SME
Streda, 24. apríl , 2019

Honda Legend – technická revolúcia vo vyššej triede

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym sy

Nástup nových technológií vo vyššej strednej triede pomaly predbieha dobu a byť v niečom výnimočný už nie je také jednoduché. Honda v túžbe vyjsť z tieňa konkurencie vybavila Legend inovatívnym pohonom všetkých kolies, aktívnou kapotou, predkolíznym systémom CMBS a všetkým , čo sa v tejto spoločnosti nosí.

Všetko možné, ale obvyklé
Na pohľad veľmi pekne zmenená limuzína sa už nejaký čas predáva na japonskom trhu. Nová karoséria vyniká najmä v spojení so zadnými svetlami s LED diód a natáčacími xenónovými reflektormi vpredu. Konštruktéri uznali za vhodné pridať pár centimetrov (4 cm) do šírky a výšky (+ 2 cm). Z celkovej dĺžky ubudli nebadateľné dva centimetre. Podstatné je, že interiér narástol vo všetkých smeroch a pritom batožinový priestor zostal v podstate nezmenený. Aby sa s päťmetrovou limuzínou ľahšie a bezpečnejšie cúvalo, vo výbave pribudla kamera na cúvanie s výstupom na osempalcovom farebnom displeji. Ostatné prvky komfortu ako vnútorné osvetlenie LED diódami, palubný počítač, šesť airbagov, smerovky v spätných zrkadlách, radenie na multifunkčnom volante, dištančný aktívny tempomat a všetko elektricky ovládané patria k štandardu v triede. K tri a pol litrovému motoru by rozhodne viac pristala šesťstupňová prevodovka.

Stoj ! Pozor ! Pohov !
Hlasové ovládanie základných funkcií autorádia a klimatizácie prispieva k bezpečnej jazde, pretože vodič sa nemusí rozptyľovať hľadaním potrebných ovládačov. Systém celkom dobre rozpoznáva hlasové príkazy a spektrum pokynov je vskutku široké. Od naladenia frekvencií autorádia po nastavovanie teploty klimatizácie. Celkom jednoduchá a logická je obsluha palubného systému vrátane audiosústavy Bose Cabin Surround s desiatimi reproduktormi. Ide o celkom vydarený útok na 7 Logic od BMW a súpravu Mark and Levinson v Lexuse. Okrem kvalitnej reprodukcie hudby dokáže autorádio potlačiť hluk v kabíne. Dva mikrofóny v streche snímajú zvuky s nízkou frekvenciou. Autorádio potom vyšle presne načasovanú nízku frekvenciu prostredníctvom reproduktorov, čím zruší všetky pazvuky. Jazda po drsnom asfalte alebo inom povrchu je tak oveľa tichšia.

Taká zvláštna štvorkolka
Mnohé z toho, čo ponúka nový Legend, už automobilový priemysel pozná, ale nad mechanizmom pohonu všetkých štyroch kolies sme stále nechápavo krútili hlavou. Zložitý mechanizmus bez zadného centrálneho diferenciálu ale s dvomi elektromagnetickými spojkami je unikát. Systém SH – AWD (Super Handlig All-Wheel Drive) dokáže variabilne rozdeliť hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu, ale tiež cielene presunúť viac krútiaceho momentu na jedno zo zadných kolies. Kým bežný pohon všetkých kolies dokáže pretáčajúce sa koleso pribrzdiť a tak čiastočne pripojiť iné koleso, SH – AWD vie bez pribrzdenia pridať hnací moment na druhom kolese. Zložitý proces sa využíva pre presné zatočenie a stabilitu auta v zákrute. Aby sa ťažká limuzína nehrnula prednou časťou von zo zákruty, zadné koleso na vonkajšom okraji s najlepším prítlakom k ceste prenesie až 70 % výkonu. Pomáha tak autu držať zvolenú stopu.

Budíček za volantom
Ďalšou výraznou novinkou pod kapotou Hondy je systém CMBS (Collision Mitigation Brake system) schopný brzdiť pred prekážkou aj vtedy, ak vodič nereaguje. Radar zabudovaný v čelnej maske monitoruje priestor pred autom a slúži aj aktívnemu tempomatu. Ak je na tempomate nastavená rýchlosť a Honda Legend dobieha pomalšie auto, tempomat zníži rýchlosť, aby bol zachovaný bezpečný odstup. Keď sa priestor uvoľní, tempomat zrýchli na pôvodnú rýchlosť. CMBS však monitoruje priestor pred autom a akonáhle zistí kritickú vzdialenosť pred prekážkou, upozorní vodiča zvukom aj blikaním kontrolky. Ak ten nereaguje a prekážka sa blíži, bezpečnostný pás sa striedavo priťahuje, aby „zobudil“ vodiča a auto začína mierne spomaľovať. Keď je zrážka neodvratná, systém začne prudko brzdiť pritiahne bezpečnostné pásy a pripraví sa na explóziu airbagov. Hlavný prínos ? Zabránenie kolíziám a prípadné zmiernenie ich následkov.

Namiesto kapoty, záchranná plachta
Viac než klimatizácia reagujúca na momentálnu polohu slnka nás zaujala aktívna kapota schopná ochrániť chodcov pri strete s autom. V nárazníku sú tri senzory, ktoré vyhodnotia, či ide o náraz do nôh chodca. V priebehu pár milisekúnd explodujú pyrotechnické závesy kapoty a tá sa zdvihne o 10 cm. Kapota tak potom pôsobí ako plechová trampolína, pretože sa môže prehnúť a stlmiť náraz. Bežná kapota je tesne nad tvrdým motorom a tak neposkytuje žiadnu ochranu.


Prvé dojmy

vzhľad pekný ale japonský
interiér kvalitne spracovaný, priestranný
motor výkonný a tichý, iba 5-stupňový automat
jazdné vlastnosti výborné, zvlášť v zákrutách
technika špičková
výbava skutočne dlhý zoznam
celkový dojem starší a bohatí milovníci techniky si prídu na svoje


Honda Legend – základné charakteristiky
Cena modelu od 1 999 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 217/295 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 452 l
Spotreba podľa výrobcu 11,9 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, aktívna kapota, CMBS – predkolízny systém, ABS , VSA

Legenda sa vracia. Teraz má pohon všetkých kolies, aktívnu kapotu, množstvo novej techniky, silný šesťvalec ale iba päťstupňovú automatickú prevodovku.

V tomto momente sa na pravé zadné koleso presúva sila motora a ťažké vozidlo efektívnejšie zatáča do zákruty, akoby malo o tretinu menšiu hmotnosť.






Bez toho, aby vodič niečo urobil , je rýchlosť v momente nárazu znížená o 60 %. Znižujú sa tak následky nehôd spôsobených nepozornosťou.

Pohon všetkých kolies SH AWD má za úlohu efektívne preniesť silu na cestu a korigovať požadovaný smer ešte pred zásahom stabilizačného systému VSA.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  4. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  5. Od mája sa mení definícia kilogramu
  6. Spready a poplatky pri obchodovaní
  7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  8. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  9. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  10. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 861
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 234
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 8 896
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 755
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 789
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 546
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 216
  8. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 3 663
  9. Od mája sa mení definícia kilogramu 3 088
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 635

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

Súd zverejnil, prečo sa v kauze Infra Services postavil Kmotríkovcom

Vyšetrovanie, kto naozaj profituje z podnikania vodárenskej firmy Infra Services, pokračuje.

Ivan Kmotrík
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Penta nám tú nemocnicu aspoň postaví

V budovaní verejnej infraštruktúry zlyhali všetci.

Peter Tkačenko

Vodohospodári ukázali pokazené vnútornosti vzácneho jazera

Zistili sme, prečo zostal tajch pod Štiavnicou bez vody.

Dolnohodrušské jazero musia pre poškodené potrubia úplne vypustiť.

Žena sa prebudila z kómy 27 rokov po vážnej autonehode

Vtedy 32-ročná žena pri náraze utrpela vážne poranenie mozgu.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto

Suzuki Swift Sport je víťaz hot hatchov v mušej váhe

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.