Po modeli Brera, ktorý prevzal takmer 90% z rovnomennej štúdie sa sériovej podoby dočká aj koncept superšportového kupé 8C Competizione. Ferrari od Alfy Romeo, ako tento skvost niektorí fanúšikovia „prvej dámy“ talianskeho automobilového dizajnu prezývajú, si odbije svetovú premiéru na francúzskej pôde v Paríži a do výroby pôjde len v obmedzenej sérii. Tomu bude zodpovedať aj jeho cena, ktorá určite zohľadní aj zberateľskú hodnotu každého jedného kusu.
Koncept 8C Competizione sa prvýkrát predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003, kde zožal podobne ako Brera mohutné ovácie. Odvtedy začala talianska automobilka pracovať na príprave jeho sériovej podoby. Na rozdiel od Brery, ktorá je viac komfortným kupé než športovým automobilom, Competizione športovo nielen vyzerá, ale aj jazdí. Prvým predpokladom pre skvelé zážitky z jazdy je koncepcia, ktorú Alfa už dlhú dobu nepoužila - motor vpredu a pohon zadných kolies. Ďalšou silnou stránkou nového športiaka je motor – nový vidlicový osemvalec objemu 4,7 l dosahuje výkon 450 k pri 7.000 ot/min a veľmi slušný maximálny krútiaci moment 470 Nm, z ktorých 80% dáva k dispozícii už od 2.000 ot/min.
Motor spolupracuje s novou generáciou 6-rýchlostnej robotizovanej prevodovky Selespeed, schopnej pracovať v manuálnom i automatickom režime, ktorá prenáša výkon na zadné kolesá cez samosvorný diferenciál.
Podvozok je odvodený z pretekárskych automobilov značky Alfa Romeo. Všetky 4 kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkoch, majú nosníky náprav z kovaného hliníka a prídavnú vzperu pre kontrolu zbiehavosti kolies.
Automobilka sľubuje, že nové športové kupé bude natoľko presne a citlivo ovládateľné, až si naň bude treba chvíľu zvykať. O optimálnu priľnavosť sa starajú 20-palcové kolesá obuté do pneumatík rozmeru 245/35 vpredu a 285/35, bezpečné spomalenie zase zabezpečujú vetrané kotúčové brzdy s hliníkovými strmeňmi. Výnimočnú pevnosť karosérii zabezpečuje jej samonosná konštrukcia – kompaktný oceľový rám, integrovaný do karosérie z karbónovej tkaniny. Vďaka tomu má vozidlo nielen priaznivú hmotnosť ale aj nízko posadené ťažisko, prispievajúce k výbornej stabilite a predvídateľnému správaniu auta v zákrutách.