Odpoveďou Ingolstadtskej automobilky na pribúdajúcich kompaktných dravcov, ale predovšetkým na prémiového súpera z Bavorska BMW 130i a v neposlednom rade aj na Volvo C30, bude Audi S3. Pod kapotou bude mať doposiaľ najostrejšiu verziu prepĺňaného štvorvalca 2.0 TFSI s výkonom vyšľachteným na 195 kW/265 k pri 6.000 ot/min. Vďaka mohutnému krútiacemu momentu 350 Nm, ktorý odvádza na všetky 4 kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky a zrýchli z 0 na 100 km/h za rovnaký čas ako Mitsubishi Lancer EVO IX (5,7 s). Maximálna rýchlosť bude tradične elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Výkonovým vrcholom tohto motora sa teda nebude pýšiť Seat Leon Cupra, ktorý dosahuje 176 kW/240 k, ale to najlepšie, čo sa z neho dá vytiahnuť si motorári od Audi nechali "doma". Nárast výkonu v porovnaní so "základom" o 65 k dosiahli prepracovaním takmer všetkých hlavných komponentov motora. Turbodúchadlo má väčší priemer, vďaka čomu dokáže pracovať s tlakom až 1,2 bar. Inak je nastavené tiež časovanie ventilov, piestne čapy a ojnice sú robustnejšie a pribudol aj nový, výkonnejší medzichladič. Blok motora bol vystužený, hlava valcov je vyrobená z odolnejšej zliatiny a úpravám sa nevyhli ani vstrekovače, ktoré dostali väčší priemer. Hmotnosť motora ostala pritom napriek všetkým týmto úpravám na úrovni konkurenčných prepĺňaných dvojlitrov. Konkrétne teda váži 152 kg.
Zvonka nové Audi S3 spoznáte podľa robustného predného nárazníka s veľkými vetracími otvormi v spodnej časti, výraznejšie pochrómovanej masky chladiča, 18-palcových kolies z ľahkých zliatin obutých do nízkoprofilových pneumatík rozmeru 225/45, 17-palcovej brzdovej sústavy s brzdovými strmeňmi nalakovanými na čierno a dvojitej koncovky výfuku vzadu. Aerodynamiku karosérie ešte dotvárajú bočné prahy, zadný nárazník s naznačeným difúzorom, decentný strešný spojler a chrómové kryty bočných spätných zrkadiel.
V interiéri nemôžu chýbať tradične skvelé športové sedadlá, trojramenný športový volant so sploštenou spodnou časťou venca, športové pedále a množstvo obkladov z hliníka. V Nemecku sa bude dať objednať už od 31.8. tohto roka za cenu od 35.150 Euro.