Útok na špicu hitparádyHonda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedčivejšie správanie na ceste.
Práve v tejto oblasti súčasná generácia dosť citeľne zaostáva a preto bolo dosiahnutie lepších jazdných vlastností jednou z priorít výrobcu. Vďaka nižšiemu ťažisku ( o 35 mm), širšiemu rozchodu kolies (o 30 mm) a strmšiemu riadeniu s rýchlejšou odozvou má byť nová CR-V precíznejšie ovládateľná, stabilnejšia, odolnejšia voči prudkým zmenám smeru a zásluhou lepšieho vyváženia aj oveľa zábavnejšia. K zvýšeniu jej suverenity na ceste prispejú tiež väčšie 17 alebo 18-palcové kolesá (za príplatok), ktoré pod veľkou karosériou už nepôsobia natoľko subtílne ako tomu je v prípade proporčne menších kolies u súčasnej generácie.
Pokiaľ ide o pohon všetkých 4 kolies, Honda ostáva pri systéme Real Time 4WD, ktorý akonáhle predné kolesá začnú strácať adhéziu automaticky pripojí zadné. Zázraky v teréne ani od tretej generácie CR-V preto neočakávajte, hoci nový systém dokáže preniesť až o 20% krútiaceho momentu viac.
Vzhľadovo je novinka na prvý pohľad väčšia, mohutnejšia a oblejšia než predchodca. Zároveň si nemožno nevšimnúť, že dizajnéri sa evidentne inšpirovali u niektorých konkurenčných modelov. Z bočného profilu nám veľmi pripomína Lexus RX, zozadu Volvo XC 90. Keď už spomíname zadné partie, dôležitou zmenou je, že veko batožinového priestoru sa bude odteraz vyklápať hore. Rezerva sa preto presťahovala pod podlahu batožinového priestoru, kde je ďalší úložný priestor hlboký 330 mm. V rámci zvyšovania prízvuku na bezpečnosť Honda prvýkrát v kategórii SUV zavádza niekoľko nových technológii, ako napríklad adaptívny tempomat ACC, predkolízny systém CMBS, či stabilizačný systém VSA prepojený so stabilizáciou prívesu TSA. Štandardom budú čelné, bočné aj okenné airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a na zapínanie bezpečnostných pásov bude teraz pípajúci „policajt“ dozerať aj v prípade zadných pasažierov.
Z ďalších prvkov výbavy spomeňme natáčacie predné reflektory, sedadlo vodiča nastaviteľné 8 smermi, panoramatické strešné okno či parkovaciu kameru. Pod kapotou bude slúžiť zážihový dvojliter i-VTEC odvodený od motora 1.8 zo Civica s výkonom 110 kW/150 k. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním CR-V z 0 na 100 km/h šprintuje za 10,2 s, s 5-stupňovým automatom za 12,2 s. Druhou alternatívou má byť turbodiesel 2.2 i-CTDi (103 kW/140 k), ktorý vďaka vylepšenej aerodynamike dosahuje o 12% nižšiu spotrebu paliva než súčasný model.