SME

Naftová šelma – Jaguar S-Type 2,7 D

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

Jaguar stále intenzívnejšie hľadá cestu, ako sa dostať pod kožu čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tradiční priaznivci značky by naftovým motorom pohrdli , no moderný Európan vie, že diesel v limuzíne má malú spotrebu, je ekologický a dostatočne rýchly.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nafta mu pristane
Na vývoj vlastného motora je neskoro, preto Jaguar použil výsledok spolupráce značiek Ford a PSA. Šesťvalcový diesel 2,7 D V6 s dvomi turbudúchadlami sa naučil dobrým mravom už v limuzíne Peugeot 607. Tu je rovnako kultivovaný, silný a prekvapujúco úsporný. V priemere spotreboval 8,8 l/100 km a viac si zapýtal iba pri rýchlejšej jazde v kopcoch. Trochu lepšie by si s motorom mohla rozumieť šesťstupňová prevodovka. Zrejme si je toho vedomý aj Jaguár, lebo ponúka tiež manuálnu verziu. O radosti z jazdy svedčí výkon motora 152 kW (207 k) a krútiaci moment 435 Nm. Motor sa v aute cíti ako ryba vo vode, akurát pruženie podvozka na vlnitom povrchu ciest by mohlo mať lepšiu charakteristiku. Kombinácia naftového motora a limuzíny Jaguar môže spočiatku znieť ako keby niekto kŕmil šelmu zeleninou. V praxi sa táto kombinácia ukázala celkom normálna a vydarená.

SkryťVypnúť reklamu

Moderné spomienky na minulosť
Interiér
modelu S type ponúka nízke sedenie takmer na podlahe, typické pre športovo ladené limuzíny. naopak drevený obklad, koža a dizajn prístrojov oživuje spomienky na legendárne autá značky. Na použitý plast medzi ušľachtilými materiálmi, možno mať svoj vlastný názor, v každom prípade kvalita dielenského spracovania bola mimoriadne vysoká. Vyskúšať sme mohli model s navigačným systémom, ktorý funguje vo všetkých civilizovaných krajinách, teda mimo Slovenska. Palubný systém má sedem palcov dotykový monitor s prehľadným ovládaním klimatizácie autorádia a celého set-up menu vozidla. Pod rúškom konzervativizmu sa ukrýva najnovšia technika a dnes bežný štandard limuzín ako šesť airbagov, bixenónové svetlomety, elektricky ovládané sedadlá a volant s pamäťou či iné drobnosti.
Od batožinového priestoru objemu 400 l nemožno čakať zázraky, pretože je trochu plytký, napokon na priemernú cestovnú batožinu typického majiteľa to rozhodne stačí.

SkryťVypnúť reklamu

Pre náročných a bohatých
Jednotlivé verzie vybavenia limuzíny S-TYPE majú označenie Classic a Executive. Okrem nich je  v ponuke príplatkového vybavenia osobitný komplet High Luxury. Pri všetkých verziách je štandardom elektricky ovládaná parkovacia brzda, dvojzónová automatická klimatizácia a elektronický stabilizačný systém DSC (ESP). Bezpečnostné vybavenie zahŕňa systém ARTS, ktorý pomocou ultrazvukových senzorov premeriava polohu osoby na sedadle spolujazdca a adaptívne prispôsobuje intenzitu nafúknutia airbagov.

Jaguar S-Type - niekoľko faktov
Stredný modelový rad S-Type zastupuje značku Jaguar vo vyššej strednej triede. Vyrába sa roku 1999, na jar 2004 bol výrazne modernizovaný ako modelový rok 2005. Modernizácia zahŕňala mierny facelift (maska, predný nárazník), tvarovo prepracované zadné čelo, zmenené zadné svetlá a nový zadný nárazník. V interiéri dostal S-TYPE kruhové prístroje s multifunkčnými displejmi, pribudla možnosť objednať si hliníkové obklady prístrojového panelu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-TYPE prednú kapotu vyrobenú z hliníka a akumulátorová batéria je uložená pod podlahou batožinového priestoru. Základný design karosérie sa modernizáciou nezmenil, naďalej obsahuje typické štylistické prvky slávnych modelov Jaguar Mk. II a S-TYPE zo 60. rokov minulého storočia. Limuzína s charakteristickou zaoblenou karosériou, dlhá 4,86 metra, má pomerne nízky koeficient aerodynamického odporu 0,31.

SkryťVypnúť reklamu


Naše hodnotenie

-

kultivovaný chod spolupráca s aut. prevodovkou
primeraný výkon oneskorená reakcia na plyn. pedál
priaznivá cena


Jaguar S-Type 2,7 D Executive

Základná cena pre V6 2,7 D 1 686 000 Sk
Cena testovaného modelu 1 964 300 Sk



ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm) 4861
Šírka (mm) 1818
Výška (mm) 1447
Rázvor (mm) 2909
Objem batožinového priestoru (dm3) 400-810
Objem palivovej nádrže (l) 69,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1734
Užitočná hmotnosť (kg) 521
PODVOZOK
Pneumatiky 235/50 R 17
Brzdy vpredu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 300 x 30
Brzdy vzadu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmer kotúčov (mm) 288 x 20
MOTOR
Počet valcov/ventilov 6/24
Objem (cm3) 2720
Druh paliva Motorová nafta
Maximálny výkon (kW/k) 152/207
pri otáčkach (min-1) 4000
Max. krútiaci moment (Nm) 435
Pri otáčkach (min-1) 1900
Prevodovka 6-stupňová automatická
DYNAMICKÉ VLASTNOSTI A SPOTREBA
Maximálna rýchlosť (km/h) 227
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,6
Spotreba paliva (l/100km)
mesto 10,9
mimo mesta 6,1
celkovo 8,0
v teste 8,8
Emisia CO2 (g/km) 208

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 240
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 043
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 836
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 887
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 689
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 317
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 099
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  4. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  5. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  6. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  7. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  8. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 221
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 372
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 910
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 888
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 901
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 929
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 6 047
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 701
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu