SME
Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo
reklama

Honda Civic Type R – výkon sa nemení

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa vylepšený atmosférický dvojliter i-VTEC.

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa atmosférický dvojliter i-VTEC s rovnakým výkonom, ale zdokonalenou odozvou na zošliapnutie plynového pedálu.

Vylepšený motor (nový vyvažovací hriadeľ a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka) dosahuje maximálny výkon 201 k pri 8 000 ot./min. (predtým 200 k/7 400 ot./min.). Základom úspechu naďalej zostáva systém premenlivého časovania ventilov VTEC a variabilný sací vačkový hriadeľ (VTC). Vysokootáčkový charakter motora sa tiež nemení, avšak k prepnutiu na vyšší zdvih s dlhším časovaním ventilov dochádza už pri nižších otáčkach (5 200 ot./min.), odkiaľ sa nechá motor vydráždiť až k červenému poľu, na hranicu 8 000 ot./min.

Dynamické výkony budú prakticky zhodné s predchádzajúcim modelom (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximálna rýchlosť 235 km/h). Nový motor má byť podľa slov výrobcu výrazne pružnejší. Mierny nárast pohotovostnej hmotnosti kompenzuje o niečo „ľahšie“ sprevodovanie. Honda Civic Type R tak napriek absencii turbodúchadla dosahuje lepšie zrýchlenie ako konkurenčné „hot hatch“ vybavené rovnakým výkonom ale preplňovaným motorom.

Podvozok vychádza z päťdverového prevedenia modelu Civic, ktorý by mal zvládnuť výkonný motor aj napriek jednoduchej a priestorovo úspornej konštrukcii zadnej nápravy. Napokon už päťdverový Civic potvrdil, že zložitosť konštrukcie zadnej nápravy nie je meradlom jazdných vlastností. Rozchod zadných kolies v porovnaní s päťdverovým modelom o narástol o 20 mm.

Nová strela automobilky Honda poletí na pneumatikách rozmeru 225/40 a podvozku zníženom o 15 mm. Umiestnenie palivovej nádrže uprostred pod vozidlom znižuje ťažisko a moment zotrvačnosti karosérie. Tuhšie riadenie so strmším prevodom a robustnejšie upevnenie skrine riadenia iba podčiarkujú brutalitu športového kompaktu.

Už päťdverový model Civic ponúkol jednu z najtuhších konštrukcií karosérie v C-segmente napriek tomu bola karoséria verzie Type-R vystužená. Konštruktéri zosilnili hlavne podlahovú priečku, umiestnenú bezprostredne za palivovou nádržou a okolie horných úchytov zavesenia kolies prednej nápravy.

Podľa vonkajších i vnútorných prvkov vybavenia je každému jasné, že toto vozidlo je vyrobené pre potešenie z jazdy. Vodiča aj spolujazdca obopnú sedadlá s prvotriednym bočným vedením a zaujímavým farebným spracovaním. Futuristický dvojúrovňový prístrojový panel zostal zachovaný, ale prístroje sú vzhľadom na jeho agresívnejší charakter vysvietené na červeno a lemované kovovými obručami na oboch stranách displeja. Vodič má v rukách volant potiahnutý čiernou perforovanou kožou a obšitý červenou niťou. Hlavica radiacej páky v hliníkovom prevedení je o niečo menšia a guľatá. Tesne pred radiacou pákou nájdeme platničku s vygravírovaným unikátnym sériovým číslom vozidla.

Pre fajnšmekrov, pretekárov alebo tunnerov bude k dispozícii aj odľahčená verzia modelu Type R bez audiosystému, krytu kufra a so slabšou izoláciou motorovej časti, čím jeho hmotnosť klesne cca o 40 kg.

Ďalšou dôležitou informáciou pre jazdcov rally, pretekov na okruhoch a do vrchu je, že Civic Type R bude v dohľadnej dobe homologovaný podľa predpisov FIA pre skupinu N, A a následne tiež pre pripravovanú skupinu R. Verzie Type-R a Type-S budú spoločne s päťdverovým modelom vyrábané v britskom výrobnom závode vo Swindone.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 30 678
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 141
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 209
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 305
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 947
  6. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 220
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 098
  8. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 3 434
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: Umenie Žiť
  2. Anton Kovalčík: Čím je dláždená cesta do Kremľa? 1 - Zopár výbuchov.
  3. Ivan Čáni: Robert a Lucinka.
  4. Peter Svoreň: Erste Group zasiahla banková neistota najsilnejšie, z úderu by sa však mala čoskoro zotaviť
  5. Erika Telekyová : Pomocníčka je svetový bestseller, ktorý vás vtiahne do deja. Na pretras sa dostanú aj tabuizované témy a hra s mysľou
  6. Ľubomír Maretta: Svetlo
  7. Ján Šeďo: Flambované banány už 15 rokov neprestajne lákajú.
  8. Rudolf Trbušek: Nula na účte veriteľa po 6 rokoch nie je poctivý zámer.
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 45 083
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 25 247
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 461
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 042
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 807
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 465
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 4 098
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 083
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu