SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Peugeot 307 2,0 HDI XT – prírastok, čo očaril

Automobily Peugeot s levom v znaku sú u nás dobre známe i obľúbené. Pred rokom a pol francúzska značka predstavila na domácej pôde v Paríži a v druhej polovici minulého roka uviedla na trh automobil, ktorý nielen nahradí doterajší model 306, zaradí ho do


škály súčasných modelov značky a segmentu nižšej strednej triedy, ale ho od nich aj odlíši, najmä však dokáže zaujať. A stalo sa. Nový Peugeot 307 má osobitý dizajn, elegantný vzhľad a priestranný interiér.  Novinári mu udelili prestížny titul Automobil roka 2002 a tristosedmička sa zaradila medzi úspešne predávané modely.

Verziu s preplňovaným vznetovým dvojlitrom sme mali možnosť vyskúšať v uplynulých dňoch aj my v našom redakčnom teste. Z piatich stupňov výbav, v ktorých sa Peugeot 307 dodáva, mal testovaný tretí stupeň XT, teda už v základe okrem dvojíc čelných a bočných aj hlavové airbagy po oboch stranách, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdový asistent pre podporu brzdenia v kritických situáciách, predné hmlové svetlomety, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, samočinnú aktiváciu stieračov a svetlometov, výškovo i osovo nastaviteľný volant atď. S touto bohatou výbavou komfortu a bezpečnosti, ktorá vysoko prekračuje rámec nižšej strednej triedy, sa päťdverová verzia 307 2,0 HDI s výkonnejším z dvoch vznetových motorov - 80 kW/110 k - predáva za 709 500 Sk, základný model s benzínovým motorom 1,4/75 k však už za 496 900 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Peugeot 307 zaujme osobitým dizajnom, testovaný navyše aj elegantnou čiernou perleťovou farbou. Na výraznej prednej partii upúta rozmerné čelné sklo s veľkým sklonu, takmer rovnakým, ako je sklon kapoty, ale aj svetlometmi vysoko vybiehajúcimi do blatníkov, ako aj ostrými hranami na karosérii, presne tak, ako velí súčasný trend. Protikladom k sklonu prednej kapoty a čelného skla je sklon zadnej časti. Dĺžkou 420 cm, výškou 151 cm a rázvorom 161 cm sa Peugeot 307 radí k tým automobilom, ktoré svojimi proporciami zodpovedajú súčasnému trendu zvyšovania vnútorného priestoru. Práve vďaka týmto rozmerom mohli konštruktéri vytvoriť vnútorný priestor, v ktorom cestujúcim nechýba miesto pre nohy či nad hlavou. Batožinový priestor je vo svojej triede síce len priemerne veľký, ponúka však možnosť zväčšenia sklápaním asymetricky delených zadných sedadiel.

Skryť Vypnúť reklamu

V aute sme sa kvôli vyššie uloženým sedadlám cítili ako v menšom MPV, vďaka čomu je z neho veľmi dobrý výhľad dopredu o do strán.  Sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením v sedacej i operadlovej časti majú niečo z francúzskej mäkkosti, ale aj nemeckej tvrdosti. Zaujme aj prehľadné riešenie a elegantné prístroje s bielou grafikou a bielym orámovaním, a stredový panel s autorádiom, výstupmi vzduchu, ovládaním  klimatizácie a v malej nástavbe displej autorádia. Hodnotu interiéru zvyšujú použité kvalitné materiály, doplnky z lešteného hliníka a kvalitné dielenské spracovanie.

Skutočným bonbónikom je však jazda. Okrem komfortu solídnej limuzíny ponúka aj možnosť športového vyžitia a vďaka dobre odladenému stredne tvrdému podvozku a skvelému vznetovému motoru HDI aj výborné jazdné vlastnosti. Vďaka výkonu motora 110 k a plochému priebehu krútiaceho momentu od nižších otáčok až takmer po maximálne nechýba tristosedmičke pružnosť ani dynamiku. Jeho tichý chod nepripomína hlučný diesel, ale veľmi kultivovanú pohonnú jednotku. Navyše – poteší svojou mimoriadnou úspornosťou. Aj keď Peugeot 307 na našich cestách nie je včerajšou novinkou, ľudia na ulici sa za ním otáčajú. Najmä preto, že očaruje svojim vzhľadom. 
                                    
TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot 307 2,0 HDI XT

Skryť Vypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 17,6:1. Najväčší výkon 79 kW/107 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 1750 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,15 - 0,82 – 0,66, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,68.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu vlečené ramená spojené torznou priečkou. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4202/1746/1512 mm, rázvor náprav 2608 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1513/1497 mm. Pohotovostná hmotnosť 1296 kg, užitočné zaťaženie 500 kg. Objem batožinového priestoru 420/1470 l. Palivová nádrž 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 191 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,0/4,2/5,2 l/100 km.

Základná cena 709 500 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,3 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,3, /7,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,4/11,5 s
Max.  rýchlosť 190 km/h
Spotreba počas testu 6,7 l/100 km

 

Skryť Vypnúť reklamu

Alfa Romeo 147 JTD Progression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 275/200 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 827 000 Sk                                   

Citroen Xsara 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997  cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/1750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,3 s
Max. rých. 193 km/h
Spotreba mesto 7,0 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,2 l/100 km
Cena 639 000 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/2000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 841 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 830
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 824
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 191
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 156
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h