Ford Galaxy

Napriek tomu, že S-Max a Galaxy majú spoločné len predné svetlá a kapotu, príbuzenský vzťah nezaprú.

Galaxy charakterizuje rovnako veľké nadanie pre jazdu. Pritom vďaka presnému riadeniu a dobrej ovládateľnosti veľakrát aj zabudnete, že riadite takú veľkú krabicu.

Podvozok využíva rovnaké skupiny, ale je naladený o poznanie komfortnejšie. Jazdné vlastnosti sú preto plavnejšie a mäkšie, no stále dostatočne dobré na to aby vám v zákrutách dodávali istotu. Vyššiu a väčšiu karosériu v porovnaní s S-Maxom viac cítiť, ale napriek tomu je Galaxy hneď po ňom najlepšie ovládateľným MPV na trhu. Spolu zbiehajú z výrobných pásov v belgickom Genku a vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) ponúkajú jeden z najvariabilnejších interiérov v segmente.

Aby ich výrobca trochu odlíšil a uľahčil tak zákazníkom rozhodovanie, Galaxy ponúka tretí rad sedadiel v štandarde, zatiaľ čo v S-Maxe sa za ne pripláca. Z tohto dôvodu ho Ford urobil vo všetkých podstatných smeroch väčším. Má o 69 mm väčšiu výšku a celkovo je o 50 mm dlhší, rázvor náprav a šírka karosérie sa nezmenili. Hoci rozdiely to nie sú na prvý pohľad veľké, ich význam pochopíte najmä po zasadnutí do tretieho radu sedadiel. Už samotné nastupovanie je vďaka vyššej streche pohodlnejšie než v S-Maxe, nehovoriac o tom, že tam máte viac miesta pre nohy aj hlavu. Vďaka možnosti zasunúť chodidlá pod sedadlá druhého radu sa kolená dostanú na bezpečnú vzdialenosť od brady. Tzv. divadelné sedenie ( keď každý rad sedadiel je o niečo vyššie než ten pred ním), tu preto dostáva úplne iný rozmer. Zatiaľ čo v S-Maxe sa na zadné sedadlá vmestia len deti, v Galaxy sa do tretieho radu pohodlne usadí aj priemerne vysoký dospelý. Toho zaisto poteší, že opierky hlavy sa dajú vysúvať dostatočne vysoko a nie sú tam len na okrasu.

Keď pocestujete v plnom počte, všetkých 7 pasažierov vrátane vodiča bude mať dostatok pohodlia. Samozrejmosťou je množstvo odkladacích priestorov, kde sa dá čokoľvek zabudnúť. Galaxy ich má 31 celkového objemu 110 l, S-Max "iba" 26 kapacity 90 l. Z ďalších prvkov vnútornej výbavy spomeňme príplatkovú štvordielnu panoramatickú strechu a prídavné vnútorné spätné zrkadielko umožňujúce sledovať deti na zadných sedadlách. Podstatný rozdiel medzi obomi autami je aj vo veľkosti batožinového priestoru. V Galaxy ostáva pri plnom obsadení ešte 435 l (to je o 100 l viac než poskytoval predchodca) a pri sklopených sedadlách druhého a tretieho radu ponúka až 2.325 l (!). S-Max má kufor objemu 285 - 2000 l.

Panoramatická strecha
Za príplatok sa dá objednať 4-dielna panoramatická strecha s 5 vyklápateľnými schránkami uprostred. Je tam aj zrkadielko na sledovanie detí na zadných sedadlách.

Kokpit
Kokpit je výborne spracovaný a po funkčnej stránke bezchybný. S pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa radí rýchlo a presne.


Kufor
Keď zložíte 3. rad sedadiel do podlahy, ostane vzadu 830 (po vrch sedadiel) až 1.130 l (po strechu) pre batožinu.

Do tretieho radu Galaxy sa vďaka vyššej streche nastupuje pohodlnejšie než do S-MAXu . Aj po usadení majú pasažieri viac miesta pre nohy aj hlavy. Hlavové opierky sa dajú vytiahnuť dosť vysoko, takže nie sú tam len proforma.


O tom, že Ford berie vážne aj cestujúcich v treťom rade, svedčia vyťahovacie roletky pod bočnými oknami a čalúnené lakťové opierky s držiakmi na nápoje.


Prístup dozadu je zabezpečný cez odklápateľné sedadlá druhého radu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  2. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  3. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 735
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 300
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 475
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 334
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 010
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 333
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 1 948
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 947
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 801
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 561

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa za Smer Jana Laššáková tvrdí, že Maďarič na sneme strany hovoril čiastočne aj z jej srdca.

EKONOMIKA

Šramko: Zásadná reforma? Naposledy pred piatimi rokmi

Vláda v rozpočte vytvára rezervy v stovkách miliónov eur.

ŠPORT

Froome mal počas Vuelty pozitívny dopingový test, hrozí mu aj odobranie titulu

Brit je štvornásobným víťazom Tour de France.

Neprehliadnite tiež

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.