Tentokrát to bola najočakávanejšia novinka tohto roka v kategórii malých automobilov Opel Corsa a rodinný van Ford S-MAX.
Len niekoľko týždňov po svetovej premiére na autosalóne v Londýne má nový Opel Corsa za sebou aj prvú skúšku dospelosti – sériu nárazových testov metodikou Euro NCAP. Keďže využíva minimálne 30% spoločných dielov podvozka s Grande Puntom a príbuznosť nezaprie ani tvar a štruktúra karosérie, dalo sa predpokladať, že svoje čiastočné dvojča minimálne napodobní a bude atakovať čelné pozície v segmente. Tak sa aj stalo. S hodnotením 5 hviezdičiek a celkovým počtom 34 bodov za čelný a bočný náraz skončil Opel tesne za lídrami Toyotou Yaris a Peugeotom 207 (obaja 35 bodov) a o bod pred Grande Puntom. Pri čelnom náraze bol rovnako úspešný ako Toyota a Peugeot (94% - 15 bodov). Bočný náraz zvládla Corsa dokonca lepšie než Peugeot (na 100% -18 bodov) a rovnako dobre ako Yaris. Dva body v celkovom hodnotení oproti Peugeotu a bod v porovnaní s Yarisom stratil za to, že na nezapnutý bezpečnostný pás upozorňuje len vodiča, zatiaľ čo Yaris aj spolujazdca a Peugeot všetkých piatich pasažierov. Pokiaľ by sme teda brali do úvahy len výsledky čelného a bočného nárazu bez funkcie pripomínania nezapnutých bezpečnostných pásov, patrí Corsa spolu s Yarisom na vrchol segmentu. Za ochranu detí získal Opel 3 hviezdičky a 32 bodov (Peugeot 37, Grande Punto 35, Yaris 34) a dobre dopadol aj test ochrany chodcov, za ktorý dostal 3
hviezdičky a 19 bodov (Peugeot 19, Grande Punto 19, Yaris 18).
Ford S-MAX si za čelný a bočný náraz odviezol ešte lepší výsledok. V oboch prípadoch získal plný počet bodov, čo mu spolu s dvomi bodmi za pripomenutie nezapnutých bezpečnostných pásov vynieslo fantastických 36 bodov a samozrejme 5 hviezdičiek. Medzi elitu sa vďaka 4 hviezdičkám a 39 bodom radí aj v ochrane detí. Chodci by sa ale mali jeho dravej „papuli“ radšej vyhýbať, pretože pri strete s ňou nemusia dopadnúť dobre. Dve hviezdičky a 12 bodov sú toho dôkazom. S celkovým výsledkom môže byť Ford ale maximálne spokojný, pretože S-MAX porazil aj doposiaľ najbezpečnejšie MPV Renault Espace a prevzal vedenie v triede.