Kia Sorento II – predčasné oddialenie dôchodku

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.

Kia Sorento , jeden z nosných modelov kórejskej značky, prešiel modernizáciou napriek optimistickým predajným číslam.


Doposiaľ sa v celosvetovom meradle predalo 120.000 kusov modelu Kia Sorento. Po modernizácii vzhľadu, výbavy a ponuky motorov chce Kia predať ďalších 200.000 kusov. Za krátky čas svojej existencie si Sorento vybudovalo dobré meno aj v západnej Európe, kde mu pridelili titul najlepšie auto 4x4 s cenou do 30 000 Eur. Za zmienku stojí tiež ocenenie agentúry J.D. Power v kategórii najspoľahlivejších automobilov 4x4.


Celkom vydarený dizajn prešiel iba miernou modernizáciou predných svetiel, blatníkov a nárazníkov. V praxi to znamená osvieženie, hoci zmeny vidieť najlepšie vtedy, keď stoja bok po boku starý a nový model. V interiéri sa tiež zásadné korektúry neudiali, veľký vnútorný priestor zostáva, pribudla akurát dvojzónová klimatizácia, ESP v štandardnom vybavení a konečne pôsobivejšie materiály. Oveľa dôslednejšie zlepšenie sa týka motorov. Starší diesel nahradil štvorvalec 2,5 CRDi VGT s výkonom 170 k a krútiacim momentom 392 Nm. Kombinovaná spotreba naftového motora 7,9 l/100 km vyzerá celkom sľubne. Pôvodný benzínový šesťvalec 3,5 V6 vystriedal menší a najmä úspornejší motor 3,3 V6 s výkonom 175 kW / 238 k. Na vlastnej koži sme vyskúšali iba nový a tichší diesel.


Sľubované vylepšenie tlmičov cítiť na rozbitých prašných cestách o aké nebola na španielskom vidieku núdza. Sorento sa v teréne nenechá rozhádzať a keď treba, veľmi civilizovane dopadá aj po dlhšom skoku, doslova hltá nerovnosti a nechá sa vyprovokovať k rýchlej jazde. Nemoderné štvorstupňové automatické prevodovky konečne nahradil 5-stupňový automat. V rýchlosti radenia sa nepretrhne ale je výrazne lepší a dokonca k charakteru naftového motora 2,5 CRDi pasuje lepšie, než manuálna prevodovka.


Na dvadsaťkilometrovom terénnom testovacom okruhu bolo všetko, s čím sa Sorento môže v praxi stretnúť. Najviac obľubuje široké prašné cesty s tiahlymi zákrutami.


Zadná náprava typu multi-link nemá problémy ani v „krížení“, ktoré sa považuje za achilovu pätu vozidiel SUV. Sorento má na krízové situácie osvedčený recept, redukčnú prevodovku a svorný zadný diferenciál.





Motor 2,5 CRDi 3,3 V6 CVVT
Typ naftový štvorvalec benzínový šesťvalec
Uloženie pozdĺžne pozdĺžne
Zdvihový objem 2497 3297 cm3
Výkon 125/170 177/241 kw/k
Pri otáčkach 3800 6000 ot./min.
Krútiaci moment 392 307 Nm
Pri otáčkach 2000 4500 ot./min.
Emisná norma EURO IV EURO IV
Prevodovka
Typ Man./Aut. Automatická
Počet stupňov 5/5 5
Poháňané kolesá všetky všetky
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12/12,3 9,2 s
Maximálna rýchlosť 182 190 km/h
Spotreba
mesto 10/11 - l/100 km
mimo mesto 6,7/7,3 - l/100 km
kombinácia 7,9/8,6 - l/100 km

Rozmery

Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 245/70 R16
Podvozok
Predná náprava nezávislé, dvojité ramená
Zadná náprava päťprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka 203 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2710 mm
Dĺžka 4590 mm
Širka 1863 mm
Výška 1730 mm
Celková hmot. 2640 kg
Batožinový priestor 898/1849 (SAE) l
Objem pal. nádrže 80 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Alarica – new business project in market of shoes
  2. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  6. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  7. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  8. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  10. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 783
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 628
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 434
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 619
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 338
  7. Kam do tepla v januári? 2 436
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 200
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 078
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 193

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Neprehliadnite tiež

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.