SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
VÄČŠÍ, KRAJŠÍ, BEZPEČNEJŠÍ

Citroen Jumper – dobrá správa pre vodiča

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úpln

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úplne iný a posádku doslova rozmaznáva.

Trojičky
Od príchodu prvého modelu Jumper sa vo svete predalo viac ako 424 000 kusov populárneho úžitkového automobilu. Automobilky Citroen, Peugeot a Fiat podpísali prvý prvý spoločný kontrakt o vývoji dodávkových vozidiel ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Následne investovali do vývoja 1,1 miliardy eur (700 mil. koncern PSA) a postavili štvrtú generáciu úspešných úžitkových vozidiel pomenovaných Jumper, Boxer a Ducato.

Po technickej stránke identické modely majú niekoľko drobných odlišností, vlastnú cenovú politiku a rozdielnu masku chladiča. Dizajn masívnej prednej časti vychádza z nových požiadaviek na bezpečnosť chodcov i samotnej posádky. Masívny predok má potrebné deformačné zóny a tlmiace materiály. Jumper tým pádom vyzerá zaujímavejšie, má dobre odhlučnený motor a bezpečnejšiu kabínu.

Vodič je kráľ
Pri stavbe malého úžitkového vozidla sa už dávno prihliada na čo najuniverzálnejšie využitie a vysokú variabilitu nákladného priestoru. Preto Citroen Jumper existuje v desiatkach rôznych verzií, ktoré vychádzajú z kombinácie štyroch dĺžok, troch rázvorov náprav, troch rôznych výšok a troch typov karosérie. Po pár kilometroch bude však každému jasné, že prvoradý je dnes vodič. Orientáciu vývoja na pohodlie a obsluhu cítiť z každého detailu. V štandardnej výbave dnes nechýbajú elektrické spätné zrkadlá, airbag, ABS, brzdový asistent, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškové nastavovanie sedadla. Interesantný je tiež balík príplatkového vybavenia , z ktorého na základe vlastných skúseností odporúčame priplatiť si za stabilizačný systém ESP, odpružené sedadlo vodiča a klimatizáciu.

Jazda
Takmer stopäťdesiat kilometrov dlhá testovacia trasa viedla po francúzskej diaľnici, vidieku a miernych kopcoch. Nezaťažený Jumper s motorom 2,2 HDi (120k) a šesťstupňovou prevodovkou sa predviedol v plnej paráde. Podvozok je výrazne pokojnejší vo vysokej rýchlosti a tiež pri prejazde nerovností. Citeľne klesol aerodynamický hluk a nové motory sú o poznanie civilizovanejšie. Variabilný posilňovač riadenia má stále príliš silný účinok vo vyššej rýchlosti a na štandardnej gumenej podlahe sa topánky trochu šmýkajú. Príplatková polica nad čelným sklom je praktická ale vyšším postavám môže zavadzať. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort vodiča, Citroen sa na konkurenciu pripravil veľmi dobre.

Štyri tony, jeden gram
Na vybraných trhoch si bude možné prvýkrát v histórii objednať aj Citroen Jumper s celkovou hmotnosťou štyri tony. Ostatné verzie s hmotnosťou do 3,5 t poskytujú úložný priestor od 8 do 17 m3. Doposiaľ bol maximálny objem 14 m3.Paleta obsahuje štandardné verzie (plechové alebo presklenné dodávky), minibusy na prepravu osôb, jednoduché plošiny a dvojité kabíny. Z troch dodávaných motorov 2.2 HDi 100 (74 kW/100 k), 2.2 HDi 120 (88 kW/120 k) a 3.0 HDi 160 (115 kW/157 k) bude zrejme najžiadanejší zlatý stred.






Citroen Jumper – prvé dojmy

vzhľad búra zaužívanú pracovnú uniformu dodávkových automobilov
interiér o poznanie tichší a komfortnejší, viac doplnkov
motor moderné technológie, relatívne tiché a úsporné
jazdné vlastnosti odhlučnený podvozok, výrazne lepšia stabilita, príliš citlivé riadenie
technika na úrovni konkurencie, dobrý podvozok a komfort vodiča
výbava dôraz na bezpečnosť a jednoduché ovládanie
úžitok 34 rôznych verzií, štyri dĺžky, tri rázvory a tri výšky karosérie, objem od 8 do 17m3


Nový Jumper jazdí výborne na každom type ciest. Zmeny na podvozku a pružení cítiť aj v nezaťaženom aute , ktoré už neposkakuje.

Interiér je opäť o niečo komfortnejší ale hlavne tichší s nízkou úrovňou aerodynamického hluku a množstvom voliteľného vybavenia.





Spätné zrkadlá sú ovládané elektricky a novinkou je integrované smerové svetlo. Napriek tomu, že zostali masívne nevytvárajú taký aerodynamický hluk ako v predchádzajúcom modely.



Namiesto troch sú vpredu iba dva stierače novej konštrukcie, podobnej osobným automobilom






Nové predné nárazníky, plnia požadované bezpečnostné limity srezervou, navyše sú pri zrážke ohľaduplnejšie k chodcom. Tvar prednej časti si vynútila legislatáva, nakoniec nové dodávky vyzerajú celkom zaujímavo.



Na medzinárodnej prezentácii sme mali možnosť jazdiť s motorom 2,2 HDi , výkonom 88 kW / 120 k a šesťstupňovou prevodovkou. Prázdne auto jazdí fantasticky, plné sme nevyskúšali.



Odpružené sedadlo vodiča, dostupné za príplatok môžeme iba odporučiť.






Základné technické údaje

Motor 2,2 HDi 100k 2,2 HDi 120 k 3,0 HDi 160 k
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 6 6
Objem motora (cm3) 2198 2198 2998
Výkon (kW) 74 88 115
Krútiaci moment (Nm) 250 320 400

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 461
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 595
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 378
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 740
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 250
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 047
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 779
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 501
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 238
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 033
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L