Vlani vzniklo 12 nehôd kvôli úmrtiu vodiča za volantom

Na slovenských cestách vzniklo vlani 12 dopravných havárií kvôli tomu, že vodič vozidla zomrel za volantom. Celkovo na cestách zahynulo 560 ľudí.

Na slovenských cestách vzniklo vlani 12 dopravných havárií kvôli tomu, že vodič vozidla zomrel za volantom. Dvaja vodiči sa po spôsobení kolízie pokúsili spáchať samovraždu. Celkovo sa na cestách stalo 55 991 dopravných nehôd, pri ktorých zahynulo 560 ľudí. Až 89 percent z nich majú na svedomí vodiči motorových vozidiel.

"Pri takýchto nehodách zomrelo 465 ľudí. Najčastejšou príčinou nehôd bol nesprávny spôsob jazdy, najmä nedodržanie bezpečnej vzdialenosti či riskantné predchádzanie," povedala pre TASR Marta Bujňáková z Prezídia Policajného zboru. Medzi ďalšie príčiny havárií patrí nevenovanie sa riadeniu vozidla, neprispôsobenie jazdy stavu, povahe vozovky, hustote premávky, jazda pod vplyvom alkoholu a neprimeraná rýchlosť. Alkohol vlani zapríčinil 2227, únava 304, lieky alebo narkotiká deväť a fyzická nevoľnosť 18 dopravných nehôd.

Neprispôsobenie jazdy stavu a povahe vozovky bolo príčinou havárie v 1172 prípadoch, pri 205 kolíziách podcenili vodiči hustotu premávky, nezvládli presun veľkých strojov, mali preťažené vozidlo, zle uložený alebo zaistený náklad. V 12 947 prípadoch bolo príčinou rozptyľovanie sa inými činnosťami.

Zákon preto zakazuje počas vedenia vozidla obsluhovať telefónny prístroj alebo vykonávať činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla. Za jeho porušenie môže byť uložená pokuta do výšky 2000 korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 729
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 969
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 333
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 857
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 856
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 834
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.