V Európe sa doposiaľ predalo 220 000 kusov, čo je dosť ale nie toľko, ako predávajú konkurenčné európske značky. Plánovaná modernizácia zahŕňa novú masku chladiča, prepracované nárazníky, nový zadný spojler, vylepšené svetlomety a špičková verzia vraj dostane zadné svetlá s LED technológiou. Interiér sa môže pochváliť novými materiálmi, čalúnením sedadiel, rozšírenou ponukou elektroniky, inteligentným zamykaním a štartovaním bez kľúča. V útrobách auta pribudne päťstupňová automatická prevodovka, dvojlitrový motor s variabilným časovaním ventilov a elektronický plynový pedál. V Japonsku sa má objaviť aj verzia s pohonom všetkých kolies. V tejto súvislosti sa črtá otázka budúcnosti športového modelu Mazda 3 MPS. Nabrúsený „hot hatch“ bude mať pod kapotou preplňovaný benzínový štvorvalec 2,3 DISI s výkonom 194 kW (264 k).