SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
BUDÚCNOSŤ :

Citroen aj Škoda chcú malé vozidlo 4x4

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je už iba krok.

Najskôr prichádzajú štúdie
Spomenutý postup nám živo pripomenula nedávna návšteva archívu prototypov značky Citroen vo výrobnom závode pri Paríži. Na laminátové štúdie, ktoré sa kedysi leskli vo svetle reflektorov teraz pomaly sadá prach, ale ich nástupcovia sa v sériovej podobe preháňajú po cestách. Rovnako si väčšina motoristov pamätá na štúdiu Roomster spred štyroch rokov , ktorá sa dočkala sériovej podoby. Podobný osud s úspešným koncom čaká štúdiu Yeti, avizujúcu príchod ľahkého terénneho auta s emblémom Škoda na kapote.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Yeti
Predseda predstavenstva automobilky Škoda, Detlef Wittig, nedávno potvrdil rozhodnutie manažmentu vyrábať športové terénne vozidlo zostavené z komponentov novej Fabie a Octavie. Nový model s variabilným interiérom a pohonom všetkých kolies sa začne vyrábať v roku 2009. Vstup do rozmáhajúceho sa segmentu je pre českú automobilku nevyhnutný, pretože aj napriek novinke Roomster Škoda potrebuje rozšíriť paletu o ďalšie modely. Správnosť orientácie na tento segment potvrdzujú značky Fiat a Suzuki, ktoré už predstavili spoločný model SX4/Sedici.

Citroen C-buggy
Francúzskemu koncernu PSA chýba pohon všetkých kolies ako soľ. Už čoskoro sa dočkáme nového veľkého SUV vyvinutého v spolupráci značiek Peugeot, Citroen a Mitsubishi. Citroen C9 však nebude posledným modelom značky s pohonom všetkých kolies. Budúcnosť avizuje štúdia C-buggy predstavená na autosalóne v Madride. Malý automobil s dĺžkou tri a pol metra váži iba 850 kg a vzhľadom pripomína vesmírne vozidlo. Pozoruhodné však je, že má poháňané všetky kolesá, čím dáva značka Citroen najavo svoj úmysel zostrojiť malý Crossover vhodný do ťažšieho prostredia. Na pohon prototypu slúži benzínový motor 1,6 16V s výkonom až 155 k.

Skryť Vypnúť reklamu


Citroen C-BUGGY má pohon všetkých kolies a interiér pre dvoch. Trh však potrebuje o niečo väčšie auto 4x4.



Budúcnosť vraj patrí volantu s pevným stredom a integrovanými ukazovateľmi v ňom.





Veľké SUV s pohonom všetkých kolies sú pre mnohých motoristov príliš drahé, a tak menšie „štvorkolky“ s cenou kompaktného auta by sa mohli dobre predávať.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 351
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 067
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 846
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 389
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 948
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 892
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 326
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 197
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 055
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

12 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

1 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan