SME

Autosalón Paríž - Alfa Romeo 8C Competizione

Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena.

Po modeli Brera, ktorý prevzal takmer 90% z rovnomennej štúdie sa sériovej podoby dočká aj koncept superšportového kupé 8C Competizione. Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena, ktorá určite zohľadní aj zberateľskú hodnotu každého jedného kusu.
Koncept 8C Competizione sa prvýkrát predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003, kde zožal podobne ako Brera mohutné ovácie. Odvtedy začala talianska automobilka pracovať na príprave jeho sériovej podoby. Na rozdiel od Brery, ktorá je viac komfortným kupé než športovým automobilom, Competizione športovo nielen vyzerá, ale aj jazdí. Prvým predpokladom pre skvelé zážitky z jazdy je koncepcia, ktorú Alfa už dlhú dobu nepoužila - motor vpredu a pohon zadných kolies. Ďalšou silnou stránkou nového športiaka je motor – nový vidlicový osemvalec objemu 4,7 l dosahuje výkon 450 k pri 7.000 ot/min a veľmi slušný maximálny krútiaci moment 470 Nm, z ktorých 80% dáva k dispozícii už od 2.000 ot/min.
Motor spolupracuje s novou generáciou 6-rýchlostnej robotizovanej prevodovky Selespeed, schopnej pracovať v manuálnom i automatickom režime, ktorá prenáša výkon na zadné kolesá cez samosvorný diferenciál.
Podvozok je odvodený z pretekárskych automobilov značky Alfa Romeo. Všetky 4 kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkoch, majú nosníky náprav z kovaného hliníka a prídavnú vzperu pre kontrolu zbiehavosti kolies.
Automobilka sľubuje, že nové športové kupé bude natoľko presne a citlivo ovládateľné, až si naň bude treba chvíľu zvykať. O optimálnu priľnavosť sa starajú 20-palcové kolesá obuté do pneumatík rozmeru 245/35 vpredu a 285/35, bezpečné spomalenie zase zabezpečujú vetrané kotúčové brzdy s hliníkovými strmeňmi. Výnimočnú pevnosť karosérii zabezpečuje jej samonosná konštrukcia – kompaktný oceľový rám, integrovaný do karosérie z karbónovej tkaniny. Vďaka tomu má vozidlo nielen priaznivú hmotnosť ale aj nízko posadené ťažisko, prispievajúce k výbornej stabilite a predvídateľnému správaniu auta v zákrutách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 439
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 894
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 424
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 525
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 299
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 038
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu