SME
reklama

Ján Packa: „Mám jeden a pol milióna kilometrov bez nehody“

Za volantom: Do povedomia verejnosti vstúpil ako dlhoročný šéf ochranky ústavných činiteľov. Úrad sa pod jeho vedením dostal medzi špičku. Tvrdí, že policajti musia byť dobre pripravení a rýchle autá sú potrebné, napokon na vrchole kariéry v ochranke

Za volantom: Do povedomia verejnosti vstúpil ako dlhoročný šéf ochranky ústavných činiteľov. Úrad sa pod jeho vedením dostal medzi špičku. Tvrdí, že policajti musia byť dobre pripravení a rýchle autá sú potrebné, napokon na vrchole kariéry v ochranke používal automobilový skvost - BMW M5. Má slabosť pre svoje povolanie, autá a zbrane. Krátko po našom stretnutí na pretekoch do vrchu ho vymenovali do funkcie prezidenta policajného zboru Slovenskej republiky. Generál JUDr. Ján Packa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vnímate motoristické preteky a dianie okolo nich?
Celkom pozitívne, preteky sú mi blízke, chodieval som na ne, mám tam množstvo kamarátov. Napokon celá ochrana politikov je o autách, zbraniach a vysielačkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako hodnotíte výkony pána Prezidenta za volantom?
Dosť dobre, hoci ho stále presviedčam , že tam nie je na to, aby preteky vyhral, ale aby na ten kopec bezpečne vyšiel. Vzhľadom na to, že v poslednom čase nešoféruje vôbec, tak sa s pretekárskym autom zžil vcelku slušne. Na vyhrávanie sú tam podstatne mladší pretekári, ktorí sú naozaj profesionáli.

Nemali ste chuť so služobným BMW M5 vyjsť na uzavretú trať kopca? Určite je to jedno z najrýchlejších áut.
Ale áno, Čierny Balog aj iné kopce som si prešiel a vyskúšal, už len preto, ak by bolo treba zasiahnuť. S týmto autom sa na miesto vieme dostať veľmi rýchlo.

BMW M5 je asi to najlepšie, čo ste v rukách mali, môžete ho teda porovnať s tými ostatnými, čo má M5 naviac okrem výkonu ?
Ak hovoríme , že M5 je auto, tak potom čo sú tie ostatné vozidlá (smiech). Radšej zostaňme pritom, že toto je M5 a tie ostatné sú autá. Podľa mňa má úžasné vlastnosti, podvozková časť je perfektná a potom má vynikajúcu elektroniku, ktorá koriguje výkon, lebo zbytočne máte veľký výkon, keď ho neviete udržať na ceste. Skrátka je to technicky dokonalý klenot. Elektronika sa dá vypnúť a dá sa aj prestaviť na športovú jazdu, čiže vždy vodiča púšťa do začiatočného šmyku, ale podrží ho. Konštruktéri sa snažili vyladiť elektroniku tak, že keď ju máte zapnutú, cítite, že jazdíte športovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo si myslíte o sedemstupňovej sekvenčnej prevodovke?
Radenie pod volantom je skvelé. SMG prevodovka je veľmi príbuzná klasickému sekvenčnému radeniu, používanému v F1. Navyše M5 má ešte head-up displej, ktorý na čelné sklo premieta otáčky, ukazuje zaradený rýchlostný stupeň a rýchlosť auta. Vodič nemusí dať preč ruku z volantu ani sklopiť oči z cesty a môže naplno využiť výkon motora a venovať pozornosť jazde.

Máte pred týmto autom rešpekt ?
To má asi každý, kto si sadne do 507 koňovej mašiny. Ja mám najazdených jeden a pol milióna kilometrov bez nehody, jazdím 35 rokov a mám rešpekt. Na toto auto treba mať zbrojný pas. Rozbehnúť ho totiž vie každý, veď stovku dosiahne za 4,7 sekundy ale stále platia fyzikálne zákony.

Máte 1,5 mil. km bez nehody, v čom je podľa vás tento úspech ?
Myslím, že to spočíva na troch pilieroch. Po prvé, mal som dobrého učiteľa Mariána Rajnohu, automobilového pretekára a majstra športu. Po druhé, sledujem cestnú premávku a po tretie mám aj kúsok šťastia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čím BMW M5 prekvapilo, čo ste nečakali?
Má jednu veľmi zlú vlastnosť. Naše cesty majú vyjazdené koľaje, auto sa snaží za každú cenu udržať stopu, keď prší v koľajach je voda a vzhľadom na šírku pneumatík auto nedokáže pohltiť také množstvo vody, takže môže odstreliť z cesty. Je to predovšetkým vina našich ciest.

Občania určite nie sú nadšení, že sa vozíte v takom drahom aute. Bola vôbec kúpa BMW M5 adekvátna ?
To auto nie je naše, my sme ho nekúpili ani nezaplatili. Je zapožičané od firmy BMW zdarma, takže daňových poplatníkov nič nestojí, my si platíme len benzín, všetko ostatné sú náklady firmy BMW. Je to cena značky a reklamy, teda my sme dobrá reklama.

Môžete s týmto autom zasiahnuť aj proti „pirátom“ na cestách ?
Už som počul hlasy, že načo je policajtom takéto auto, kto im to vlastne kúpil. No máme ho na to, aby sme chytali grázlov, ktorí si myslia, že si kúpili najsilnejšie autá a môžu všetko. Ja som dokonca za to, aby bežná dopravná polícia mala takéto výkonné autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako s ním jazdíte bežne, keď sa neponáhľate ?
Platí, že s ním nesmiem ohrozovať ostatných účastníkov cestnej premávky a keďže je to auto policajné, má zo zákona výnimky a má výnimku aj na rýchlosť. Teda nie je problém jazdiť s ním rýchlejšie a dodržiavať dopravné predpisy.

V úlohe prezidenta Policajného zboru

Krátko po stretnutí s BMW M5 vymenoval Minister vnútra generála Jána Packu do funkcie Prezidenta Policajného zboru SR, preto sme mu položili niekoľko doplňujúcich otázok.

V Českej republike nedávno prebehla doslova dopravná revolúcia. Plánujete zorganizovať niečo podobné aj na Slovensku?
Uvažujeme to riešiť aj na Slovensku, ale trochu iným spôsobom.

Organizovaný zločin patrí k neduhom spoločnosti, ktoré treba rozhodne riešiť. Oveľa nebezpečnejšie sú však cesty, kde vlani zahynulo 560 ľudí. Čo bude vašou prioritou?
Takisto aj doprava bude prioritou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aká bude budúcnosť akcie Jastrab ponechá si svoj názov , charakter a periodicitu?
Akcie Jastrab budú zachované.

V súvislosti s rozvojom automobilového priemyslu a priemyslu ako takého vzrastá hustota a spoločenské nebezpečie kamiónovej dopravy. Vodiči kamiónov sú arogantní, blokujú premávku na diaľnici, rizikovo predbiehajú a spôsobujú stále viac nehôd. Čo s tým ?
Uvažujeme o zákaze predbiehania sa kamiónov na diaľnici.

Sú podľa vás dobre navrhnuté rýchlostné limity v SR ? V ČR sa uvažuje o zvýšení max. povolenej rýchlosti na diaľnici ? 
Zatiaľ neuvažujeme o zvýšení rýchlosti, to môže prísť až po vyriešení súčasných dopravných problémov.


Nový policajný prezident Ján Packa bol doposiaľ každý deň za volantom, pozná realitu našich ciest a najazdil jeden a pol milióna kilometrov bez nehody, pritom nejazdil vždy pomaly. Pomôže vodičom v ich neľahkej situácii ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Také autá by mala mať dopravná polícia. Pre automobilové značky sme dobrou reklamou , preto nám zapožičali aj BMW M5“ – tvrdí generál Ján Packa

BMW M5, jedna z najrýchlejších sériovo vyrábaných limuzín na svete. Desaťvalcový motor dosahuje výkon 507 koní, auto má sedem stupňovú sekvenčnú prevodovku a dvestokilometrovú rýchlosť dosiahne za 14,8 s.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 700
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 529
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 691
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 299
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 692
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 429
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 314
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 343
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 103
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 788
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu