SME
reklama

Prvé auto preplávalo kanál La Manche

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht.

Obojživelník Rinspeed Splash ako prvé auto v histórii preplával kanál La Manche. Trvalo mu to 193 minút a 47 sekúnd. Za volantom sedel šéf automobilky Frank Rinderknecht, prvý konštruktér na svete, ktorý dotiahol myšlienky obojživelného automobilu do reálnej a v praxi použiteľnej podoby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obojživelný automobil Splash mal premiéru pred dvomi rokmi na autosalóne v Ženeve. Navrhli ho a vyrobili v malej švajčiarskej automobilke Rinspeed. Čisto teoreticky by automobil zvládol 36 kilometrov dlhú plavbu cez La Manche podstatne rýchlejšie, pretože na vode dosiahne rýchlosť aj 80 km/h, ale to iba na zrkadlovo pokojnej hladine jazera. Počas rekordnej plavby, ktorú už zapísali aj do Guinessovej knihy rekordov, boli poriadne vlny spôsobené vetrom i množstvom okolitých lodí. Rýchlosť tak klesla na minimum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rekordnú plavbu z anglického mesta Dover do francúzskeho Sangatte komplikovali veľké vlny.

Plávajúce auto má na súši celkom zaujímavé dynamické vlastnosti: dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Na pohon mu slúži ekologický dvojvalcový motor objemu 750 cm3 spaľujúci zemný plyn (CNG) a dosahujúci výkon 140 koní. Splash potrebuje na plávanie minimálnu hĺbku vody 1,3 metra a vysunutú lodnú skrutku. Aby sa mohol vo vode pohybovať rýchlejšie, zadný spojler sa preklopí do vody a z bokov sa vysunú prídavné hydrokrídla. Rinspeed Splash na prvý pohľad vyzerá ako hračka do prírody pre bohatých, ale Frank Rinderknecht dúfa v šľachetnejšie využitie obojživelníka, napríklad pri záchrane ľudí alebo charitatívnych misiách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cesta autom na vlaku popod La Manche trvá približne tridsaťpäť minút, človek ho prepláva za sedem hodín a lodi na to stačia dve. Plávajúci Rinspeed Flash potrebuje na vodný maratón tri hodiny.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu