SME

Citroen aj Škoda chcú malé vozidlo 4x4

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je už iba krok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr prichádzajú štúdie
Spomenutý postup nám živo pripomenula nedávna návšteva archívu prototypov značky Citroen vo výrobnom závode pri Paríži. Na laminátové štúdie, ktoré sa kedysi leskli vo svetle reflektorov teraz pomaly sadá prach, ale ich nástupcovia sa v sériovej podobe preháňajú po cestách. Rovnako si väčšina motoristov pamätá na štúdiu Roomster spred štyroch rokov , ktorá sa dočkala sériovej podoby. Podobný osud s úspešným koncom čaká štúdiu Yeti, avizujúcu príchod ľahkého terénneho auta s emblémom Škoda na kapote.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Yeti
Predseda predstavenstva automobilky Škoda, Detlef Wittig, nedávno potvrdil rozhodnutie manažmentu vyrábať športové terénne vozidlo zostavené z komponentov novej Fabie a Octavie. Nový model s variabilným interiérom a pohonom všetkých kolies sa začne vyrábať v roku 2009. Vstup do rozmáhajúceho sa segmentu je pre českú automobilku nevyhnutný, pretože aj napriek novinke Roomster Škoda potrebuje rozšíriť paletu o ďalšie modely. Správnosť orientácie na tento segment potvrdzujú značky Fiat a Suzuki, ktoré už predstavili spoločný model SX4/Sedici.

Citroen C-buggy
Francúzskemu koncernu PSA chýba pohon všetkých kolies ako soľ. Už čoskoro sa dočkáme nového veľkého SUV vyvinutého v spolupráci značiek Peugeot, Citroen a Mitsubishi. Citroen C9 však nebude posledným modelom značky s pohonom všetkých kolies. Budúcnosť avizuje štúdia C-buggy predstavená na autosalóne v Madride. Malý automobil s dĺžkou tri a pol metra váži iba 850 kg a vzhľadom pripomína vesmírne vozidlo. Pozoruhodné však je, že má poháňané všetky kolesá, čím dáva značka Citroen najavo svoj úmysel zostrojiť malý Crossover vhodný do ťažšieho prostredia. Na pohon prototypu slúži benzínový motor 1,6 16V s výkonom až 155 k.

SkryťVypnúť reklamu


Citroen C-BUGGY má pohon všetkých kolies a interiér pre dvoch. Trh však potrebuje o niečo väčšie auto 4x4.



Budúcnosť vraj patrí volantu s pevným stredom a integrovanými ukazovateľmi v ňom.





Veľké SUV s pohonom všetkých kolies sú pre mnohých motoristov príliš drahé, a tak menšie „štvorkolky“ s cenou kompaktného auta by sa mohli dobre predávať.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 254
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 031
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 130
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 934
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 829
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 433
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 261
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 730
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 936
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 929
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 666
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 944
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu