Budeme sa s autom rozprávať? Onedlho

Najprirodzenejšia forma komunikácie je hovorená reč respektíve dialóg medzi dvomi osobami. Preto sa pred pár rokmi začalo uvažovať o komunikácii medzi vodičom a autom formou dialógu.

Najprirodzenejšia forma komunikácie je hovorená reč respektíve dialóg medzi dvomi osobami. Preto sa pred pár rokmi začalo uvažovať o komunikácii medzi vodičom a autom formou dialógu.

Pre lepšie rozpoznávanie reči bude mať systém senzor rozpoznávania obrazu pre čítanie pier a špeciálne umiestnené mikrofóny. Testy a plnenie databázy slov zatiaľ prebieha v laboratórnych podmienkach.

Niekoľko automobiliek už dnes ponúka hlasové ovládanie autorádia, klimatizácie a niektorých základných prvkov. Siemens však plánuje doviesť túto myšlienku ešte ďalej, až na formu priamej komunikácie medzi človekom a autom. Automobil sa najskôr naučil čítať potom počúvať a dnes sa učí interaktívne hovoriť. Plánovaný systém Siemens VDO bude ovládať jazyk tak dokonale, aby na základe reči vodiča a vyslovených povelov vyhľadal konkrétnu ulicu alebo smer cesty. Odpadne tak ručné zadávanie názvov a mien do navigačného systému, čím sa zlepší bezpečnosť za volantom. Pasažier si môže počas jazdy do mesta napríklad vyhľadať večerný program kina. Auto mu bude odpovedať a klásť doplňujúce otázky.


Základom dobrého fungovania bude presné rozpoznávanie hlasu, odfiltrovanie zvuku od ruchov okolia a následné porovnávanie s databázou okolo 300 000 slov. S rozpoznaných hlások a na základe programu vznikne reakcia, napríklad voľba mena z telefónneho zoznamu a vytočenie čísla. V súčasnosti systém rozpoznávania reči Siemens VDO umožňuje výber z dvanástich jazykov, vrátane čínskeho a japonského a priamo pozná viac ako 70 000 názvov nemeckých miest a ulíc.

Automobil dostal novú domácu úlohu. Do začiatku najbližšieho desaťročia sa musí naučiť ďalších 230 000 slov.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.