Prvé auto preplávalo kanál La Manche

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht.

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht, prvý konštruktér na svete, ktorý dotiahol myšlienky obojživelného automobilu do reálnej a v praxi použiteľnej podoby.

Obojživelný automobil Splash mal premiéru pred dvomi rokmi na autosalóne v Ženeve. Navrhli ho a vyrobili v malej švajčiarskej automobilke Rinspeed. Čisto teoreticky by automobil zvládol 36 kilometrov dlhú plavbu cez La Manche podstatne rýchlejšie, pretože na vode dosiahne rýchlosť aj 80 km/h, ale to iba na zrkadlovo pokojnej hladine jazera. Počas rekordnej plavby, ktorú už zapísali aj do Guinessovej knihy rekordov, boli poriadne vlny spôsobené vetrom i množstvom okolitých lodí. Rýchlosť tak klesla na minimum.

Rekordnú plavbu z anglického mesta Dover do francúzskeho Sangatte komplikovali veľké vlny.

Plávajúce auto má na súši celkom zaujímavé dynamické vlastnosti: dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Na pohon mu slúži ekologický dvojvalcový motor objemu 750 cm3 spaľujúci zemný plyn (CNG) a dosahujúci výkon 140 koní. Splash potrebuje na plávanie minimálnu hĺbku vody 1,3 metra a vysunutú lodnú skrutku. Aby sa mohol vo vode pohybovať rýchlejšie, zadný spojler sa preklopí do vody a z bokov sa vysunú prídavné hydrokrídla. Rinspeed Splash na prvý pohľad vyzerá ako hračka do prírody pre bohatých, ale Frank Rinderknecht dúfa v šľachetnejšie využitie obojživelníka, napríklad pri záchrane ľudí alebo charitatívnych misiách.

Cesta autom na vlaku popod La Manche trvá približne tridsaťpäť minút, človek ho prepláva za sedem hodín a lodi na to stačia dve. Plávajúci Rinspeed Flash potrebuje na vodný maratón tri hodiny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 311
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 091
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 854
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 913
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 784
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 660
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 326

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.