Honda CRV - oficiálne informácie

Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedči

Útok na špicu hitparády
Honda zverejnila prvé oficiálne informácie o novej generácii modelu CR-V. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na parížskom autosalóne koncom septembra. Jej hlavnými heslami sú vyššia bezpečnosť, praktickejší interiér, luxusnejšia výbava a najmä presvedčivejšie správanie na ceste. 
 Práve v tejto oblasti súčasná generácia dosť citeľne zaostáva a preto bolo dosiahnutie lepších jazdných vlastností jednou z priorít výrobcu. Vďaka nižšiemu ťažisku ( o 35 mm), širšiemu rozchodu kolies (o 30 mm) a strmšiemu riadeniu s rýchlejšou odozvou má byť nová CR-V precíznejšie ovládateľná, stabilnejšia, odolnejšia voči prudkým zmenám smeru a zásluhou lepšieho vyváženia aj oveľa zábavnejšia. K zvýšeniu jej suverenity na ceste prispejú tiež väčšie 17 alebo 18-palcové kolesá (za príplatok), ktoré pod veľkou karosériou už nepôsobia natoľko subtílne ako tomu je v prípade proporčne menších kolies u súčasnej generácie. Pokiaľ ide o pohon všetkých 4 kolies, Honda ostáva pri systéme Real Time 4WD, ktorý akonáhle predné kolesá začnú strácať adhéziu automaticky pripojí zadné. Zázraky v teréne ani od tretej generácie CR-V preto neočakávajte, hoci nový systém dokáže preniesť až o 20% krútiaceho momentu viac.
Vzhľadovo je novinka na prvý pohľad väčšia, mohutnejšia a oblejšia než predchodca. Zároveň si nemožno nevšimnúť, že dizajnéri sa evidentne inšpirovali u niektorých konkurenčných modelov. Z bočného profilu nám veľmi pripomína Lexus RX, zozadu Volvo XC 90. Keď už spomíname zadné partie, dôležitou zmenou je, že veko batožinového priestoru sa bude odteraz vyklápať hore. Rezerva sa preto presťahovala pod podlahu batožinového priestoru, kde je ďalší úložný priestor hlboký 330 mm. V rámci zvyšovania prízvuku na bezpečnosť Honda prvýkrát v kategórii SUV zavádza niekoľko nových technológii, ako napríklad adaptívny tempomat ACC, predkolízny systém CMBS, či stabilizačný systém VSA prepojený so stabilizáciou prívesu TSA. Štandardom budú čelné, bočné aj okenné airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a na zapínanie bezpečnostných pásov bude teraz pípajúci „policajt“ dozerať aj v prípade zadných pasažierov.
Z ďalších prvkov výbavy spomeňme natáčacie predné reflektory, sedadlo vodiča nastaviteľné 8 smermi, panoramatické strešné okno či parkovaciu kameru. Pod kapotou bude slúžiť zážihový dvojliter i-VTEC odvodený od motora 1.8 zo Civica s výkonom 110 kW/150 k. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním CR-V z 0 na 100 km/h šprintuje za 10,2 s, s 5-stupňovým automatom za 12,2 s. Druhou alternatívou má byť turbodiesel 2.2 i-CTDi (103 kW/140 k), ktorý vďaka vylepšenej aerodynamike dosahuje o 12% nižšiu spotrebu paliva než súčasný model.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 487
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 142
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 497
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 483
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 939
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 390
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 250
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 894
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 515