SILNÝ AJ BEZ TURBA !

Honda Civic Type R – výkon sa nemení

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa vylepšený atmosférický dvojliter i-VTEC.

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa atmosférický dvojliter i-VTEC s rovnakým výkonom, ale zdokonalenou odozvou na zošliapnutie plynového pedálu.

Vylepšený motor (nový vyvažovací hriadeľ a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka) dosahuje maximálny výkon 201 k pri 8 000 ot./min. (predtým 200 k/7 400 ot./min.). Základom úspechu naďalej zostáva systém premenlivého časovania ventilov VTEC a variabilný sací vačkový hriadeľ (VTC). Vysokootáčkový charakter motora sa tiež nemení, avšak k prepnutiu na vyšší zdvih s dlhším časovaním ventilov dochádza už pri nižších otáčkach (5 200 ot./min.), odkiaľ sa nechá motor vydráždiť až k červenému poľu, na hranicu 8 000 ot./min.

Dynamické výkony budú prakticky zhodné s predchádzajúcim modelom (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximálna rýchlosť 235 km/h). Nový motor má byť podľa slov výrobcu výrazne pružnejší. Mierny nárast pohotovostnej hmotnosti kompenzuje o niečo „ľahšie“ sprevodovanie. Honda Civic Type R tak napriek absencii turbodúchadla dosahuje lepšie zrýchlenie ako konkurenčné „hot hatch“ vybavené rovnakým výkonom ale preplňovaným motorom.

Podvozok vychádza z päťdverového prevedenia modelu Civic, ktorý by mal zvládnuť výkonný motor aj napriek jednoduchej a priestorovo úspornej konštrukcii zadnej nápravy. Napokon už päťdverový Civic potvrdil, že zložitosť konštrukcie zadnej nápravy nie je meradlom jazdných vlastností. Rozchod zadných kolies v porovnaní s päťdverovým modelom o narástol o 20 mm.

Nová strela automobilky Honda poletí na pneumatikách rozmeru 225/40 a podvozku zníženom o 15 mm. Umiestnenie palivovej nádrže uprostred pod vozidlom znižuje ťažisko a moment zotrvačnosti karosérie. Tuhšie riadenie so strmším prevodom a robustnejšie upevnenie skrine riadenia iba podčiarkujú brutalitu športového kompaktu.

Už päťdverový model Civic ponúkol jednu z najtuhších konštrukcií karosérie v C-segmente napriek tomu bola karoséria verzie Type-R vystužená. Konštruktéri zosilnili hlavne podlahovú priečku, umiestnenú bezprostredne za palivovou nádržou a okolie horných úchytov zavesenia kolies prednej nápravy.

Podľa vonkajších i vnútorných prvkov vybavenia je každému jasné, že toto vozidlo je vyrobené pre potešenie z jazdy. Vodiča aj spolujazdca obopnú sedadlá s prvotriednym bočným vedením a zaujímavým farebným spracovaním. Futuristický dvojúrovňový prístrojový panel zostal zachovaný, ale prístroje sú vzhľadom na jeho agresívnejší charakter vysvietené na červeno a lemované kovovými obručami na oboch stranách displeja. Vodič má v rukách volant potiahnutý čiernou perforovanou kožou a obšitý červenou niťou. Hlavica radiacej páky v hliníkovom prevedení je o niečo menšia a guľatá. Tesne pred radiacou pákou nájdeme platničku s vygravírovaným unikátnym sériovým číslom vozidla.

Pre fajnšmekrov, pretekárov alebo tunnerov bude k dispozícii aj odľahčená verzia modelu Type R bez audiosystému, krytu kufra a so slabšou izoláciou motorovej časti, čím jeho hmotnosť klesne cca o 40 kg.

Ďalšou dôležitou informáciou pre jazdcov rally, pretekov na okruhoch a do vrchu je, že Civic Type R bude v dohľadnej dobe homologovaný podľa predpisov FIA pre skupinu N, A a následne tiež pre pripravovanú skupinu R. Verzie Type-R a Type-S budú spoločne s päťdverovým modelom vyrábané v britskom výrobnom závode vo Swindone.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.