Naftová šelma – Jaguar S-Type 2,7 D

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

Nafta mu pristane
Na vývoj vlastného motora je neskoro, preto Jaguar použil výsledok spolupráce značiek Ford a PSA. Šesťvalcový diesel 2,7 D V6 s dvomi turbudúchadlami sa naučil dobrým mravom už v limuzíne Peugeot 607. Tu je rovnako kultivovaný, silný a prekvapujúco úsporný. V priemere spotreboval 8,8 l/100 km a viac si zapýtal iba pri rýchlejšej jazde v kopcoch. Trochu lepšie by si s motorom mohla rozumieť šesťstupňová prevodovka. Zrejme si je toho vedomý aj Jaguár, lebo ponúka tiež manuálnu verziu. O radosti z jazdy svedčí výkon motora 152 kW (207 k) a krútiaci moment 435 Nm. Motor sa v aute cíti ako ryba vo vode, akurát pruženie podvozka na vlnitom povrchu ciest by mohlo mať lepšiu charakteristiku. Kombinácia naftového motora a limuzíny Jaguar môže spočiatku znieť ako keby niekto kŕmil šelmu zeleninou. V praxi sa táto kombinácia ukázala celkom normálna a vydarená.

Moderné spomienky na minulosť
Interiér
modelu S type ponúka nízke sedenie takmer na podlahe, typické pre športovo ladené limuzíny. naopak drevený obklad, koža a dizajn prístrojov oživuje spomienky na legendárne autá značky. Na použitý plast medzi ušľachtilými materiálmi, možno mať svoj vlastný názor, v každom prípade kvalita dielenského spracovania bola mimoriadne vysoká. Vyskúšať sme mohli model s navigačným systémom, ktorý funguje vo všetkých civilizovaných krajinách, teda mimo Slovenska. Palubný systém má sedem palcov dotykový monitor s prehľadným ovládaním klimatizácie autorádia a celého set-up menu vozidla. Pod rúškom konzervativizmu sa ukrýva najnovšia technika a dnes bežný štandard limuzín ako šesť airbagov, bixenónové svetlomety, elektricky ovládané sedadlá a volant s pamäťou či iné drobnosti.
Od batožinového priestoru objemu 400 l nemožno čakať zázraky, pretože je trochu plytký, napokon na priemernú cestovnú batožinu typického majiteľa to rozhodne stačí.

Pre náročných a bohatých
Jednotlivé verzie vybavenia limuzíny S-TYPE majú označenie Classic a Executive. Okrem nich je  v ponuke príplatkového vybavenia osobitný komplet High Luxury. Pri všetkých verziách je štandardom elektricky ovládaná parkovacia brzda, dvojzónová automatická klimatizácia a elektronický stabilizačný systém DSC (ESP). Bezpečnostné vybavenie zahŕňa systém ARTS, ktorý pomocou ultrazvukových senzorov premeriava polohu osoby na sedadle spolujazdca a adaptívne prispôsobuje intenzitu nafúknutia airbagov.

Jaguar S-Type - niekoľko faktov
Stredný modelový rad S-Type zastupuje značku Jaguar vo vyššej strednej triede. Vyrába sa roku 1999, na jar 2004 bol výrazne modernizovaný ako modelový rok 2005. Modernizácia zahŕňala mierny facelift (maska, predný nárazník), tvarovo prepracované zadné čelo, zmenené zadné svetlá a nový zadný nárazník. V interiéri dostal S-TYPE kruhové prístroje s multifunkčnými displejmi, pribudla možnosť objednať si hliníkové obklady prístrojového panelu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-TYPE prednú kapotu vyrobenú z hliníka a akumulátorová batéria je uložená pod podlahou batožinového priestoru. Základný design karosérie sa modernizáciou nezmenil, naďalej obsahuje typické štylistické prvky slávnych modelov Jaguar Mk. II a S-TYPE zo 60. rokov minulého storočia. Limuzína s charakteristickou zaoblenou karosériou, dlhá 4,86 metra, má pomerne nízky koeficient aerodynamického odporu 0,31.


Naše hodnotenie

+

-

kultivovaný chod spolupráca s aut. prevodovkou
primeraný výkon oneskorená reakcia na plyn. pedál
priaznivá cena


Jaguar S-Type 2,7 D Executive

Základná cena pre V6 2,7 D 1 686 000 Sk
Cena testovaného modelu 1 964 300 Sk



ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm) 4861
Šírka (mm) 1818
Výška (mm) 1447
Rázvor (mm) 2909
Objem batožinového priestoru (dm3) 400-810
Objem palivovej nádrže (l) 69,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1734
Užitočná hmotnosť (kg) 521
PODVOZOK
Pneumatiky 235/50 R 17
Brzdy vpredu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 300 x 30
Brzdy vzadu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 288 x 20
MOTOR
Počet valcov/ventilov 6/24
Objem (cm3) 2720
Druh paliva Motorová nafta
Maximálny výkon (kW/k) 152/207
pri otáčkach (min-1) 4000
Max. krútiaci moment (Nm) 435
Pri otáčkach (min-1) 1900
Prevodovka 6-stupňová automatická
DYNAMICKÉ VLASTNOSTI A SPOTREBA
Maximálna rýchlosť (km/h) 227
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,6
Spotreba paliva (l/100km)
mesto 10,9
mimo mesta 6,1
celkovo 8,0
v teste 8,8
Emisia CO2 (g/km) 208

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 404
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 987
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 088
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 326
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 507
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 080
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 060
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 755
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 689
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 264

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.