SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Kupujeme ojazdené auto: Seat Arosa

Na Seat Arosa sa dá dívať aj ako na VW Lupo v inom obale. Prirodzene, platí to aj opačne, pretože oba automobily majú spoločný technický základ. Malý Seat sa vzápätí po uvedení na trh v roku 1997 prepracoval medzi najobľúbenejšie mestské automobily, kde m


u spoločnosť robili Ford Ka a Renault Twingo. Funkčné a jednoduché ovládanie, dostatok priestoru a v porovnaní s technicky identickým Lupom aj nižšia cena nového automobilu sú prednosti malého Španiela.

Samozrejme, výrazný cenový rozdiel sa prejaví aj pri ojazdených exemplároch. V prospech Seata s rokom výroby 1998 a benzínovým motorom s výkonom 50 k hovorí približne 1000 eúr, o ktoré je VW Lupo drahší. Majiteľ sa môže spoľahnúť na kvalitné dielenské spracovanie a presné riadenie. Z karosérie je dobrý výhľad a poskytuje dostatok pohodlia pasažierom v prednej časti. Pohľad do štatistiky Dekra hovorí o vyše 83 % automobilov, ktoré bez problémov absolvovali prvú technickú kontrolu, čo je približne o štyri percentá viac, ako býva priemer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Napriek vysokej spoľahlivosti sú pri kúpe odporúčané modely vyrábané od roku 1998. So svojou plne pozinkovanou karosériou sú podstatne odolnejšie voči korózii ako modely z prvého roku výroby. Slabším článkom kompaktného automobilu je brzdová sústava, občas môže hnevať elektronika. V decembri roku 2000 bola predstavená druhá generácia.

Typické slabé miesta
benzínové čerpadlo, spojka, elektronika, alternátor, klepotavý hluk

+
kvalitné dielenské spracovanie
dobrý výhľad z karosérie
dostatok priestoru v prednej časti
pohodlné sedadlá
presné riadenie
jednoduchá obsluha

-
málo priestoru v zadnej časti
malý batožinový priestor
nakláňanie v zákrutách
hlučnejšie motory
brzdy

Odporúčané druhy motorov
1,0 l štvorvalcový s výkonom 50 k. Základný motor, akceptovateľné jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 6,5 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 60 k. Temperamentnejší ako základný motor, elastický, úsporný, v ponuke aj s automatickou prevodovkou. Spotreba menej ako 7 l/100 km.
1,7 l dieselový (SDI) s výkonom 60 k. Diesel s priamym vstrekovaním, silný a úsporný. Spotreba 5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 727
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 150
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 505
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 164
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 251
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 354
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


9 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


5 h

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  2. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 894
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 665
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 650
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu