Svalnatý severan – Volvo S40 D5

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejš

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu D5 s automatickou prevodovkou.

Jedinečnosť
Dnes sa iba veľmi ťažko hľadajú komerčne úspešné autá, ktoré by mali vlastnú identitu , tak ako otlačok prsta. Volvo S40 síce ťaží z koncernovej spolupráce s materskou značkou Ford, ale navonok to nedáva najavo. Karoséria má vlastný rukopis, zaujímavé detaily a tiež extrémne malý nakladací otvor batožinového priestoru. Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti jednoznačne odporúčame kombi. Na druhej strane všetko závisí od nárokov a tak pekne strihnuté Volvo S40 mnohých poteší. Celkom dobre sa nám zdala zvládnutá aerodynamika (nízky aerodynamický hluk) a tiež interiér. Vzadu nie je miesta dvakrát veľa, ale na auto nižšej strednej triedy to postačí. Popri jednoduchosti tvarov vynikne stredová konzola „air panel“ a tiež praktické miesto na odkladanie za ním. Usporiadanie tlačidiel na ovládacom „vzdušnom“ paneli je rozhodne svojské. Skrátka pri bežnej praxi častej výmeny áut sme sa teraz museli na chvíľu zastaviť a precvičiť si základné úkony. Stačí si zvyknúť na menšie tlačidlá a potom je to úplne v poriadku.

Chrbát sa potešil
Volvo S40 nepatrí k lacným kompaktom, preto sme neustále hľadali dôvody ako oponentom zdôvodniť vysokú cenu auta. Svoje robí meno značky, ale silnému severanovi nemožno uprieť tuhosť karosérie , dobre zvládnuté detaily, príjemný interiér a sedadlá, aké iné značky neponúknu ani za príplatok. Športovými korýtkami ich nazvať nemožno, poskytujú však nenormálne vysoký komfort sedenia, dobrú oporu a keď po pár hodinách cesty zastavíte doma na dvore, nechce sa vám vystúpiť. Potešil nás tiež dobrý zvuk audiosústavy, posed za volantom a výhľad dopredu. Robustná karoséria neustúpila a nasadanie dozadu nie je dvakrát pohodlné.

Hrubý hlas obra
Volvo S40 sa môže v tomto roku pochváliť silným naftovým motorom 2,4 D5 s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Nezameniteľný drsný zvuk päťvalcového motora provokuje vodiča, ale v konečnom dôsledku by mohol byť motor tichší. Výkon mu rozhodne nechýba a nebyť pomalej päťstupňovej automatickej prevodovky Volvo S40 D5 by bolo schopné poriadne prehnať aj novú Octaviu RS TDI. Ani automat ako tlmič vášne nezmení skutočnosť, že motor D5 urobil z limuzíny rýchle auto vhodné na dlhé cesty. Naftový päťvalec sa rozhodne lepšie cíti vo vysokej rýchlosti na diaľnici než v uliciach mesta. Cestovateľský ráz auta umocňujú perfektné predné sedadlá a vydarená ergonómia pracoviska vodiča. Priemernú spotrebu 7,8 l/100 km určite ospravedlnia pozoruhodné jazdné výkony ako maximálna rýchlosť 225 km/h a zrýchlenie z 0-100 km za 8,5 s. S manuálnou prevodovkou by to bolo rozhodne lepšie.

Nenápadne zaobalená dynamika. Karoséria S40 D5 vyniká dynamikou a torznou tuhosťou. Podvozok presne vedie stopu, pokiaľ nepríde na nerovnosti, pretože tam sa stáva nervóznejší a hlučný.


Verzia D5 má dva výfuky, disky z ľahkých zliatin a kontinuálny ťah motora.







Päťstupňovej automatike nemožno uprieť istú dávku komfortu. Radenie je na dnešnú dobu pomalé a chýba aj šiesty rýchlostný stupeň. Viac radosti z jazdy by ponúkla manuálna prevodovka, ale tá v ponuke (pre motor D5) nie je.

Riešenie stredovej vzdušnej konzoly je ojedinelé a veľmi trefné.



Batožinový priestor nepatrí k silným stránkam auta, najmä v kombinácii s úzkym vstupným otvorom.





Predné sedadlá si zaslúžia jednotku s hviezdičkou, hoci by vzhľadom na cenu auta mohli mať elektrické nastavovanie.






Naše hodnotenie

+

-

sila a krútiaci moment automatická prevodovka
výborný ťah cena verzie D5
spotreba s ohľadom na výkon zvuk motora


 
Cena modelu od 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 079 000 Sk
Motor naftový päťvalec, D5 2,4 l
Výkon motora 132 /180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Objem batožinového priestoru 405 l
Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 353
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 432
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 319
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 168
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 380
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 935
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 875
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 736
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 656
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.