Na jesennom autosalóne v Paríži predstaví Land Rover svoj najstarší model Defender v modernizovanej podobe. Pôvodne mal byť Defender už nahradený modernejším nástupcom, no na základe dopytu zákazníkov sa výrobca rozhodol odložiť dôchodok najmenej do roku 2010. Nesmrteľný Land Rover Defender v najlepších rokoch dostane nové pohonné ústrojenstvo aby splnil vyššie nároky z hľadiska hluku, vibrácií a emisných predpisov.
Starší motor Td5 nahradí moderný štvorvalcový turbodiesel Ford s výkonom 90 kW (122 k). Použitím šesťstupňovej prevodovky sa zvýši ťažná sila Defenderu pri malých rýchlostiach a súčasne zlepší akustický komfort v kabíne na diaľnici. Nový prístrojový panel má už aj otáčkomer a osvetlenie pomocou LED diód.
Rekonštruovaná ventilačná a vykurovacia sústava má o 50 % väčší výkon, vďaka čomu sa vnútorný priestor kabíny zohreje o 40 % rýchlejšie. Land Rover Defender sa vyrába od roku 1990 ako štvrtá generácia legendárneho modelu Land Rover Series 1 z roku 1948. Výrobná kapacita , limitovaná veľkým podielom ručnej práce, je približne 25 000 kusov ročne. Od roku 1948 bolo celkovo vyrobených vyše 1,8 milióna kusov radu Defender a jeho predchodcov, z ktorých je doteraz v prevádzke približne 70 %.
Autor: rch