Nové BMW X5 - prvý bavorák pre siedmich

BMW X5 dokonale využilo svoju šancu prvého SUV v dejinách mníchovskej automobilky a sedem rokov dokázalo držať krok s najlepšími. Nový mercedes ML, a Audi Q7 však boli pre staré X5 príliš silné sústo, a tak sa v BMW zrodilo úplne nové auto.

BMW X5 dokonale využilo svoju šancu prvého SUV v dejinách mníchovskej automobilky a sedem rokov dokázalo držať krok s najlepšími. Nový mercedes ML, a Audi Q7 však boli pre staré X5 príliš silné sústo, a tak sa v BMW zrodilo úplne nové auto.

Pri vycibrenom pohone všetkých kolies xDrive a skvelých motoroch nebol problém nájsť techniku ale miesto pre ďalších dvoch pasažierov. Jedinou schodnou cestou bolo poriadne nafúknuť kompaktne vyzerajúce luxusné SUV. Do šírky stačilo pridať iba šesť centimetrov, ale aby sa dozadu vmestili dve sedadlá a aspoň stredné postavy, BMW X5 narástlo o ďalších 16 cm. Batožinový priestor v päťmiestnom usporiadaní má objem 620 litrov. Po vytiahnutí ďalších dvoch sedadiel z podlahy nemožno čakať viac ako 200 l. BMW X5 teda ostane verné svojej tradícii a prinesie ďalšie prvenstvo v rámci automobilky, konkrétne na palube odvezie sedem osôb. Či to bol správny krok, ukáže čas. Možno by stálo za to urobiť štatistiku, koľko osôb sa bežne v luxusných SUV vozí.

Nový interiér vyzerá výrazne modernejšie, pripomínajúc skôr trojkový rad s technickou úrovňou väčšej päťky. BMW X5 bude mať palubný systém iDrive, Head-up displej, aktívne riadenie a cúvaciu kameru.
Pokiaľ ide o techniku, niet pochyb o tom, že výrobca ponúkne to najlepšie, čo má, vrátane poslednej generácie pohonu všetkých kolies xDrive. BMW X5 štartuje s trojlitrovým šesťvalcom 3,0 d výkonu 170 kW/231 k a na začiatku výroby bude k dispozícii benzínový šesťvalec 3,0si s výkonom 200 kW/272 k. Pre náročných motoristov bude v ponuke 4,8i V8 s výkonom 261 kW/355 k a maximálnou rýchlosťou 240 km/h. Kombinovaná spotreba osemvalca 12,5 l/100 km vyzerá až neuveriteľne dobre.

BMW je v navrhovaní dizajnu omnoho opatrnejšie než pred pár rokmi, napriek tomu nové SUV vyzerá športovo a prívetivejšie než predchodca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.