18. júla sa otvoria brány British International Motor Show v Londýne, výstavy ktorá má nahradiť autosalón v Birminghame a následne dosiahnuť úroveň najlepších svetových výstav. Niet teda lepšie miesto na premiéru športového „R“ modelu domácej značky Jaguar. Kupé XKR má karosériu z hliníka, nízku hmotnosť a lepšie jazdné vlastnosti.
Profil šelmy
Charakteristickým vonkajším znakom verzie XKR bude tradične maska chladiča so sieťovým výpletom (tzv. mesh-grill), prvok ktorý sa pri viacerých anglických značkách zachoval ako spomienka na legendárne pretekové automobily z obdobia pred 2. svetovou vojnou. Ďalším typickým prvkom pre XKR budú prídavné odvetrávacie mriežky motorového priestoru v prednej kapote. Ukrytý potenciál auta je navonok vidieť iba n a modifikovanom zadnom nárazníku s dvomi pármi koncoviek výfuku.
Katapult
Srdcom „ostrej“ verzie modelu XK s dodatkovým označením písmenom „R“ (Racing) je tradične motor V8 prepĺňaný mechanickým kompresorom. s výkonom 306 kW (416 k), a krútiacim momentom 560 Nm. Prevodové ústrojenstvo, osvedčené už pri základnej verzii radu XK, zostáva aj pri výkonnejšej verzii zachované bez zmeny. Podvozok športovej verzie dostal nové tlmiče s elektronickou reguláciou účinku CATS a väčšie brzdy na prednej náprave. Za príplatok sa dajú objednať pneumatiky 255/35 R 20 dopredu a 285/30 R 20 dozadu.
Výkonnejší motor umožňuje kupé XKR zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, akcelerácia kabrioletu je iba nepatrne horšia – 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť elektronicky limitovaná na 250 km/h. Jaguar XKR sa začne vyrábať až v októbri 2007.