Rok po premiére Octavie RS, najrýchlejšej sériovo vyrábanej Škodovky všetkých čias, prichádza jej druhá, úspornejšia a rovnako zábavná verzia 2,0 TDI. Česká automobilka tak reaguje na súčasný trend presadzovania dynamických automobilov s úsporným motorom.
Škoda Octavia RS s prívlastkom naftová, nezostane medzi športovými autami v hanbe, skôr naopak, pretože pod kapotou má zatiaľ najvýkonnejšiu verziu koncernového motora 2,0 TDI. Štvorvalcový diesel s nastaviteľnou geometriou lopatiek turbodúchadla dosahuje výkon až 125 kW (170 koní). Rovnako pozoruhodné je maximum krútiaceho momentu 350 Nm dostupné už pri 1800 otáčkach za minútu. Škoda Octavia RS 2.0 TDI zvládne šprint z nuly na sto za 8,5 sekúnd a bez problémov uháňa najvyššou rýchlosťou 225 km/h. Vzhľadom na dané parametre najviac poteší priemerná spotreba paliva 5,7 l/100 km. Pri športovej jazde to bude o niečo viac, ale vždy v nedosiahnuteľnom intervale pre rovnako výkonné benzínové motory.
Škoda Octavia RS 2.0 TDI má už v základnej verzii „bezúdržbový“ filter pevných častíc a oxidačný katalyzátor. Silný diesel bude dostupný jedine pre športový model RS a v spojení so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou. Naftová Octavia RS bude síce úspornejšia ale drahšia (969 990 Sk) ako model s benzínovým motorom (939 990 Sk).
Kedysi nepredstaviteľná vec, naftový motor pod kapotou športového automobilu nie je dnes nič zvláštne, akurát cena Octavie RS TDI je dosť vysoká.
Autor: rch