SME

Autosalón Paríž - Alfa Romeo 8C Competizione

Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena.

Po modeli Brera, ktorý prevzal takmer 90% z rovnomennej štúdie sa sériovej podoby dočká aj koncept superšportového kupé 8C Competizione. Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena, ktorá určite zohľadní aj zberateľskú hodnotu každého jedného kusu.
Koncept 8C Competizione sa prvýkrát predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003, kde zožal podobne ako Brera mohutné ovácie. Odvtedy začala talianska automobilka pracovať na príprave jeho sériovej podoby. Na rozdiel od Brery, ktorá je viac komfortným kupé než športovým automobilom, Competizione športovo nielen vyzerá, ale aj jazdí. Prvým predpokladom pre skvelé zážitky z jazdy je koncepcia, ktorú Alfa už dlhú dobu nepoužila - motor vpredu a pohon zadných kolies. Ďalšou silnou stránkou nového športiaka je motor – nový vidlicový osemvalec objemu 4,7 l dosahuje výkon 450 k pri 7.000 ot/min a veľmi slušný maximálny krútiaci moment 470 Nm, z ktorých 80% dáva k dispozícii už od 2.000 ot/min.
Motor spolupracuje s novou generáciou 6-rýchlostnej robotizovanej prevodovky Selespeed, schopnej pracovať v manuálnom i automatickom režime, ktorá prenáša výkon na zadné kolesá cez samosvorný diferenciál.
Podvozok je odvodený z pretekárskych automobilov značky Alfa Romeo. Všetky 4 kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkoch, majú nosníky náprav z kovaného hliníka a prídavnú vzperu pre kontrolu zbiehavosti kolies.
Automobilka sľubuje, že nové športové kupé bude natoľko presne a citlivo ovládateľné, až si naň bude treba chvíľu zvykať. O optimálnu priľnavosť sa starajú 20-palcové kolesá obuté do pneumatík rozmeru 245/35 vpredu a 285/35, bezpečné spomalenie zase zabezpečujú vetrané kotúčové brzdy s hliníkovými strmeňmi. Výnimočnú pevnosť karosérii zabezpečuje jej samonosná konštrukcia – kompaktný oceľový rám, integrovaný do karosérie z karbónovej tkaniny. Vďaka tomu má vozidlo nielen priaznivú hmotnosť ale aj nízko posadené ťažisko, prispievajúce k výbornej stabilite a predvídateľnému správaniu auta v zákrutách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  4. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  5. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  3. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  4. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 653
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 10 592
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 888
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 848
  5. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 4 506
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 269
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 140
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 2 979
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Ako jedna nešťastná petícia najväčšiu slovenskú bublinu rozbila
  2. Milan Polician: Viete, že žijeme v univerze v ktorom je 163 > 4 238?
  3. Michaela Witters: Škôlkarka pred rokom panikárila, že mama zomrie, dnes duchaprítomne poskytla prvú pomoc.
  4. Timotej Opálek: Pulp - More
  5. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  6. Vladimír Hebert: Alergici všetkých krajín spojte sa!
  7. Lubomir Zahora: Opatrovanie v Rakúsku, čo je nového
  8. Dušan Király: 10 vecí, na ktoré si treba dať pozor pred odletom do Číny
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 109 593
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 35 137
  3. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 12 764
  4. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 9 764
  5. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 9 252
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 223
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 8 470
  8. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 8 183
  1. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  2. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  3. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  4. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  5. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  6. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  7. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  8. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
SkryťZatvoriť reklamu