SME
reklama

Jeep Commander – stretnutie s americkým dôstojníkom

Hranaté luxusné SUV nezaprie vojenskú minulosť výrobcu a pritom poslanie Commandera je vyslovene mierové. Prepraviť sedem ľudí do cieľa cesty bez ohľadu na jej povrch a nečakané nástrahy.

Hranaté luxusné SUV nezaprie vojenskú minulosť výrobcu a pritom poslanie Commandera je vyslovene mierové. Prepraviť sedem ľudí do cieľa cesty bez ohľadu na jej povrch a nečakané nástrahy.

Yes Sir !
Nádych minulosti stavia Commander do veľmi špecifickej pozície v rámci SUV. Expresívne tvary karosérie a interiéru mu rozhodne dodávajú punc výnimočnosti, tak ako cena 1 649 000 Sk (3,0 CRD) . Stretnutie s „amerikou“ dýcha z každého detailu , pritom Commander je šitý pre Európanov a vyrobený v Európe, konkrétne v rakúskom Grazi. Pre uľahčenie vývoja konštruktéri prevzali systém pohonu všetkých kolies, podvozok i nové motory z modelu Jeep Grand Cherokee. Vojenská strohosť a jednoduchosť dýcha iba z tvarov, pretože Commander dostal modernú techniku, množstvo elektroniky a luxusných prvkov. Vo výbave mu napríklad nechýba ABS, stabilizačný systém ESP, navigačný systém, kontrola tlaku v pneumatikách, šesť airbagov a parkovací asistent. Aj pod tlakom pohodlia a elektroniky sa v človeku objaví zakričať si pred sadnutím za volant „Yes sir !“.

Sedem miest
Výrobcovia vozidiel kategórie SUV sa momentálne pretekajú v počte miest na sedenie a za každú cenu chcú ponúknuť tri rady sedadiel, značku Jeep nevynímajúc. Druhý a tretí rad sedadiel je tiež možné sklopiť dopredu a získať tak úplne rovnú podlahu batožinového priestoru. Objem kufra sa v závislosti na usporiadaní sedadiel pohybuje od 170 do 1030 resp. 1950 litrov.
Pre pasažierov odsúdených sedieť vzadu máme dobrú správu: Druhý rad sedadiel je umiestnený o 124 mm vyššie než prvý a tretí rad je o 128 mm vyšší ako rad druhý. Všetci cestujúci si tak môžu vychutnať výhľad vpred, čomu sa prispôsobil aj členitý tvar strechy. Problémom sedemiestnych vozidiel býva pri plnom obsadení kvalita a teplota vzduchu. Preto môže byť tretí rad sedadiel vybavený modulom HVAC, ktorý nezávisle na prednej časti interiéru umožňuje ohriať alebo ochladiť vzduch v zadnej časti vozidla.

Objem ako sa patrí
Základná munícia pod kapotou pozostáva z motora 3,0 CRD V6 (160 kW/218 k). Objemný naftový motor s filtrom pevných častíc spĺňa ekologickú normu Euro 4 a s dva a pol tonovým monštrom si až nečakane dobre poradí. Spojenie agregátu a päťstupňovej prevodovky považujeme za celkom vydarené. Dokazuje to aj pokorenie stokilometrovej rýchlosti za 9 sekúnd.
Nie každý extravagantný milovník pohodlia v teréne sa uspokojí s klepotom naftového šesťvalca, preto je k dispozícii 5,7-litrový osemvalec HEMI s výkonom 240 kW (326 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Systém vypínania valcov MDS občasne vyradí zo záberu štyri valce iba preto, aby sa ušetrilo palivo. Deje sa tak pri ustálenej jazde a miernom zrýchľovaní. Spotreba môže vďaka vypnutiu valcov klesnúť aj o dvadsať percent, nie však pod bežný priemer 16 l/100 km. Diesel je výrazne úspornejší, vraj si postačí s 10,8 l/100 km .

Pevné základy
Jeep Commander používa rovnaký podvozok ako Jeep Grand Cherokee. Rokmi osvedčený pohon všetkých kolies zabezpečuje medzinápravová rozdeľovacia prevodovka Quadra-Trac II a dva aktívne samosvorné diferenciály na prednej a zadnej náprave. Po obchodnej stránke má Commander zaútočiť na ciele v ľahkom teréne, kde sa pohybujú vozidlá SUV. Vzhľadom na technické parametre a robustnú konštrukciu nie je vylúčená ani misia v ťažkom teréne. Aktuálny prírastok značky Jeep ponúka komfort a jazdné vlastnosti pre širokú skupinu priaznivcov SUV. Vonkajší vzhľad, imidž a prevedenie interiéru však zapôsobia na podstatne užší okruh milovníkov značky. Vidina lacného SUV sa rozplynie pri pohľade na cenu základného modelu 3,0 CRDi . Konkurenčné SUV v úprave N1 ako malé úžitkové automobily pôsobia dosť komicky. Commanderu prívlastok malý nákladný automobil celkom pristane.

Prvý pohľad na hranatú karosériu nesmie odradiť a potom sa stane z Commandera spojenec.





V jednoduchosti je vraj krása. Interiér sa podal na historickú predlohu avšak pri zachovaní komfortu dnešnej doby.




Schopnosti auta sú jedna vec a nástrahy terénu i schopnosti vodiča zase vec druhá. Keď zostal Commander v slovenskej Sahare na „bruchu“, prišiel na pomoc starší brat Wrangler aj s navijákom.











Jeep Commander – technické údaje

Motor 3,0 CRD 5,7 V8 Hemi
Typ naftový šesťvalec benzínový osemvalec
Uloženie pozdĺžne pozdĺžne
Zdvihový objem 2987 5654 cm3
Výkon 160/218 240/326 kw/k
Pri otáčkach 4000 5000 ot./min.
Krútiaci moment 510 500 Nm
Pri otáčkach 1600-2880 4000 ot./min.
Litrový výkon 78 57,6 k/l
Emisná norma EURO IV EURO IV
Karoséria
Typ SUV SUV
Počet dverí 5 5
Pneumatiky P245/65 R17 P245/65 R17
Prevodovka
Typ Automatická Automatická
Počet stupňov 5 5
Poháňané kolesá všetky Quadra Trac II® všetky Quadra Trac II
Podvozok
Svetlosť podvozka 213,6 217,9 mm
Priemer otočenia 11,8 11,8 m
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2781 2781 mm
Dĺžka 4787 4787 mm
Širka 2261 2261 mm
Výška 1825 1825 mm
Pohotovostná hmot. 2315 2355 kg
Užitočná hmotnosť 585 545 kg
Batožinový priestor 170/1030/1950 170/1030/1950 l
Objem pal. nádrže 78 78 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie (0 – 100 km/h) 9,0 7,4 s
Maximálna rýchlosť 191 208 km/h
Spotreba
mesto 13,5 21 l/100 km
mimo mesto 9,2 12,3 l/100 km
kombinácia 10,8 15,5 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 727
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 283
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 659
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 413
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 192
  6. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 160
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 154
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 551
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Obchodný dom Javor v Tatranskej Lomnici.

Obchodný dom Javor čaká na nové využitie.


Ukrajinský vojak, ktorý má volací znak Ulysses, stojí pri svojom spolubojovníkovi Denysovi pripravujúcom sa na vypustenie prieskumného bezpilotného lietadla v Doneckej oblasti na Ukrajine.

Bezpilotné lietadlá na Ukrajine menia hru rovnako ako tanky v prvej svetovej vojne.


a 2 ďalší

Irán doteraz útočil len sprostredkovane.


a 1 ďalší
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Kostol sv. Jakuba v meste Stříbrná Skalice
  2. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  4. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  5. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  6. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  7. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  8. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 536
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 613
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 396
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 995
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 040
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 611
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 17 763
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 146
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu