Stále menšie percento nových automobilov má manuálne nastavovanie zrkadiel, nehovoriac o nastavovaní rukou zvonku. Vodičov, ktorí by si správne nastavili a používali vonkajšie spätné zrkadlá však akosi nepribúda.
Na preplnených cestách sa množia kolízne situácie spôsobené nesprávnym výhľadom za vozidlo. Väčšina si totiž nastavuje zrkadlo tak, že vo vzpriamenej polohe hlavy za volantom chce vidieť v zrkadle aj bok auta. Po správnosti by malo byť zrkadlo vychýlené viac smerom von, aby vodič videl obrys vlastného auta až vtedy, ak sa mierne nahne. Pri cúvaní a parkovaní, keď potrebuje vidieť obrys vozidla tak môže pohodlne urobiť. Špeciálne tvarované asferické spätné zrkadlá problém mŕtveho uhla odstraňujú iba čiastočne, preto je sprývny uhol nastavenia dôležitý.
Po ťažkej nehode vodičky v USA, ktorá tvrdila, že nákladné auto v zrkadle sa jej zdalo ďalej, než v skutočnosti bolo, niektorí výrobcovia umiestňujú do plochy zrkadla upozornenie „objekty v zrkadle môžu byť bližšie než sa zdajú“. Preto nebude na škodu, ak sa pred preradením do iného jazdného pruhu opakovane pozrieme do spätného zrkadla. Iba jediným letmým pohľadom nezistíme, ako rýchlo sa auto približuje.
Náš TIP: Ani najlepšie nastavené spätné zrkadlá s vyhrievaním a elimináciou mŕtveho uhla nepomôžu, keď sa vodič do nich nepozerá.
V tomto prípade má vodič prehľad o karosérii ale predbiehajúce auto sa aj napriek špeciálnemu zrkadlu rýchlo ukryje v mŕtvom uhle.
Stačí si zrkadlo vychýliť viac smerom von a obiehajúce vozidlo vidieť v zrkadle aj vtedy keď je predok na úrovni vodiča.