SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Kia Sorento II – predčasné oddialenie dôchodku

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.


Doposiaľ sa v celosvetovom meradle predalo 120.000 kusov modelu Kia Sorento. Po modernizácii vzhľadu, výbavy a ponuky motorov chce Kia predať ďalších 200.000 kusov. Za krátky čas svojej existencie si Sorento vybudovalo dobré meno aj v západnej Európe, kde mu pridelili titul najlepšie auto 4x4 s cenou do 30 000 Eur. Za zmienku stojí tiež ocenenie agentúry J.D. Power v kategórii najspoľahlivejších automobilov 4x4.


Celkom vydarený dizajn prešiel iba miernou modernizáciou predných svetiel, blatníkov a nárazníkov. V praxi to znamená osvieženie, hoci zmeny vidieť najlepšie vtedy, keď stoja bok po boku starý a nový model. V interiéri sa tiež zásadné korektúry neudiali, veľký vnútorný priestor zostáva, pribudla akurát dvojzónová klimatizácia, ESP v štandardnom vybavení a konečne pôsobivejšie materiály. Oveľa dôslednejšie zlepšenie sa týka motorov. Starší diesel nahradil štvorvalec 2,5 CRDi VGT s výkonom 170 k a krútiacim momentom 392 Nm. Kombinovaná spotreba naftového motora 7,9 l/100 km vyzerá celkom sľubne. Pôvodný benzínový šesťvalec 3,5 V6 vystriedal menší a najmä úspornejší motor 3,3 V6 s výkonom 175 kW / 238 k. Na vlastnej koži sme vyskúšali iba nový a tichší diesel.


Sľubované vylepšenie tlmičov cítiť na rozbitých prašných cestách o aké nebola na španielskom vidieku núdza. Sorento sa v teréne nenechá rozhádzať a keď treba, veľmi civilizovane dopadá aj po dlhšom skoku, doslova hltá nerovnosti a nechá sa vyprovokovať k rýchlej jazde. Nemoderné štvorstupňové automatické prevodovky konečne nahradil 5-stupňový automat. V rýchlosti radenia sa nepretrhne ale je výrazne lepší a dokonca k charakteru naftového motora 2,5 CRDi pasuje lepšie, než manuálna prevodovka.


Na dvadsaťkilometrovom terénnom testovacom okruhu bolo všetko, s čím sa Sorento môže v praxi stretnúť. Najviac obľubuje široké prašné cesty s tiahlymi zákrutami.


Zadná náprava typu multi-link nemá problémy ani v „krížení“, ktoré sa považuje za achilovu pätu vozidiel SUV. Sorento má na krízové situácie osvedčený recept, redukčnú prevodovku a svorný zadný diferenciál.





Motor 2,5 CRDi 3,3 V6 CVVT
Typ naftový štvorvalec benzínový šesťvalec
Uloženie pozdĺžne pozdĺžne
Zdvihový objem 2497 3297 cm3
Výkon 125/170 177/241 kw/k
Pri otáčkach 3800 6000 ot./min.
Krútiaci moment 392 307 Nm
Pri otáčkach 2000 4500 ot./min.
Emisná norma EURO IV EURO IV
Prevodovka
Typ Man./Aut. Automatická
Počet stupňov 5/5 5
Poháňané kolesá všetky všetky
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12/12,3 9,2 s
Maximálna rýchlosť 182 190 km/h
Spotreba
mesto 10/11 - l/100 km
mimo mesto 6,7/7,3 - l/100 km
kombinácia 7,9/8,6 - l/100 km

Rozmery

Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 245/70 R16
Podvozok
Predná náprava nezávislé, dvojité ramená
Zadná náprava päťprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka 203 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2710 mm
Dĺžka 4590 mm
Širka 1863 mm
Výška 1730 mm
Celková hmot. 2640 kg
Batožinový priestor 898/1849 (SAE) l
Objem pal. nádrže 80 l

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 701
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 317
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 538
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 158
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 230
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 531
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 261
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


9 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


6 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


1 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  7. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 961
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 696
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 704
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 642
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu