SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Citroen Jumper – dobrá správa pre vodiča

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úpln

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úplne iný a posádku doslova rozmaznáva.

Trojičky
Od príchodu prvého modelu Jumper sa vo svete predalo viac ako 424 000 kusov populárneho úžitkového automobilu. Automobilky Citroen, Peugeot a Fiat podpísali prvý prvý spoločný kontrakt o vývoji dodávkových vozidiel ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Následne investovali do vývoja 1,1 miliardy eur (700 mil. koncern PSA) a postavili štvrtú generáciu úspešných úžitkových vozidiel pomenovaných Jumper, Boxer a Ducato.

Po technickej stránke identické modely majú niekoľko drobných odlišností, vlastnú cenovú politiku a rozdielnu masku chladiča. Dizajn masívnej prednej časti vychádza z nových požiadaviek na bezpečnosť chodcov i samotnej posádky. Masívny predok má potrebné deformačné zóny a tlmiace materiály. Jumper tým pádom vyzerá zaujímavejšie, má dobre odhlučnený motor a bezpečnejšiu kabínu.

Vodič je kráľ
Pri stavbe malého úžitkového vozidla sa už dávno prihliada na čo najuniverzálnejšie využitie a vysokú variabilitu nákladného priestoru. Preto Citroen Jumper existuje v desiatkach rôznych verzií, ktoré vychádzajú z kombinácie štyroch dĺžok, troch rázvorov náprav, troch rôznych výšok a troch typov karosérie. Po pár kilometroch bude však každému jasné, že prvoradý je dnes vodič. Orientáciu vývoja na pohodlie a obsluhu cítiť z každého detailu. V štandardnej výbave dnes nechýbajú elektrické spätné zrkadlá, airbag, ABS, brzdový asistent, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškové nastavovanie sedadla. Interesantný je tiež balík príplatkového vybavenia , z ktorého na základe vlastných skúseností odporúčame priplatiť si za stabilizačný systém ESP, odpružené sedadlo vodiča a klimatizáciu.

Jazda
Takmer stopäťdesiat kilometrov dlhá testovacia trasa viedla po francúzskej diaľnici, vidieku a miernych kopcoch. Nezaťažený Jumper s motorom 2,2 HDi (120k) a šesťstupňovou prevodovkou sa predviedol v plnej paráde. Podvozok je výrazne pokojnejší vo vysokej rýchlosti a tiež pri prejazde nerovností. Citeľne klesol aerodynamický hluk a nové motory sú o poznanie civilizovanejšie. Variabilný posilňovač riadenia má stále príliš silný účinok vo vyššej rýchlosti a na štandardnej gumenej podlahe sa topánky trochu šmýkajú. Príplatková polica nad čelným sklom je praktická ale vyšším postavám môže zavadzať. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort vodiča, Citroen sa na konkurenciu pripravil veľmi dobre.

Štyri tony, jeden gram
Na vybraných trhoch si bude možné prvýkrát v histórii objednať aj Citroen Jumper s celkovou hmotnosťou štyri tony. Ostatné verzie s hmotnosťou do 3,5 t poskytujú úložný priestor od 8 do 17 m3. Doposiaľ bol maximálny objem 14 m3.Paleta obsahuje štandardné verzie (plechové alebo presklenné dodávky), minibusy na prepravu osôb, jednoduché plošiny a dvojité kabíny. Z troch dodávaných motorov 2.2 HDi 100 (74 kW/100 k), 2.2 HDi 120 (88 kW/120 k) a 3.0 HDi 160 (115 kW/157 k) bude zrejme najžiadanejší zlatý stred.






Citroen Jumper – prvé dojmy

vzhľad búra zaužívanú pracovnú uniformu dodávkových automobilov
interiér o poznanie tichší a komfortnejší, viac doplnkov
motor moderné technológie, relatívne tiché a úsporné
jazdné vlastnosti odhlučnený podvozok, výrazne lepšia stabilita, príliš citlivé riadenie
technika na úrovni konkurencie, dobrý podvozok a komfort vodiča
výbava dôraz na bezpečnosť a jednoduché ovládanie
úžitok 34 rôznych verzií, štyri dĺžky, tri rázvory a tri výšky karosérie, objem od 8 do 17m3


Nový Jumper jazdí výborne na každom type ciest. Zmeny na podvozku a pružení cítiť aj v nezaťaženom aute , ktoré už neposkakuje.

Interiér je opäť o niečo komfortnejší ale hlavne tichší s nízkou úrovňou aerodynamického hluku a množstvom voliteľného vybavenia.





Spätné zrkadlá sú ovládané elektricky a novinkou je integrované smerové svetlo. Napriek tomu, že zostali masívne nevytvárajú taký aerodynamický hluk ako v predchádzajúcom modely.



Namiesto troch sú vpredu iba dva stierače novej konštrukcie, podobnej osobným automobilom






Nové predné nárazníky, plnia požadované bezpečnostné limity srezervou, navyše sú pri zrážke ohľaduplnejšie k chodcom. Tvar prednej časti si vynútila legislatáva, nakoniec nové dodávky vyzerajú celkom zaujímavo.



Na medzinárodnej prezentácii sme mali možnosť jazdiť s motorom 2,2 HDi , výkonom 88 kW / 120 k a šesťstupňovou prevodovkou. Prázdne auto jazdí fantasticky, plné sme nevyskúšali.



Odpružené sedadlo vodiča, dostupné za príplatok môžeme iba odporučiť.






Základné technické údaje

Motor 2,2 HDi 100k 2,2 HDi 120 k 3,0 HDi 160 k
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 6 6
Objem motora (cm3) 2198 2198 2998
Výkon (kW) 74 88 115
Krútiaci moment (Nm) 250 320 400

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  4. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 640
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 762
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 219
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 663
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 092
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 423
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 383
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 367
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 876
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 791
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  2. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  3. Štefan Vidlár: OMIKRON
  4. Peter Kollega: Biela vrana – Igor Matovič
  5. Martin Sústrik: Švajčiarsko: O odpade prakticky
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Jedna vec je sľubovať, a druhá urobiť.
  7. Tomáš Tenczer: Ako sme si prestali kupovať darčeky
  8. Radovan Kazda: Každý, kto plytvá s pojmom humanitárna katastrofa, by mal dostať pravítkom po prstoch
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 802
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 254
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 399
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 445
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 976
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 081
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 409
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 958
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu