Siemens vyvinul senzory, ktoré dokážu rozpoznať zrážku pri nehode podľa zvuku a vystreliť airbagy až dvakrát rýchlejšie ako predtým. Zvukové vlny určujú, či sa airbagy vystrelia alebo nie.
Zatiaľ čo doteraz využívané senzory potrebovali od nárazu auta do odpálenia airbagu 30 milisekúnd, zvukový senzor nárazu potrebuje iba polovicu tohto času v závislosti od vážnosti zrážky. Trik je v tom, že zvukový senzor nárazu okrem vibrácií v spodnom pásme spracováva aj vysoké frekvencie. Keď sa ohýba železo, špeciálne štruktúrovaný zvuk vzniká ako výsledok posunutia vrstiev v atomickej štruktúre. Tieto posuny a zvuky sa pritom líšia podľa intenzity a rýchlosti deformácie. Zvukový senzor, ktorý efektívne "počuje" silu nárazu už do 15 milisekúnd, sa v sériovej výrobe objaví v roku 2007.
Každý materiál vydáva pri deformácii zvuk rôznej vlnovej dĺžky. Nové senzory tak rozpoznajú, o aký náraz ide, a nafúknu airbagy oveľa rýchlejšie.