Dobrá rada: S hands-free telefonujte iba krátko

Každému je jasné, že fenoménu telefonovania za volantom sa len tak ľahko nezbavíme. Napokon, stále viac automobilov má autorádio s technológiou Bluetooth na pripojenie mobilného telefónu, prípadne inou sadou typu hands-free.

S voľbou menšieho zla máme bohaté skúsenosti. Môžeme ju teda uplatniť aj pri telefonovaní za volantom.

V záujme bezpečnosti ostatných účastníkov cestnej premávky i ochrany samého seba by sme mali telefonovať iba ojedinele, a rozhovor čo najskôr ukončiť.

V hustej premávke a vo vypätých situáciách by sme telefón za volantom radšej nemali zdvihnúť. Rovnako sa oplatí zrušiť rozhovor na ťažkú tému, prípadne osobou, od ktorej očakávame konfliktnú debatu. Dlhší rozhovor si môžeme dovoliť na prázdnom úseku diaľnice alebo na cestách so slabšou hustotou premávky.

Systém zabudovaného alebo pripojeného telefónu v aute (hands-free) slúži na príjem hovorov a nie hľadanie čísel v telefónnom zozname a následné volanie, hoci to technicky umožňuje. Palubný systém hybridného automobilu Toyota Prius so systémom Bluetooth napríklad neumožňuje vstup do telefónneho zoznamu pokiaľ je auto v pohybe. Počas jazdy možno iba prijímať hovory.

Navigačný systém vo vozidlách Citroen s integrovaným telefónom zasa číta SMS správy a hlasovo ich interpretuje, aby vodič nemusel pozerať na displej.

Náš tip: Pokiaľ sa telefonovania za volantom neviete úplne zbaviť, používajte menšie zlo, teda hands free sadu. Ovládanie auta je ďaleko jednoduchšie a bezpečnejšie, hoci nie ideálne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 438
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 448
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 260
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 106
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 874
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 664
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 642
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 239
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 026
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.