BUDÚCNOSŤ :

Citroen aj Škoda chcú malé vozidlo 4x4

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je

Každá automobilová štúdia má svoj význam a presnú funkciu. Výrobcovia tak veľmi rafinovaným spôsobom zisťujú záujem verejnosti o nové prvky dizajnu a nové myšlienky. Ak sa automobilový trh vyvíja podľa predstáv a novinka zaujme, k rozhodnutiu o výrobe je už iba krok.

Najskôr prichádzajú štúdie
Spomenutý postup nám živo pripomenula nedávna návšteva archívu prototypov značky Citroen vo výrobnom závode pri Paríži. Na laminátové štúdie, ktoré sa kedysi leskli vo svetle reflektorov teraz pomaly sadá prach, ale ich nástupcovia sa v sériovej podobe preháňajú po cestách. Rovnako si väčšina motoristov pamätá na štúdiu Roomster spred štyroch rokov , ktorá sa dočkala sériovej podoby. Podobný osud s úspešným koncom čaká štúdiu Yeti, avizujúcu príchod ľahkého terénneho auta s emblémom Škoda na kapote.

Škoda Yeti
Predseda predstavenstva automobilky Škoda, Detlef Wittig, nedávno potvrdil rozhodnutie manažmentu vyrábať športové terénne vozidlo zostavené z komponentov novej Fabie a Octavie. Nový model s variabilným interiérom a pohonom všetkých kolies sa začne vyrábať v roku 2009. Vstup do rozmáhajúceho sa segmentu je pre českú automobilku nevyhnutný, pretože aj napriek novinke Roomster Škoda potrebuje rozšíriť paletu o ďalšie modely. Správnosť orientácie na tento segment potvrdzujú značky Fiat a Suzuki, ktoré už predstavili spoločný model SX4/Sedici.

Citroen C-buggy
Francúzskemu koncernu PSA chýba pohon všetkých kolies ako soľ. Už čoskoro sa dočkáme nového veľkého SUV vyvinutého v spolupráci značiek Peugeot, Citroen a Mitsubishi. Citroen C9 však nebude posledným modelom značky s pohonom všetkých kolies. Budúcnosť avizuje štúdia C-buggy predstavená na autosalóne v Madride. Malý automobil s dĺžkou tri a pol metra váži iba 850 kg a vzhľadom pripomína vesmírne vozidlo. Pozoruhodné však je, že má poháňané všetky kolesá, čím dáva značka Citroen najavo svoj úmysel zostrojiť malý Crossover vhodný do ťažšieho prostredia. Na pohon prototypu slúži benzínový motor 1,6 16V s výkonom až 155 k.


Citroen C-BUGGY má pohon všetkých kolies a interiér pre dvoch. Trh však potrebuje o niečo väčšie auto 4x4.



Budúcnosť vraj patrí volantu s pevným stredom a integrovanými ukazovateľmi v ňom.





Veľké SUV s pohonom všetkých kolies sú pre mnohých motoristov príliš drahé, a tak menšie „štvorkolky“ s cenou kompaktného auta by sa mohli dobre predávať.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 553
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 203
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 127
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 022
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 024
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 992
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 982
  8. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 948
  9. Používate make-up? Potom spozornite 948
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 902

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.