Aké bezpečné sú najlacnejšie autá na našom trhu?

Aj najlacnejšie autá sú dnes podstatne bezpečnejšie ako pred pár rokmi. Oproti drahším modelom však majú stále podstatne menej bezpečnostných prvkov.


Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.

Je nepopierateľné, že malé automobily zaznamenali v posledných rokoch mimoriadny nárast bezpečnosti. Majiteľ malého a lacného auta je tak výrazne lepšie chránený ako v minulosti. Netreba však zabúdať, že najlacnejšie verzie malých automobilov nemajú takú bezpečnostnú výbavu, ako tie isté modely testované v skúšobni EuroNCAP.

Medzi vybavením základného modelu na Slovensku a napríklad v Nemecku je diametrálny rozdiel, pretože tam predajcovia značiek rešpektujú nový predpis Európskej únie predávať automobily minimálne s dvomi airbagmi a ABS. U nás si toto nariadenie osvojili iba niektoré značky a ostatné tak budú musieť robiť od budúceho roku.
Na absenciu airbagov v lacných autách môžu podľa testov s figurínami doplatiť najmä spolujazdci. Chýbajúce bočné airbagy zase výrazne zvyšujú riziko ťažkého poranenia pri bočnom náraze.

Nárazové testy nezávislej skúšobne EuroNCAP potvrdzujú, že dnešné malé a lacné autá sú na bezpečnostnej úrovni vozidiel nižšej strednej triedy spred pár rokov. Špičkové novinky v triede dokonca predstihujú omnoho väčšie autá.
Priemernú bezpečnosť v kategórii najdostupnejších automobilov na našom trhu poskytuje väčšina malých automobilov vrátane väčšej Dacie Logan. Podstatne horšie sú na tom minivozidlá do mesta, kde sa z tieňa vymanil akurát Fiat Panda. Automobilka Chevrolet momentálne rieši nápravu zlého výsledku sedanu Aveo, ktorý získal iba jednu hviezdičku. Na Olymp bezpečnosti piatich hviezdičiek vystúpili Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris a Fiat Grande Punto.

Článok pokračuje pod video reklamou

Akú bezpečnosť a výbavu ponúkajú najlacnejšie autá

Vozidlo Model Cena (Sk) ISOFIX počet airbagov v SR počet airbagov v EuroNCAP hviezdičky
Citroen C3 1,1 Firio 314 900 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Dacia Logan 1,4 Base 259 900 nie 1 čelný 2-čelné tri
Fiat Punto 1,2 Classic 304 900 nie 2 čelné 1-čelný štyri
Fiat G. Punto 1,2 Active 364 900 áno 2 čelné 2čelné, 2bočné,2hlavové päť
Ford Fiesta 1,25 Ambiente 339 000 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Kia Rio II 1,3 LX 353 000 áno 2 čelný 2čelné, 2bočné,2hlavové štyri
Nissan Micra 1,2 Visia 344 900 áno 2 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Opel Corsa 1,0 Essentia 348 400 nie 1 čelný 2-čelné, 2-bočné štyri
Peugeot 207 1,4 Urban 405 000 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Renault Clio 1,2 Authentique 366 900 áno 2 čelné, 2 bočné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
Seat Ibiza 1,2 Reference 341 300 áno 2 čelné 2 čelné štyri
Suzki Swift 1,3 GC 323 300 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové štyri
Škoda Fabia 1,2 Junior 294 900 áno 1 čelný 2-čelné štyri
Toyota Yaris 1,0 Base 349 900 áno 2 čelné 2 čelné, 2 bočné, 2 hlavové päť
VW Fox 1,2 288 800 áno 2 čelné 2-čelné, 2-bočné štyri
Najbezpečnejšie malé autá

Nastupujúca generácia malých automobilov nastavila latku poriadne vysoko, veď všetky dôležité novinky získali za ochranu posádky plný počet hviezdičiek a vysoký bodový zisk. Netreba však zabudnúť na to, že do testu boli nasadené verzie s kompletnou bezpečnostnou výbavou, teda šiestimi airbagmi, a najlacnejšie verzie na našom trhu majú dva a v prípade Peugeotu 207 štyri airbagy. Deklarovaná bezpečnosť sa teda odvíja aj od ceny automobilu. Nový Opel Corsa a Škoda Fabia druhej generácie majú neľahkú úlohu získať 5 hviezdičiek.

Fiat Grande Punto

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Peugeot 207

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :








Toyota Yaris

Ochrana dospelých:
Ochrana detí :
Ochrana chodcov :






Úroveň bezpečnosti prudko stúpa. Kým Fiat Seicento dostal za katastrofálny výsledok v roku 2000 iba jednu hviezdičku, jeho nástupca Fiat Panda je na tom s tromi hviezdičkami podstatne lepšie.



Najväčší rozdiel medzi najlacnejšími autami u nás a rovnakými modelmi v testoch je v chýbajúcich bočných airbagoch. Bočný náraz nie je tak častý ako čelný ale výrazne nebezpečnejší.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 318
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 322
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 13 272
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 923
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 752
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 292
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 582
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 4 272
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 129
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 330