SME

Svalnatý severan – Volvo S40 D5

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejš

Volvo S40 je momentálne na vrchole svojej kariéry, pretože už onedlho sa pozornosť sústredí na trojdverové Volvo C30. Štyridsiatke sa však stále dobre darí, pretože má nadčasový dizajn, dobrú povesť a zaujímavú paletu motorov. My sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu D5 s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedinečnosť
Dnes sa iba veľmi ťažko hľadajú komerčne úspešné autá, ktoré by mali vlastnú identitu , tak ako otlačok prsta. Volvo S40 síce ťaží z koncernovej spolupráce s materskou značkou Ford, ale navonok to nedáva najavo. Karoséria má vlastný rukopis, zaujímavé detaily a tiež extrémne malý nakladací otvor batožinového priestoru. Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti jednoznačne odporúčame kombi. Na druhej strane všetko závisí od nárokov a tak pekne strihnuté Volvo S40 mnohých poteší. Celkom dobre sa nám zdala zvládnutá aerodynamika (nízky aerodynamický hluk) a tiež interiér. Vzadu nie je miesta dvakrát veľa, ale na auto nižšej strednej triedy to postačí. Popri jednoduchosti tvarov vynikne stredová konzola „air panel“ a tiež praktické miesto na odkladanie za ním. Usporiadanie tlačidiel na ovládacom „vzdušnom“ paneli je rozhodne svojské. Skrátka pri bežnej praxi častej výmeny áut sme sa teraz museli na chvíľu zastaviť a precvičiť si základné úkony. Stačí si zvyknúť na menšie tlačidlá a potom je to úplne v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Chrbát sa potešil
Volvo S40 nepatrí k lacným kompaktom, preto sme neustále hľadali dôvody ako oponentom zdôvodniť vysokú cenu auta. Svoje robí meno značky, ale silnému severanovi nemožno uprieť tuhosť karosérie , dobre zvládnuté detaily, príjemný interiér a sedadlá, aké iné značky neponúknu ani za príplatok. Športovými korýtkami ich nazvať nemožno, poskytujú však nenormálne vysoký komfort sedenia, dobrú oporu a keď po pár hodinách cesty zastavíte doma na dvore, nechce sa vám vystúpiť. Potešil nás tiež dobrý zvuk audiosústavy, posed za volantom a výhľad dopredu. Robustná karoséria neustúpila a nasadanie dozadu nie je dvakrát pohodlné.

Hrubý hlas obra
Volvo S40 sa môže v tomto roku pochváliť silným naftovým motorom 2,4 D5 s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Nezameniteľný drsný zvuk päťvalcového motora provokuje vodiča, ale v konečnom dôsledku by mohol byť motor tichší. Výkon mu rozhodne nechýba a nebyť pomalej päťstupňovej automatickej prevodovky Volvo S40 D5 by bolo schopné poriadne prehnať aj novú Octaviu RS TDI. Ani automat ako tlmič vášne nezmení skutočnosť, že motor D5 urobil z limuzíny rýchle auto vhodné na dlhé cesty. Naftový päťvalec sa rozhodne lepšie cíti vo vysokej rýchlosti na diaľnici než v uliciach mesta. Cestovateľský ráz auta umocňujú perfektné predné sedadlá a vydarená ergonómia pracoviska vodiča. Priemernú spotrebu 7,8 l/100 km určite ospravedlnia pozoruhodné jazdné výkony ako maximálna rýchlosť 225 km/h a zrýchlenie z 0-100 km za 8,5 s. S manuálnou prevodovkou by to bolo rozhodne lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

Nenápadne zaobalená dynamika. Karoséria S40 D5 vyniká dynamikou a torznou tuhosťou. Podvozok presne vedie stopu, pokiaľ nepríde na nerovnosti, pretože tam sa stáva nervóznejší a hlučný.


Verzia D5 má dva výfuky, disky z ľahkých zliatin a kontinuálny ťah motora.







Päťstupňovej automatike nemožno uprieť istú dávku komfortu. Radenie je na dnešnú dobu pomalé a chýba aj šiesty rýchlostný stupeň. Viac radosti z jazdy by ponúkla manuálna prevodovka, ale tá v ponuke (pre motor D5) nie je.

Riešenie stredovej vzdušnej konzoly je ojedinelé a veľmi trefné.



Batožinový priestor nepatrí k silným stránkam auta, najmä v kombinácii s úzkym vstupným otvorom.





Predné sedadlá si zaslúžia jednotku s hviezdičkou, hoci by vzhľadom na cenu auta mohli mať elektrické nastavovanie.

SkryťVypnúť reklamu






Naše hodnotenie

+

-

sila a krútiaci moment automatická prevodovka
výborný ťah cena verzie D5
spotreba s ohľadom na výkon zvuk motora


 
Cena modelu od 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 079 000 Sk
Motor naftový päťvalec, D5 2,4 l
Výkon motora 132 /180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Objem batožinového priestoru 405 l
Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 16 503
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 150
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 910
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 855
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 775
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 082
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 883
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 253
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  2. Martin Fronk: Modrá noblesa, tichá sila a šľachtická tradícia dobročinnosti v Rakúsko-Uhorsku
  3. Ivan Čáni: Jaroslav Naď je zločinec. Vlastizradca a zlodej. Naposledy videný v Kanade.
  4. Timotej Opálek: Neil Young & The Chrome Hearts - Talkin To The Trees
  5. David Šablatúra: Keď mama rozhoduje za poslanca; aneb prečo nestačí dôverovať blízkym
  6. Marek Tocimák: Statický
  7. Milan Polician: Únava z demokracie - o raste, bolesti a možnostiach Slovenska
  8. Vladimír Krátky: Nekompetentné kecy ?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 161
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 180
  3. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 231
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 9 471
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 387
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 985
  7. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 7 880
  8. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 490
  1. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  2. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  3. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  4. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  5. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  6. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  7. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  8. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
SkryťZatvoriť reklamu