SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

Prvé auto preplávalo kanál La Manche

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht.

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht, prvý konštruktér na svete, ktorý dotiahol myšlienky obojživelného automobilu do reálnej a v praxi použiteľnej podoby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obojživelný automobil Splash mal premiéru pred dvomi rokmi na autosalóne v Ženeve. Navrhli ho a vyrobili v malej švajčiarskej automobilke Rinspeed. Čisto teoreticky by automobil zvládol 36 kilometrov dlhú plavbu cez La Manche podstatne rýchlejšie, pretože na vode dosiahne rýchlosť aj 80 km/h, ale to iba na zrkadlovo pokojnej hladine jazera. Počas rekordnej plavby, ktorú už zapísali aj do Guinessovej knihy rekordov, boli poriadne vlny spôsobené vetrom i množstvom okolitých lodí. Rýchlosť tak klesla na minimum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rekordnú plavbu z anglického mesta Dover do francúzskeho Sangatte komplikovali veľké vlny.

Plávajúce auto má na súši celkom zaujímavé dynamické vlastnosti: dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Na pohon mu slúži ekologický dvojvalcový motor objemu 750 cm3 spaľujúci zemný plyn (CNG) a dosahujúci výkon 140 koní. Splash potrebuje na plávanie minimálnu hĺbku vody 1,3 metra a vysunutú lodnú skrutku. Aby sa mohol vo vode pohybovať rýchlejšie, zadný spojler sa preklopí do vody a z bokov sa vysunú prídavné hydrokrídla. Rinspeed Splash na prvý pohľad vyzerá ako hračka do prírody pre bohatých, ale Frank Rinderknecht dúfa v šľachetnejšie využitie obojživelníka, napríklad pri záchrane ľudí alebo charitatívnych misiách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cesta autom na vlaku popod La Manche trvá približne tridsaťpäť minút, človek ho prepláva za sedem hodín a lodi na to stačia dve. Plávajúci Rinspeed Flash potrebuje na vodný maratón tri hodiny.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 330
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 724
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 283
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 181
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 930
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 794
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 995
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 663
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 128
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 615
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 492
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 114
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 076
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 424
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu