Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.
Nafta mu pristaneNa vývoj vlastného motora je neskoro, preto Jaguar použil výsledok spolupráce značiek Ford a PSA. Šesťvalcový diesel 2,7 D V6 s dvomi turbudúchadlami sa naučil dobrým mravom už v limuzíne Peugeot 607. Tu je rovnako kultivovaný, silný a prekvapujúco úsporný. V priemere spotreboval 8,8 l/100 km a viac si zapýtal iba pri rýchlejšej jazde v kopcoch. Trochu lepšie by si s motorom mohla rozumieť šesťstupňová prevodovka. Zrejme si je toho vedomý aj Jaguár, lebo ponúka tiež manuálnu verziu. O radosti z jazdy svedčí výkon motora 152 kW (207 k) a krútiaci moment 435 Nm. Motor sa v aute cíti ako ryba vo vode, akurát pruženie podvozka na vlnitom povrchu ciest by mohlo mať lepšiu charakteristiku. Kombinácia naftového motora a limuzíny Jaguar môže spočiatku znieť ako keby niekto kŕmil šelmu zeleninou. V praxi sa táto kombinácia ukázala celkom normálna a vydarená.
Moderné spomienky na minulosťInteriér modelu S type ponúka nízke sedenie takmer na podlahe, typické pre športovo ladené limuzíny. naopak drevený obklad, koža a dizajn prístrojov oživuje spomienky na legendárne autá značky. Na použitý plast medzi ušľachtilými materiálmi, možno mať svoj vlastný názor, v každom prípade kvalita dielenského spracovania bola mimoriadne vysoká. Vyskúšať sme mohli model s navigačným systémom, ktorý funguje vo všetkých civilizovaných krajinách, teda mimo Slovenska.
Palubný systém má sedem palcov dotykový monitor s prehľadným ovládaním klimatizácie autorádia a celého set-up menu vozidla. Pod rúškom konzervativizmu sa ukrýva najnovšia technika a dnes bežný štandard limuzín ako šesť airbagov, bixenónové svetlomety, elektricky ovládané sedadlá a volant s pamäťou či iné drobnosti.
Od batožinového priestoru objemu 400 l nemožno čakať zázraky, pretože je trochu plytký, napokon na priemernú cestovnú batožinu typického majiteľa to rozhodne stačí.
Pre náročných a bohatýchJednotlivé verzie vybavenia limuzíny S-TYPE majú označenie Classic a Executive. Okrem nich je v ponuke príplatkového vybavenia osobitný komplet High Luxury. Pri všetkých verziách je štandardom elektricky ovládaná parkovacia brzda, dvojzónová automatická klimatizácia a elektronický stabilizačný systém DSC (ESP). Bezpečnostné vybavenie zahŕňa systém ARTS, ktorý pomocou ultrazvukových senzorov premeriava polohu osoby na sedadle spolujazdca a adaptívne prispôsobuje intenzitu nafúknutia airbagov.
Jaguar S-Type - niekoľko faktov Stredný modelový rad S-Type zastupuje značku Jaguar vo vyššej strednej triede. Vyrába sa roku 1999, na jar 2004 bol výrazne modernizovaný ako modelový rok 2005. Modernizácia zahŕňala mierny facelift (maska, predný nárazník), tvarovo prepracované zadné čelo, zmenené zadné svetlá a nový zadný nárazník. V interiéri dostal S-TYPE kruhové prístroje s multifunkčnými displejmi, pribudla možnosť objednať si hliníkové obklady prístrojového panelu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-TYPE prednú kapotu vyrobenú z hliníka a akumulátorová batéria je uložená pod podlahou batožinového priestoru. Základný design karosérie sa modernizáciou nezmenil, naďalej obsahuje typické štylistické prvky slávnych modelov Jaguar Mk. II a S-TYPE zo 60. rokov minulého storočia. Limuzína s charakteristickou zaoblenou karosériou, dlhá 4,86 metra, má pomerne nízky koeficient aerodynamického odporu 0,31.
Naše hodnotenie
- | |
kultivovaný chod | spolupráca s aut. prevodovkou |
primeraný výkon | oneskorená reakcia na plyn. pedál |
priaznivá cena |
Jaguar S-Type 2,7 D Executive
Základná cena pre V6 2,7 D | 1 686 000 Sk |
Cena testovaného modelu | 1 964 300 Sk |
ROZMERY A HMOTNOSTI | |
Dĺžka (mm) | 4861 |
Šírka (mm) | 1818 |
Výška (mm) | 1447 |
Rázvor (mm) | 2909 |
Objem batožinového priestoru (dm3) | 400-810 |
Objem palivovej nádrže (l) | 69,5 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1734 |
Užitočná hmotnosť (kg) | 521 |
PODVOZOK | |
Pneumatiky | 235/50 R 17 |
Brzdy vpredu | Kotúčové s vnútorným chladením |
Rozmer kotúčov (mm) | 300 x 30 |
Brzdy vzadu | Kotúčové s vnútorným chladením |
Rozmer kotúčov (mm) | 288 x 20 |
MOTOR | |
Počet valcov/ventilov | 6/24 |
Objem (cm3) | 2720 |
Druh paliva | Motorová nafta |
Maximálny výkon (kW/k) | 152/207 |
pri otáčkach (min-1) | 4000 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 435 |
Pri otáčkach (min-1) | 1900 |
Prevodovka | 6-stupňová automatická |
DYNAMICKÉ VLASTNOSTI A SPOTREBA | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 227 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 8,6 |
Spotreba paliva (l/100km) | |
mesto | 10,9 |
mimo mesta | 6,1 |
celkovo | 8,0 |
v teste | 8,8 |
Emisia CO2 (g/km) | 208 |