Honda CRV - oficiálne informácie

Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedči

Útok na špicu hitparády
Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedčivejšie správanie na ceste. 
 Práve v tejto oblasti súčasná generácia dosť citeľne zaostáva a preto bolo dosiahnutie lepších jazdných vlastností jednou z priorít výrobcu. Vďaka nižšiemu ťažisku ( o 35 mm), širšiemu rozchodu kolies (o 30 mm) a strmšiemu riadeniu s rýchlejšou odozvou má byť nová CR-V precíznejšie ovládateľná, stabilnejšia, odolnejšia voči prudkým zmenám smeru a zásluhou lepšieho vyváženia aj oveľa zábavnejšia. K zvýšeniu jej suverenity na ceste prispejú tiež väčšie 17 alebo 18-palcové kolesá (za príplatok), ktoré pod veľkou karosériou už nepôsobia natoľko subtílne ako tomu je v prípade proporčne menších kolies u súčasnej generácie. Pokiaľ ide o pohon všetkých 4 kolies, Honda ostáva pri systéme Real Time 4WD, ktorý akonáhle predné kolesá začnú strácať adhéziu automaticky pripojí zadné. Zázraky v teréne ani od tretej generácie CR-V preto neočakávajte, hoci nový systém dokáže preniesť až o 20% krútiaceho momentu viac.
Vzhľadovo je novinka na prvý pohľad väčšia, mohutnejšia a oblejšia než predchodca. Zároveň si nemožno nevšimnúť, že dizajnéri sa evidentne inšpirovali u niektorých konkurenčných modelov. Z bočného profilu nám veľmi pripomína Lexus RX, zozadu Volvo XC 90. Keď už spomíname zadné partie, dôležitou zmenou je, že veko batožinového priestoru sa bude odteraz vyklápať hore. Rezerva sa preto presťahovala pod podlahu batožinového priestoru, kde je ďalší úložný priestor hlboký 330 mm. V rámci zvyšovania prízvuku na bezpečnosť Honda prvýkrát v kategórii SUV zavádza niekoľko nových technológii, ako napríklad adaptívny tempomat ACC, predkolízny systém CMBS, či stabilizačný systém VSA prepojený so stabilizáciou prívesu TSA. Štandardom budú čelné, bočné aj okenné airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a na zapínanie bezpečnostných pásov bude teraz pípajúci „policajt“ dozerať aj v prípade zadných pasažierov.
Z ďalších prvkov výbavy spomeňme natáčacie predné reflektory, sedadlo vodiča nastaviteľné 8 smermi, panoramatické strešné okno či parkovaciu kameru. Pod kapotou bude slúžiť zážihový dvojliter i-VTEC odvodený od motora 1.8 zo Civica s výkonom 110 kW/150 k. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním CR-V z 0 na 100 km/h šprintuje za 10,2 s, s 5-stupňovým automatom za 12,2 s. Druhou alternatívou má byť turbodiesel 2.2 i-CTDi (103 kW/140 k), ktorý vďaka vylepšenej aerodynamike dosahuje o 12% nižšiu spotrebu paliva než súčasný model.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 573
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 18 317
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 226
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 978
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 647
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 306
  7. Štefánka by Pulitzer 5 264
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 3 893
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 505
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 009

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Taliansky novinár: Náš zdroj mal prístup k telefonátu Fica s Vadalom

Malo by byť v záujme Slovenska, aby jeho ekonomika nebola otrávená mafiánskym kapitálom, vraví CARLO BONINI z denníka La Repubblica.

DOMOV

Talianski novinári spochybnili Ficove slová o telefonáte

Talianska prokuratúra vraj poprela, že by vedela o telefonáte s Vadalom.

PLUS

Panská roztopaš. Ako sa v Tatrách kedysi lyžovalo a sánkovalo

Pozrite si krásne historické fotografie.

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.