SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Svalnatý severan – Volvo S40 D5

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejš

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu D5 s automatickou prevodovkou.

Jedinečnosť
Dnes sa iba veľmi ťažko hľadajú komerčne úspešné autá, ktoré by mali vlastnú identitu , tak ako otlačok prsta. Volvo S40 síce ťaží z koncernovej spolupráce s materskou značkou Ford, ale navonok to nedáva najavo. Karoséria má vlastný rukopis, zaujímavé detaily a tiež extrémne malý nakladací otvor batožinového priestoru. Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti jednoznačne odporúčame kombi. Na druhej strane všetko závisí od nárokov a tak pekne strihnuté Volvo S40 mnohých poteší. Celkom dobre sa nám zdala zvládnutá aerodynamika (nízky aerodynamický hluk) a tiež interiér. Vzadu nie je miesta dvakrát veľa, ale na auto nižšej strednej triedy to postačí. Popri jednoduchosti tvarov vynikne stredová konzola „air panel“ a tiež praktické miesto na odkladanie za ním. Usporiadanie tlačidiel na ovládacom „vzdušnom“ paneli je rozhodne svojské. Skrátka pri bežnej praxi častej výmeny áut sme sa teraz museli na chvíľu zastaviť a precvičiť si základné úkony. Stačí si zvyknúť na menšie tlačidlá a potom je to úplne v poriadku.

Chrbát sa potešil
Volvo S40 nepatrí k lacným kompaktom, preto sme neustále hľadali dôvody ako oponentom zdôvodniť vysokú cenu auta. Svoje robí meno značky, ale silnému severanovi nemožno uprieť tuhosť karosérie , dobre zvládnuté detaily, príjemný interiér a sedadlá, aké iné značky neponúknu ani za príplatok. Športovými korýtkami ich nazvať nemožno, poskytujú však nenormálne vysoký komfort sedenia, dobrú oporu a keď po pár hodinách cesty zastavíte doma na dvore, nechce sa vám vystúpiť. Potešil nás tiež dobrý zvuk audiosústavy, posed za volantom a výhľad dopredu. Robustná karoséria neustúpila a nasadanie dozadu nie je dvakrát pohodlné.

Hrubý hlas obra
Volvo S40 sa môže v tomto roku pochváliť silným naftovým motorom 2,4 D5 s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Nezameniteľný drsný zvuk päťvalcového motora provokuje vodiča, ale v konečnom dôsledku by mohol byť motor tichší. Výkon mu rozhodne nechýba a nebyť pomalej päťstupňovej automatickej prevodovky Volvo S40 D5 by bolo schopné poriadne prehnať aj novú Octaviu RS TDI. Ani automat ako tlmič vášne nezmení skutočnosť, že motor D5 urobil z limuzíny rýchle auto vhodné na dlhé cesty. Naftový päťvalec sa rozhodne lepšie cíti vo vysokej rýchlosti na diaľnici než v uliciach mesta. Cestovateľský ráz auta umocňujú perfektné predné sedadlá a vydarená ergonómia pracoviska vodiča. Priemernú spotrebu 7,8 l/100 km určite ospravedlnia pozoruhodné jazdné výkony ako maximálna rýchlosť 225 km/h a zrýchlenie z 0-100 km za 8,5 s. S manuálnou prevodovkou by to bolo rozhodne lepšie.

Nenápadne zaobalená dynamika. Karoséria S40 D5 vyniká dynamikou a torznou tuhosťou. Podvozok presne vedie stopu, pokiaľ nepríde na nerovnosti, pretože tam sa stáva nervóznejší a hlučný.


Verzia D5 má dva výfuky, disky z ľahkých zliatin a kontinuálny ťah motora.







Päťstupňovej automatike nemožno uprieť istú dávku komfortu. Radenie je na dnešnú dobu pomalé a chýba aj šiesty rýchlostný stupeň. Viac radosti z jazdy by ponúkla manuálna prevodovka, ale tá v ponuke (pre motor D5) nie je.

Riešenie stredovej vzdušnej konzoly je ojedinelé a veľmi trefné.



Batožinový priestor nepatrí k silným stránkam auta, najmä v kombinácii s úzkym vstupným otvorom.





Predné sedadlá si zaslúžia jednotku s hviezdičkou, hoci by vzhľadom na cenu auta mohli mať elektrické nastavovanie.






Naše hodnotenie

+

-

sila a krútiaci moment automatická prevodovka
výborný ťah cena verzie D5
spotreba s ohľadom na výkon zvuk motora


 
Cena modelu od 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 079 000 Sk
Motor naftový päťvalec, D5 2,4 l
Výkon motora 132 /180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Objem batožinového priestoru 405 l
Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L