ZA VOLANTOM

Michal Ďuriš : Ži a nechaj žiť

Herec a moderátor Michal Ďuriš sleduje motoristický šport a vždy túžil po jazde aspoň v polosúťažnom aute. Teraz keď, sa mu sen splnil a Mitsubishi Evo IX s výkonom 280 k uháňa po úzkej štrkovej ceste, rozmýšľa, či to naozaj chcel. Raz úplne stačí

Herec a moderátor Michal Ďuriš sleduje motoristický šport a vždy túžil po jazde aspoň v polosúťažnom aute. Teraz keď, sa mu sen splnil a Mitsubishi Evo IX s výkonom 280 k uháňa po úzkej štrkovej ceste, rozmýšľa, či to naozaj chcel. Raz úplne stačí.

Dnes ste mali možnosť previezť sa na rýchlom aute. Zmenilo to Váš pohľad na motorizmus ?
Zmenilo to hlavne môj pohľad na Vaše šoférske schopnosti a ďalej budeme v rozhovore pokračovať, keď si vymením plienky (smiech).

Charakterizujte sa ako vodič, napríklad v porovnaní s tým, čo ste pred chvíľou zažili?
V zásade chodím asi o sto kilometrov nižšou rýchlosťou a snažím sa dodržiavať predpisy tam, kde to považujem za nevyhnutné. Nehovorím, že jazdím všade predpisovo, moja priemerná rýchlosť je okolo 105, ale tam sa to u mňa končí, som veľmi opatrný vodič a pud sebazáchovy u mňa funguje.

Zmenili ste štýl práce, menej jazdíte do Bratislavy, aj menej cestujete alebo je to iba môj dojem?
Cestujem stále rovnako, možno využívam viacej služby železníc, autobusy nie sú až tak moja parketa, železnice ponúkajú vyšší komfort, hoci aj niektoré autobusy sú už veľmi komfortné, ale s výhodami auta sa to porovnať nedá.

Slovenské cesty sú preplnené, ako reagujete na stres , ktorý sa vlečie po cestách a sadá na vodičov?
Všimol som si, že šoféri podliehajú teplotám, hlavne keď nemajú v aute klimatizáciu, zrejme to spôsobuje spomenuté stresové správanie, človek sa začne potiť, chce byť čím skôr doma, svieti slnko, oči sú unavené, telo je dehydrované a z toho vznikajú ťažké havárie. Ja sa snažím jazdiť tak, aby som došiel.

Máte nejaké pokušenie v oblasti motorizmu ?
Mal som jedno pokušenie, ktoré som pred vami kedysi vyriekol a kvôli ktorému som dnes tu na letisku. Chcel som sa raz previesť súťažnom aute alebo jemu podobnom a práve som zistil, že to pokušenie nemuselo byť až také veľké.

Aké máte auto a s čím ste začínali?
Mal som Malucha, poľský Fiat 126 a pochopil som, prečo dokázali Poliaci prepašovať v tom aute toľko vecí. Keby ho chcel colník rozobrať, musel by si zobrať dva týždne dovolenky, aby ho zložil. Potom som mal Žigulák, spoľahlivé autíčko, navyše kombi, potom Renault Nyevada, starší typ s obrovským úložným priestorom . Teraz mám Renault Laguna, ktorý je trochu poruchovejší ako by som si predstavoval, ale zároveň je to auto, ktoré má drahšie náhradné diely. To viedlo ľudí k tomu, že ma pripravili o smerovky, kryty na predné zrkadlá a podobne.

Máte vysnené auto?
Vždy som chcel auto, ktoré má bezpečne odvezie, kde potrebujem, samozrejme tie veľké tereňáky sú mojim snom, ale nie je dôležité, aké mám auto, ale ako viem jazdiť. Každý, kto chce mať silné auto, musí sa s ním naučiť jazdiť . V rámci autoškoly by mala byť taká skúšobná jazda na autocrosovej ráhe, nech mladí ľudia zistia, čo to znamená zabrzdiť v päťdesiatke pred balíkom slamy.

To znamená, že podporujete všetky súčasné bezpečnostné trendy ako bezpečnostné pásy, detské autosedačky či policajného Jastraba ?
Myslím si, že je to správne, lenže pri Jastrabovi sa polícia vyrojí na cesty a ľudia o nich vedia. Keby sa to robilo neustále, na správnych miestach, tak by sa aj naši vodiči naučili jazdiť. Pre mňa je základný princíp na ceste - Ži a nechaj žiť.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 449
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 823
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 799
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 564
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 025
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 329
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 750
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 694
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 835

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

Neprehliadnite tiež

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST
Bratislavské cesty počas rannej špičky.