Opel Combo na zemný plyn

Zemný plyn je palivom blízkej budúcnosti - na tom sa zhodnú takmer všetci automobiloví výrobcovia . Argumenty sú jasné: nižšia cena, dostupnosť, bezpečnosť a ekologická prevádzka.

Akurát na Slovensku nepribúda čerpacích staníc na CNG (Compressed Natural Gas, ako by sa žiadalo a zatiaľ sú iba na štyroch miestach. Napriek riedkej sieti čerpacích staníc CNG sa na našom trhu objavil nový model s motorom upraveným na spaľovanie plynu, Opel Combo CNG. Mimochodom Opel má v segmente CNG vozidiel veľmi silnú pozíciu - napríklad v Nemecku je Opel prvý na trhu CNG vozidiel s podielom takmer 60 %.

Prečo CNG ?
Pohon na stlačený zemný plyn ponúka o 30 až 50 % nižšie prevádzkové náklady v porovnaní s modelmi poháňanými naftovými, resp. benzínovými motormi a tiež o 20 % nižšie emisie CO2, ktoré sú hlavnou príčinou tzv. skleníkového efektu.

Combo CNG
Opel Combo 1.6 CNG poháňa špeciálne upravený motor s objemom 1,6 l a výkonom 69 kW/94 k. Tieto parametre stačia na dosiahnutie rýchlosti 165 km/h. Priemerná spotreba pri prevádzke na zemný plyn je 4,9 kg/100 km. V zásobníkoch auta je uložených asi 19 kg (resp. 110 l) zemného plynu, čo predstavuje spolu s rezervnou nádržou na 14 l benzínu dojazd do vzdialenosti 540 km. Prepínanie medzi pohonom na plyn a benzín môže vodič ovládať tlačidlom na prístrojovom paneli, z režimu „plyn“ na „benzín“ prejde motor automaticky tiež v prípade vyčerpania zásoby stlačeného plynu.




Bez nároku na priestor

Vďaka kompaktnej a jednoduchej zadnej náprave modelu vznikol dostatok miesta pre umiestnenie troch zásobníkov plynu aj rezervnej benzínovej nádrže. Plyn je v nich uložený pod tlakom 200 barov, hoci nádrže sú dimenzované na tlak 300 barov. Pre prípad požiaru sú zásobníky plynu vybavené ochrannou poistkou, ktorá zaručí kontrolované uvoľňovanie expandujúceho plynu. V momente, kedy teplota presiahne povolenú hranicu, začne uvoľňovanie plynu do okolia. Pretože zemný plyn je ľahší ako vzduch, nemôže sa hromadiť pri povrchu vozovky ani pri eventuálnom prerazení nádrže v dôsledku extrémne ťažkej havárie.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.