SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Naftová šelma – Jaguar S-Type 2,7 D

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

Nafta mu pristane
Na vývoj vlastného motora je neskoro, preto Jaguar použil výsledok spolupráce značiek Ford a PSA. Šesťvalcový diesel 2,7 D V6 s dvomi turbudúchadlami sa naučil dobrým mravom už v limuzíne Peugeot 607. Tu je rovnako kultivovaný, silný a prekvapujúco úsporný. V priemere spotreboval 8,8 l/100 km a viac si zapýtal iba pri rýchlejšej jazde v kopcoch. Trochu lepšie by si s motorom mohla rozumieť šesťstupňová prevodovka. Zrejme si je toho vedomý aj Jaguár, lebo ponúka tiež manuálnu verziu. O radosti z jazdy svedčí výkon motora 152 kW (207 k) a krútiaci moment 435 Nm. Motor sa v aute cíti ako ryba vo vode, akurát pruženie podvozka na vlnitom povrchu ciest by mohlo mať lepšiu charakteristiku. Kombinácia naftového motora a limuzíny Jaguar môže spočiatku znieť ako keby niekto kŕmil šelmu zeleninou. V praxi sa táto kombinácia ukázala celkom normálna a vydarená.

Moderné spomienky na minulosť
Interiér
modelu S type ponúka nízke sedenie takmer na podlahe, typické pre športovo ladené limuzíny. naopak drevený obklad, koža a dizajn prístrojov oživuje spomienky na legendárne autá značky. Na použitý plast medzi ušľachtilými materiálmi, možno mať svoj vlastný názor, v každom prípade kvalita dielenského spracovania bola mimoriadne vysoká. Vyskúšať sme mohli model s navigačným systémom, ktorý funguje vo všetkých civilizovaných krajinách, teda mimo Slovenska. Palubný systém má sedem palcov dotykový monitor s prehľadným ovládaním klimatizácie autorádia a celého set-up menu vozidla. Pod rúškom konzervativizmu sa ukrýva najnovšia technika a dnes bežný štandard limuzín ako šesť airbagov, bixenónové svetlomety, elektricky ovládané sedadlá a volant s pamäťou či iné drobnosti.
Od batožinového priestoru objemu 400 l nemožno čakať zázraky, pretože je trochu plytký, napokon na priemernú cestovnú batožinu typického majiteľa to rozhodne stačí.

Pre náročných a bohatých
Jednotlivé verzie vybavenia limuzíny S-TYPE majú označenie Classic a Executive. Okrem nich je  v ponuke príplatkového vybavenia osobitný komplet High Luxury. Pri všetkých verziách je štandardom elektricky ovládaná parkovacia brzda, dvojzónová automatická klimatizácia a elektronický stabilizačný systém DSC (ESP). Bezpečnostné vybavenie zahŕňa systém ARTS, ktorý pomocou ultrazvukových senzorov premeriava polohu osoby na sedadle spolujazdca a adaptívne prispôsobuje intenzitu nafúknutia airbagov.

Jaguar S-Type - niekoľko faktov
Stredný modelový rad S-Type zastupuje značku Jaguar vo vyššej strednej triede. Vyrába sa roku 1999, na jar 2004 bol výrazne modernizovaný ako modelový rok 2005. Modernizácia zahŕňala mierny facelift (maska, predný nárazník), tvarovo prepracované zadné čelo, zmenené zadné svetlá a nový zadný nárazník. V interiéri dostal S-TYPE kruhové prístroje s multifunkčnými displejmi, pribudla možnosť objednať si hliníkové obklady prístrojového panelu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-TYPE prednú kapotu vyrobenú z hliníka a akumulátorová batéria je uložená pod podlahou batožinového priestoru. Základný design karosérie sa modernizáciou nezmenil, naďalej obsahuje typické štylistické prvky slávnych modelov Jaguar Mk. II a S-TYPE zo 60. rokov minulého storočia. Limuzína s charakteristickou zaoblenou karosériou, dlhá 4,86 metra, má pomerne nízky koeficient aerodynamického odporu 0,31.


Naše hodnotenie

+

-

kultivovaný chod spolupráca s aut. prevodovkou
primeraný výkon oneskorená reakcia na plyn. pedál
priaznivá cena


Jaguar S-Type 2,7 D Executive

Základná cena pre V6 2,7 D 1 686 000 Sk
Cena testovaného modelu 1 964 300 Sk



ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm) 4861
Šírka (mm) 1818
Výška (mm) 1447
Rázvor (mm) 2909
Objem batožinového priestoru (dm3) 400-810
Objem palivovej nádrže (l) 69,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1734
Užitočná hmotnosť (kg) 521
PODVOZOK
Pneumatiky 235/50 R 17
Brzdy vpredu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 300 x 30
Brzdy vzadu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 288 x 20
MOTOR
Počet valcov/ventilov 6/24
Objem (cm3) 2720
Druh paliva Motorová nafta
Maximálny výkon (kW/k) 152/207
pri otáčkach (min-1) 4000
Max. krútiaci moment (Nm) 435
Pri otáčkach (min-1) 1900
Prevodovka 6-stupňová automatická
DYNAMICKÉ VLASTNOSTI A SPOTREBA
Maximálna rýchlosť (km/h) 227
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,6
Spotreba paliva (l/100km)
mesto 10,9
mimo mesta 6,1
celkovo 8,0
v teste 8,8
Emisia CO2 (g/km) 208

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 707
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 272
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 521
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 160
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 234
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 534
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 274
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


9 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


7 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  4. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 965
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 023
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 797
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 696
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 704
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 645
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu