Renault investuje do Dacie celkovo 356 miliónov EUR

Bukurešť 1. apríla (TASR) - Francúzska automobilka Renault SA očakáva, že náklady na transformáciu rumunskej dcéry Dacia na významného vývozcu do roka ...

Bukurešť 1. apríla (TASR) - Francúzska automobilka Renault SA očakáva, že náklady na transformáciu rumunskej dcéry Dacia na významného vývozcu do roka 2004 dosiahnu 356 miliónov EUR (316 miliónov USD). Peniaze použije aj na zlepšenie kontroly kvality, aby vozidlá spĺňali normy Renaultu, na preškolenie predajného a marketingového personálu, inštaláciu počítačových systémov a zlepšenie efektívnosti dodávateľskej siete a popredajných služieb.

Ako informuje agentúra Reuters, automobilka chce do konca roka 2010 vyvážať približne 500 000 vozidiel ročne, čo bude vyžadovať intenzívnu modernizáciu zastaranej továrne Dacie. Veľké výdavky však znamenajú, že Dacia nemá šancu rýchlo sa zotaviť z vlaňajšej straty, keďže dopyt klesá na domácom trhu, kde automobilka má všetko iné, len nie dominantné postavenie.

Uvedených 356 miliónov EUR však neobsahuje investície do nového modelu Dacie, ktorú chce uviesť na trh v roku 2004 s cenou 5 000 EUR. Nový model X90, ktorým chce Renault prekonať úspech Volkswagenu, ktorý dokázal z českej Škody urobiť uznávanú značku, bude vyrábať aj nová ruská továreň v Mioveni a o tretej lokalite ešte musí rozhodnúť.

Pred začiatkom výroby však Renault musí modernizovať rumunskú továreň, znížiť pracovnú silu, zvýšiť produktivitu a dať spoločnosti rýchly kurz pravidiel konkurovania na voľnom trhu.

Renault už vydal 89,1 milióna EUR na modernizáciu výrobných liniek pre súčasné modely a vypracoval renovačné plány na tento rok, ktoré ho budú stáť ďalších 156,5 milióna EUR.

(1 EUR = 43,624 SKK, 1 USD = 49,145 SKK)

* 1 sov

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.