S voľbou menšieho zla máme bohaté skúsenosti. Môžeme ju teda uplatniť aj pri telefonovaní za volantom.
V záujme bezpečnosti ostatných účastníkov cestnej premávky i ochrany samého seba by sme mali telefonovať iba ojedinele, a rozhovor čo najskôr ukončiť.
V hustej premávke a vo vypätých situáciách by sme telefón za volantom radšej nemali zdvihnúť. Rovnako sa oplatí zrušiť rozhovor na ťažkú tému, prípadne osobou, od ktorej očakávame konfliktnú debatu. Dlhší rozhovor si môžeme dovoliť na prázdnom úseku diaľnice alebo na cestách so slabšou hustotou premávky.
Systém zabudovaného alebo pripojeného telefónu v aute (hands-free) slúži na príjem hovorov a nie hľadanie čísel v telefónnom zozname a následné volanie, hoci to technicky umožňuje. Palubný systém hybridného automobilu Toyota Prius so systémom Bluetooth napríklad neumožňuje vstup do telefónneho zoznamu pokiaľ je auto v pohybe. Počas jazdy možno iba prijímať hovory.
Navigačný systém vo vozidlách Citroen s integrovaným telefónom zasa číta SMS správy a hlasovo ich interpretuje, aby vodič nemusel pozerať na displej.
Náš tip: Pokiaľ sa telefonovania za volantom neviete úplne zbaviť, používajte menšie zlo, teda hands free sadu. Ovládanie auta je ďaleko jednoduchšie a bezpečnejšie, hoci nie ideálne.