SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Suzuki SX4 - tri autá ukryté v jednom

Športovo úžitkové automobily SUV s pohonom všetkých kolies sú príliš drahé a malým vozidlám systém 4x4 väčšinou chýba. Obrovskú priepasť medzi dostupnými vozidlami a drahými SUV premostila značka Suzuki. Model SX4 Outdoor má pohon všetkých kolies a

Športovo úžitkové automobily SUV s pohonom všetkých kolies sú príliš drahé a malým vozidlám systém 4x4 väčšinou chýba. Obrovskú priepasť medzi dostupnými vozidlami a drahými SUV premostila značka Suzuki. Model SX4 Outdoor má pohon všetkých kolies a cenu na úrovni nižšej strednej triedy.


Pomohli aj Taliani
Vonkajší vzhľad Suzuki SX4 v ničom nezaostáva za miliónovými SUV, akurát vonkajšie rozmery sú podstatne menšie, na polceste medzi malým a kompaktným autom. Vo vývoji techniky sa Japonci spoľahli na seba ale dizajn zverili spolupracujúcej automobilke Fiat a urobili dobre. Južania sa však mohli viac venovať odstráneniu aerodynamickému hluku. Bezpečnosť robustnej karosérie dosiahla v testoch priemernú úroveň štyroch hviezdičiek. Z praktického hľadiska zaujme ľahké nastupovanie a dobrý výhľad smerom von.

Priestor a úžitok
Interiér Suzuki SX4 pozostáva z jednoduchých línií a prísne praktického japonského štýlu. Povrch použitých plastov vyzerá veľmi funkčne , čo pri každodennom užívaní zákazníci isto ocenia. Za zmienku rozhodne stojí výborný výhľad z auta , vyšší posed vodiča i posádky a na túto triedu slušný vnútorná priestor v oblasti nôh a hlavy. SX4 s vysokou strechou nezanedbáva vysoké postavy. Daňou za vyššiu strechu a priestranný interiér je dvojitý predný stĺpik s malým presklenným trojuholníkom. Medzi odlišnosti, ktorými sa Suzuki SX4 vymyká klasickému kompaktnému vozidlu patria aj veľké spätné zrkadlá. Batožinový priestor objemu 270 litrov ustúpil cestujúcim, aby mohli mať dostatok miesta na nohy. Postupným sklápaním zadných sedadiel sa dá kufor zväčšiť až na 1045 litrov s rovnou úložnou plochou.

Inteligencia stúpa
Pohon všetkých kolies i-AWD pracuje v troch režimoch s možnosťou voľby programu tlačidlom vedľa ručnej brzdy. V porovnaní so systémom v modeloch Ignis je nový pohon i-AWD oveľa lepší, lebo pripojenie pohonu zadných kolies je citlivejšie a rýchlejšie. Navyše riadiaca elektronika berie do úvahy natočenie volantu , požadovaný smer zatáčania a prostrednícvom ESP dokáže čiastočne nahradiť uzávierku. Na šmykľavom podklade so zapnutým pohonom všetkých kolies sa správanie auta nemení, zostáva skôr nedotáčavé, teda vychádza zo zákruty predkom von. Na jazdu v drifte a tiahlom šmyku treba čo najskôr zabudnúť. Pri prechádzaní veľkých priečnych nerovností kedy sa zdvihne jedno z kolies do vzduchu nie je SX4 také bezmocné ako sme čakali. Pre jazdu v terénne by malo byť ABS; vypínateľné pretože na štrkovom povrchu je precitlivelé a predlžuje brzdnú dráhu.

Dynamika
Benzínový motor 1,6 VVT predstavuje klasický úžitkový agregát pre pokojnú jazdu. Keď ho niekto zbytočne nedráždi tak sa správa celkom úsporne tesne pod hranicou osem litrov. Neželané zobudenie vysokými otáčkami si odskáče majiteľ na čerpacej stanici. K charakteru terénnej verzie by možno viac pristal naftový motor 1,9 DDi. Výrazne dynamickejší než motor sa javí podvozok. V losom teste sa Suzuki dalo ovládať podobne ako autí s nižším ťažiskom. Podvozok sa v zákrute potrebuje zahryznúť do stopy a potom drží zvolenú stopu.

Naše hodnotenie

vzhľad reaguje na momentálny módny trend, dobre vypracované detaily karosérie, verzia Outdoor 4x4 vkusne odlíšená od mestskej verzie Urban Line
interiér praktický, priestranný, funkčný, nie príliš honosný , slabšie odhlučnený, dobrý výhľad von, ťažšia údržba poťahov, dostatok miesta na zadných sedadlách
motor výkonný iba vo vyššom spektre otáčok,
jazdné vlastnosti vyvážený podvozok, ľahké ovládanie, isté vedenie stopy v zákrutách, príliš citlivé ABS na zlom povrchu cesty,
technika podstatne lepší pohon všetkých kolies než má Ignis,
výbava tradične výborný pomer ceny a výbavy , všetky podstatné bezpečnostné prvky, slušný komfort
úžitok jednoduché sklápanie sedadiel, rovná podlaha po ich sklopení, vyššia svetlosť podvozka, dostupnosť v teréne, menší objem batožinového priestoru, ktorý je napriek tomu celkom dobre využiteľný
celkový dojem japonský majster udrel klinec po hlavičke a vyplnil priepastnú medzeru medzi kompaktnými automobilmi a väčšími modelmi SUV s pohonom všetkých kolies, v danej cenovej hladine ide o ojedinelé riešenie

Suzuki SX4 1,6 GS Outdoor Line

Cena modelu Suzuki SX4 od 379 00,- Sk
Cena testovanej verzie 554 000,- Sk
Motor 1,6 VVT
Výkon motora 79 kW/ 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,5 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,1 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, 6 x Airbag, Isofix,

História Suzuki SX4
Nový model s priečne uloženým motorom, pohonom prednej alebo oboch náprav navrhnutý v kooperácii značiek Suzuki a Fiat. Hlavnú časť vývoja realizovalo Suzuki. Fiat dodal dizajn a naftový motor.
november 2005 – uvedenie sesterského modelu Fiat Sedici
marec 2006 – premiéra SX4 na autosalóne v Ženeve
marec 2006 – začiatok predaja v Európe, vrátane Slovenska


Romanticky vyzerajúce malé auto, ako stvorené na život v horských oblastiach. Nárazníky a blatníky verzie Outdoorline sú prispôsobené na styk s ľahkým terénnom.


Podvozok ( video )  mierne predčil očakávania. Na nerovnostiach síce neohuruje komfortom ale v rizikovej situácii rozhodne nesklame.





Na dravú jazdu po štrkovej ceste je lepší pohon prednej nápravy 2WD. V režime 4WD sa systém snaží auto neustále stabilizovať a viesť v presnej pokojnej línii.

Interiér zaujal priestorom a množstvom zmysluplných odkladacích priestorov. Viac by sa nám páčili zakryté koľajnice posuvu sedadiel. Veľké spätné zrkadlá a dobrý výhľad von favorizujú SX4 za miláčika žien.






Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1586 cm3
Výkon 79/108 kw/k
Pri otáčkach 5600 ot./min.
Krútiaci moment 145 Nm
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Kilogramový výkon 11 kg/k
Litrový výkon 68 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 205/60 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné/všetky
Podvozok
Predná náprava McPherson, spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava jednoduchá, torzný priečnik
Svetlosť podvozka 190 mm
Priemer otočenia 10,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2500 mm
Dĺžka 4100 mm
Širka 1755 mm
Výška 1620 mm
Pohotovostná hmot. 1190 kg
Užitočná hmotnosť 480 kg
Batožinový priestor 270/1045 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,5 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 8,9 l/100 km
mimo mesto 6,1 l/100 km
kombinácia 7,1 l/100 km
v teste 8,1 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 440
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 739
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 304
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 026
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 519
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 412
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 231
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 238
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N