Veľká Cena Slovenska – kedy budeme mať vlastný pretekársky okruh ?

Najväčšou motoršportovou udalosťou v tomto roku bol tridsiaty ročník Veľkej Ceny Slovenska pretekov automobilov na improvizovanom okruhu letiska v Piešťanoch. Všetky úvahy a plány o stavbe pretekárskeho okruhu , ktorý by slúžil motoristickej verejnost

Najväčšou motoršportovou udalosťou v tomto roku bol tridsiaty ročník Veľkej Ceny Slovenska pretekov automobilov na improvizovanom okruhu letiska v Piešťanoch. Všetky úvahy a plány o stavbe pretekárskeho okruhu , ktorý by slúžil motoristickej verejnosti, sa zatiaľ vždy rozplynuli ako hmla, ktorá sprevádzala sobotné ráno prvého dňa pretekov.
Jubilejný tridsiaty ročník Ceny Slovenska ukázal svoje dve tváre, pretože aj po rokoch pritiahol do Piešťan motoristickú špičku, ktorá však musí stále súťažiť na upravenej pristávacej ploche letiska. „Za tie roky sa tu veľa nezmenilo“, hovorí niekdajší úspešný automobilový pretekár JUDr. Ivan Friedl. Prechádzkou cez boxy tak „lietajúci advokát“ popisuje dnešnej pretekárskej mladi notoricky známu trať vrátanie tiahlej zákruty pri nájazde na „runway“, ktorú v tých časoch chodili na jedno natočenie volantu.
Organizátori postavili spomaľovacie šikany z betónových tvárnic, ktoré spoza volantu vyzerali dosť hrôzostrašne. V technicky zložitých a tvrdých šikanách mnoho pretekárov poškodilo svoje auto, vrátane Prezidenta Slovenskej republiky, ktorý havaroval už v sobotných pretekoch. „Betónové bariéry sú veľmi nepríjemné ale asi aj nutné. Na okruhoch v zahraničí sú bezpečnostné výbehové zóny, ktoré tu veľmi chýbajú, ale aj tak sme radi, že máme aspoň jedno dobre zorganizované podujatie na domácej pôde“ tvrdí jeden z úspešných pretekárov Peter Szilágyi, ktorý pripravoval súťažné auto aj pre redaktora denníka SME.
Okruh na piešťanskom letisku meria 4,5 km, má desať zákrut a niekoľko dlhých rovín. Na mieste tohto letiska by však v budúcnosti mohol stáť pretekársky okruh určený na automobilové súťaže, testovanie, školu bezpečnej jazdy a výcvik motoristickej verejnosti. Mladí talentovaný pretekári ako sobotňajšia víťazka preteku osobných automobilov (do 2000 cm3) Michaela Pešková by nemuseli jazdiť a testovať iba v zahraničí. Mimochodom slovenské pohárové súťaže Fiat Abarth Cup a Škoda Fabia Cup sa jazdia najmä v zahraničí.


Pretekársky Fiat Panda upravený v tíme Autosport Szilágyi má 1,2 litrový motor s výkonom 110 koní, upravenú prevodovku a pretekársky podvozok. V pláne je ešte zvýšenie výkonu motora a odľahčenie karosérie, pretože Panda váži o 200 kg viac ako konkurencia.


Kompletnú fotogalériu z pretekov nájdete TU...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 487
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 142
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 497
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 483
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 939
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 390
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 250
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 894
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 515

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa za Smer Jana Laššáková tvrdí, že Maďarič na sneme strany hovoril čiastočne aj z jej srdca.

EKONOMIKA

Šramko: Zásadná reforma? Naposledy pred piatimi rokmi

Vláda v rozpočte vytvára rezervy v stovkách miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.