Ford Galaxy

Napriek tomu, že S-Max a Galaxy majú spoločné len predné svetlá a kapotu, príbuzenský vzťah nezaprú.

Galaxy charakterizuje rovnako veľké nadanie pre jazdu. Pritom vďaka presnému riadeniu a dobrej ovládateľnosti veľakrát aj zabudnete, že riadite takú veľkú krabicu.

Podvozok využíva rovnaké skupiny, ale je naladený o poznanie komfortnejšie. Jazdné vlastnosti sú preto plavnejšie a mäkšie, no stále dostatočne dobré na to aby vám v zákrutách dodávali istotu. Vyššiu a väčšiu karosériu v porovnaní s S-Maxom viac cítiť, ale napriek tomu je Galaxy hneď po ňom najlepšie ovládateľným MPV na trhu. Spolu zbiehajú z výrobných pásov v belgickom Genku a vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) ponúkajú jeden z najvariabilnejších interiérov v segmente.

Aby ich výrobca trochu odlíšil a uľahčil tak zákazníkom rozhodovanie, Galaxy ponúka tretí rad sedadiel v štandarde, zatiaľ čo v S-Maxe sa za ne pripláca. Z tohto dôvodu ho Ford urobil vo všetkých podstatných smeroch väčším. Má o 69 mm väčšiu výšku a celkovo je o 50 mm dlhší, rázvor náprav a šírka karosérie sa nezmenili. Hoci rozdiely to nie sú na prvý pohľad veľké, ich význam pochopíte najmä po zasadnutí do tretieho radu sedadiel. Už samotné nastupovanie je vďaka vyššej streche pohodlnejšie než v S-Maxe, nehovoriac o tom, že tam máte viac miesta pre nohy aj hlavu. Vďaka možnosti zasunúť chodidlá pod sedadlá druhého radu sa kolená dostanú na bezpečnú vzdialenosť od brady. Tzv. divadelné sedenie ( keď každý rad sedadiel je o niečo vyššie než ten pred ním), tu preto dostáva úplne iný rozmer. Zatiaľ čo v S-Maxe sa na zadné sedadlá vmestia len deti, v Galaxy sa do tretieho radu pohodlne usadí aj priemerne vysoký dospelý. Toho zaisto poteší, že opierky hlavy sa dajú vysúvať dostatočne vysoko a nie sú tam len na okrasu.

Keď pocestujete v plnom počte, všetkých 7 pasažierov vrátane vodiča bude mať dostatok pohodlia. Samozrejmosťou je množstvo odkladacích priestorov, kde sa dá čokoľvek zabudnúť. Galaxy ich má 31 celkového objemu 110 l, S-Max "iba" 26 kapacity 90 l. Z ďalších prvkov vnútornej výbavy spomeňme príplatkovú štvordielnu panoramatickú strechu a prídavné vnútorné spätné zrkadielko umožňujúce sledovať deti na zadných sedadlách. Podstatný rozdiel medzi obomi autami je aj vo veľkosti batožinového priestoru. V Galaxy ostáva pri plnom obsadení ešte 435 l (to je o 100 l viac než poskytoval predchodca) a pri sklopených sedadlách druhého a tretieho radu ponúka až 2.325 l (!). S-Max má kufor objemu 285 - 2000 l.

Panoramatická strecha
Za príplatok sa dá objednať 4-dielna panoramatická strecha s 5 vyklápateľnými schránkami uprostred. Je tam aj zrkadielko na sledovanie detí na zadných sedadlách.

Kokpit
Kokpit je výborne spracovaný a po funkčnej stránke bezchybný. S pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa radí rýchlo a presne.


Kufor
Keď zložíte 3. rad sedadiel do podlahy, ostane vzadu 830 (po vrch sedadiel) až 1.130 l (po strechu) pre batožinu.

Do tretieho radu Galaxy sa vďaka vyššej streche nastupuje pohodlnejšie než do S-MAXu . Aj po usadení majú pasažieri viac miesta pre nohy aj hlavy. Hlavové opierky sa dajú vytiahnuť dosť vysoko, takže nie sú tam len proforma.


O tom, že Ford berie vážne aj cestujúcich v treťom rade, svedčia vyťahovacie roletky pod bočnými oknami a čalúnené lakťové opierky s držiakmi na nápoje.


Prístup dozadu je zabezpečný cez odklápateľné sedadlá druhého radu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

TECH

Ako najlepšie trénovať pamäť a pozornosť podľa vedy

Po mesiaci trénovania sa pamäť zlepšila.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.