VÄČŠÍ, KRAJŠÍ, BEZPEČNEJŠÍ

Citroen Jumper – dobrá správa pre vodiča

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úpln

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úplne iný a posádku doslova rozmaznáva.

Trojičky
Od príchodu prvého modelu Jumper sa vo svete predalo viac ako 424 000 kusov populárneho úžitkového automobilu. Automobilky Citroen, Peugeot a Fiat podpísali prvý prvý spoločný kontrakt o vývoji dodávkových vozidiel ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Následne investovali do vývoja 1,1 miliardy eur (700 mil. koncern PSA) a postavili štvrtú generáciu úspešných úžitkových vozidiel pomenovaných Jumper, Boxer a Ducato.

Po technickej stránke identické modely majú niekoľko drobných odlišností, vlastnú cenovú politiku a rozdielnu masku chladiča. Dizajn masívnej prednej časti vychádza z nových požiadaviek na bezpečnosť chodcov i samotnej posádky. Masívny predok má potrebné deformačné zóny a tlmiace materiály. Jumper tým pádom vyzerá zaujímavejšie, má dobre odhlučnený motor a bezpečnejšiu kabínu.

Vodič je kráľ
Pri stavbe malého úžitkového vozidla sa už dávno prihliada na čo najuniverzálnejšie využitie a vysokú variabilitu nákladného priestoru. Preto Citroen Jumper existuje v desiatkach rôznych verzií, ktoré vychádzajú z kombinácie štyroch dĺžok, troch rázvorov náprav, troch rôznych výšok a troch typov karosérie. Po pár kilometroch bude však každému jasné, že prvoradý je dnes vodič. Orientáciu vývoja na pohodlie a obsluhu cítiť z každého detailu. V štandardnej výbave dnes nechýbajú elektrické spätné zrkadlá, airbag, ABS, brzdový asistent, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškové nastavovanie sedadla. Interesantný je tiež balík príplatkového vybavenia , z ktorého na základe vlastných skúseností odporúčame priplatiť si za stabilizačný systém ESP, odpružené sedadlo vodiča a klimatizáciu.

Jazda
Takmer stopäťdesiat kilometrov dlhá testovacia trasa viedla po francúzskej diaľnici, vidieku a miernych kopcoch. Nezaťažený Jumper s motorom 2,2 HDi (120k) a šesťstupňovou prevodovkou sa predviedol v plnej paráde. Podvozok je výrazne pokojnejší vo vysokej rýchlosti a tiež pri prejazde nerovností. Citeľne klesol aerodynamický hluk a nové motory sú o poznanie civilizovanejšie. Variabilný posilňovač riadenia má stále príliš silný účinok vo vyššej rýchlosti a na štandardnej gumenej podlahe sa topánky trochu šmýkajú. Príplatková polica nad čelným sklom je praktická ale vyšším postavám môže zavadzať. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort vodiča, Citroen sa na konkurenciu pripravil veľmi dobre.

Štyri tony, jeden gram
Na vybraných trhoch si bude možné prvýkrát v histórii objednať aj Citroen Jumper s celkovou hmotnosťou štyri tony. Ostatné verzie s hmotnosťou do 3,5 t poskytujú úložný priestor od 8 do 17 m3. Doposiaľ bol maximálny objem 14 m3.Paleta obsahuje štandardné verzie (plechové alebo presklenné dodávky), minibusy na prepravu osôb, jednoduché plošiny a dvojité kabíny. Z troch dodávaných motorov 2.2 HDi 100 (74 kW/100 k), 2.2 HDi 120 (88 kW/120 k) a 3.0 HDi 160 (115 kW/157 k) bude zrejme najžiadanejší zlatý stred.






Citroen Jumper – prvé dojmy

vzhľad búra zaužívanú pracovnú uniformu dodávkových automobilov
interiér o poznanie tichší a komfortnejší, viac doplnkov
motor moderné technológie, relatívne tiché a úsporné
jazdné vlastnosti odhlučnený podvozok, výrazne lepšia stabilita, príliš citlivé riadenie
technika na úrovni konkurencie, dobrý podvozok a komfort vodiča
výbava dôraz na bezpečnosť a jednoduché ovládanie
úžitok 34 rôznych verzií, štyri dĺžky, tri rázvory a tri výšky karosérie, objem od 8 do 17m3


Nový Jumper jazdí výborne na každom type ciest. Zmeny na podvozku a pružení cítiť aj v nezaťaženom aute , ktoré už neposkakuje.

Interiér je opäť o niečo komfortnejší ale hlavne tichší s nízkou úrovňou aerodynamického hluku a množstvom voliteľného vybavenia.





Spätné zrkadlá sú ovládané elektricky a novinkou je integrované smerové svetlo. Napriek tomu, že zostali masívne nevytvárajú taký aerodynamický hluk ako v predchádzajúcom modely.



Namiesto troch sú vpredu iba dva stierače novej konštrukcie, podobnej osobným automobilom






Nové predné nárazníky, plnia požadované bezpečnostné limity srezervou, navyše sú pri zrážke ohľaduplnejšie k chodcom. Tvar prednej časti si vynútila legislatáva, nakoniec nové dodávky vyzerajú celkom zaujímavo.



Na medzinárodnej prezentácii sme mali možnosť jazdiť s motorom 2,2 HDi , výkonom 88 kW / 120 k a šesťstupňovou prevodovkou. Prázdne auto jazdí fantasticky, plné sme nevyskúšali.



Odpružené sedadlo vodiča, dostupné za príplatok môžeme iba odporučiť.






Základné technické údaje

Motor 2,2 HDi 100k 2,2 HDi 120 k 3,0 HDi 160 k
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 6 6
Objem motora (cm3) 2198 2198 2998
Výkon (kW) 74 88 115
Krútiaci moment (Nm) 250 320 400

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 378
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 867
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 211
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 722
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 278
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 060
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 023
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 979
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 928
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 627

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.