Sotva dozneli oslavy druhého tohtoročného víťazstva značky Chevrolet v majstrovstvách sveta cestovných automobilov WTCC na okruhu v Brne (keď sa Brit Peter Huff z 24 pozície na štarte prvého preteku doslova prebojoval na stupeň najvyšší v druhom preteku) a už je tu koncept ďalšej generácie pretekárskeho Chevroletu WTCC.
Automobilka s pribúdajúcimi úspechmi dostáva čoraz väčšiu chuť pokračovať v šampionáte, ba čo viac, evidentne začala vážne zbrojiť. Nový koncept nazvaný Chevrolet WTCC Ultra navrhol iba 25-ročný austrálsky dizajnér Ewan Kingsbury. Vozidlo extrémne dynamických tvarov má podstatne kompaktnejšie tvarovanú karosériu než súčasný okruhový špeciál vychádzajúci z modelu Chevrolet Lacetti sedan. Preto keď zoberieme do úvahy, že vozidlá štartujúce vo WTCC majú základ v sériovo vyrábaných modeloch a aj preto je tento šampionát zhruba o 70% lacnejší než DTM, logicky by po tejto štúdii mal nasledovať sériový model podobne dramatických tvarov – pravdepodobne Lacetti novej generácie, ktorý by sa mohol objaviť koncom roka 2007 alebo v roku 2008. Lebo ako sa vyjadril aj šéf tímu Chevrolet Eric Néve počas našej návštevy siedmeho tohtoročného podujatia WTCC v Brne, pre budúci rok nepočítajú s novým vozidlom, ale majú v pláne ďalej pracovať na dolaďovaní súčasného auta.
Štúdia Chevrolet WTCC Ultra až veľmi nápadne preberá niektoré prvky Astry OPC a novej Corsy OPC, ktorá bude mať tiež svetovú premiéru v Paríži. Veľmi ich pripomína hlavne zadná časť s výfukom vyvedeným v strede nárazníka a mohutným zadným difúzorom. Poháňa ju 2-litrový turbodiesel s výkonom 190 k, ktorého východisková verzia debutuje v SUV Captiva a budúci rok ho dostane aj nové Lacetti. Pomerne zaujímavý je aj rodokmeň. Navrhli ju v Austrálii, jej vývoj prebiehal v Nemecku, Švajčiarsku a Veľkej Británii, motor pochádza z Južnej Kórey a auto fyzicky vyrobili v Japonsku.
Svetovú premiéru v Paríži bude mať aj sedan Epica s naftovým dvojlitrom, ktorý príde do predaja na jar budúceho roka. Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 320 Nm bude spojený s 5-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Z 0 na 100 km/h s ním Epica zrýchli za 9,7 resp. 10,1 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 208 km/h resp. 201 km/h. Kombinovaná spotreba predstavuje veľmi prijateľných 6,6 l/100 km, v prípade automatu 7,7 l/100 km.