SME
Streda, 24. apríl , 2019

Kia Sorento II – predčasné oddialenie dôchodku

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.


Doposiaľ sa v celosvetovom meradle predalo 120.000 kusov modelu Kia Sorento. Po modernizácii vzhľadu, výbavy a ponuky motorov chce Kia predať ďalších 200.000 kusov. Za krátky čas svojej existencie si Sorento vybudovalo dobré meno aj v západnej Európe, kde mu pridelili titul najlepšie auto 4x4 s cenou do 30 000 Eur. Za zmienku stojí tiež ocenenie agentúry J.D. Power v kategórii najspoľahlivejších automobilov 4x4.


Celkom vydarený dizajn prešiel iba miernou modernizáciou predných svetiel, blatníkov a nárazníkov. V praxi to znamená osvieženie, hoci zmeny vidieť najlepšie vtedy, keď stoja bok po boku starý a nový model. V interiéri sa tiež zásadné korektúry neudiali, veľký vnútorný priestor zostáva, pribudla akurát dvojzónová klimatizácia, ESP v štandardnom vybavení a konečne pôsobivejšie materiály. Oveľa dôslednejšie zlepšenie sa týka motorov. Starší diesel nahradil štvorvalec 2,5 CRDi VGT s výkonom 170 k a krútiacim momentom 392 Nm. Kombinovaná spotreba naftového motora 7,9 l/100 km vyzerá celkom sľubne. Pôvodný benzínový šesťvalec 3,5 V6 vystriedal menší a najmä úspornejší motor 3,3 V6 s výkonom 175 kW / 238 k. Na vlastnej koži sme vyskúšali iba nový a tichší diesel.


Sľubované vylepšenie tlmičov cítiť na rozbitých prašných cestách o aké nebola na španielskom vidieku núdza. Sorento sa v teréne nenechá rozhádzať a keď treba, veľmi civilizovane dopadá aj po dlhšom skoku, doslova hltá nerovnosti a nechá sa vyprovokovať k rýchlej jazde. Nemoderné štvorstupňové automatické prevodovky konečne nahradil 5-stupňový automat. V rýchlosti radenia sa nepretrhne ale je výrazne lepší a dokonca k charakteru naftového motora 2,5 CRDi pasuje lepšie, než manuálna prevodovka.


Na dvadsaťkilometrovom terénnom testovacom okruhu bolo všetko, s čím sa Sorento môže v praxi stretnúť. Najviac obľubuje široké prašné cesty s tiahlymi zákrutami.


Zadná náprava typu multi-link nemá problémy ani v „krížení“, ktoré sa považuje za achilovu pätu vozidiel SUV. Sorento má na krízové situácie osvedčený recept, redukčnú prevodovku a svorný zadný diferenciál.





Motor 2,5 CRDi 3,3 V6 CVVT
Typ naftový štvorvalec benzínový šesťvalec
Uloženie pozdĺžne pozdĺžne
Zdvihový objem 2497 3297 cm3
Výkon 125/170 177/241 kw/k
Pri otáčkach 3800 6000 ot./min.
Krútiaci moment 392 307 Nm
Pri otáčkach 2000 4500 ot./min.
Emisná norma EURO IV EURO IV
Prevodovka
Typ Man./Aut. Automatická
Počet stupňov 5/5 5
Poháňané kolesá všetky všetky
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12/12,3 9,2 s
Maximálna rýchlosť 182 190 km/h
Spotreba
mesto 10/11 - l/100 km
mimo mesto 6,7/7,3 - l/100 km
kombinácia 7,9/8,6 - l/100 km

Rozmery

Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 245/70 R16
Podvozok
Predná náprava nezávislé, dvojité ramená
Zadná náprava päťprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka 203 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2710 mm
Dĺžka 4590 mm
Širka 1863 mm
Výška 1730 mm
Celková hmot. 2640 kg
Batožinový priestor 898/1849 (SAE) l
Objem pal. nádrže 80 l

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  2. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Spready a poplatky pri obchodovaní
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  7. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  8. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 380
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 498
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 248
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 285
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 4 929
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 468
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 215
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 150
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 793
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 527

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Fotografie boli detailné. Novinári hovoria o tom, ako ich sledovali

Možno skúšali odsledovať, kto by bol najľahšia obeť, hovorí Zuzana Petková.

Zuzana Petková
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto