Chevrolet Captiva - svetová premiéra v Tatrách

Automobilka Chevrolet chcela pôvodne celú automobilovú prezentáciu uskutočniť iba na Slovensku, v regióne Tatier. Okrem charakteru krajiny vyhovovalo aj letisko v Poprade s potrebnou kapacitou a dostatočnou pristávacou plochou pre nákladné lietadlo.

Automobilka Chevrolet chcela pôvodne celú automobilovú prezentáciu uskutočniť iba na Slovensku, v regióne Tatier. Okrem charakteru krajiny vyhovovalo aj letisko v Poprade s potrebnou kapacitou a dostatočnou pristávacou plochou pre nákladné lietadlo. Problém však nastal v ponuke hotelov a zariadení. Ani jeden tatranský hotel nedokázal splniť požiadavky medzinárodnej prezentácie automobilky Chevrolet. Kde bolo v poriadku vybavenie hotela a počet miest, tam chýbalo zodpovedajúce parkovisko, prípadne schopnosť rezervovať hotel na celý mesiac. Centrum diania sa tak presunulo na poľskú stranu veľhôr, do strediska Zakopané.


Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Najpredávanejší bude diesel.

Pod krídlami GM
Trieda športovo úžitkových automobilov, takzvaných SUV vznikla pred sedemdesiatimi rokmi a jej zakladateľom bol práve Chevrolet. Napriek tomu, že automobilka patrí k priekopníkom týchto automobilov, v Európe vstupuje do segmentu SUV prvýkrát. Nová Captiva totiž pochádza z dielne kórejskej automobilky Daewoo, ktorú zobral pod svoje krídla koncern GM a Daewoo premenoval na Chevrolet.

Captiva je vlastne prvé auto kompletne vyvinuté pod vedením GM, určené pre Európu a postavené na rovnakom základe ako Opel Antara. Historický význam nového SUV ešte umocňuje montáž naftového motora pod kapotou značky Chevrolet. Preto sme pri prezentácii siahli po naftovej verzii s dvojlitrovým motorom a výkonom 110 kW (150k).

Vydarený dizajn aj interiér
Na pohľad pôsobivé a robustné auto presahuje dĺžkou hranicu 4,5 m. Rázvor 270 cm dovolil vytvoriť sedem miest cestujúcich. Posledný tretí rad sedadiel sa sklápa do podlahy, čím vznikne rovné dno batožinového priestoru. Dve miesta navyše sú na pomery konkurentov celkom slušne vybavené priestorom, v princípe však majú núdzový význam podobne ako kufor v sedemmiestnom usporiadaní. Piati cestujúci si môžu zobrať so sebou podstatne viac batožiny (465 l).

Manipulácia so zadnými sedadlami pripomína Opel Zafiru a systém Flex 7, z ktorého Captiva vychádza. Miesto na sedenie a variabilita vnútorného priestoru bude patriť k silným stránkam auta o dizajne karosérie ani nehovoriac. Viac pozornosti by si zaslúžil neprehľadný informačný displej a kulisa radenia pri automatickej prevodovke. Rodinne založených motoristov si dokáže Captiva podmaniť aj v najjednoduchšej verzii s pohonom prednej nápravy. Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy.

Prvý diesel v autách Chevrolet
Z troch ponúknutých motorov favorizujeme dynamický naftový agregát dodávaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeden stupeň navyše by však prevodovke rozhodne neuškodil. Zaujal nás tiež benzínový štvorvalec 2,4 16 V s dobrým ťahom pri nízkych otáčkach a prijateľnou spotrebou okolo 10 l/100 km. Šesťvalec 3,2 V6 je mimoriadne komfortný, ale výkon 169 kW/225 k sa prejavuje skôr na diaľnici než na kľukatých horských cestách.

Chevrolet urobil obrovský skok dopredu, najmä pokiaľ ide o vypracovanie, použitú techniku a interiér. Dobre navrhnuté auto by možno potrebovalo trochu lepšie odhlučnenie a zladenie niektorých komponentov. Rozhodne však v kategórii stredných SUV zamieša karty.

Niektorí konkurenti majú rozvinutejší systém pohonu všetkých kolies o doplnkové funkcie, Captiva je však viac určená na cesty a boduje interiérom i pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Cena základného modelu 2,4 LS s päťmiestnym interiérom začína na sume 950000 korún. Sedemmiestna verzia s pohonom všetkých kolies a naftovým motorom stojí 1 044 500 korún.



Chevrolet Captiva - prvé dojmy

vzhľad takto má vyzerať SUV súčasnosti
interiér praktický, priestranný, funkčný, slabšie odhlučnený, dobrý výhľad von,
motor príjemne prekvapil benzínový motor 2,4 16 V, ale najpredávanejší bude diesel 2,0
jazdné vlastnosti príjemné správanie na ceste, v teréne trochu tvrdý podvozok,
technika moderné motory, hill-holder - praktické ovládanie systému pre zjazd zo strmého kopca
výbava tradične výborný pomer ceny a výbavy, všetky podstatné bezpečnostné prvky, slušný komfort
úžitok premyslené a jednoduché sklápanie sedadiel, rovná podlaha po ich sklopení, vyššia svetlosť podvozka, dostupnosť v teréne, sedem miest na sedenie

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 926
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 642
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 476
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 026
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 982
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 561
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 756
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 193
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 999
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 700

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.