VÄČŠÍ, KRAJŠÍ, BEZPEČNEJŠÍ

Citroen Jumper – dobrá správa pre vodiča

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úpln

Cestu z letiska do výrobného závodu Citroen pri Paríži absolvujeme na staršej osemmiestnej dodávke. Dnu je neznesiteľne teplo, slová vodiča zanikajú v rachote motora a podvozok z nás chce vytriasť dušu. Našťastie práve predstavený Citroen Jumper je úplne iný a posádku doslova rozmaznáva.

Trojičky
Od príchodu prvého modelu Jumper sa vo svete predalo viac ako 424 000 kusov populárneho úžitkového automobilu. Automobilky Citroen, Peugeot a Fiat podpísali prvý prvý spoločný kontrakt o vývoji dodávkových vozidiel ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Následne investovali do vývoja 1,1 miliardy eur (700 mil. koncern PSA) a postavili štvrtú generáciu úspešných úžitkových vozidiel pomenovaných Jumper, Boxer a Ducato.

Po technickej stránke identické modely majú niekoľko drobných odlišností, vlastnú cenovú politiku a rozdielnu masku chladiča. Dizajn masívnej prednej časti vychádza z nových požiadaviek na bezpečnosť chodcov i samotnej posádky. Masívny predok má potrebné deformačné zóny a tlmiace materiály. Jumper tým pádom vyzerá zaujímavejšie, má dobre odhlučnený motor a bezpečnejšiu kabínu.

Vodič je kráľ
Pri stavbe malého úžitkového vozidla sa už dávno prihliada na čo najuniverzálnejšie využitie a vysokú variabilitu nákladného priestoru. Preto Citroen Jumper existuje v desiatkach rôznych verzií, ktoré vychádzajú z kombinácie štyroch dĺžok, troch rázvorov náprav, troch rôznych výšok a troch typov karosérie. Po pár kilometroch bude však každému jasné, že prvoradý je dnes vodič. Orientáciu vývoja na pohodlie a obsluhu cítiť z každého detailu. V štandardnej výbave dnes nechýbajú elektrické spätné zrkadlá, airbag, ABS, brzdový asistent, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškové nastavovanie sedadla. Interesantný je tiež balík príplatkového vybavenia , z ktorého na základe vlastných skúseností odporúčame priplatiť si za stabilizačný systém ESP, odpružené sedadlo vodiča a klimatizáciu.

Jazda
Takmer stopäťdesiat kilometrov dlhá testovacia trasa viedla po francúzskej diaľnici, vidieku a miernych kopcoch. Nezaťažený Jumper s motorom 2,2 HDi (120k) a šesťstupňovou prevodovkou sa predviedol v plnej paráde. Podvozok je výrazne pokojnejší vo vysokej rýchlosti a tiež pri prejazde nerovností. Citeľne klesol aerodynamický hluk a nové motory sú o poznanie civilizovanejšie. Variabilný posilňovač riadenia má stále príliš silný účinok vo vyššej rýchlosti a na štandardnej gumenej podlahe sa topánky trochu šmýkajú. Príplatková polica nad čelným sklom je praktická ale vyšším postavám môže zavadzať. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort vodiča, Citroen sa na konkurenciu pripravil veľmi dobre.

Štyri tony, jeden gram
Na vybraných trhoch si bude možné prvýkrát v histórii objednať aj Citroen Jumper s celkovou hmotnosťou štyri tony. Ostatné verzie s hmotnosťou do 3,5 t poskytujú úložný priestor od 8 do 17 m3. Doposiaľ bol maximálny objem 14 m3.Paleta obsahuje štandardné verzie (plechové alebo presklenné dodávky), minibusy na prepravu osôb, jednoduché plošiny a dvojité kabíny. Z troch dodávaných motorov 2.2 HDi 100 (74 kW/100 k), 2.2 HDi 120 (88 kW/120 k) a 3.0 HDi 160 (115 kW/157 k) bude zrejme najžiadanejší zlatý stred.






Citroen Jumper – prvé dojmy

vzhľad búra zaužívanú pracovnú uniformu dodávkových automobilov
interiér o poznanie tichší a komfortnejší, viac doplnkov
motor moderné technológie, relatívne tiché a úsporné
jazdné vlastnosti odhlučnený podvozok, výrazne lepšia stabilita, príliš citlivé riadenie
technika na úrovni konkurencie, dobrý podvozok a komfort vodiča
výbava dôraz na bezpečnosť a jednoduché ovládanie
úžitok 34 rôznych verzií, štyri dĺžky, tri rázvory a tri výšky karosérie, objem od 8 do 17m3


Nový Jumper jazdí výborne na každom type ciest. Zmeny na podvozku a pružení cítiť aj v nezaťaženom aute , ktoré už neposkakuje.

Interiér je opäť o niečo komfortnejší ale hlavne tichší s nízkou úrovňou aerodynamického hluku a množstvom voliteľného vybavenia.





Spätné zrkadlá sú ovládané elektricky a novinkou je integrované smerové svetlo. Napriek tomu, že zostali masívne nevytvárajú taký aerodynamický hluk ako v predchádzajúcom modely.



Namiesto troch sú vpredu iba dva stierače novej konštrukcie, podobnej osobným automobilom






Nové predné nárazníky, plnia požadované bezpečnostné limity srezervou, navyše sú pri zrážke ohľaduplnejšie k chodcom. Tvar prednej časti si vynútila legislatáva, nakoniec nové dodávky vyzerajú celkom zaujímavo.



Na medzinárodnej prezentácii sme mali možnosť jazdiť s motorom 2,2 HDi , výkonom 88 kW / 120 k a šesťstupňovou prevodovkou. Prázdne auto jazdí fantasticky, plné sme nevyskúšali.



Odpružené sedadlo vodiča, dostupné za príplatok môžeme iba odporučiť.






Základné technické údaje

Motor 2,2 HDi 100k 2,2 HDi 120 k 3,0 HDi 160 k
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 6 6
Objem motora (cm3) 2198 2198 2998
Výkon (kW) 74 88 115
Krútiaci moment (Nm) 250 320 400

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 830
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 780
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 116
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 778
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 416
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 181
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 956
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 770
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 456

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Diskusia SME Naživo

Diskusia SME: Existuje eurofondová mafia?

V diskusii Za slušné eurofondy sa stretnú štátna správa, média aj nadácie.

ŽENA

Ekologické výrobky sú často nepoctivé, vraví dizajnérka

Vlasta Kubušová vytvára eko módu aj poháre.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PRIMÁR

Úzkosť môžete utlmiť aj vhodným jedlom. Ako sa stravovať?

Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.

Neprehliadnite tiež

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.