SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav
reklama

Kia Sorento II – predčasné oddialenie dôchodku

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.


Doposiaľ sa v celosvetovom meradle predalo 120.000 kusov modelu Kia Sorento. Po modernizácii vzhľadu, výbavy a ponuky motorov chce Kia predať ďalších 200.000 kusov. Za krátky čas svojej existencie si Sorento vybudovalo dobré meno aj v západnej Európe, kde mu pridelili titul najlepšie auto 4x4 s cenou do 30 000 Eur. Za zmienku stojí tiež ocenenie agentúry J.D. Power v kategórii najspoľahlivejších automobilov 4x4.


Celkom vydarený dizajn prešiel iba miernou modernizáciou predných svetiel, blatníkov a nárazníkov. V praxi to znamená osvieženie, hoci zmeny vidieť najlepšie vtedy, keď stoja bok po boku starý a nový model. V interiéri sa tiež zásadné korektúry neudiali, veľký vnútorný priestor zostáva, pribudla akurát dvojzónová klimatizácia, ESP v štandardnom vybavení a konečne pôsobivejšie materiály. Oveľa dôslednejšie zlepšenie sa týka motorov. Starší diesel nahradil štvorvalec 2,5 CRDi VGT s výkonom 170 k a krútiacim momentom 392 Nm. Kombinovaná spotreba naftového motora 7,9 l/100 km vyzerá celkom sľubne. Pôvodný benzínový šesťvalec 3,5 V6 vystriedal menší a najmä úspornejší motor 3,3 V6 s výkonom 175 kW / 238 k. Na vlastnej koži sme vyskúšali iba nový a tichší diesel.


Sľubované vylepšenie tlmičov cítiť na rozbitých prašných cestách o aké nebola na španielskom vidieku núdza. Sorento sa v teréne nenechá rozhádzať a keď treba, veľmi civilizovane dopadá aj po dlhšom skoku, doslova hltá nerovnosti a nechá sa vyprovokovať k rýchlej jazde. Nemoderné štvorstupňové automatické prevodovky konečne nahradil 5-stupňový automat. V rýchlosti radenia sa nepretrhne ale je výrazne lepší a dokonca k charakteru naftového motora 2,5 CRDi pasuje lepšie, než manuálna prevodovka.


Na dvadsaťkilometrovom terénnom testovacom okruhu bolo všetko, s čím sa Sorento môže v praxi stretnúť. Najviac obľubuje široké prašné cesty s tiahlymi zákrutami.


Zadná náprava typu multi-link nemá problémy ani v „krížení“, ktoré sa považuje za achilovu pätu vozidiel SUV. Sorento má na krízové situácie osvedčený recept, redukčnú prevodovku a svorný zadný diferenciál.





Motor 2,5 CRDi 3,3 V6 CVVT
Typ naftový štvorvalec benzínový šesťvalec
Uloženie pozdĺžne pozdĺžne
Zdvihový objem 2497 3297 cm3
Výkon 125/170 177/241 kw/k
Pri otáčkach 3800 6000 ot./min.
Krútiaci moment 392 307 Nm
Pri otáčkach 2000 4500 ot./min.
Emisná norma EURO IV EURO IV
Prevodovka
Typ Man./Aut. Automatická
Počet stupňov 5/5 5
Poháňané kolesá všetky všetky
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12/12,3 9,2 s
Maximálna rýchlosť 182 190 km/h
Spotreba
mesto 10/11 - l/100 km
mimo mesto 6,7/7,3 - l/100 km
kombinácia 7,9/8,6 - l/100 km

Rozmery

Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 245/70 R16
Podvozok
Predná náprava nezávislé, dvojité ramená
Zadná náprava päťprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka 203 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2710 mm
Dĺžka 4590 mm
Širka 1863 mm
Výška 1730 mm
Celková hmot. 2640 kg
Batožinový priestor 898/1849 (SAE) l
Objem pal. nádrže 80 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  5. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  8. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  1. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  2. Kaufland v Detve otvorí novú predajňu, čo v nej zákazníkov čaká?
  3. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  4. Príprava do školy nemusí byť nuda, HOME ju premení na zábavu
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Richard Sulík: Volvo je pre Slovensko absolútna zmena hry
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 444
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 6 994
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 825
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 081
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 979
  6. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 170
  7. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu 2 006
  8. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME 1 989
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Simona Regecová: Požičaným autom po Čiernej Hore - časť prvá
  2. Michal Trenčanský: No čo, sťahujeme sa?
  3. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku)
  4. Michal Holko: A kto je tvoj blížny?
  5. Peter Malý: Prameň radikalizmu
  6. Tomáš Kollárik: O čom tieto voľby nie sú
  7. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  8. Alojz Baránik: Ako smerácka sudkyňa porazila slobodu slova v Národnej rade
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 318
  2. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 35 806
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 303
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 034
  5. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 29 278
  6. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 12 356
  7. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 146
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 441
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu