Nehrá sa na mužný offroad ako konkurenčné športovo-úžitkové automobily SUV. Napriek predstieranej jemnosti a absencii úžitkovej verzie N1 začala lámať predajné rekordy vo svojej triede. Je RAV „Štvorka“ skutočne taká dobrá ?
Zostáva ženouVzhľad novej a tuhej karosérie vychádza z úspešnej tradície a zdá sa, že zákazníkom to vyhovuje. Jediné, v čom si Toyota RAV4 napohľad polepšila, sú masívnejšie blatníky a celkovo robustnejšia karoséria. Do mužmi obľúbeného segmentu SUV tak s veľkou pravdepodobnosťou pritiahne aj ženy.
Do koča aj do vozaInteriér oplýva modernými tvarmi, v niektorých prípadoch až príliš. Ovládanie autorádia na volante je bezpečné, ale k dokonalosti mu chýbajú lepšie tvarované a väčšie tlačidlá. V počte odkladacích priestorov predčí RAV4 ktoréhokoľvek konkurenta. Zadné operadlá možno pohodlne sklopiť pákou z batožinového priestoru, navyše potom tvoria rovné dno s kufrom a nakladacou hranou. Rezervné koleso je na vonkajších krídlových dverách, preto pod dnom kufra vznikol ďalší odkladací priestor s miestom na demontovanú zaťahovaciu roletu.
Bezpečná štvorkolkaNový pohon všetkých kolies Active Drive neustále spolupracuje so stabilizačným systémom VSC a novým posilňovačom riadenia EPS. Výsledkom je stabilná jazda na ceste a využitie pohonu všetkých kolies v prospech bezpečného prechádzania zákrutou. Activ Drive by podľa našich prvých skúseností mohol dobre fungovať na snehu. V teréne slušne zvláda blatistú cestu a mokrú trávu. Pri priečnom prechádzaní veľkých nerovností s kolesom vo vzduchu jej sebavedomie opadne.
Čistá silaNaftový štvorvalec 2,2 D-4D CAT 180 s výkonom 130 kW (177k) dokáže s autom poriadne pozametať a hoci je diesel, nerád sa pohráva so spotrebou. V teste si vypýtal 8.7 l/100km. Napokon sme sa utešili, že s rovnako výkonným benzínom by to bolo podstatne viac a pre milovníkov nízkej spotreby bude lepšia slabšia a podstatne lacnejšia verzia D-4D 135. Označenie CAT dáva svetu najavo, že ide o jeden z najčistejších naftových motorov súčasnosti. V zimnom období radi vyskúšame lacnejšiu verziu, pretože teraz sa v teste ocitla top verzia, ktorá sa paradoxne predáva na Slovensku najviac.
Naše hodnotenie
vzhľad | “Ravka“ je tak ako v minulosti milá a prívetivá |
interiér | mimoriadne praktický, futuristický prístrojový panel, zložitejšie ovládanie, krátke operadlá vzadu |
motor | vysoký výkon, kultivovaný prejav, vyššia spotreba |
jazdné vlastnosti | suverénna na ceste , vhodná na nespevnené cesty, terén prenechá iným |
technika | mimoriadne ekologický motor, na ceste vyvážený pohon všetkých kolies |
výbava | tradične dobrý pomer ceny a vybavenia |
úžitok | veľký kufor, posúvateľné sedadlá |
celkový dojem | pokračuje v šľapajach predošlých modelov v zdokonalenej podobe, rýchla na ceste |
Toyota RAV 4 – základné údaje
Cena modelu od | 869 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 374 900 Sk |
Motor | 2,2 D-4D CT 180 |
Výkon motora | 130/177 kW/k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Objem batožinového priestoru | 586 l |
Spotreba podľa výrobcu | 7,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 8,7 l/100 km |
Bezpečnosť | 7 x airbag, ABS, VSC, EPS |
Podvozok bol prioritne navrhnutý na cestu s tým, že za nepredvídateľných okolností poskytne lepšiu priechodnosť ako osobné auto.
Doménou RAV4 sú cesty s rôznym povrchom a priľnavosťou, ale predsa len cesty.
Stredovej konzole nemožno uprieť snahu o jednoduchosť, ale otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie by boli lepšie.
V novej Toyote RAV4 sme našli praktické rodinné auto s úžitkovými vlastnosťami kombi.