SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Honda CRV - oficiálne informácie

Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedči

Útok na špicu hitparády
Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedčivejšie správanie na ceste. 
 Práve v tejto oblasti súčasná generácia dosť citeľne zaostáva a preto bolo dosiahnutie lepších jazdných vlastností jednou z priorít výrobcu. Vďaka nižšiemu ťažisku ( o 35 mm), širšiemu rozchodu kolies (o 30 mm) a strmšiemu riadeniu s rýchlejšou odozvou má byť nová CR-V precíznejšie ovládateľná, stabilnejšia, odolnejšia voči prudkým zmenám smeru a zásluhou lepšieho vyváženia aj oveľa zábavnejšia. K zvýšeniu jej suverenity na ceste prispejú tiež väčšie 17 alebo 18-palcové kolesá (za príplatok), ktoré pod veľkou karosériou už nepôsobia natoľko subtílne ako tomu je v prípade proporčne menších kolies u súčasnej generácie. Pokiaľ ide o pohon všetkých 4 kolies, Honda ostáva pri systéme Real Time 4WD, ktorý akonáhle predné kolesá začnú strácať adhéziu automaticky pripojí zadné. Zázraky v teréne ani od tretej generácie CR-V preto neočakávajte, hoci nový systém dokáže preniesť až o 20% krútiaceho momentu viac.
Vzhľadovo je novinka na prvý pohľad väčšia, mohutnejšia a oblejšia než predchodca. Zároveň si nemožno nevšimnúť, že dizajnéri sa evidentne inšpirovali u niektorých konkurenčných modelov. Z bočného profilu nám veľmi pripomína Lexus RX, zozadu Volvo XC 90. Keď už spomíname zadné partie, dôležitou zmenou je, že veko batožinového priestoru sa bude odteraz vyklápať hore. Rezerva sa preto presťahovala pod podlahu batožinového priestoru, kde je ďalší úložný priestor hlboký 330 mm. V rámci zvyšovania prízvuku na bezpečnosť Honda prvýkrát v kategórii SUV zavádza niekoľko nových technológii, ako napríklad adaptívny tempomat ACC, predkolízny systém CMBS, či stabilizačný systém VSA prepojený so stabilizáciou prívesu TSA. Štandardom budú čelné, bočné aj okenné airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a na zapínanie bezpečnostných pásov bude teraz pípajúci „policajt“ dozerať aj v prípade zadných pasažierov.
Z ďalších prvkov výbavy spomeňme natáčacie predné reflektory, sedadlo vodiča nastaviteľné 8 smermi, panoramatické strešné okno či parkovaciu kameru. Pod kapotou bude slúžiť zážihový dvojliter i-VTEC odvodený od motora 1.8 zo Civica s výkonom 110 kW/150 k. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním CR-V z 0 na 100 km/h šprintuje za 10,2 s, s 5-stupňovým automatom za 12,2 s. Druhou alternatívou má byť turbodiesel 2.2 i-CTDi (103 kW/140 k), ktorý vďaka vylepšenej aerodynamike dosahuje o 12% nižšiu spotrebu paliva než súčasný model.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 361
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 567
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 000
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 206
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 140
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 101
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 397
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 964
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 391
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Autorská strana Petra Schutza

Sudcovia v klepetách a testovací vabank (týždeň podľa Schutza)

Takmer dvadsaťpäť odchytených sudcov je unikát.

Akcia Víchrica.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N