ZA VOLANTOM

Michal Ďuriš : Ži a nechaj žiť

Herec a moderátor Michal Ďuriš sleduje motoristický šport a vždy túžil po jazde aspoň v polosúťažnom aute. Teraz keď, sa mu sen splnil a Mitsubishi Evo IX s výkonom 280 k uháňa po úzkej štrkovej ceste, rozmýšľa, či to naozaj chcel. Raz úplne stačí

Herec a moderátor Michal Ďuriš sleduje motoristický šport a vždy túžil po jazde aspoň v polosúťažnom aute. Teraz keď, sa mu sen splnil a Mitsubishi Evo IX s výkonom 280 k uháňa po úzkej štrkovej ceste, rozmýšľa, či to naozaj chcel. Raz úplne stačí.

Dnes ste mali možnosť previezť sa na rýchlom aute. Zmenilo to Váš pohľad na motorizmus ?
Zmenilo to hlavne môj pohľad na Vaše šoférske schopnosti a ďalej budeme v rozhovore pokračovať, keď si vymením plienky (smiech).

Charakterizujte sa ako vodič, napríklad v porovnaní s tým, čo ste pred chvíľou zažili?
V zásade chodím asi o sto kilometrov nižšou rýchlosťou a snažím sa dodržiavať predpisy tam, kde to považujem za nevyhnutné. Nehovorím, že jazdím všade predpisovo, moja priemerná rýchlosť je okolo 105, ale tam sa to u mňa končí, som veľmi opatrný vodič a pud sebazáchovy u mňa funguje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zmenili ste štýl práce, menej jazdíte do Bratislavy, aj menej cestujete alebo je to iba môj dojem?
Cestujem stále rovnako, možno využívam viacej služby železníc, autobusy nie sú až tak moja parketa, železnice ponúkajú vyšší komfort, hoci aj niektoré autobusy sú už veľmi komfortné, ale s výhodami auta sa to porovnať nedá.

Slovenské cesty sú preplnené, ako reagujete na stres , ktorý sa vlečie po cestách a sadá na vodičov?
Všimol som si, že šoféri podliehajú teplotám, hlavne keď nemajú v aute klimatizáciu, zrejme to spôsobuje spomenuté stresové správanie, človek sa začne potiť, chce byť čím skôr doma, svieti slnko, oči sú unavené, telo je dehydrované a z toho vznikajú ťažké havárie. Ja sa snažím jazdiť tak, aby som došiel.

Máte nejaké pokušenie v oblasti motorizmu ?
Mal som jedno pokušenie, ktoré som pred vami kedysi vyriekol a kvôli ktorému som dnes tu na letisku. Chcel som sa raz previesť súťažnom aute alebo jemu podobnom a práve som zistil, že to pokušenie nemuselo byť až také veľké.

Aké máte auto a s čím ste začínali?
Mal som Malucha, poľský Fiat 126 a pochopil som, prečo dokázali Poliaci prepašovať v tom aute toľko vecí. Keby ho chcel colník rozobrať, musel by si zobrať dva týždne dovolenky, aby ho zložil. Potom som mal Žigulák, spoľahlivé autíčko, navyše kombi, potom Renault Nyevada, starší typ s obrovským úložným priestorom . Teraz mám Renault Laguna, ktorý je trochu poruchovejší ako by som si predstavoval, ale zároveň je to auto, ktoré má drahšie náhradné diely. To viedlo ľudí k tomu, že ma pripravili o smerovky, kryty na predné zrkadlá a podobne.

Máte vysnené auto?
Vždy som chcel auto, ktoré má bezpečne odvezie, kde potrebujem, samozrejme tie veľké tereňáky sú mojim snom, ale nie je dôležité, aké mám auto, ale ako viem jazdiť. Každý, kto chce mať silné auto, musí sa s ním naučiť jazdiť . V rámci autoškoly by mala byť taká skúšobná jazda na autocrosovej ráhe, nech mladí ľudia zistia, čo to znamená zabrzdiť v päťdesiatke pred balíkom slamy.

To znamená, že podporujete všetky súčasné bezpečnostné trendy ako bezpečnostné pásy, detské autosedačky či policajného Jastraba ?
Myslím si, že je to správne, lenže pri Jastrabovi sa polícia vyrojí na cesty a ľudia o nich vedia. Keby sa to robilo neustále, na správnych miestach, tak by sa aj naši vodiči naučili jazdiť. Pre mňa je základný princíp na ceste - Ži a nechaj žiť.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 891
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 930
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 12 465
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 575
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 402
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 910
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 722
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 321
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 266
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 104

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.