SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Aké bezpečné sú najlacnejšie autá na našom trhu?

Aj najlacnejšie autá sú dnes podstatne bezpečnejšie ako pred pár rokmi. Oproti drahším modelom však majú stále podstatne menej bezpečnostných prvkov.


Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.

Je nepopierateľné, že malé automobily zaznamenali v posledných rokoch mimoriadny nárast bezpečnosti. Majiteľ malého a lacného auta je tak výrazne lepšie chránený ako v minulosti. Netreba však zabúdať, že najlacnejšie verzie malých automobilov nemajú takú bezpečnostnú výbavu, ako tie isté modely testované v skúšobni EuroNCAP.

Medzi vybavením základného modelu na Slovensku a napríklad v Nemecku je diametrálny rozdiel, pretože tam predajcovia značiek rešpektujú nový predpis Európskej únie predávať automobily minimálne s dvomi airbagmi a ABS. U nás si toto nariadenie osvojili iba niektoré značky a ostatné tak budú musieť robiť od budúceho roku.
Na absenciu airbagov v lacných autách môžu podľa testov s figurínami doplatiť najmä spolujazdci. Chýbajúce bočné airbagy zase výrazne zvyšujú riziko ťažkého poranenia pri bočnom náraze.

Nárazové testy nezávislej skúšobne EuroNCAP potvrdzujú, že dnešné malé a lacné autá sú na bezpečnostnej úrovni vozidiel nižšej strednej triedy spred pár rokov. Špičkové novinky v triede dokonca predstihujú omnoho väčšie autá.
Priemernú bezpečnosť v kategórii najdostupnejších automobilov na našom trhu poskytuje väčšina malých automobilov vrátane väčšej Dacie Logan. Podstatne horšie sú na tom minivozidlá do mesta, kde sa z tieňa vymanil akurát Fiat Panda. Automobilka Chevrolet momentálne rieši nápravu zlého výsledku sedanu Aveo, ktorý získal iba jednu hviezdičku. Na Olymp bezpečnosti piatich hviezdičiek vystúpili Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris a Fiat Grande Punto.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Akú bezpečnosť a výbavu ponúkajú najlacnejšie autá

Vozidlo Model Cena (Sk) ISOFIX počet airbagov v SR počet airbagov v EuroNCAP hviezdičky
Citroen C3 1,1 Firio 314 900 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Dacia Logan 1,4 Base 259 900 nie 1 čelný 2-čelné tri
Fiat Punto 1,2 Classic 304 900 nie 2 čelné 1-čelný štyri
Fiat G. Punto 1,2 Active 364 900 áno 2 čelné 2čelné, 2bočné,2hlavové päť
Ford Fiesta 1,25 Ambiente 339 000 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Kia Rio II 1,3 LX 353 000 áno 2 čelný 2čelné, 2bočné,2hlavové štyri
Nissan Micra 1,2 Visia 344 900 áno 2 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Opel Corsa 1,0 Essentia 348 400 nie 1 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Peugeot 207 1,4 Urban 405 000 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Renault Clio 1,2 Authentique 366 900 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Seat Ibiza 1,2 Reference 341 300 áno 2 čelné 2 čelné štyri
Suzki Swift 1,3 GC 323 300 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové štyri
Škoda Fabia 1,2 Junior 294 900 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Toyota Yaris 1,0 Base 349 900 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
VW Fox 1,2 288 800 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Najbezpečnejšie malé autá

Nastupujúca generácia malých automobilov nastavila latku poriadne vysoko, veď všetky dôležité novinky získali za ochranu posádky plný počet hviezdičiek a vysoký bodový zisk. Netreba však zabudnúť na to, že do testu boli nasadené verzie s kompletnou bezpečnostnou výbavou, teda šiestimi airbagmi, a najlacnejšie verzie na našom trhu majú dva a v prípade Peugeotu 207 štyri airbagy. Deklarovaná bezpečnosť sa teda odvíja aj od ceny automobilu. Nový Opel Corsa a Škoda Fabia druhej generácie majú neľahkú úlohu získať 5 hviezdičiek.

Fiat Grande Punto

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Peugeot 207

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :

Skryť Vypnúť reklamu







Toyota Yaris

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.



Najväčší rozdiel medzi najlacnejšími autami u nás a rovnakými modelmi v testoch je v chýbajúcich bočných airbagoch. Bočný náraz nie je tak častý ako čelný ale výrazne nebezpečnejší.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 018
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 875
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 593
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 638
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 246
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 983
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 432
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 298
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 231
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 141
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

6 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

5 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

3 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

8 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan