V priebehu polstoročia sa na celom svete vyrobilo a predalo viac ako 170-tisíc luxusných kupé triedy CL. Rad jesenných noviniek rozšíri už siedma generácia, ktorá znamená prelom v dizajne a použitej technike. Kultové kupé má napríklad elektronicko-radarový systém, ktorý samočinne pribrzdí toto kupé už pred hroziacim nárazom. Sériová výbava zahrňuje tiež aktívny podvozok, inteligentné svetlomety s viacerými novými funkciami a tiež systém preventívnej ochrany pasažierov.
Karoséria vychádza z nového štýlu triedy S. V interiéri je viac miesta a pod kapotou zložitejšia technika.
Na pohon dvojdverového kupé slúži tradične to najlepšie, čo značka momentálne ponúka. Pohon „slabšieho“ modelu CL 500 zabezpečuje nový osemvalec V8 5,4 l s výkonom 285 kW (380 k). Na vrchole bude stáť verzia CL 600 s preplňovaným dvanásťvalcom objemu 5,5 l a výkonu 380 kW (515 k). S krútiacim momentom 830 Nm by motor dokázal potiahnuť aj súpravu železničných vagónov. Cieľ Mercedesu CL je však celkom iný, ponúknuť majiteľovi rýchlu a bezpečnú prepravu v športovo vyzerajúcom aute ale pri luxuse limuzíny. Silnejšie kupé CL 600 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Napriek nárastu výkonu motor spotrebuje na 100 km o 0,4 litra paliva menej. Ako by to pri cene auta (6,1 mil. Sk) nebolo jedno. Nová karoséria je dlhšia (+7,5 cm), širšia (+1,4 cm) a vyššia (+2 cm) ako predchodca. Na všetkých štyroch miestach na sedenie ponúka aj viac priestorového pohodlia. Objem batožinového priestoru vzrástol na 490 litrov.
Bohatá minulosť a evidentný nárast vonkajších rozmerov.
Autor: rch