Vedenie ministerstva vnútra zatiaľ o prísnejšom režime na našich cestách mlčí, hoci je iba otázkou času, kedy budú na Slovensku povinné autosedačky, dôjde k zákazu predchádzania sa kamiónov na diaľniciach a zavedeniu celoročného svietenia. Slovensko však zatiaľ trpí detskými chorobami ako je napríklad poslanecká imunita v riešení dopravných priestupkov, či dokonca nehôd spôsobených podnapitým poslancom parlametu. Ak sa nestane nič opitému poslancovi za volantom, vodič, ktorý má zaplatiť pokutu za rýchlosť na diaľnici sa môže cítiť právom ukrivdený.
Prezident Národného automotoklubu (NAMK) Juraj Smrečan k prípadnej zmene legislatívy na Slovensku hovorí: "Je isté, že nezmyselné úmrtia na našich cestách treba riešiť! Za východiskovú považujem dôraznejšiu prevenciu. Z tohto pohľadu je nutné prijať účinnejší cestný zákon. Pokuty, resp. iné sankcie musia byť úmerné spáchanému priestupku."
NAMK vidí východiská v riešení cestnej nehodovosti najmä v prevencii, t.j. zavedení dopravnej výchovy detí a mládeže ako povinného vyučovacieho predmetu. Taktiež v celoživotnom vzdelávaní a preškoľovaní najmä vodičov z povolania. Smrečan nevylučuje zavedenie bodového systému aj u nás. "Bodový systém sa už v niektorých krajinách osvedčil a považujem ho za možné riešenie aj u nás. Očakávame výraznejšie pôsobenie Rady vlády pre bezpečnosť cestnej premávky." (rch)