SME
reklama

Honda Civic Type R – výkon sa nemení

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa vylepšený atmosférický dvojliter i-VTEC.

Výkon motora predchádzajúcej verzie Civic Type R bol tak pozitívne hodnotený, že Honda nepovažovala za nutné zvýšiť ho ani pri ďalšej generácii športového modelu. Nový Civic Type-R preto opäť poháňa atmosférický dvojliter i-VTEC s rovnakým výkonom, ale zdokonalenou odozvou na zošliapnutie plynového pedálu.

Vylepšený motor (nový vyvažovací hriadeľ a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka) dosahuje maximálny výkon 201 k pri 8 000 ot./min. (predtým 200 k/7 400 ot./min.). Základom úspechu naďalej zostáva systém premenlivého časovania ventilov VTEC a variabilný sací vačkový hriadeľ (VTC). Vysokootáčkový charakter motora sa tiež nemení, avšak k prepnutiu na vyšší zdvih s dlhším časovaním ventilov dochádza už pri nižších otáčkach (5 200 ot./min.), odkiaľ sa nechá motor vydráždiť až k červenému poľu, na hranicu 8 000 ot./min.

Dynamické výkony budú prakticky zhodné s predchádzajúcim modelom (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximálna rýchlosť 235 km/h). Nový motor má byť podľa slov výrobcu výrazne pružnejší. Mierny nárast pohotovostnej hmotnosti kompenzuje o niečo „ľahšie“ sprevodovanie. Honda Civic Type R tak napriek absencii turbodúchadla dosahuje lepšie zrýchlenie ako konkurenčné „hot hatch“ vybavené rovnakým výkonom ale preplňovaným motorom.

Podvozok vychádza z päťdverového prevedenia modelu Civic, ktorý by mal zvládnuť výkonný motor aj napriek jednoduchej a priestorovo úspornej konštrukcii zadnej nápravy. Napokon už päťdverový Civic potvrdil, že zložitosť konštrukcie zadnej nápravy nie je meradlom jazdných vlastností. Rozchod zadných kolies v porovnaní s päťdverovým modelom o narástol o 20 mm.

Nová strela automobilky Honda poletí na pneumatikách rozmeru 225/40 a podvozku zníženom o 15 mm. Umiestnenie palivovej nádrže uprostred pod vozidlom znižuje ťažisko a moment zotrvačnosti karosérie. Tuhšie riadenie so strmším prevodom a robustnejšie upevnenie skrine riadenia iba podčiarkujú brutalitu športového kompaktu.

Už päťdverový model Civic ponúkol jednu z najtuhších konštrukcií karosérie v C-segmente napriek tomu bola karoséria verzie Type-R vystužená. Konštruktéri zosilnili hlavne podlahovú priečku, umiestnenú bezprostredne za palivovou nádržou a okolie horných úchytov zavesenia kolies prednej nápravy.

Podľa vonkajších i vnútorných prvkov vybavenia je každému jasné, že toto vozidlo je vyrobené pre potešenie z jazdy. Vodiča aj spolujazdca obopnú sedadlá s prvotriednym bočným vedením a zaujímavým farebným spracovaním. Futuristický dvojúrovňový prístrojový panel zostal zachovaný, ale prístroje sú vzhľadom na jeho agresívnejší charakter vysvietené na červeno a lemované kovovými obručami na oboch stranách displeja. Vodič má v rukách volant potiahnutý čiernou perforovanou kožou a obšitý červenou niťou. Hlavica radiacej páky v hliníkovom prevedení je o niečo menšia a guľatá. Tesne pred radiacou pákou nájdeme platničku s vygravírovaným unikátnym sériovým číslom vozidla.

Pre fajnšmekrov, pretekárov alebo tunnerov bude k dispozícii aj odľahčená verzia modelu Type R bez audiosystému, krytu kufra a so slabšou izoláciou motorovej časti, čím jeho hmotnosť klesne cca o 40 kg.

Ďalšou dôležitou informáciou pre jazdcov rally, pretekov na okruhoch a do vrchu je, že Civic Type R bude v dohľadnej dobe homologovaný podľa predpisov FIA pre skupinu N, A a následne tiež pre pripravovanú skupinu R. Verzie Type-R a Type-S budú spoločne s päťdverovým modelom vyrábané v britskom výrobnom závode vo Swindone.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 143
  2. Každý piaty zomrie 8 822
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 514
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 794
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 730
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 932
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  2. Tupou Ceruzou: RTVS
  3. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  4. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 5/11
  6. Jozef Sitko: Pellegrini verzus Kováč (3.)
  7. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  8. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 192
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 449
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 701
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 651
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 768
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 146
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 094
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 709
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu