Toyota Rav 4 – večná princezná

Nehrá sa na mužný offroad ako konkurenčné športovo-úžitkové automobily SUV. Napriek predstieranej jemnosti a absencii úžitkovej verzie N1 začala lámať predajné rekordy vo svojej triede. Je RAV „Štvorka“ skutočne taká dobrá ?

Nehrá sa na mužný offroad ako konkurenčné športovo-úžitkové automobily SUV. Napriek predstieranej jemnosti a absencii úžitkovej verzie N1 začala lámať predajné rekordy vo svojej triede. Je RAV „Štvorka“ skutočne taká dobrá ?

Zostáva ženou
Vzhľad novej a tuhej karosérie vychádza z úspešnej tradície a zdá sa, že zákazníkom to vyhovuje. Jediné, v čom si Toyota RAV4 napohľad polepšila, sú masívnejšie blatníky a celkovo robustnejšia karoséria. Do mužmi obľúbeného segmentu SUV tak s veľkou pravdepodobnosťou pritiahne aj ženy.

Do koča aj do voza
Interiér oplýva modernými tvarmi, v niektorých prípadoch až príliš. Ovládanie autorádia na volante je bezpečné, ale k dokonalosti mu chýbajú lepšie tvarované a väčšie tlačidlá. V počte odkladacích priestorov predčí RAV4 ktoréhokoľvek konkurenta. Zadné operadlá možno pohodlne sklopiť pákou z batožinového priestoru, navyše potom tvoria rovné dno s kufrom a nakladacou hranou. Rezervné koleso je na vonkajších krídlových dverách, preto pod dnom kufra vznikol ďalší odkladací priestor s miestom na demontovanú zaťahovaciu roletu.

Bezpečná štvorkolka
Nový pohon všetkých kolies Active Drive neustále spolupracuje so stabilizačným systémom VSC a novým posilňovačom riadenia EPS. Výsledkom je stabilná jazda na ceste a využitie pohonu všetkých kolies v prospech bezpečného prechádzania zákrutou. Activ Drive by podľa našich prvých skúseností mohol dobre fungovať na snehu. V teréne slušne zvláda blatistú cestu a mokrú trávu. Pri priečnom prechádzaní veľkých nerovností s kolesom vo vzduchu jej sebavedomie opadne.

Čistá sila
Naftový štvorvalec 2,2 D-4D CAT 180 s výkonom 130 kW (177k) dokáže s autom poriadne pozametať a hoci je diesel, nerád sa pohráva so spotrebou. V teste si vypýtal 8.7 l/100km. Napokon sme sa utešili, že s rovnako výkonným benzínom by to bolo podstatne viac a pre milovníkov nízkej spotreby bude lepšia slabšia a podstatne lacnejšia verzia D-4D 135. Označenie CAT dáva svetu najavo, že ide o jeden z najčistejších naftových motorov súčasnosti. V zimnom období radi vyskúšame lacnejšiu verziu, pretože teraz sa v teste ocitla top verzia, ktorá sa paradoxne predáva na Slovensku najviac.


Naše hodnotenie

vzhľad “Ravka“ je tak ako v minulosti milá a prívetivá
interiér mimoriadne praktický, futuristický prístrojový panel, zložitejšie ovládanie, krátke operadlá vzadu
motor vysoký výkon, kultivovaný prejav, vyššia spotreba
jazdné vlastnosti suverénna na ceste , vhodná na nespevnené cesty, terén prenechá iným
technika mimoriadne ekologický motor, na ceste vyvážený pohon všetkých kolies
výbava tradične dobrý pomer ceny a vybavenia
úžitok veľký kufor, posúvateľné sedadlá
celkový dojem pokračuje v šľapajach predošlých modelov v zdokonalenej podobe, rýchla na ceste



Toyota RAV 4 – základné údaje

Cena modelu od 869 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 374 900 Sk
Motor 2,2 D-4D CT 180
Výkon motora 130/177 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Objem batožinového priestoru 586 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,7 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, VSC, EPS




Podvozok bol prioritne navrhnutý na cestu s tým, že za nepredvídateľných okolností poskytne lepšiu priechodnosť ako osobné auto.


Doménou RAV4 sú cesty s rôznym povrchom a priľnavosťou, ale predsa len cesty.








Stredovej konzole nemožno uprieť snahu o jednoduchosť, ale otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie by boli lepšie.

V novej Toyote RAV4 sme našli praktické rodinné auto s úžitkovými vlastnosťami kombi.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 926
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 354
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 4 266
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 881
  5. Kam do tepla v januári? 2 558
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 300
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 248
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 128
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 016
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 853

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

KOMENTÁRE

Zeman sa stal hovorcom zlej emócie

Prezidentovi by pomohla umiernenosť, ktorú mu poradil Babiš.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.