DOBRÁ RADA

Ako používať klimatizáciu a neprechladnúť

Klimatizácia je dnes podobný fenomén v rebríčku motoristov ako pred desiatimi rokmi elektrické otváranie okien. Každý si chce užívať jazdu v príjemnej klíme bez stekajúceho potu po chrbte a spoteného čela.

Dobrá rada Klimatizácia, to však nie je len príjemný chlad, ale aj nádchy, alergické reakcie kože, podráždené oči a stuhnuté krčné svalstvo.

Prudké zmeny počasia a doslova raketový nástup tropických teplôt vyvolá túžbu motoristov chladiť sa, pritom za ideálnych podmienok by teplota v aute nemala výraznejšie klesnúť pod teplotu okolia. Ak, tak maximálne o 2 až 3 stupne. Komu sa zdá takéto využitie klimatizácie nedostatočné môže si predstaviť, že keď je vonku 30 stupňov v aute by bolo bez klimatizácie o pätnásť viac. Najväčší šok zažíva organizmus v meste pri častom vystupovaní a nastupovaní. Paradoxne, práve v meste rastie potreba ľudí za krátky čas pobytu v aute sa schladiť, čo najviac.

Intenzívnejšie chladenie a väčší rozdiel teplôt si možno dovoliť na dlhšej ceste, avšak pár minút pred plánovaným vystúpením treba teplotu postupne zvyšovať na minimálny rozdiel. Priame fúkanie ľadového vzduchu môže vysušiť kožu, očné rohovky a spôsobiť zápal v hrdle.

Hlavné zásady používania klimatizácie v aute

  • minimálny rozdiel teplôt v aute a okolitom prostredí
  • nastaviť slabšiu intenzitu fúkania
  • využívať automatický, počítačom riadený režim (automatické klimatizácie)
  • nasmerovať chladný vzduch na čelné sklo a nohy, nie na tvár
  • používať slnečné okuliare
  • nechať si vymeniť a skontrolovať systém filtrov aspoň raz ročne

 

Náš tip

Pri dvojzónovej klimatizácii (ak je v aute sám vodič) nastaviť intenzívnejšie chladenie na stranu spolujazdca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 990
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 293
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 544
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 753
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 019
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 868
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 657
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 597
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 371

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.