SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Peugeot 307 2,0 HDI XT – prírastok, čo očaril

Automobily Peugeot s levom v znaku sú u nás dobre známe i obľúbené. Pred rokom a pol francúzska značka predstavila na domácej pôde v Paríži a v druhej polovici minulého roka uviedla na trh automobil, ktorý nielen nahradí doterajší model 306, zaradí ho do


škály súčasných modelov značky a segmentu nižšej strednej triedy, ale ho od nich aj odlíši, najmä však dokáže zaujať. A stalo sa. Nový Peugeot 307 má osobitý dizajn, elegantný vzhľad a priestranný interiér.  Novinári mu udelili prestížny titul Automobil roka 2002 a tristosedmička sa zaradila medzi úspešne predávané modely.

Verziu s preplňovaným vznetovým dvojlitrom sme mali možnosť vyskúšať v uplynulých dňoch aj my v našom redakčnom teste. Z piatich stupňov výbav, v ktorých sa Peugeot 307 dodáva, mal testovaný tretí stupeň XT, teda už v základe okrem dvojíc čelných a bočných aj hlavové airbagy po oboch stranách, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdový asistent pre podporu brzdenia v kritických situáciách, predné hmlové svetlomety, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, samočinnú aktiváciu stieračov a svetlometov, výškovo i osovo nastaviteľný volant atď. S touto bohatou výbavou komfortu a bezpečnosti, ktorá vysoko prekračuje rámec nižšej strednej triedy, sa päťdverová verzia 307 2,0 HDI s výkonnejším z dvoch vznetových motorov - 80 kW/110 k - predáva za 709 500 Sk, základný model s benzínovým motorom 1,4/75 k však už za 496 900 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Peugeot 307 zaujme osobitým dizajnom, testovaný navyše aj elegantnou čiernou perleťovou farbou. Na výraznej prednej partii upúta rozmerné čelné sklo s veľkým sklonu, takmer rovnakým, ako je sklon kapoty, ale aj svetlometmi vysoko vybiehajúcimi do blatníkov, ako aj ostrými hranami na karosérii, presne tak, ako velí súčasný trend. Protikladom k sklonu prednej kapoty a čelného skla je sklon zadnej časti. Dĺžkou 420 cm, výškou 151 cm a rázvorom 161 cm sa Peugeot 307 radí k tým automobilom, ktoré svojimi proporciami zodpovedajú súčasnému trendu zvyšovania vnútorného priestoru. Práve vďaka týmto rozmerom mohli konštruktéri vytvoriť vnútorný priestor, v ktorom cestujúcim nechýba miesto pre nohy či nad hlavou. Batožinový priestor je vo svojej triede síce len priemerne veľký, ponúka však možnosť zväčšenia sklápaním asymetricky delených zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V aute sme sa kvôli vyššie uloženým sedadlám cítili ako v menšom MPV, vďaka čomu je z neho veľmi dobrý výhľad dopredu o do strán.  Sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením v sedacej i operadlovej časti majú niečo z francúzskej mäkkosti, ale aj nemeckej tvrdosti. Zaujme aj prehľadné riešenie a elegantné prístroje s bielou grafikou a bielym orámovaním, a stredový panel s autorádiom, výstupmi vzduchu, ovládaním  klimatizácie a v malej nástavbe displej autorádia. Hodnotu interiéru zvyšujú použité kvalitné materiály, doplnky z lešteného hliníka a kvalitné dielenské spracovanie.

Skutočným bonbónikom je však jazda. Okrem komfortu solídnej limuzíny ponúka aj možnosť športového vyžitia a vďaka dobre odladenému stredne tvrdému podvozku a skvelému vznetovému motoru HDI aj výborné jazdné vlastnosti. Vďaka výkonu motora 110 k a plochému priebehu krútiaceho momentu od nižších otáčok až takmer po maximálne nechýba tristosedmičke pružnosť ani dynamiku. Jeho tichý chod nepripomína hlučný diesel, ale veľmi kultivovanú pohonnú jednotku. Navyše – poteší svojou mimoriadnou úspornosťou. Aj keď Peugeot 307 na našich cestách nie je včerajšou novinkou, ľudia na ulici sa za ním otáčajú. Najmä preto, že očaruje svojim vzhľadom. 
                                    
TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot 307 2,0 HDI XT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 17,6:1. Najväčší výkon 79 kW/107 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 1750 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,15 - 0,82 – 0,66, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,68.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu vlečené ramená spojené torznou priečkou. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4202/1746/1512 mm, rázvor náprav 2608 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1513/1497 mm. Pohotovostná hmotnosť 1296 kg, užitočné zaťaženie 500 kg. Objem batožinového priestoru 420/1470 l. Palivová nádrž 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 191 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,0/4,2/5,2 l/100 km.

Základná cena 709 500 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,3 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,3, /7,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,4/11,5 s
Max.  rýchlosť 190 km/h
Spotreba počas testu 6,7 l/100 km

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alfa Romeo 147 JTD Progression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 275/200 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 827 000 Sk                                   

Citroen Xsara 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997  cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/1750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,3 s
Max. rých. 193 km/h
Spotreba mesto 7,0 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,2 l/100 km
Cena 639 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/2000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 841 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 508
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 039
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 012
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 407
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 604
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 882
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 173
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 752
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 275
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 089
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 229
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu