SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Peugeot 207 - test "slovenského" leva

Na test skutočne slovenskej najlacnejšej verzie 1,4 Urban si musíme ešte počkať, pretože najskôr sa nám dostal do rúk výbavou preplnený Peugeot 207 Sport 1,6 HDi .

Na test skutočne slovenskej najlacnejšej verzie 1,4 Urban si musíme ešte počkať, pretože najskôr sa nám dostal do rúk výbavou preplnený Peugeot 207 Sport, s dvojzónovou automatickou klimatizáciou a silným naftovým motorom 1,6 HDi . Toto auto vás prekvapí hneď dvakrát.  Prvý raz z toho, čo dnes trieda malých automobilov ponúka a druhý raz z ceny. Vonkajší dizajn má taktiež svoje čaro a príťažlivosť typickú pre Peugeot. Praktické a technické požiadavky na malé autá im dávajú jednotnú formu, preto sa originalita tvarov hľadá veľmi ťažko. Umiestnenie spätných zrkadiel na dverách je skôr módny doplnok, než praktická výhoda.

Zožerie konkurenciu? Na otvorenú papuľu sme už zvykli, zákazníkov láka, konkurentom naháňa strach.

Krása verzus priestor
Interiér ponúka skvelú prístrojovú dosku a primeraný počet odkladacích priestorov vpredu. Hra tvarov celkom dobre korešponduje s praktickými požiadavkami na každodenné jazdenie. V tomto ohľade zaujmú príplatkové sedadlá verzie Sport a informačný displej v zornom poli vodiča. V technologicky vyspelom aute chýba systém viacnásobného bliknutia smerovky na jeden impulz páčky. Na druhej strane pri panickom brzdení sa automaticky rozsvietia výstražné svetlá. V porovnaní s predchádzajúcim modelom 206, má nový Peugeot 207 viac vnútorného priestoru, novšiu techniku a podstatne vyššiu úroveň bezpečnosti. Zadné sedadlá priestorom neoplývajú a čakali sme aj jednoduchšie a lepšie využiteľný systém sklápania zadných operadiel. Vodič sa počas jazdy cíti ako v aute nižšej strednej triedy a na rozdiel od predchodcu (Peugeot 206) má novinka výrazne lepší posed za volantom.

Interiér má nápad, prehľadné a dobre čitateľné ukazovatele s pochrómovaným lemom (verzia Sport) a výborné sedadlá. Smerovka po krátkom impulze páčkou blikne iba raz.

Pre chudobnejších iba 206
Výrobca do nákupnej ceny zakalkuloval výborný podvozok, bezpečnostné prvky a drahú karosériu (najohľaduplnejšia v triede pri náraze do chodca). Nechápavému pohľadu na cenu základnej verzie Peugeot 207 1,4 (405 000 korún) môže oponovať fakt, že auto týchto kvalít sa lacnejšie vyrobiť nedá, hoci patrí do skupiny malých. V ponuke bezpečnosti, komfortu a jazdných vlastností vraj kompromisy neexistujú. Pre menej solventných ostáva v ponuke aj starší model 206. Základný Peugeot 207 s naftovým motorom (1,4 HDi) stojí 492 000 korún a verziu 1,6 HDi si možno kúpiť za 522 000 korún. Skúšaný silnejší variant s výkonom 109k a filtrom pevných častíc vo výfukových plynoch stojí 630 000 korún.

Pri prudkom manévri sa karoséria nerozkolísa a auto ide tam, kde vodič chce. Za hranicou priľnavosti by pomohol stabilizačný systém ESP.


Starý známy
Kým testovaný model bol relatívne veľkou neznámou, jeho motor už dôverne poznáme, pretože sa pod rôznym označením montuje do vozidiel značiek Peugeot, Citroe¨n, Ford, Mazda a onedlho pribudne aj Volvo. Svoje kvality ako nízku spotrebu a kultúru chodu potvrdil aj v tomto teste. Výkonu 80 kW (109 k) právom prináleží označenie verzie "Sport". K miernym nedostatkom patrí oneskorená odozva na stlačenie plynového pedálu a nevýrazný ťah pod dvetisíc otáčok. Priemerná spotreba v teste 5,2 l/100 km hovorí sama za seba. V praxi motor nesklamal ani s päťstupňovou prevodovkou, ktorej šestka chýba iba s
ohľadom na súčasný trend.


Palubný počítač sa od skutočnosti odchyľuje naozaj minimálne ( – 0,1 l) a údaj o priemernej spotrebe motora 1,6 HDi vyzerá mimoriadne lichotivo.


Zbohom, mäkké Francúzsko
Asi najmilším prekvapením modelu 207 je podvozok a jazdné vlastnosti. Peugeot spoľahlivo drží stopu, príkladne brzdí a s prehľadom filtruje nerovnosti cesty. Ak sme mu vytkli menej miesta vzadu alebo prístup do batožinového priestoru, za podvozok dostáva naše uznanie. Doteraz mali v danej triede najlepší podvozok Fabia, Polo, Ibiza, Fiesta a Grande Punto ale francúzska šelma sa dostala do vedenia.

Spätné zrkadlo umiestnené na dverách vyzerá efektne. Jeho poloha a delené sklo predných dverí nie sú najideálnejšie.

Základné údaje

Cena modelu od 405 000 Sk
Cena testovanej verzie SPORT 630 000 Sk
Motor 1,6 HDi FAP - časticový filter
Výkon motora 80 / 109 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 4,8 l/100 km
Spotreba v teste 5,2 l/100 km
Bezpečnosť 6x Airbag, ABS, brzdový asistent



Naše hodnotenie
výbava vyšší bezpečnostný štandard, všetko nad rámec priamo úmerné cene
jazdné vlastnosti výborný podvozok, presné vedenie stopy v zákrutách, tvrdšie pruženie
technika koncernové komponenty, vysoká úroveň pasívnej a aktívnej bezpečnosti
vzhľad klasický pekný Peugeot, zaujímavá čelná maska
celkový dojem príjemné prekvapenie, najmä jazdné vlastnosti
interiér pekná a účelná prístrojová doska, príjemné ovládanie, menej miesta vzadu
úžitok priemerný kufor aj po sklopení sedadiel, úsporná prevádzka, vysoká cena
motor úsporný a kultivovaný, filter pevných častíc FAP, dostatok výkonu, oneskorená reakcia na plynový pedál

a ešte niečo . . .

 

Boxy vo dverách nepatria k najväčším, ale na uhasenie smädu postačia.

 

Zadné sedáky mohli pokojne tvrdšie a priestor väčší.




Predné sedadlá potešili, kde-tu sa objavili drobné nedostatky začiatku sériovej výroby.








Batožinový priestor je využiteľný po plató.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 285
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 637
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 329
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 788
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 562
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 146
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 192
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 828
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 353
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 217
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


12 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


4 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


3 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Minister financií v parlamente odohral partičku binga s dôchodcami.


4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


7 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  2. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  3. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  4. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  5. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  6. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  7. Martina Paulenová: Najlepší budík
  8. Branislav Maček: Riešenie: akceptujte vôľu pacienta !
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 363
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 973
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 466
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 976
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 791
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 566
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 953
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 768
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu