Toyota Rav 4 – večná princezná

Nehrá sa na mužný offroad ako konkurenčné športovo-úžitkové automobily SUV. Napriek predstieranej jemnosti a absencii úžitkovej verzie N1 začala lámať predajné rekordy vo svojej triede. Je RAV „Štvorka“ skutočne taká dobrá ?

Nehrá sa na mužný offroad ako konkurenčné športovo-úžitkové automobily SUV. Napriek predstieranej jemnosti a absencii úžitkovej verzie N1 začala lámať predajné rekordy vo svojej triede. Je RAV „Štvorka“ skutočne taká dobrá ?

Zostáva ženou
Vzhľad novej a tuhej karosérie vychádza z úspešnej tradície a zdá sa, že zákazníkom to vyhovuje. Jediné, v čom si Toyota RAV4 napohľad polepšila, sú masívnejšie blatníky a celkovo robustnejšia karoséria. Do mužmi obľúbeného segmentu SUV tak s veľkou pravdepodobnosťou pritiahne aj ženy.

Do koča aj do voza
Interiér oplýva modernými tvarmi, v niektorých prípadoch až príliš. Ovládanie autorádia na volante je bezpečné, ale k dokonalosti mu chýbajú lepšie tvarované a väčšie tlačidlá. V počte odkladacích priestorov predčí RAV4 ktoréhokoľvek konkurenta. Zadné operadlá možno pohodlne sklopiť pákou z batožinového priestoru, navyše potom tvoria rovné dno s kufrom a nakladacou hranou. Rezervné koleso je na vonkajších krídlových dverách, preto pod dnom kufra vznikol ďalší odkladací priestor s miestom na demontovanú zaťahovaciu roletu.

Bezpečná štvorkolka
Nový pohon všetkých kolies Active Drive neustále spolupracuje so stabilizačným systémom VSC a novým posilňovačom riadenia EPS. Výsledkom je stabilná jazda na ceste a využitie pohonu všetkých kolies v prospech bezpečného prechádzania zákrutou. Activ Drive by podľa našich prvých skúseností mohol dobre fungovať na snehu. V teréne slušne zvláda blatistú cestu a mokrú trávu. Pri priečnom prechádzaní veľkých nerovností s kolesom vo vzduchu jej sebavedomie opadne.

Čistá sila
Naftový štvorvalec 2,2 D-4D CAT 180 s výkonom 130 kW (177k) dokáže s autom poriadne pozametať a hoci je diesel, nerád sa pohráva so spotrebou. V teste si vypýtal 8.7 l/100km. Napokon sme sa utešili, že s rovnako výkonným benzínom by to bolo podstatne viac a pre milovníkov nízkej spotreby bude lepšia slabšia a podstatne lacnejšia verzia D-4D 135. Označenie CAT dáva svetu najavo, že ide o jeden z najčistejších naftových motorov súčasnosti. V zimnom období radi vyskúšame lacnejšiu verziu, pretože teraz sa v teste ocitla top verzia, ktorá sa paradoxne predáva na Slovensku najviac.


Naše hodnotenie

vzhľad “Ravka“ je tak ako v minulosti milá a prívetivá
interiér mimoriadne praktický, futuristický prístrojový panel, zložitejšie ovládanie, krátke operadlá vzadu
motor vysoký výkon, kultivovaný prejav, vyššia spotreba
jazdné vlastnosti suverénna na ceste , vhodná na nespevnené cesty, terén prenechá iným
technika mimoriadne ekologický motor, na ceste vyvážený pohon všetkých kolies
výbava tradične dobrý pomer ceny a vybavenia
úžitok veľký kufor, posúvateľné sedadlá
celkový dojem pokračuje v šľapajach predošlých modelov v zdokonalenej podobe, rýchla na ceste



Toyota RAV 4 – základné údaje

Cena modelu od 869 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 374 900 Sk
Motor 2,2 D-4D CT 180
Výkon motora 130/177 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Objem batožinového priestoru 586 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,7 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, VSC, EPS




Podvozok bol prioritne navrhnutý na cestu s tým, že za nepredvídateľných okolností poskytne lepšiu priechodnosť ako osobné auto.


Doménou RAV4 sú cesty s rôznym povrchom a priľnavosťou, ale predsa len cesty.








Stredovej konzole nemožno uprieť snahu o jednoduchosť, ale otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie by boli lepšie.

V novej Toyote RAV4 sme našli praktické rodinné auto s úžitkovými vlastnosťami kombi.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 012
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 289
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 758
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 023
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 864
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 637
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 606
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 343

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.