Východ Nemecka očakáva výstavbu ďalších automobiliek

Lipsko 10. januára (TASR) - Nemecké automobilky BMW a DaimlerChrysler posudzujú nové lokality, ktoré by mohli využiť na vybudovanie svojich závodov vo východnom Nemecku. Ak sa rozhodnú pre výstavbu na ponúknutých plochách, bude to znamenať, že úspešná his

tória rozvoja východonemeckého automobilového priemyslu po roku 1990 bude pokračovať. V nových spolkových krajinách sa do tohto odvetvia v minulom desaťročí investovalo takmer 10 miliárd mariek. Z nich takmer polovicu preinvestoval Volkswagen (VW), ktorý postavil závody v Zwickau a Chemnitzi a Opel v Eisenachu.

Na montážne závody nadväzuje sieť výrobcov autosúčiastok. Odvetvie dosahuje každoročne dvojciferný prírastok produkcie. V roku 1999 bol jeho objem 4,7 miliardy mariek. Vlani sa tempo rozvoja neznížilo. Za prvých desať mesiacov bol prírastok obratu 15 % a export vzrástol dokonca až o 34 %.

Vo východonemeckom automobilovom priemysle pracuje už 100 000 osôb. Najnovším prírastkom bude závod VW v Drážďanoch, kde v "sklenenom paláci" za 365 miliónov mariek nájde pracovné miesto 800 pracovníkov, ktorí budú denne vyrábať 600 vozidiel. Ďalším vo výstavbe je závod Porsche v Lipsku na terénne vozidlá. A tretím novým investorom sa pravdepodobne stane BMW, ktorý chce začať s výrobou najneskoršie v roku 2004. O projekt za miliardu mariek sa uchádzalo 240 miest v Európe, v súčasnosti v užšom výbere ich zostalo 12. Ak sa BMW rozhodne pre východné Nemecko, jeho závod v Lipsku s 3000 pracovníkmi by susedil s automobilkou Porsche.

Informoval nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 140
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 877
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 772
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 724
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 204
  6. Kam do tepla v januári? 2 537
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 281
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 150
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 379
  10. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 1 356

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

ŠPORT

Rybáriková postúpila do osemfinále, ukázala skvelý obrat v prvom sete

Slovenka prehrávala v prvom sete už 2:5, dokázala vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo na olympiádu nezobrali nikoho zo Slovanu

Kto sú najväčšie slovenské nádeje?

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.