SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Chevrolet Captiva - svetová premiéra v Tatrách

Automobilka Chevrolet chcela pôvodne celú automobilovú prezentáciu uskutočniť iba na Slovensku, v regióne Tatier. Okrem charakteru krajiny vyhovovalo aj letisko v Poprade s potrebnou kapacitou a dostatočnou pristávacou plochou pre nákladné lietadlo.

Automobilka Chevrolet chcela pôvodne celú automobilovú prezentáciu uskutočniť iba na Slovensku, v regióne Tatier. Okrem charakteru krajiny vyhovovalo aj letisko v Poprade s potrebnou kapacitou a dostatočnou pristávacou plochou pre nákladné lietadlo. Problém však nastal v ponuke hotelov a zariadení. Ani jeden tatranský hotel nedokázal splniť požiadavky medzinárodnej prezentácie automobilky Chevrolet. Kde bolo v poriadku vybavenie hotela a počet miest, tam chýbalo zodpovedajúce parkovisko, prípadne schopnosť rezervovať hotel na celý mesiac. Centrum diania sa tak presunulo na poľskú stranu veľhôr, do strediska Zakopané.


Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Najpredávanejší bude diesel.

Pod krídlami GM
Trieda športovo úžitkových automobilov, takzvaných SUV vznikla pred sedemdesiatimi rokmi a jej zakladateľom bol práve Chevrolet. Napriek tomu, že automobilka patrí k priekopníkom týchto automobilov, v Európe vstupuje do segmentu SUV prvýkrát. Nová Captiva totiž pochádza z dielne kórejskej automobilky Daewoo, ktorú zobral pod svoje krídla koncern GM a Daewoo premenoval na Chevrolet.

Captiva je vlastne prvé auto kompletne vyvinuté pod vedením GM, určené pre Európu a postavené na rovnakom základe ako Opel Antara. Historický význam nového SUV ešte umocňuje montáž naftového motora pod kapotou značky Chevrolet. Preto sme pri prezentácii siahli po naftovej verzii s dvojlitrovým motorom a výkonom 110 kW (150k).

Vydarený dizajn aj interiér
Na pohľad pôsobivé a robustné auto presahuje dĺžkou hranicu 4,5 m. Rázvor 270 cm dovolil vytvoriť sedem miest cestujúcich. Posledný tretí rad sedadiel sa sklápa do podlahy, čím vznikne rovné dno batožinového priestoru. Dve miesta navyše sú na pomery konkurentov celkom slušne vybavené priestorom, v princípe však majú núdzový význam podobne ako kufor v sedemmiestnom usporiadaní. Piati cestujúci si môžu zobrať so sebou podstatne viac batožiny (465 l).

Manipulácia so zadnými sedadlami pripomína Opel Zafiru a systém Flex 7, z ktorého Captiva vychádza. Miesto na sedenie a variabilita vnútorného priestoru bude patriť k silným stránkam auta o dizajne karosérie ani nehovoriac. Viac pozornosti by si zaslúžil neprehľadný informačný displej a kulisa radenia pri automatickej prevodovke. Rodinne založených motoristov si dokáže Captiva podmaniť aj v najjednoduchšej verzii s pohonom prednej nápravy. Pre ľahký terén je určená verzia s pohonom všetkých kolies resp. s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy.

Prvý diesel v autách Chevrolet
Z troch ponúknutých motorov favorizujeme dynamický naftový agregát dodávaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeden stupeň navyše by však prevodovke rozhodne neuškodil. Zaujal nás tiež benzínový štvorvalec 2,4 16 V s dobrým ťahom pri nízkych otáčkach a prijateľnou spotrebou okolo 10 l/100 km. Šesťvalec 3,2 V6 je mimoriadne komfortný, ale výkon 169 kW/225 k sa prejavuje skôr na diaľnici než na kľukatých horských cestách.

Chevrolet urobil obrovský skok dopredu, najmä pokiaľ ide o vypracovanie, použitú techniku a interiér. Dobre navrhnuté auto by možno potrebovalo trochu lepšie odhlučnenie a zladenie niektorých komponentov. Rozhodne však v kategórii stredných SUV zamieša karty.

Niektorí konkurenti majú rozvinutejší systém pohonu všetkých kolies o doplnkové funkcie, Captiva je však viac určená na cesty a boduje interiérom i pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Cena základného modelu 2,4 LS s päťmiestnym interiérom začína na sume 950000 korún. Sedemmiestna verzia s pohonom všetkých kolies a naftovým motorom stojí 1 044 500 korún.



Chevrolet Captiva - prvé dojmy

vzhľad takto má vyzerať SUV súčasnosti
interiér praktický, priestranný, funkčný, slabšie odhlučnený, dobrý výhľad von,
motor príjemne prekvapil benzínový motor 2,4 16 V, ale najpredávanejší bude diesel 2,0
jazdné vlastnosti príjemné správanie na ceste, v teréne trochu tvrdý podvozok,
technika moderné motory, hill-holder - praktické ovládanie systému pre zjazd zo strmého kopca
výbava tradične výborný pomer ceny a výbavy, všetky podstatné bezpečnostné prvky, slušný komfort
úžitok premyslené a jednoduché sklápanie sedadiel, rovná podlaha po ich sklopení, vyššia svetlosť podvozka, dostupnosť v teréne, sedem miest na sedenie

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 23 786
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 060
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 856
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 536
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 850
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 768
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 479
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 378
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 165
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept