Automobilka Chevrolet chcela pôvodne celú automobilovú prezentáciu uskutočniť iba na Slovensku, v regióne Tatier. Okrem charakteru krajiny vyhovovalo aj letisko v Poprade s potrebnou kapacitou a dostatočnou pristávacou plochou pre nákladné lietadlo. Problém však nastal v ponuke hotelov a zariadení. Ani jeden tatranský hotel nedokázal splniť požiadavky medzinárodnej prezentácie automobilky Chevrolet. Kde bolo v poriadku vybavenie hotela a počet miest, tam chýbalo zodpovedajúce parkovisko, prípadne schopnosť rezervovať hotel na celý mesiac. Centrum diania sa tak presunulo na poľskú stranu veľhôr, do strediska Zakopané.
Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Najpredávanejší bude diesel.
Pod krídlami GM
Trieda športovo úžitkových automobilov, takzvaných SUV vznikla pred sedemdesiatimi rokmi a jej zakladateľom bol práve Chevrolet. Napriek tomu, že automobilka patrí k priekopníkom týchto automobilov, v Európe vstupuje do segmentu SUV prvýkrát. Nová Captiva totiž pochádza z dielne kórejskej automobilky Daewoo, ktorú zobral pod svoje krídla koncern GM a Daewoo premenoval na Chevrolet.
Captiva je vlastne prvé auto kompletne vyvinuté pod vedením GM, určené pre Európu a postavené na rovnakom základe ako Opel Antara. Historický význam nového SUV ešte umocňuje montáž naftového motora pod kapotou značky Chevrolet. Preto sme pri prezentácii siahli po naftovej verzii s dvojlitrovým motorom a výkonom 110 kW (150k).
Vydarený dizajn aj interiér
Na pohľad pôsobivé a robustné auto presahuje dĺžkou hranicu 4,5 m. Rázvor 270 cm dovolil vytvoriť sedem miest cestujúcich. Posledný tretí rad sedadiel sa sklápa do podlahy, čím vznikne rovné dno batožinového priestoru. Dve miesta navyše sú na pomery konkurentov celkom slušne vybavené priestorom, v princípe však majú núdzový význam podobne ako kufor v sedemmiestnom usporiadaní. Piati cestujúci si môžu zobrať so sebou podstatne viac batožiny (465 l).
Manipulácia so zadnými sedadlami pripomína Opel Zafiru a systém Flex 7, z ktorého Captiva vychádza. Miesto na sedenie a variabilita vnútorného priestoru bude patriť k silným stránkam auta o dizajne karosérie ani nehovoriac. Viac pozornosti by si zaslúžil neprehľadný informačný displej a kulisa radenia pri automatickej prevodovke. Rodinne založených motoristov si dokáže Captiva podmaniť aj v najjednoduchšej verzii s pohonom prednej nápravy. Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy.
Prvý diesel v autách Chevrolet
Z troch ponúknutých motorov favorizujeme dynamický naftový agregát dodávaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeden stupeň navyše by však prevodovke rozhodne neuškodil. Zaujal nás tiež benzínový štvorvalec 2,4 16 V s dobrým ťahom pri nízkych otáčkach a prijateľnou spotrebou okolo 10 l/100 km. Šesťvalec 3,2 V6 je mimoriadne komfortný, ale výkon 169 kW/225 k sa prejavuje skôr na diaľnici než na kľukatých horských cestách.
Chevrolet urobil obrovský skok dopredu, najmä pokiaľ ide o vypracovanie, použitú techniku a interiér. Dobre navrhnuté auto by možno potrebovalo trochu lepšie odhlučnenie a zladenie niektorých komponentov. Rozhodne však v kategórii stredných SUV zamieša karty.
Niektorí konkurenti majú rozvinutejší systém pohonu všetkých kolies o doplnkové funkcie, Captiva je však viac určená na cesty a boduje interiérom i pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Cena základného modelu 2,4 LS s päťmiestnym interiérom začína na sume 950000 korún. Sedemmiestna verzia s pohonom všetkých kolies a naftovým motorom stojí 1 044 500 korún.
Chevrolet Captiva - prvé dojmy
vzhľad | takto má vyzerať SUV súčasnosti |
interiér | praktický, priestranný, funkčný, slabšie odhlučnený, dobrý výhľad von, |
motor | príjemne prekvapil benzínový motor 2,4 16 V, ale najpredávanejší bude diesel 2,0 |
jazdné vlastnosti | príjemné správanie na ceste, v teréne trochu tvrdý podvozok, |
technika | moderné motory, hill-holder - praktické ovládanie systému pre zjazd zo strmého kopca |
výbava | tradične výborný pomer ceny a výbavy, všetky podstatné bezpečnostné prvky, slušný komfort |
úžitok | premyslené a jednoduché sklápanie sedadiel, rovná podlaha po ich sklopení, vyššia svetlosť podvozka, dostupnosť v teréne, sedem miest na sedenie |