Suzuki SX4 - tri autá ukryté v jednom

Športovo úžitkové automobily SUV s pohonom všetkých kolies sú príliš drahé a malým vozidlám systém 4x4 väčšinou chýba. Obrovskú priepasť medzi dostupnými vozidlami a drahými SUV premostila značka Suzuki. Model SX4 Outdoor má pohon všetkých kolies a

Športovo úžitkové automobily SUV s pohonom všetkých kolies sú príliš drahé a malým vozidlám systém 4x4 väčšinou chýba. Obrovskú priepasť medzi dostupnými vozidlami a drahými SUV premostila značka Suzuki. Model SX4 Outdoor má pohon všetkých kolies a cenu na úrovni nižšej strednej triedy.


Pomohli aj Taliani
Vonkajší vzhľad Suzuki SX4 v ničom nezaostáva za miliónovými SUV, akurát vonkajšie rozmery sú podstatne menšie, na polceste medzi malým a kompaktným autom. Vo vývoji techniky sa Japonci spoľahli na seba ale dizajn zverili spolupracujúcej automobilke Fiat a urobili dobre. Južania sa však mohli viac venovať odstráneniu aerodynamickému hluku. Bezpečnosť robustnej karosérie dosiahla v testoch priemernú úroveň štyroch hviezdičiek. Z praktického hľadiska zaujme ľahké nastupovanie a dobrý výhľad smerom von.

Priestor a úžitok
Interiér Suzuki SX4 pozostáva z jednoduchých línií a prísne praktického japonského štýlu. Povrch použitých plastov vyzerá veľmi funkčne , čo pri každodennom užívaní zákazníci isto ocenia. Za zmienku rozhodne stojí výborný výhľad z auta , vyšší posed vodiča i posádky a na túto triedu slušný vnútorná priestor v oblasti nôh a hlavy. SX4 s vysokou strechou nezanedbáva vysoké postavy. Daňou za vyššiu strechu a priestranný interiér je dvojitý predný stĺpik s malým presklenným trojuholníkom. Medzi odlišnosti, ktorými sa Suzuki SX4 vymyká klasickému kompaktnému vozidlu patria aj veľké spätné zrkadlá. Batožinový priestor objemu 270 litrov ustúpil cestujúcim, aby mohli mať dostatok miesta na nohy. Postupným sklápaním zadných sedadiel sa dá kufor zväčšiť až na 1045 litrov s rovnou úložnou plochou.

Inteligencia stúpa
Pohon všetkých kolies i-AWD pracuje v troch režimoch s možnosťou voľby programu tlačidlom vedľa ručnej brzdy. V porovnaní so systémom v modeloch Ignis je nový pohon i-AWD oveľa lepší, lebo pripojenie pohonu zadných kolies je citlivejšie a rýchlejšie. Navyše riadiaca elektronika berie do úvahy natočenie volantu , požadovaný smer zatáčania a prostrednícvom ESP dokáže čiastočne nahradiť uzávierku. Na šmykľavom podklade so zapnutým pohonom všetkých kolies sa správanie auta nemení, zostáva skôr nedotáčavé, teda vychádza zo zákruty predkom von. Na jazdu v drifte a tiahlom šmyku treba čo najskôr zabudnúť. Pri prechádzaní veľkých priečnych nerovností kedy sa zdvihne jedno z kolies do vzduchu nie je SX4 také bezmocné ako sme čakali. Pre jazdu v terénne by malo byť ABS; vypínateľné pretože na štrkovom povrchu je precitlivelé a predlžuje brzdnú dráhu.

Dynamika
Benzínový motor 1,6 VVT predstavuje klasický úžitkový agregát pre pokojnú jazdu. Keď ho niekto zbytočne nedráždi tak sa správa celkom úsporne tesne pod hranicou osem litrov. Neželané zobudenie vysokými otáčkami si odskáče majiteľ na čerpacej stanici. K charakteru terénnej verzie by možno viac pristal naftový motor 1,9 DDi. Výrazne dynamickejší než motor sa javí podvozok. V losom teste sa Suzuki dalo ovládať podobne ako autí s nižším ťažiskom. Podvozok sa v zákrute potrebuje zahryznúť do stopy a potom drží zvolenú stopu.

Naše hodnotenie

vzhľad reaguje na momentálny módny trend, dobre vypracované detaily karosérie, verzia Outdoor 4x4 vkusne odlíšená od mestskej verzie Urban Line
interiér praktický, priestranný, funkčný, nie príliš honosný , slabšie odhlučnený, dobrý výhľad von, ťažšia údržba poťahov, dostatok miesta na zadných sedadlách
motor výkonný iba vo vyššom spektre otáčok,
jazdné vlastnosti vyvážený podvozok, ľahké ovládanie, isté vedenie stopy v zákrutách, príliš citlivé ABS na zlom povrchu cesty,
technika podstatne lepší pohon všetkých kolies než má Ignis,
výbava tradične výborný pomer ceny a výbavy , všetky podstatné bezpečnostné prvky, slušný komfort
úžitok jednoduché sklápanie sedadiel, rovná podlaha po ich sklopení, vyššia svetlosť podvozka, dostupnosť v teréne, menší objem batožinového priestoru, ktorý je napriek tomu celkom dobre využiteľný
celkový dojem japonský majster udrel klinec po hlavičke a vyplnil priepastnú medzeru medzi kompaktnými automobilmi a väčšími modelmi SUV s pohonom všetkých kolies, v danej cenovej hladine ide o ojedinelé riešenie

Suzuki SX4 1,6 GS Outdoor Line

Cena modelu Suzuki SX4 od 379 00,- Sk
Cena testovanej verzie 554 000,- Sk
Motor 1,6 VVT
Výkon motora 79 kW/ 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,5 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,1 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, 6 x Airbag, Isofix,

História Suzuki SX4
Nový model s priečne uloženým motorom, pohonom prednej alebo oboch náprav navrhnutý v kooperácii značiek Suzuki a Fiat. Hlavnú časť vývoja realizovalo Suzuki. Fiat dodal dizajn a naftový motor.
november 2005 – uvedenie sesterského modelu Fiat Sedici
marec 2006 – premiéra SX4 na autosalóne v Ženeve
marec 2006 – začiatok predaja v Európe, vrátane Slovenska


Romanticky vyzerajúce malé auto, ako stvorené na život v horských oblastiach. Nárazníky a blatníky verzie Outdoorline sú prispôsobené na styk s ľahkým terénnom.


Podvozok ( video )  mierne predčil očakávania. Na nerovnostiach síce neohuruje komfortom ale v rizikovej situácii rozhodne nesklame.





Na dravú jazdu po štrkovej ceste je lepší pohon prednej nápravy 2WD. V režime 4WD sa systém snaží auto neustále stabilizovať a viesť v presnej pokojnej línii.

Interiér zaujal priestorom a množstvom zmysluplných odkladacích priestorov. Viac by sa nám páčili zakryté koľajnice posuvu sedadiel. Veľké spätné zrkadlá a dobrý výhľad von favorizujú SX4 za miláčika žien.






Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1586 cm3
Výkon 79/108 kw/k
Pri otáčkach 5600 ot./min.
Krútiaci moment 145 Nm
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Kilogramový výkon 11 kg/k
Litrový výkon 68 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 205/60 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné/všetky
Podvozok
Predná náprava McPherson, spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava jednoduchá, torzný priečnik
Svetlosť podvozka 190 mm
Priemer otočenia 10,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2500 mm
Dĺžka 4100 mm
Širka 1755 mm
Výška 1620 mm
Pohotovostná hmot. 1190 kg
Užitočná hmotnosť 480 kg
Batožinový priestor 270/1045 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,5 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 8,9 l/100 km
mimo mesto 6,1 l/100 km
kombinácia 7,1 l/100 km
v teste 8,1 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 374
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 522
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 444
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 865
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 043
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 190
  7. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 080
  8. Štefánka by Pulitzer 4 979
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 617
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 942

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.