by sme mohli hovoriť aj o novej generácii.
Najväčšou inováciou je inteligentný parkovací asistent, ktorý podobne ako u modernizovanej Toyoty Prius dokáže vozidlo zaparkovať takmer sám. Z technického hľadiska je ale riešený trochu inak. Vozidlo má ultrazvukové senzory a riadiaci systém, ktorý po stlačení tlačidla parkovacieho asistenta na palubnej doske začne na rozdiel od Toyoty sledovať situáciu popri vozidle až do rýchlosti 30 km/h. Vo chvíli, keď riadiaca jednotka usúdi, že našla to správne veľké miesto na parkovanie vyzve vodiča akustickým signálom, aby zaparkoval. Toyota si sama parkovacie miesto nájsť nevie. Všetko ostatné ale prebieha podobne. Parkovaciu pozíciu znázorní vozidlo na displeji a vodič už potom iba pridáva plyn alebo brzdí, zatiaľ čo o točenie volantom sa stará Touran sám. Do akej miery je celý systém v skutočnosti
citlivý na zladenie sa s vodičom a či má dostatočne dobrý odhad pri hľadaní miesta na parkovanie sa dozvieme, až keď si nový Touran s touto parkovacou pomôckou budeme môcť vyskúšať naživo. Určite nás budú zaujímať hlavne jeho reakcie v porovnaní s Toyotou Prius, ktorej parkovací asistent je zatiaľ skôr technologickou perličkou než pomôckou, pretože presný odhad vzdialenosti od vozidiel, medzi ktoré chcete zaparkovať a odhad miesta potrebného na tento manéver ostáva stále na vodičovi.
Z ďalších noviniek spomeňme adaptabilné bi-xenónové svetlomety, asistenta pri rozjazde do kopca, navigačný systém, DVD prehrávač či dvojité dno batožinového priestoru.
V samotnom interiéri nájdete len drobné zmeny v podobe nových materiálov vysokej kvality a početnejších obkladov lešteným hliníkom vo všetkých úrovniach výbavy. Vrchol ponuky motorov vytvoria začiatkom roka 2007 mimoriadne vydarený zážihový štvorvalec 1.4 TSI s dvojitým prepĺňaním (kompresorom a turbodúchadlom súčasne) a výkonom 170 k a rovnako výkonný turbodiesel 2.0 TDI, ktorý najnovšie poháňa aj Octaviu RS. Okrem neho bude pre priaznivcov nafty v ponuke aj slabšia verzia naftového dvojlitra a notoricky známy agregát 1.9 TDI v dvoch výkonových prevedeniach (90 a 105 k).
Úplnou novinkou bude Touran EcoFuel spaľujúci zemný plyn, ktorý ponúkne výkon 109 k. Dôležité je zároveň dodať, že všetky naftové a TSI motory bude možné kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.
V Nemecku začnú nový Touran predávať v priebehu novembra tohto roku. Cena základnej verzie so zážihovým štvorvalcom objemu 1.6 l (102 k) bude stáť od 20.460 euro.