Napriek tomu, že S-Max a Galaxy majú spoločné len predné svetlá a kapotu, príbuzenský vzťah nezaprú.
Galaxy charakterizuje rovnako veľké nadanie pre jazdu. Pritom vďaka presnému riadeniu a dobrej ovládateľnosti veľakrát aj zabudnete, že riadite takú veľkú krabicu.
Podvozok využíva rovnaké skupiny, ale je naladený o poznanie komfortnejšie. Jazdné vlastnosti sú preto plavnejšie a mäkšie, no stále dostatočne dobré na to aby vám v zákrutách dodávali istotu. Vyššiu a väčšiu karosériu v porovnaní s S-Maxom viac cítiť, ale napriek tomu je Galaxy hneď po ňom najlepšie ovládateľným MPV na trhu. Spolu zbiehajú z výrobných pásov v belgickom Genku a vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) ponúkajú jeden z najvariabilnejších interiérov v segmente.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Aby ich výrobca trochu odlíšil a uľahčil tak zákazníkom rozhodovanie, Galaxy ponúka tretí rad sedadiel v štandarde, zatiaľ čo v S-Maxe sa za ne pripláca. Z tohto dôvodu ho Ford urobil vo všetkých podstatných smeroch väčším. Má o 69 mm väčšiu výšku a celkovo je o 50 mm dlhší, rázvor náprav a šírka karosérie sa nezmenili. Hoci rozdiely to nie sú na prvý pohľad veľké, ich význam pochopíte najmä po zasadnutí do tretieho radu sedadiel. Už samotné nastupovanie je vďaka vyššej streche pohodlnejšie než v S-Maxe, nehovoriac o tom, že tam máte viac miesta pre nohy aj hlavu. Vďaka možnosti zasunúť chodidlá pod sedadlá druhého radu sa kolená dostanú na bezpečnú vzdialenosť od brady. Tzv. divadelné sedenie ( keď každý rad sedadiel je o niečo vyššie než ten pred ním), tu preto dostáva úplne iný rozmer. Zatiaľ čo v S-Maxe sa na zadné sedadlá vmestia len deti, v Galaxy sa do tretieho radu pohodlne usadí aj priemerne vysoký dospelý. Toho zaisto poteší, že opierky hlavy sa dajú vysúvať dostatočne vysoko a nie sú tam len na okrasu.
Keď pocestujete v plnom počte, všetkých 7 pasažierov vrátane vodiča bude mať dostatok pohodlia. Samozrejmosťou je množstvo odkladacích priestorov, kde sa dá čokoľvek zabudnúť. Galaxy ich má 31 celkového objemu 110 l, S-Max "iba" 26 kapacity 90 l. Z ďalších prvkov vnútornej výbavy spomeňme príplatkovú štvordielnu panoramatickú strechu a prídavné vnútorné spätné zrkadielko umožňujúce sledovať deti na zadných sedadlách. Podstatný rozdiel medzi obomi autami je aj vo veľkosti batožinového priestoru. V Galaxy ostáva pri plnom obsadení ešte 435 l (to je o 100 l viac než poskytoval predchodca) a pri sklopených sedadlách druhého a tretieho radu ponúka až 2.325 l (!). S-Max má kufor objemu 285 - 2000 l.
Panoramatická strecha
Za príplatok sa dá objednať 4-dielna panoramatická strecha s 5 vyklápateľnými schránkami uprostred. Je tam aj zrkadielko na sledovanie detí na zadných sedadlách.
Kokpit
Kokpit je výborne spracovaný a po funkčnej stránke bezchybný. S pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa radí rýchlo a presne.
Kufor
Keď zložíte 3. rad sedadiel do podlahy, ostane vzadu 830 (po vrch sedadiel) až 1.130 l (po strechu) pre batožinu.
Do tretieho radu Galaxy sa vďaka vyššej streche nastupuje pohodlnejšie než do S-MAXu . Aj po usadení majú pasažieri viac miesta pre nohy aj hlavy. Hlavové opierky sa dajú vytiahnuť dosť vysoko, takže nie sú tam len proforma.
O tom, že Ford berie vážne aj cestujúcich v treťom rade, svedčia vyťahovacie roletky pod bočnými oknami a čalúnené lakťové opierky s držiakmi na nápoje.
Prístup dozadu je zabezpečný cez odklápateľné sedadlá druhého radu.