Honda Legend – technická revolúcia vo vyššej triede

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym sy

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym systémom CMBS a všetkým , čo sa v tejto spoločnosti nosí.

Všetko možné, ale obvyklé
Na pohľad veľmi pekne zmenená limuzína sa už nejaký čas predáva na japonskom trhu. Nová karoséria vyniká najmä v spojení so zadnými svetlami s LED diód a natáčacími xenónovými reflektormi vpredu. Konštruktéri uznali za vhodné pridať pár centimetrov (4 cm) do šírky a výšky (+ 2 cm). Z celkovej dĺžky ubudli nebadateľné dva centimetre. Podstatné je, že interiér narástol vo všetkých smeroch a pritom batožinový priestor zostal v podstate nezmenený. Aby sa s päťmetrovou limuzínou ľahšie a bezpečnejšie cúvalo, vo výbave pribudla kamera na cúvanie s výstupom na osempalcovom farebnom displeji. Ostatné prvky komfortu ako vnútorné osvetlenie LED diódami, palubný počítač, šesť airbagov, smerovky v spätných zrkadlách, radenie na multifunkčnom volante, dištančný aktívny tempomat a všetko elektricky ovládané patria k štandardu v triede. K tri a pol litrovému motoru by rozhodne viac pristala šesťstupňová prevodovka.

Stoj ! Pozor ! Pohov !
Hlasové ovládanie základných funkcií autorádia a klimatizácie prispieva k bezpečnej jazde, pretože vodič sa nemusí rozptyľovať hľadaním potrebných ovládačov. Systém celkom dobre rozpoznáva hlasové príkazy a spektrum pokynov je vskutku široké. Od naladenia frekvencií autorádia po nastavovanie teploty klimatizácie. Celkom jednoduchá a logická je obsluha palubného systému vrátane audiosústavy Bose Cabin Surround s desiatimi reproduktormi. Ide o celkom vydarený útok na 7 Logic od BMW a súpravu Mark and Levinson v Lexuse. Okrem kvalitnej reprodukcie hudby dokáže autorádio potlačiť hluk v kabíne. Dva mikrofóny v streche snímajú zvuky s nízkou frekvenciou. Autorádio potom vyšle presne načasovanú nízku frekvenciu prostredníctvom reproduktorov, čím zruší všetky pazvuky. Jazda po drsnom asfalte alebo inom povrchu je tak oveľa tichšia.

Taká zvláštna štvorkolka
Mnohé z toho, čo ponúka nový Legend, už automobilový priemysel pozná, ale nad mechanizmom pohonu všetkých štyroch kolies sme stále nechápavo krútili hlavou. Zložitý mechanizmus bez zadného centrálneho diferenciálu ale s dvomi elektromagnetickými spojkami je unikát. Systém SH – AWD (Super Handlig All-Wheel Drive) dokáže variabilne rozdeliť hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu, ale tiež cielene presunúť viac krútiaceho momentu na jedno zo zadných kolies. Kým bežný pohon všetkých kolies dokáže pretáčajúce sa koleso pribrzdiť a tak čiastočne pripojiť iné koleso, SH – AWD vie bez pribrzdenia pridať hnací moment na druhom kolese. Zložitý proces sa využíva pre presné zatočenie a stabilitu auta v zákrute. Aby sa ťažká limuzína nehrnula prednou časťou von zo zákruty, zadné koleso na vonkajšom okraji s najlepším prítlakom k ceste prenesie až 70 % výkonu. Pomáha tak autu držať zvolenú stopu.

Budíček za volantom
Ďalšou výraznou novinkou pod kapotou Hondy je systém CMBS (Collision Mitigation Brake system) schopný brzdiť pred prekážkou aj vtedy, ak vodič nereaguje. Radar zabudovaný v čelnej maske monitoruje priestor pred autom a slúži aj aktívnemu tempomatu. Ak je na tempomate nastavená rýchlosť a Honda Legend dobieha pomalšie auto, tempomat zníži rýchlosť, aby bol zachovaný bezpečný odstup. Keď sa priestor uvoľní, tempomat zrýchli na pôvodnú rýchlosť. CMBS však monitoruje priestor pred autom a akonáhle zistí kritickú vzdialenosť pred prekážkou, upozorní vodiča zvukom aj blikaním kontrolky. Ak ten nereaguje a prekážka sa blíži, bezpečnostný pás sa striedavo priťahuje, aby „zobudil“ vodiča a auto začína mierne spomaľovať. Keď je zrážka neodvratná, systém začne prudko brzdiť pritiahne bezpečnostné pásy a pripraví sa na explóziu airbagov. Hlavný prínos ? Zabránenie kolíziám a prípadné zmiernenie ich následkov.

Namiesto kapoty, záchranná plachta
Viac než klimatizácia reagujúca na momentálnu polohu slnka nás zaujala aktívna kapota schopná ochrániť chodcov pri strete s autom. V nárazníku sú tri senzory, ktoré vyhodnotia, či ide o náraz do nôh chodca. V priebehu pár milisekúnd explodujú pyrotechnické závesy kapoty a tá sa zdvihne o 10 cm. Kapota tak potom pôsobí ako plechová trampolína, pretože sa môže prehnúť a stlmiť náraz. Bežná kapota je tesne nad tvrdým motorom a tak neposkytuje žiadnu ochranu.


Prvé dojmy

vzhľad pekný ale japonský
interiér kvalitne spracovaný, priestranný
motor výkonný a tichý, iba 5-stupňový automat
jazdné vlastnosti výborné, zvlášť v zákrutách
technika špičková
výbava skutočne dlhý zoznam
celkový dojem starší a bohatí milovníci techniky si prídu na svoje


Honda Legend – základné charakteristiky
Cena modelu od 1 999 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 217/295 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 452 l
Spotreba podľa výrobcu 11,9 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, aktívna kapota, CMBS – predkolízny systém, ABS , VSA

Legenda sa vracia. Teraz má pohon všetkých kolies, aktívnu kapotu, množstvo novej techniky, silný šesťvalec ale iba päťstupňovú automatickú prevodovku.

V tomto momente sa na pravé zadné koleso presúva sila motora a ťažké vozidlo efektívnejšie zatáča do zákruty, akoby malo o tretinu menšiu hmotnosť.






Bez toho, aby vodič niečo urobil , je rýchlosť v momente nárazu znížená o 60 %. Znižujú sa tak následky nehôd spôsobených nepozornosťou.

Pohon všetkých kolies SH AWD má za úlohu efektívne preniesť silu na cestu a korigovať požadovaný smer ešte pred zásahom stabilizačného systému VSA.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 801
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 933
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 660
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 960
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 355
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.