Najprirodzenejšia forma komunikácie je hovorená reč respektíve dialóg medzi dvomi osobami. Preto sa pred pár rokmi začalo uvažovať o komunikácii medzi vodičom a autom formou dialógu.
Pre lepšie rozpoznávanie reči bude mať systém senzor rozpoznávania obrazu pre čítanie pier a špeciálne umiestnené mikrofóny. Testy a plnenie databázy slov zatiaľ prebieha v laboratórnych podmienkach.
Niekoľko automobiliek už dnes ponúka hlasové ovládanie autorádia, klimatizácie a niektorých základných prvkov. Siemens však plánuje doviesť túto myšlienku ešte ďalej, až na formu priamej komunikácie medzi človekom a autom. Automobil sa najskôr naučil čítať potom počúvať a dnes sa učí interaktívne hovoriť. Plánovaný systém Siemens VDO bude ovládať jazyk tak dokonale, aby na základe reči vodiča a vyslovených povelov vyhľadal konkrétnu ulicu alebo smer cesty. Odpadne tak ručné zadávanie názvov a mien do navigačného systému, čím sa zlepší bezpečnosť za volantom. Pasažier si môže počas jazdy do mesta napríklad vyhľadať večerný program kina. Auto mu bude odpovedať a klásť doplňujúce otázky.
Základom dobrého fungovania bude presné rozpoznávanie hlasu, odfiltrovanie zvuku od ruchov okolia a následné porovnávanie s databázou okolo 300 000 slov. S rozpoznaných hlások a na základe programu vznikne reakcia, napríklad voľba mena z telefónneho zoznamu a vytočenie čísla. V súčasnosti systém rozpoznávania reči Siemens VDO umožňuje výber z dvanástich jazykov, vrátane čínskeho a japonského a priamo pozná viac ako 70 000 názvov nemeckých miest a ulíc.
Automobil dostal novú domácu úlohu. Do začiatku najbližšieho desaťročia sa musí naučiť ďalších 230 000 slov.