SUPERŠPORT NADUPANÝ VÝKONOM A NAJMODERNEJŠOU TECHNIKOU

Autosalón Paríž - Alfa Romeo 8C Competizione

Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena.

Po modeli Brera, ktorý prevzal takmer 90% z rovnomennej štúdie sa sériovej podoby dočká aj koncept superšportového kupé 8C Competizione. Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena, ktorá určite zohľadní aj zberateľskú hodnotu každého jedného kusu.
Koncept 8C Competizione sa prvýkrát predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003, kde zožal podobne ako Brera mohutné ovácie. Odvtedy začala talianska automobilka pracovať na príprave jeho sériovej podoby. Na rozdiel od Brery, ktorá je viac komfortným kupé než športovým automobilom, Competizione športovo nielen vyzerá, ale aj jazdí. Prvým predpokladom pre skvelé zážitky z jazdy je koncepcia, ktorú Alfa už dlhú dobu nepoužila - motor vpredu a pohon zadných kolies. Ďalšou silnou stránkou nového športiaka je motor – nový vidlicový osemvalec objemu 4,7 l dosahuje výkon 450 k pri 7.000 ot/min a veľmi slušný maximálny krútiaci moment 470 Nm, z ktorých 80% dáva k dispozícii už od 2.000 ot/min.
Motor spolupracuje s novou generáciou 6-rýchlostnej robotizovanej prevodovky Selespeed, schopnej pracovať v manuálnom i automatickom režime, ktorá prenáša výkon na zadné kolesá cez samosvorný diferenciál.
Podvozok je odvodený z pretekárskych automobilov značky Alfa Romeo. Všetky 4 kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkoch, majú nosníky náprav z kovaného hliníka a prídavnú vzperu pre kontrolu zbiehavosti kolies.
Automobilka sľubuje, že nové športové kupé bude natoľko presne a citlivo ovládateľné, až si naň bude treba chvíľu zvykať. O optimálnu priľnavosť sa starajú 20-palcové kolesá obuté do pneumatík rozmeru 245/35 vpredu a 285/35, bezpečné spomalenie zase zabezpečujú vetrané kotúčové brzdy s hliníkovými strmeňmi. Výnimočnú pevnosť karosérii zabezpečuje jej samonosná konštrukcia – kompaktný oceľový rám, integrovaný do karosérie z karbónovej tkaniny. Vďaka tomu má vozidlo nielen priaznivú hmotnosť ale aj nízko posadené ťažisko, prispievajúce k výbornej stabilite a predvídateľnému správaniu auta v zákrutách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 477
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 886
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 141
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 282
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 853
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 807
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 726
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 444

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.