Peugeot 207 - test "slovenského" leva

Na test skutočne slovenskej najlacnejšej verzie 1,4 Urban si musíme ešte počkať, pretože najskôr sa nám dostal do rúk výbavou preplnený Peugeot 207 Sport 1,6 HDi .

Na test skutočne slovenskej najlacnejšej verzie 1,4 Urban si musíme ešte počkať, pretože najskôr sa nám dostal do rúk výbavou preplnený Peugeot 207 Sport, s dvojzónovou automatickou klimatizáciou a silným naftovým motorom 1,6 HDi . Toto auto vás prekvapí hneď dvakrát.  Prvý raz z toho, čo dnes trieda malých automobilov ponúka a druhý raz z ceny. Vonkajší dizajn má taktiež svoje čaro a príťažlivosť typickú pre Peugeot. Praktické a technické požiadavky na malé autá im dávajú jednotnú formu, preto sa originalita tvarov hľadá veľmi ťažko. Umiestnenie spätných zrkadiel na dverách je skôr módny doplnok, než praktická výhoda.

Zožerie konkurenciu? Na otvorenú papuľu sme už zvykli, zákazníkov láka, konkurentom naháňa strach.

Krása verzus priestor
Interiér ponúka skvelú prístrojovú dosku a primeraný počet odkladacích priestorov vpredu. Hra tvarov celkom dobre korešponduje s praktickými požiadavkami na každodenné jazdenie. V tomto ohľade zaujmú príplatkové sedadlá verzie Sport a informačný displej v zornom poli vodiča. V technologicky vyspelom aute chýba systém viacnásobného bliknutia smerovky na jeden impulz páčky. Na druhej strane pri panickom brzdení sa automaticky rozsvietia výstražné svetlá. V porovnaní s predchádzajúcim modelom 206, má nový Peugeot 207 viac vnútorného priestoru, novšiu techniku a podstatne vyššiu úroveň bezpečnosti. Zadné sedadlá priestorom neoplývajú a čakali sme aj jednoduchšie a lepšie využiteľný systém sklápania zadných operadiel. Vodič sa počas jazdy cíti ako v aute nižšej strednej triedy a na rozdiel od predchodcu (Peugeot 206) má novinka výrazne lepší posed za volantom.

Interiér má nápad, prehľadné a dobre čitateľné ukazovatele s pochrómovaným lemom (verzia Sport) a výborné sedadlá. Smerovka po krátkom impulze páčkou blikne iba raz.

Pre chudobnejších iba 206
Výrobca do nákupnej ceny zakalkuloval výborný podvozok, bezpečnostné prvky a drahú karosériu (najohľaduplnejšia v triede pri náraze do chodca). Nechápavému pohľadu na cenu základnej verzie Peugeot 207 1,4 (405 000 korún) môže oponovať fakt, že auto týchto kvalít sa lacnejšie vyrobiť nedá, hoci patrí do skupiny malých. V ponuke bezpečnosti, komfortu a jazdných vlastností vraj kompromisy neexistujú. Pre menej solventných ostáva v ponuke aj starší model 206. Základný Peugeot 207 s naftovým motorom (1,4 HDi) stojí 492 000 korún a verziu 1,6 HDi si možno kúpiť za 522 000 korún. Skúšaný silnejší variant s výkonom 109k a filtrom pevných častíc vo výfukových plynoch stojí 630 000 korún.

Pri prudkom manévri sa karoséria nerozkolísa a auto ide tam, kde vodič chce. Za hranicou priľnavosti by pomohol stabilizačný systém ESP.


Starý známy
Kým testovaný model bol relatívne veľkou neznámou, jeho motor už dôverne poznáme, pretože sa pod rôznym označením montuje do vozidiel značiek Peugeot, Citroe¨n, Ford, Mazda a onedlho pribudne aj Volvo. Svoje kvality ako nízku spotrebu a kultúru chodu potvrdil aj v tomto teste. Výkonu 80 kW (109 k) právom prináleží označenie verzie "Sport". K miernym nedostatkom patrí oneskorená odozva na stlačenie plynového pedálu a nevýrazný ťah pod dvetisíc otáčok. Priemerná spotreba v teste 5,2 l/100 km hovorí sama za seba. V praxi motor nesklamal ani s päťstupňovou prevodovkou, ktorej šestka chýba iba s
ohľadom na súčasný trend.


Palubný počítač sa od skutočnosti odchyľuje naozaj minimálne ( – 0,1 l) a údaj o priemernej spotrebe motora 1,6 HDi vyzerá mimoriadne lichotivo.


Zbohom, mäkké Francúzsko
Asi najmilším prekvapením modelu 207 je podvozok a jazdné vlastnosti. Peugeot spoľahlivo drží stopu, príkladne brzdí a s prehľadom filtruje nerovnosti cesty. Ak sme mu vytkli menej miesta vzadu alebo prístup do batožinového priestoru, za podvozok dostáva naše uznanie. Doteraz mali v danej triede najlepší podvozok Fabia, Polo, Ibiza, Fiesta a Grande Punto ale francúzska šelma sa dostala do vedenia.

Spätné zrkadlo umiestnené na dverách vyzerá efektne. Jeho poloha a delené sklo predných dverí nie sú najideálnejšie.

Základné údaje

Cena modelu od 405 000 Sk
Cena testovanej verzie SPORT 630 000 Sk
Motor 1,6 HDi FAP - časticový filter
Výkon motora 80 / 109 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 4,8 l/100 km
Spotreba v teste 5,2 l/100 km
Bezpečnosť 6x Airbag, ABS, brzdový asistent



Naše hodnotenie
výbava vyšší bezpečnostný štandard, všetko nad rámec priamo úmerné cene
jazdné vlastnosti výborný podvozok, presné vedenie stopy v zákrutách, tvrdšie pruženie
technika koncernové komponenty, vysoká úroveň pasívnej a aktívnej bezpečnosti
vzhľad klasický pekný Peugeot, zaujímavá čelná maska
celkový dojem príjemné prekvapenie, najmä jazdné vlastnosti
interiér pekná a účelná prístrojová doska, príjemné ovládanie, menej miesta vzadu
úžitok priemerný kufor aj po sklopení sedadiel, úsporná prevádzka, vysoká cena
motor úsporný a kultivovaný, filter pevných častíc FAP, dostatok výkonu, oneskorená reakcia na plynový pedál

a ešte niečo . . .

 

Boxy vo dverách nepatria k najväčším, ale na uhasenie smädu postačia.

 

Zadné sedáky mohli pokojne tvrdšie a priestor väčší.




Predné sedadlá potešili, kde-tu sa objavili drobné nedostatky začiatku sériovej výroby.








Batožinový priestor je využiteľný po plató.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 267
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 924
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 118
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 770
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 965
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 794
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 618
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.