávanie reči bude mať systém senzor rozpoznávania obrazu pre čítanie pier a špeciálne umiestnené mikrofóny. Testy a plnenie databázy slov zatiaľ prebieha v laboratórnych podmienkach.

Niekoľko automobiliek už dnes ponúka hlasové ovládanie autorádia, klimatizácie a niektorých základných prvkov. Siemens však plánuje doviesť túto myšlienku ešte ďalej, až na formu priamej komunikácie medzi človekom a autom. Automobil sa najskôr naučil čítať potom počúvať a dnes sa učí interaktívne hovoriť. Plánovaný systém Siemens VDO bude ovládať jazyk tak dokonale, aby na základe reči vodiča a vyslovených povelov vyhľadal konkrétnu ulicu alebo smer cesty. Odpadne tak ručné zadávanie názvov a mien do navigačného systému, čím sa zlepší bezpečnosť za volantom. Pasažier si môže počas jazdy do mesta napríklad vyhľadať večerný program kina. Auto mu bude odpovedať a klásť doplňujúce otázky.


Základom dobrého fungovania bude presné rozpoznávanie hlasu, odfiltrovanie zvuku od ruchov okolia a následné porovnávanie s databázou okolo 300 000 slov. S rozpoznaných hlások a na základe programu vznikne reakcia, napríklad voľba mena z telefónneho zoznamu a vytočenie čísla. V súčasnosti systém rozpoznávania reči Siemens VDO umožňuje výber z dvanástich jazykov, vrátane čínskeho a japonského a priamo pozná viac ako 70 000 názvov nemeckých miest a ulíc.

Automobil dostal novú domácu úlohu. Do začiatku najbližšieho desaťročia sa musí naučiť ďalších 230 000 slov.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 637
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 785
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 767
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 803

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.