SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Pozor na dovoz niektorých značiek a typov z Českej republiky

Dnes je možné oveľa jednoduchšie doviezť ojazdené autá a potom ich bezproblémovo prihlásiť na Slovensku.

Nie všetko je také jednoduché, ako sa zdá, pretože stále ide

o byrokratický proces. Navyše nie na všetky automobily mladšie ako desať rokov je možné vybaviť certifikát COC. O skúsenostiach s dovozom automobilov

a vybavovaním potrebných dokumentov sme sa rozprávali

s MICHALOM VALACHOVIČOM, zástupcom spoločnosti COC.sk.

Ktoré základné dokumenty sú potrebné na prihlásenie individuálne dovezeného automobilu s rokom výroby mladším ako 1996?

"Väčšina obvodných úradov vyžaduje tri dokumenty, ktoré musia byť úradne preložené. Ide hlavne o odhlásený technický preukaz, faktúru a certifikát konformity COC."

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ktoré doklady získa kupujúci priamo na mieste, kde auto kupuje?

"Faktúru vystavuje predajca vozidla, odhlásenie z evidencie je treba urobiť v krajine, kde sa auto kupuje. Odhlásenie sa robí ešte predtým, ako auto priveziete, na miestnom úrade v Nemecku alebo v Rakúsku. Certifikát COC je možné vybaviť aj v krajine, v ktorej auto kupujete, ale je to možné bez problémov vybaviť aj tu na Slovensku po jeho dovoze."

Kto vystavuje certifikát COC v zahraničí?

"Certifikáty v zahraničí vystavujú importéri značiek do danej krajiny. To znamená, že Renault kúpený v Nemecku je francúzske auto avšak certifikát vystaví automobilka Renault importérovi značky Renault v Nemecku."

Keby ste auto kúpili za tú istú sumu v Čechách alebo v Rakúsku, môže dovoz spôsobiť rozdielne sumy?

Skryť Vypnúť reklamu

"Áno, môžu vyjsť rozdielne sumy. Problém je hlavne v tom, že každý importér v danej krajine si účtuje rôzne administratívne poplatky. Niekedy sú tie poplatky nižšie - okolo 20 - 30 eur, ale môžu byť aj 130 eur."

Je možné povedať, koľko vybavenie takýchto dokumentov stojí?

"Vybavenie certifikátov COC stojí väčšinou od 2000 po 10 000 Sk, pre väčšinu bežných áut sa poplatok pohybuje okolo päťtisíc korún. Úradný preklad dokumentov stojí približne dvetisíc korún, pokiaľ je to bežný jazyk ako angličtina, nemčina, francúzština a taliančina. Potom to môže byť holandčina a tam je preklad o niečo drahší."

Čo v prípade, že Slovák kupuje auto v Česku, ktoré ale už predtým niekto doviezol z Nemecka?

"Certifikát COC treba žiadať vždy v krajine prvého prihlásenia, teda tam, kde bolo auto predané ako nové, a pre ktorý trh bolo prispôsobené. V tomto prípade v Nemecku."

Skryť Vypnúť reklamu

Ako je to s Amerikou, prípadne s Áziou?

"Tam je problém. Certifikáty o zhode pre tieto autá nie je možné vystavovať, lebo sú schvaľované podľa amerických alebo národných noriem, ktoré patria pod nejaké krajiny v Ázii, takže v Európe sa dajú prihlásiť iba cez veľkú technickú kontrolu, čo je pomerne nákladný proces."

Je Slovensko jediná krajina, kde sa certifikát konformity v rámci EÚ vyžaduje?

"Jediná nám známa."

Ako je to s okolitými krajinami?

"Tam sa dá prihlásiť auto aj bez certifikátu konformity. Na základe odhláseného technického preukazu a faktúry."

S akými problémami sa môžeme stretnúť pri prihlasovaní vozidla?

"Problém môže nastať pri dovoze automobilu z nových členských krajín Európskej únie, kde ešte dlho platili národné normy homologizácie a nie európske normy homologizácie a kde je auto schválené podľa národných noriem a nie európskych. Vtedy sa nedá vystaviť certifikát COC. Môže sa stať, že doveziete Opel, ročník 2003, ktorý bol prvýkrát predaný v Čechách a na Slovensku certifikát COC nedostanete, teda ho nebudete môcť prihlásiť."

Skryť Vypnúť reklamu

Ako sa problémom vyhnúť? Ako nekúpiť auto, ktoré sa nedá prihlásiť ?

"Podmienkou vystavenia certifikátu COC je, aby sa na homologizačnom štítku nachádzalo číslo európskej homologizácie, ktoré má tvar "Ex*x/**xxx - je to výrazné desaťmiestne číslo, ktoré sa nachádza na karosérii. Číslo v spomenutom formáte je podmienkou na vystavenie COC, nie však zárukou. V Čechách na autá, ktoré toto éčko nemajú, certifikát vystaviť nepôjde. Na niektoré značky však nie je problém vystaviť COC aj na ročníky 98, 99, ktoré boli prvýkrát predané v Čechách."

Akú možnosť má ten kto dovezie auto a nemôže získať COC?

"Ostáva mu alebo ísť na veľkú technickú kontrolu, čo nie je stopercentné riešenie, alebo auto predá v krajinách okolitých ako je Maďarsko, Poľsko, Česko."

Skryť Vypnúť reklamu

Môžem si doviezť auto a prihlásiť ho bez certifikátu COC, ak pracujem v zahraničí a tam auto kúpim?

"Áno, človek, ktorý je majiteľom vozidla dlhšie ako jeden rok, má právo doviezť auto na Slovensko a prihlásiť na slovenské značky bez toho, aby potreboval certifikát COC, lebo to spadá pod ochranu osobného vlastníctva."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  4. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  1. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  2. Compliance – who should be responsible?
  3. Employee's age as a new ground for notice of termination
  4. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  5. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 025
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 307
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 649
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 235
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 242
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 056
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 080
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ernesta Valka zavraždili v roku 2010.

Obžalovaný Radič sa môže dostať na slobodu. Začne konať ministerka.


12 h
Eduard Žitňanský

Nápad sa bude prerokovávať v skrátenom konaní, čo prešlo o jediný hlas.


16 h
Lewis Hamilton oslavuje triumf na Veľkej cene S. Arábie. V pozadí je sklamaný jeho rival Max Verstappen.

Veľkú cenu Saudskej Arábie poznačila kolízia rivalov v boji o titul majstra sveta.


11 h

Na to, ako minister financií často hovorí o "doslova prázdnej špajzi", z nej dokáže, za istých okolností, stále vydolovávať značné sumy.


Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  2. Tomáš Sedliačik: Šírenie nepravdivej informácie
  3. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  4. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  5. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  6. Martin Greguš: 6,4 mld. EUR na rok...pravda o slovenských nemocniciach a zdravotníctve...analýza rozpočtu ZDRAVOTNÍCTVA...
  7. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  8. Rasťo Valent: Zamyslenie o Messim, PSG a Barce
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 872
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 315
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 879
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 734
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 489
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 374
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 702
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 688
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu