tória rozvoja východonemeckého automobilového priemyslu po roku 1990 bude pokračovať. V nových spolkových krajinách sa do tohto odvetvia v minulom desaťročí investovalo takmer 10 miliárd mariek. Z nich takmer polovicu preinvestoval Volkswagen (VW), ktorý postavil závody v Zwickau a Chemnitzi a Opel v Eisenachu.
Na montážne závody nadväzuje sieť výrobcov autosúčiastok. Odvetvie dosahuje každoročne dvojciferný prírastok produkcie. V roku 1999 bol jeho objem 4,7 miliardy mariek. Vlani sa tempo rozvoja neznížilo. Za prvých desať mesiacov bol prírastok obratu 15 % a export vzrástol dokonca až o 34 %.
Vo východonemeckom automobilovom priemysle pracuje už 100 000 osôb. Najnovším prírastkom bude závod VW v Drážďanoch, kde v "sklenenom paláci" za 365 miliónov mariek nájde pracovné miesto 800 pracovníkov, ktorí budú denne vyrábať 600 vozidiel. Ďalším vo výstavbe je závod Porsche v Lipsku na terénne vozidlá. A tretím novým investorom sa pravdepodobne stane BMW, ktorý chce začať s výrobou najneskoršie v roku 2004. O projekt za miliardu mariek sa uchádzalo 240 miest v Európe, v súčasnosti v užšom výbere ich zostalo 12. Ak sa BMW rozhodne pre východné Nemecko, jeho závod v Lipsku s 3000 pracovníkmi by susedil s automobilkou Porsche.
Informoval nemecký denník Die Welt.