Aj telefonovanie s hands-free pri šoférovaní je nebezpečné

Riadiť motorové vozidlo a zároveň telefonovať s použitím hands-free setu je rovnako nebezpečné ako telefonovanie, pri ktorom vodič drží mobilný telefón v jednej ruke.

Riadiť motorové vozidlo a zároveň telefonovať s použitím hands-free setu je rovnako nebezpečné ako telefonovanie, pri ktorom vodič drží mobilný telefón v jednej ruke. Vyplýva to zo štúdie profesora Davida Strayera z Univerzity štátu Utah.

Telefonovanie s použitím hands-free setu zvyšuje riziko dopravnej nehody štvornásobne, cituje názor amerického profesora psychológie D. Stayera belgický denník La Derniere Heure. Psychológ zisťoval mozgovú aktivitu členov skupiny zaradených do štúdie. David Strayer prišiel na základe meraní k záveru, že mozog spracúva len na 50 percent svojich kapacít informácie o momentálnej dopravnej situácii, keď sa vodič v tom čase venuje telefonovaniu. Do štúdie zahrnul 16 párov, ktoré sedeli v simulátore auta na diaľnici a pri riadení vodič telefonoval. Vo všetkých prípadoch zmien aktuálnej dopravnej situácie bola reakcia mozgu vodiča znížená o polovicu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Strayera rozhovor s dospelým človekom priamo sediacim v aute nemá taký dopad na riadenie vozidla, lebo aj táto osoba dáva pozor na situáciu na ceste, čím sa znižuje riziko dopravnej kolízie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 909
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 837
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 982
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 385
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 339
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 233
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 796
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 641
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 785
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 275

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.