Aké bezpečné sú najlacnejšie autá na našom trhu?

Aj najlacnejšie autá sú dnes podstatne bezpečnejšie ako pred pár rokmi. Oproti drahším modelom však majú stále podstatne menej bezpečnostných prvkov.


Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.

Je nepopierateľné, že malé automobily zaznamenali v posledných rokoch mimoriadny nárast bezpečnosti. Majiteľ malého a lacného auta je tak výrazne lepšie chránený ako v minulosti. Netreba však zabúdať, že najlacnejšie verzie malých automobilov nemajú takú bezpečnostnú výbavu, ako tie isté modely testované v skúšobni EuroNCAP.

Medzi vybavením základného modelu na Slovensku a napríklad v Nemecku je diametrálny rozdiel, pretože tam predajcovia značiek rešpektujú nový predpis Európskej únie predávať automobily minimálne s dvomi airbagmi a ABS. U nás si toto nariadenie osvojili iba niektoré značky a ostatné tak budú musieť robiť od budúceho roku.
Na absenciu airbagov v lacných autách môžu podľa testov s figurínami doplatiť najmä spolujazdci. Chýbajúce bočné airbagy zase výrazne zvyšujú riziko ťažkého poranenia pri bočnom náraze.

Nárazové testy nezávislej skúšobne EuroNCAP potvrdzujú, že dnešné malé a lacné autá sú na bezpečnostnej úrovni vozidiel nižšej strednej triedy spred pár rokov. Špičkové novinky v triede dokonca predstihujú omnoho väčšie autá.
Priemernú bezpečnosť v kategórii najdostupnejších automobilov na našom trhu poskytuje väčšina malých automobilov vrátane väčšej Dacie Logan. Podstatne horšie sú na tom minivozidlá do mesta, kde sa z tieňa vymanil akurát Fiat Panda. Automobilka Chevrolet momentálne rieši nápravu zlého výsledku sedanu Aveo, ktorý získal iba jednu hviezdičku. Na Olymp bezpečnosti piatich hviezdičiek vystúpili Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris a Fiat Grande Punto.

Akú bezpečnosť a výbavu ponúkajú najlacnejšie autá

Vozidlo Model Cena (Sk) ISOFIX počet airbagov v SR počet airbagov v EuroNCAP hviezdičky
Citroen C3 1,1 Firio 314 900 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Dacia Logan 1,4 Base 259 900 nie 1 čelný 2-čelné tri
Fiat Punto 1,2 Classic 304 900 nie 2 čelné 1-čelný štyri
Fiat G. Punto 1,2 Active 364 900 áno 2 čelné 2čelné, 2bočné,2hlavové päť
Ford Fiesta 1,25 Ambiente 339 000 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Kia Rio II 1,3 LX 353 000 áno 2 čelný 2čelné, 2bočné,2hlavové štyri
Nissan Micra 1,2 Visia 344 900 áno 2 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Opel Corsa 1,0 Essentia 348 400 nie 1 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Peugeot 207 1,4 Urban 405 000 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Renault Clio 1,2 Authentique 366 900 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Seat Ibiza 1,2 Reference 341 300 áno 2 čelné 2 čelné štyri
Suzki Swift 1,3 GC 323 300 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové štyri
Škoda Fabia 1,2 Junior 294 900 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Toyota Yaris 1,0 Base 349 900 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
VW Fox 1,2 288 800 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Najbezpečnejšie malé autá

Nastupujúca generácia malých automobilov nastavila latku poriadne vysoko, veď všetky dôležité novinky získali za ochranu posádky plný počet hviezdičiek a vysoký bodový zisk. Netreba však zabudnúť na to, že do testu boli nasadené verzie s kompletnou bezpečnostnou výbavou, teda šiestimi airbagmi, a najlacnejšie verzie na našom trhu majú dva a v prípade Peugeotu 207 štyri airbagy. Deklarovaná bezpečnosť sa teda odvíja aj od ceny automobilu. Nový Opel Corsa a Škoda Fabia druhej generácie majú neľahkú úlohu získať 5 hviezdičiek.

Fiat Grande Punto

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Peugeot 207

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :








Toyota Yaris

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.



Najväčší rozdiel medzi najlacnejšími autami u nás a rovnakými modelmi v testoch je v chýbajúcich bočných airbagoch. Bočný náraz nie je tak častý ako čelný ale výrazne nebezpečnejší.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 389
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 799
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 700
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 965
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 829
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 206
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 172
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 568
  10. Splnený sen 559

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

KULTÚRA

Belgické rádio a minca medzi polkami zadku. Ako Suchet oživil svojho Poirota

Najťažší bol posledný deň nakrúcania.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.