Aké bezpečné sú najlacnejšie autá na našom trhu?

Aj najlacnejšie autá sú dnes podstatne bezpečnejšie ako pred pár rokmi. Oproti drahším modelom však majú stále podstatne menej bezpečnostných prvkov.


Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.

Je nepopierateľné, že malé automobily zaznamenali v posledných rokoch mimoriadny nárast bezpečnosti. Majiteľ malého a lacného auta je tak výrazne lepšie chránený ako v minulosti. Netreba však zabúdať, že najlacnejšie verzie malých automobilov nemajú takú bezpečnostnú výbavu, ako tie isté modely testované v skúšobni EuroNCAP.

Medzi vybavením základného modelu na Slovensku a napríklad v Nemecku je diametrálny rozdiel, pretože tam predajcovia značiek rešpektujú nový predpis Európskej únie predávať automobily minimálne s dvomi airbagmi a ABS. U nás si toto nariadenie osvojili iba niektoré značky a ostatné tak budú musieť robiť od budúceho roku.
Na absenciu airbagov v lacných autách môžu podľa testov s figurínami doplatiť najmä spolujazdci. Chýbajúce bočné airbagy zase výrazne zvyšujú riziko ťažkého poranenia pri bočnom náraze.

Nárazové testy nezávislej skúšobne EuroNCAP potvrdzujú, že dnešné malé a lacné autá sú na bezpečnostnej úrovni vozidiel nižšej strednej triedy spred pár rokov. Špičkové novinky v triede dokonca predstihujú omnoho väčšie autá.
Priemernú bezpečnosť v kategórii najdostupnejších automobilov na našom trhu poskytuje väčšina malých automobilov vrátane väčšej Dacie Logan. Podstatne horšie sú na tom minivozidlá do mesta, kde sa z tieňa vymanil akurát Fiat Panda. Automobilka Chevrolet momentálne rieši nápravu zlého výsledku sedanu Aveo, ktorý získal iba jednu hviezdičku. Na Olymp bezpečnosti piatich hviezdičiek vystúpili Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris a Fiat Grande Punto.

Článok pokračuje pod video reklamou

Akú bezpečnosť a výbavu ponúkajú najlacnejšie autá

Vozidlo Model Cena (Sk) ISOFIX počet airbagov v SR počet airbagov v EuroNCAP hviezdičky
Citroen C3 1,1 Firio 314 900 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Dacia Logan 1,4 Base 259 900 nie 1 čelný 2-čelné tri
Fiat Punto 1,2 Classic 304 900 nie 2 čelné 1-čelný štyri
Fiat G. Punto 1,2 Active 364 900 áno 2 čelné 2čelné, 2bočné,2hlavové päť
Ford Fiesta 1,25 Ambiente 339 000 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Kia Rio II 1,3 LX 353 000 áno 2 čelný 2čelné, 2bočné,2hlavové štyri
Nissan Micra 1,2 Visia 344 900 áno 2 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Opel Corsa 1,0 Essentia 348 400 nie 1 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Peugeot 207 1,4 Urban 405 000 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Renault Clio 1,2 Authentique 366 900 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Seat Ibiza 1,2 Reference 341 300 áno 2 čelné 2 čelné štyri
Suzki Swift 1,3 GC 323 300 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové štyri
Škoda Fabia 1,2 Junior 294 900 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Toyota Yaris 1,0 Base 349 900 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
VW Fox 1,2 288 800 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Najbezpečnejšie malé autá

Nastupujúca generácia malých automobilov nastavila latku poriadne vysoko, veď všetky dôležité novinky získali za ochranu posádky plný počet hviezdičiek a vysoký bodový zisk. Netreba však zabudnúť na to, že do testu boli nasadené verzie s kompletnou bezpečnostnou výbavou, teda šiestimi airbagmi, a najlacnejšie verzie na našom trhu majú dva a v prípade Peugeotu 207 štyri airbagy. Deklarovaná bezpečnosť sa teda odvíja aj od ceny automobilu. Nový Opel Corsa a Škoda Fabia druhej generácie majú neľahkú úlohu získať 5 hviezdičiek.

Fiat Grande Punto

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Peugeot 207

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :








Toyota Yaris

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.



Najväčší rozdiel medzi najlacnejšími autami u nás a rovnakými modelmi v testoch je v chýbajúcich bočných airbagoch. Bočný náraz nie je tak častý ako čelný ale výrazne nebezpečnejší.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 737
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 771
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 123
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 503
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 396
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 712
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 643
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 418
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 137
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 100

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.