Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht, prvý konštruktér na svete, ktorý dotiahol myšlienky obojživelného automobilu do reálnej a v praxi použiteľnej podoby.
Obojživelný automobil Splash mal premiéru pred dvomi rokmi na autosalóne v Ženeve. Navrhli ho a vyrobili v malej švajčiarskej automobilke Rinspeed. Čisto teoreticky by automobil zvládol 36 kilometrov dlhú plavbu cez La Manche podstatne rýchlejšie, pretože na vode dosiahne rýchlosť aj 80 km/h, ale to iba na zrkadlovo pokojnej hladine jazera. Počas rekordnej plavby, ktorú už zapísali aj do Guinessovej knihy rekordov, boli poriadne vlny spôsobené vetrom i množstvom okolitých lodí. Rýchlosť tak klesla na minimum.
Rekordnú plavbu z anglického mesta Dover do francúzskeho Sangatte komplikovali veľké vlny.
Plávajúce auto má na súši celkom zaujímavé dynamické vlastnosti: dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Na pohon mu slúži ekologický dvojvalcový motor objemu 750 cm3 spaľujúci zemný plyn (CNG) a dosahujúci výkon 140 koní. Splash potrebuje na plávanie minimálnu hĺbku vody 1,3 metra a vysunutú lodnú skrutku. Aby sa mohol vo vode pohybovať rýchlejšie, zadný spojler sa preklopí do vody a z bokov sa vysunú prídavné hydrokrídla. Rinspeed Splash na prvý pohľad vyzerá ako hračka do prírody pre bohatých, ale Frank Rinderknecht dúfa v šľachetnejšie využitie obojživelníka, napríklad pri záchrane ľudí alebo charitatívnych misiách.