Land Rover Defender stále žije

Na jesennom autosalóne v Paríži predstaví Land Rover svoj najstarší model Defender v modernizovanej podobe. Pôvodne mal byť Defender už nahradený modernejším nástupcom, no na základe dopytu zákazníkov sa výrobca rozhodol odložiť dôchodok najmenej do r

   Na jesennom autosalóne v Paríži predstaví Land Rover svoj najstarší model Defender v modernizovanej podobe. Pôvodne mal byť Defender už nahradený modernejším nástupcom, no na základe dopytu zákazníkov sa výrobca rozhodol odložiť dôchodok najmenej do roku 2010. Nesmrteľný Land Rover Defender v najlepších rokoch dostane nové pohonné ústrojenstvo aby splnil vyššie nároky z hľadiska hluku, vibrácií a emisných predpisov.
   Starší motor Td5 nahradí moderný štvorvalcový turbodiesel Ford s výkonom 90 kW (122 k). Použitím šesťstupňovej prevodovky sa zvýši ťažná sila Defenderu pri malých rýchlostiach a súčasne zlepší akustický komfort v kabíne na diaľnici. Nový prístrojový panel má už aj otáčkomer a osvetlenie pomocou LED diód. 
   Rekonštruovaná ventilačná a vykurovacia sústava má o 50 % väčší výkon, vďaka čomu sa vnútorný priestor kabíny zohreje o 40 % rýchlejšie. Land Rover Defender sa vyrába od roku 1990 ako štvrtá generácia legendárneho modelu Land Rover Series 1 z roku 1948. Výrobná kapacita , limitovaná veľkým podielom ručnej práce, je približne 25 000 kusov ročne. Od roku 1948 bolo celkovo vyrobených vyše 1,8 milióna kusov radu Defender a jeho predchodcov, z ktorých je doteraz v prevádzke približne 70 %.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.