SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Ford Galaxy

Napriek tomu, že S-Max a Galaxy majú spoločné len predné svetlá a kapotu, príbuzenský vzťah nezaprú.

Galaxy charakterizuje rovnako veľké nadanie pre jazdu. Pritom vďaka presnému riadeniu a dobrej ovládateľnosti veľakrát aj zabudnete, že riadite takú veľkú krabicu.

Podvozok využíva rovnaké skupiny, ale je naladený o poznanie komfortnejšie. Jazdné vlastnosti sú preto plavnejšie a mäkšie, no stále dostatočne dobré na to aby vám v zákrutách dodávali istotu. Vyššiu a väčšiu karosériu v porovnaní s S-Maxom viac cítiť, ale napriek tomu je Galaxy hneď po ňom najlepšie ovládateľným MPV na trhu. Spolu zbiehajú z výrobných pásov v belgickom Genku a vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) ponúkajú jeden z najvariabilnejších interiérov v segmente.

Aby ich výrobca trochu odlíšil a uľahčil tak zákazníkom rozhodovanie, Galaxy ponúka tretí rad sedadiel v štandarde, zatiaľ čo v S-Maxe sa za ne pripláca. Z tohto dôvodu ho Ford urobil vo všetkých podstatných smeroch väčším. Má o 69 mm väčšiu výšku a celkovo je o 50 mm dlhší, rázvor náprav a šírka karosérie sa nezmenili. Hoci rozdiely to nie sú na prvý pohľad veľké, ich význam pochopíte najmä po zasadnutí do tretieho radu sedadiel. Už samotné nastupovanie je vďaka vyššej streche pohodlnejšie než v S-Maxe, nehovoriac o tom, že tam máte viac miesta pre nohy aj hlavu. Vďaka možnosti zasunúť chodidlá pod sedadlá druhého radu sa kolená dostanú na bezpečnú vzdialenosť od brady. Tzv. divadelné sedenie ( keď každý rad sedadiel je o niečo vyššie než ten pred ním), tu preto dostáva úplne iný rozmer. Zatiaľ čo v S-Maxe sa na zadné sedadlá vmestia len deti, v Galaxy sa do tretieho radu pohodlne usadí aj priemerne vysoký dospelý. Toho zaisto poteší, že opierky hlavy sa dajú vysúvať dostatočne vysoko a nie sú tam len na okrasu.

Keď pocestujete v plnom počte, všetkých 7 pasažierov vrátane vodiča bude mať dostatok pohodlia. Samozrejmosťou je množstvo odkladacích priestorov, kde sa dá čokoľvek zabudnúť. Galaxy ich má 31 celkového objemu 110 l, S-Max "iba" 26 kapacity 90 l. Z ďalších prvkov vnútornej výbavy spomeňme príplatkovú štvordielnu panoramatickú strechu a prídavné vnútorné spätné zrkadielko umožňujúce sledovať deti na zadných sedadlách. Podstatný rozdiel medzi obomi autami je aj vo veľkosti batožinového priestoru. V Galaxy ostáva pri plnom obsadení ešte 435 l (to je o 100 l viac než poskytoval predchodca) a pri sklopených sedadlách druhého a tretieho radu ponúka až 2.325 l (!). S-Max má kufor objemu 285 - 2000 l.

Panoramatická strecha
Za príplatok sa dá objednať 4-dielna panoramatická strecha s 5 vyklápateľnými schránkami uprostred. Je tam aj zrkadielko na sledovanie detí na zadných sedadlách.

Kokpit
Kokpit je výborne spracovaný a po funkčnej stránke bezchybný. S pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa radí rýchlo a presne.


Kufor
Keď zložíte 3. rad sedadiel do podlahy, ostane vzadu 830 (po vrch sedadiel) až 1.130 l (po strechu) pre batožinu.

Do tretieho radu Galaxy sa vďaka vyššej streche nastupuje pohodlnejšie než do S-MAXu . Aj po usadení majú pasažieri viac miesta pre nohy aj hlavy. Hlavové opierky sa dajú vytiahnuť dosť vysoko, takže nie sú tam len proforma.


O tom, že Ford berie vážne aj cestujúcich v treťom rade, svedčia vyťahovacie roletky pod bočnými oknami a čalúnené lakťové opierky s držiakmi na nápoje.


Prístup dozadu je zabezpečný cez odklápateľné sedadlá druhého radu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  2. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  8. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  9. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  2. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  3. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  5. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  8. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  9. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  10. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 151
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 917
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 500
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 341
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 928
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 565
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 976
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 688
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 607
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 113
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


19 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Vladimir Rucel: Kovidisti, je čas konať! (Satirický fejtón)
  2. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  3. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  4. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  5. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  6. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  7. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  8. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 213
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 033
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 990
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 3 835
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 826
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 595
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 775
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 732
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu