SME
Streda, 24. apríl , 2019

Svalnatý severan – Volvo S40 D5

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejš

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu D5 s automatickou prevodovkou.

Jedinečnosť
Dnes sa iba veľmi ťažko hľadajú komerčne úspešné autá, ktoré by mali vlastnú identitu , tak ako otlačok prsta. Volvo S40 síce ťaží z koncernovej spolupráce s materskou značkou Ford, ale navonok to nedáva najavo. Karoséria má vlastný rukopis, zaujímavé detaily a tiež extrémne malý nakladací otvor batožinového priestoru. Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti jednoznačne odporúčame kombi. Na druhej strane všetko závisí od nárokov a tak pekne strihnuté Volvo S40 mnohých poteší. Celkom dobre sa nám zdala zvládnutá aerodynamika (nízky aerodynamický hluk) a tiež interiér. Vzadu nie je miesta dvakrát veľa, ale na auto nižšej strednej triedy to postačí. Popri jednoduchosti tvarov vynikne stredová konzola „air panel“ a tiež praktické miesto na odkladanie za ním. Usporiadanie tlačidiel na ovládacom „vzdušnom“ paneli je rozhodne svojské. Skrátka pri bežnej praxi častej výmeny áut sme sa teraz museli na chvíľu zastaviť a precvičiť si základné úkony. Stačí si zvyknúť na menšie tlačidlá a potom je to úplne v poriadku.

Chrbát sa potešil
Volvo S40 nepatrí k lacným kompaktom, preto sme neustále hľadali dôvody ako oponentom zdôvodniť vysokú cenu auta. Svoje robí meno značky, ale silnému severanovi nemožno uprieť tuhosť karosérie , dobre zvládnuté detaily, príjemný interiér a sedadlá, aké iné značky neponúknu ani za príplatok. Športovými korýtkami ich nazvať nemožno, poskytujú však nenormálne vysoký komfort sedenia, dobrú oporu a keď po pár hodinách cesty zastavíte doma na dvore, nechce sa vám vystúpiť. Potešil nás tiež dobrý zvuk audiosústavy, posed za volantom a výhľad dopredu. Robustná karoséria neustúpila a nasadanie dozadu nie je dvakrát pohodlné.

Hrubý hlas obra
Volvo S40 sa môže v tomto roku pochváliť silným naftovým motorom 2,4 D5 s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Nezameniteľný drsný zvuk päťvalcového motora provokuje vodiča, ale v konečnom dôsledku by mohol byť motor tichší. Výkon mu rozhodne nechýba a nebyť pomalej päťstupňovej automatickej prevodovky Volvo S40 D5 by bolo schopné poriadne prehnať aj novú Octaviu RS TDI. Ani automat ako tlmič vášne nezmení skutočnosť, že motor D5 urobil z limuzíny rýchle auto vhodné na dlhé cesty. Naftový päťvalec sa rozhodne lepšie cíti vo vysokej rýchlosti na diaľnici než v uliciach mesta. Cestovateľský ráz auta umocňujú perfektné predné sedadlá a vydarená ergonómia pracoviska vodiča. Priemernú spotrebu 7,8 l/100 km určite ospravedlnia pozoruhodné jazdné výkony ako maximálna rýchlosť 225 km/h a zrýchlenie z 0-100 km za 8,5 s. S manuálnou prevodovkou by to bolo rozhodne lepšie.

Nenápadne zaobalená dynamika. Karoséria S40 D5 vyniká dynamikou a torznou tuhosťou. Podvozok presne vedie stopu, pokiaľ nepríde na nerovnosti, pretože tam sa stáva nervóznejší a hlučný.


Verzia D5 má dva výfuky, disky z ľahkých zliatin a kontinuálny ťah motora.







Päťstupňovej automatike nemožno uprieť istú dávku komfortu. Radenie je na dnešnú dobu pomalé a chýba aj šiesty rýchlostný stupeň. Viac radosti z jazdy by ponúkla manuálna prevodovka, ale tá v ponuke (pre motor D5) nie je.

Riešenie stredovej vzdušnej konzoly je ojedinelé a veľmi trefné.



Batožinový priestor nepatrí k silným stránkam auta, najmä v kombinácii s úzkym vstupným otvorom.





Predné sedadlá si zaslúžia jednotku s hviezdičkou, hoci by vzhľadom na cenu auta mohli mať elektrické nastavovanie.






Naše hodnotenie

+

-

sila a krútiaci moment automatická prevodovka
výborný ťah cena verzie D5
spotreba s ohľadom na výkon zvuk motora


 
Cena modelu od 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 079 000 Sk
Motor naftový päťvalec, D5 2,4 l
Výkon motora 132 /180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Objem batožinového priestoru 405 l
Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto