SME
Streda, 24. apríl , 2019
SILNÝ AJ BEZ TURBA !

Honda Civic Type R – výkon sa nemení

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa vylepšený atmosférický dvojliter i-VTEC.

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa atmosférický dvojliter i-VTEC s rovnakým výkonom, ale zdokonalenou odozvou na zošliapnutie plynového pedálu.

Vylepšený motor (nový vyvažovací hriadeľ a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka) dosahuje maximálny výkon 201 k pri 8 000 ot./min. (predtým 200 k/7 400 ot./min.). Základom úspechu naďalej zostáva systém premenlivého časovania ventilov VTEC a variabilný sací vačkový hriadeľ (VTC). Vysokootáčkový charakter motora sa tiež nemení, avšak k prepnutiu na vyšší zdvih s dlhším časovaním ventilov dochádza už pri nižších otáčkach (5 200 ot./min.), odkiaľ sa nechá motor vydráždiť až k červenému poľu, na hranicu 8 000 ot./min.

Dynamické výkony budú prakticky zhodné s predchádzajúcim modelom (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximálna rýchlosť 235 km/h). Nový motor má byť podľa slov výrobcu výrazne pružnejší. Mierny nárast pohotovostnej hmotnosti kompenzuje o niečo „ľahšie“ sprevodovanie. Honda Civic Type R tak napriek absencii turbodúchadla dosahuje lepšie zrýchlenie ako konkurenčné „hot hatch“ vybavené rovnakým výkonom ale preplňovaným motorom.

Podvozok vychádza z päťdverového prevedenia modelu Civic, ktorý by mal zvládnuť výkonný motor aj napriek jednoduchej a priestorovo úspornej konštrukcii zadnej nápravy. Napokon už päťdverový Civic potvrdil, že zložitosť konštrukcie zadnej nápravy nie je meradlom jazdných vlastností. Rozchod zadných kolies v porovnaní s päťdverovým modelom o narástol o 20 mm.

Nová strela automobilky Honda poletí na pneumatikách rozmeru 225/40 a podvozku zníženom o 15 mm. Umiestnenie palivovej nádrže uprostred pod vozidlom znižuje ťažisko a moment zotrvačnosti karosérie. Tuhšie riadenie so strmším prevodom a robustnejšie upevnenie skrine riadenia iba podčiarkujú brutalitu športového kompaktu.

Už päťdverový model Civic ponúkol jednu z najtuhších konštrukcií karosérie v C-segmente napriek tomu bola karoséria verzie Type-R vystužená. Konštruktéri zosilnili hlavne podlahovú priečku, umiestnenú bezprostredne za palivovou nádržou a okolie horných úchytov zavesenia kolies prednej nápravy.

Podľa vonkajších i vnútorných prvkov vybavenia je každému jasné, že toto vozidlo je vyrobené pre potešenie z jazdy. Vodiča aj spolujazdca obopnú sedadlá s prvotriednym bočným vedením a zaujímavým farebným spracovaním. Futuristický dvojúrovňový prístrojový panel zostal zachovaný, ale prístroje sú vzhľadom na jeho agresívnejší charakter vysvietené na červeno a lemované kovovými obručami na oboch stranách displeja. Vodič má v rukách volant potiahnutý čiernou perforovanou kožou a obšitý červenou niťou. Hlavica radiacej páky v hliníkovom prevedení je o niečo menšia a guľatá. Tesne pred radiacou pákou nájdeme platničku s vygravírovaným unikátnym sériovým číslom vozidla.

Pre fajnšmekrov, pretekárov alebo tunnerov bude k dispozícii aj odľahčená verzia modelu Type R bez audiosystému, krytu kufra a so slabšou izoláciou motorovej časti, čím jeho hmotnosť klesne cca o 40 kg.

Ďalšou dôležitou informáciou pre jazdcov rally, pretekov na okruhoch a do vrchu je, že Civic Type R bude v dohľadnej dobe homologovaný podľa predpisov FIA pre skupinu N, A a následne tiež pre pripravovanú skupinu R. Verzie Type-R a Type-S budú spoločne s päťdverovým modelom vyrábané v britskom výrobnom závode vo Swindone.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto