SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

Honda Legend – technická revolúcia vo vyššej triede

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym sy

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym systémom CMBS a všetkým , čo sa v tejto spoločnosti nosí.

Všetko možné, ale obvyklé
Na pohľad veľmi pekne zmenená limuzína sa už nejaký čas predáva na japonskom trhu. Nová karoséria vyniká najmä v spojení so zadnými svetlami s LED diód a natáčacími xenónovými reflektormi vpredu. Konštruktéri uznali za vhodné pridať pár centimetrov (4 cm) do šírky a výšky (+ 2 cm). Z celkovej dĺžky ubudli nebadateľné dva centimetre. Podstatné je, že interiér narástol vo všetkých smeroch a pritom batožinový priestor zostal v podstate nezmenený. Aby sa s päťmetrovou limuzínou ľahšie a bezpečnejšie cúvalo, vo výbave pribudla kamera na cúvanie s výstupom na osempalcovom farebnom displeji. Ostatné prvky komfortu ako vnútorné osvetlenie LED diódami, palubný počítač, šesť airbagov, smerovky v spätných zrkadlách, radenie na multifunkčnom volante, dištančný aktívny tempomat a všetko elektricky ovládané patria k štandardu v triede. K tri a pol litrovému motoru by rozhodne viac pristala šesťstupňová prevodovka.

Stoj ! Pozor ! Pohov !
Hlasové ovládanie základných funkcií autorádia a klimatizácie prispieva k bezpečnej jazde, pretože vodič sa nemusí rozptyľovať hľadaním potrebných ovládačov. Systém celkom dobre rozpoznáva hlasové príkazy a spektrum pokynov je vskutku široké. Od naladenia frekvencií autorádia po nastavovanie teploty klimatizácie. Celkom jednoduchá a logická je obsluha palubného systému vrátane audiosústavy Bose Cabin Surround s desiatimi reproduktormi. Ide o celkom vydarený útok na 7 Logic od BMW a súpravu Mark and Levinson v Lexuse. Okrem kvalitnej reprodukcie hudby dokáže autorádio potlačiť hluk v kabíne. Dva mikrofóny v streche snímajú zvuky s nízkou frekvenciou. Autorádio potom vyšle presne načasovanú nízku frekvenciu prostredníctvom reproduktorov, čím zruší všetky pazvuky. Jazda po drsnom asfalte alebo inom povrchu je tak oveľa tichšia.

Taká zvláštna štvorkolka
Mnohé z toho, čo ponúka nový Legend, už automobilový priemysel pozná, ale nad mechanizmom pohonu všetkých štyroch kolies sme stále nechápavo krútili hlavou. Zložitý mechanizmus bez zadného centrálneho diferenciálu ale s dvomi elektromagnetickými spojkami je unikát. Systém SH – AWD (Super Handlig All-Wheel Drive) dokáže variabilne rozdeliť hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu, ale tiež cielene presunúť viac krútiaceho momentu na jedno zo zadných kolies. Kým bežný pohon všetkých kolies dokáže pretáčajúce sa koleso pribrzdiť a tak čiastočne pripojiť iné koleso, SH – AWD vie bez pribrzdenia pridať hnací moment na druhom kolese. Zložitý proces sa využíva pre presné zatočenie a stabilitu auta v zákrute. Aby sa ťažká limuzína nehrnula prednou časťou von zo zákruty, zadné koleso na vonkajšom okraji s najlepším prítlakom k ceste prenesie až 70 % výkonu. Pomáha tak autu držať zvolenú stopu.

Budíček za volantom
Ďalšou výraznou novinkou pod kapotou Hondy je systém CMBS (Collision Mitigation Brake system) schopný brzdiť pred prekážkou aj vtedy, ak vodič nereaguje. Radar zabudovaný v čelnej maske monitoruje priestor pred autom a slúži aj aktívnemu tempomatu. Ak je na tempomate nastavená rýchlosť a Honda Legend dobieha pomalšie auto, tempomat zníži rýchlosť, aby bol zachovaný bezpečný odstup. Keď sa priestor uvoľní, tempomat zrýchli na pôvodnú rýchlosť. CMBS však monitoruje priestor pred autom a akonáhle zistí kritickú vzdialenosť pred prekážkou, upozorní vodiča zvukom aj blikaním kontrolky. Ak ten nereaguje a prekážka sa blíži, bezpečnostný pás sa striedavo priťahuje, aby „zobudil“ vodiča a auto začína mierne spomaľovať. Keď je zrážka neodvratná, systém začne prudko brzdiť pritiahne bezpečnostné pásy a pripraví sa na explóziu airbagov. Hlavný prínos ? Zabránenie kolíziám a prípadné zmiernenie ich následkov.

Namiesto kapoty, záchranná plachta
Viac než klimatizácia reagujúca na momentálnu polohu slnka nás zaujala aktívna kapota schopná ochrániť chodcov pri strete s autom. V nárazníku sú tri senzory, ktoré vyhodnotia, či ide o náraz do nôh chodca. V priebehu pár milisekúnd explodujú pyrotechnické závesy kapoty a tá sa zdvihne o 10 cm. Kapota tak potom pôsobí ako plechová trampolína, pretože sa môže prehnúť a stlmiť náraz. Bežná kapota je tesne nad tvrdým motorom a tak neposkytuje žiadnu ochranu.


Prvé dojmy

vzhľad pekný ale japonský
interiér kvalitne spracovaný, priestranný
motor výkonný a tichý, iba 5-stupňový automat
jazdné vlastnosti výborné, zvlášť v zákrutách
technika špičková
výbava skutočne dlhý zoznam
celkový dojem starší a bohatí milovníci techniky si prídu na svoje


Honda Legend – základné charakteristiky
Cena modelu od 1 999 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 217/295 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 452 l
Spotreba podľa výrobcu 11,9 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, aktívna kapota, CMBS – predkolízny systém, ABS , VSA

Legenda sa vracia. Teraz má pohon všetkých kolies, aktívnu kapotu, množstvo novej techniky, silný šesťvalec ale iba päťstupňovú automatickú prevodovku.

V tomto momente sa na pravé zadné koleso presúva sila motora a ťažké vozidlo efektívnejšie zatáča do zákruty, akoby malo o tretinu menšiu hmotnosť.






Bez toho, aby vodič niečo urobil , je rýchlosť v momente nárazu znížená o 60 %. Znižujú sa tak následky nehôd spôsobených nepozornosťou.

Pohon všetkých kolies SH AWD má za úlohu efektívne preniesť silu na cestu a korigovať požadovaný smer ešte pred zásahom stabilizačného systému VSA.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 327
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 735
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 274
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 175
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 935
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 788
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 995
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 663
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 128
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 615
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 492
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 114
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 076
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 424
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu