SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena
reklama

Citroen Jumper – dobrá správa pre vodiča

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úpln

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úplne iný a posádku doslova rozmaznáva.

Trojičky
Od príchodu prvého modelu Jumper sa vo svete predalo viac ako 424 000 kusov populárneho úžitkového automobilu. Automobilky Citroen, Peugeot a Fiat podpísali prvý prvý spoločný kontrakt o vývoji dodávkových vozidiel ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Následne investovali do vývoja 1,1 miliardy eur (700 mil. koncern PSA) a postavili štvrtú generáciu úspešných úžitkových vozidiel pomenovaných Jumper, Boxer a Ducato.

Po technickej stránke identické modely majú niekoľko drobných odlišností, vlastnú cenovú politiku a rozdielnu masku chladiča. Dizajn masívnej prednej časti vychádza z nových požiadaviek na bezpečnosť chodcov i samotnej posádky. Masívny predok má potrebné deformačné zóny a tlmiace materiály. Jumper tým pádom vyzerá zaujímavejšie, má dobre odhlučnený motor a bezpečnejšiu kabínu.

Vodič je kráľ
Pri stavbe malého úžitkového vozidla sa už dávno prihliada na čo najuniverzálnejšie využitie a vysokú variabilitu nákladného priestoru. Preto Citroen Jumper existuje v desiatkach rôznych verzií, ktoré vychádzajú z kombinácie štyroch dĺžok, troch rázvorov náprav, troch rôznych výšok a troch typov karosérie. Po pár kilometroch bude však každému jasné, že prvoradý je dnes vodič. Orientáciu vývoja na pohodlie a obsluhu cítiť z každého detailu. V štandardnej výbave dnes nechýbajú elektrické spätné zrkadlá, airbag, ABS, brzdový asistent, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškové nastavovanie sedadla. Interesantný je tiež balík príplatkového vybavenia , z ktorého na základe vlastných skúseností odporúčame priplatiť si za stabilizačný systém ESP, odpružené sedadlo vodiča a klimatizáciu.

Jazda
Takmer stopäťdesiat kilometrov dlhá testovacia trasa viedla po francúzskej diaľnici, vidieku a miernych kopcoch. Nezaťažený Jumper s motorom 2,2 HDi (120k) a šesťstupňovou prevodovkou sa predviedol v plnej paráde. Podvozok je výrazne pokojnejší vo vysokej rýchlosti a tiež pri prejazde nerovností. Citeľne klesol aerodynamický hluk a nové motory sú o poznanie civilizovanejšie. Variabilný posilňovač riadenia má stále príliš silný účinok vo vyššej rýchlosti a na štandardnej gumenej podlahe sa topánky trochu šmýkajú. Príplatková polica nad čelným sklom je praktická ale vyšším postavám môže zavadzať. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort vodiča, Citroen sa na konkurenciu pripravil veľmi dobre.

Štyri tony, jeden gram
Na vybraných trhoch si bude možné prvýkrát v histórii objednať aj Citroen Jumper s celkovou hmotnosťou štyri tony. Ostatné verzie s hmotnosťou do 3,5 t poskytujú úložný priestor od 8 do 17 m3. Doposiaľ bol maximálny objem 14 m3.Paleta obsahuje štandardné verzie (plechové alebo presklenné dodávky), minibusy na prepravu osôb, jednoduché plošiny a dvojité kabíny. Z troch dodávaných motorov 2.2 HDi 100 (74 kW/100 k), 2.2 HDi 120 (88 kW/120 k) a 3.0 HDi 160 (115 kW/157 k) bude zrejme najžiadanejší zlatý stred.






Citroen Jumper – prvé dojmy

vzhľad búra zaužívanú pracovnú uniformu dodávkových automobilov
interiér o poznanie tichší a komfortnejší, viac doplnkov
motor moderné technológie, relatívne tiché a úsporné
jazdné vlastnosti odhlučnený podvozok, výrazne lepšia stabilita, príliš citlivé riadenie
technika na úrovni konkurencie, dobrý podvozok a komfort vodiča
výbava dôraz na bezpečnosť a jednoduché ovládanie
úžitok 34 rôznych verzií, štyri dĺžky, tri rázvory a tri výšky karosérie, objem od 8 do 17m3


Nový Jumper jazdí výborne na každom type ciest. Zmeny na podvozku a pružení cítiť aj v nezaťaženom aute , ktoré už neposkakuje.

Interiér je opäť o niečo komfortnejší ale hlavne tichší s nízkou úrovňou aerodynamického hluku a množstvom voliteľného vybavenia.





Spätné zrkadlá sú ovládané elektricky a novinkou je integrované smerové svetlo. Napriek tomu, že zostali masívne nevytvárajú taký aerodynamický hluk ako v predchádzajúcom modely.



Namiesto troch sú vpredu iba dva stierače novej konštrukcie, podobnej osobným automobilom






Nové predné nárazníky, plnia požadované bezpečnostné limity srezervou, navyše sú pri zrážke ohľaduplnejšie k chodcom. Tvar prednej časti si vynútila legislatáva, nakoniec nové dodávky vyzerajú celkom zaujímavo.



Na medzinárodnej prezentácii sme mali možnosť jazdiť s motorom 2,2 HDi , výkonom 88 kW / 120 k a šesťstupňovou prevodovkou. Prázdne auto jazdí fantasticky, plné sme nevyskúšali.



Odpružené sedadlo vodiča, dostupné za príplatok môžeme iba odporučiť.






Základné technické údaje

Motor 2,2 HDi 100k 2,2 HDi 120 k 3,0 HDi 160 k
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 6 6
Objem motora (cm3) 2198 2198 2998
Výkon (kW) 74 88 115
Krútiaci moment (Nm) 250 320 400

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  5. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 618
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 598
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 676
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 420
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 668
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 180
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 691
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Andrea Bérešová: Exkurzia v továrni na výrobu tradičnej kosy
  2. Juraj Králik: Na jar sa sneh roztopil
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (212) - Lošonec
  4. Milan Buno: Zmiznutie tínedžerky na chorvátskom pobreží | 7 knižných tipov
  5. Vladimír Zervan: Mám sa báť?
  6. Michael Achberger: 0 potravín s takmer nulovými kalóriami, ktoré môžete bez obmedzení konzumovať a udržať si štíhlu líniu!
  7. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  8. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 15 676
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 568
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 474
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 787
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 463
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 589
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 249
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 229
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu