Športová Octavia RS a diesel ?

Rok po premiére Octavie RS, najrýchlejšej sériovo vyrábanej Škodovky všetkých čias, prichádza jej druhá, úspornejšia a rovnako zábavná verzia 2,0 TDI. Česká automobilka tak reaguje na súčasný trend presadzovania dynamických automobilov s úsporným motorom

Rok po premiére Octavie RS, najrýchlejšej sériovo vyrábanej Škodovky všetkých čias, prichádza jej druhá, úspornejšia a rovnako zábavná verzia 2,0 TDI. Česká automobilka tak reaguje na súčasný trend presadzovania dynamických automobilov s úsporným motorom.
Škoda Octavia RS s prívlastkom naftová, nezostane medzi športovými autami v hanbe, skôr naopak, pretože pod kapotou má zatiaľ najvýkonnejšiu verziu koncernového motora 2,0 TDI. Štvorvalcový diesel s nastaviteľnou geometriou lopatiek turbodúchadla dosahuje výkon až 125 kW (170 koní). Rovnako pozoruhodné je maximum krútiaceho momentu 350 Nm dostupné už pri 1800 otáčkach za minútu. Škoda Octavia RS 2.0 TDI zvládne šprint z nuly na sto za 8,5 sekúnd a bez problémov uháňa najvyššou rýchlosťou 225 km/h. Vzhľadom na dané parametre najviac poteší priemerná spotreba paliva 5,7 l/100 km. Pri športovej jazde to bude o niečo viac, ale vždy v nedosiahnuteľnom intervale pre rovnako výkonné benzínové motory.
Škoda Octavia RS 2.0 TDI má už v základnej verzii „bezúdržbový“ filter pevných častíc a oxidačný katalyzátor. Silný diesel bude dostupný jedine pre športový model RS a v spojení so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou. Naftová Octavia RS bude síce úspornejšia ale drahšia (969 990 Sk) ako model s benzínovým motorom (939 990 Sk).

Kedysi nepredstaviteľná vec, naftový motor pod kapotou športového automobilu nie je dnes nič zvláštne, akurát cena Octavie RS TDI je dosť vysoká.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.